Prezentare & reparatie BR64 Guetzold

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Asa cum spuneam, in sfarsit motoarele Piko nr.art.56000 (sus) si nr.art.56004 (jos) s-au intalnit la santierele Cailor Ferate "La Ursu" :aplauze:

Se observa foarte bine diferenta de marime dintre cele doua motoare :D.
Pasul melcului de la 56004 nu este de 1.5mm, ci de 1.3mm, dar pare sa se angreneze totusi bine cu prima roata dintata a angrenajului din 64 Guetzold.
 
Nu mai stiu care cititor de MIBA (nu doar uitator-la-poze ca subsemnatul :D) spunea odata ceva despre fonturile corecte cu care se scriu numerele locomotivelor, astfel incat sa pot re-re-re-reface tablele simpaticei bunicute 64 Guetzold :fluierat:
Off-topic (sau nu :D ): in acest material MIBA despre BR55 Maerklin, oare a sesizat cineva pozitia gresita a contramanivelei de pe partea stanga? Dar in acest material MIBA despre 18.201 Roco sau in acest material MIBA despre BR93.5-12 Roco? Imi plac grozav comparatiile foarte atente dintre dimensiunile locomotivelor reale impartite la 87 si dimensiunile mini-aburoaselor H0 care le intruchipeaza :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 
Cu ajutorul simpaticei optiuni denumita "Translate this page" 8), am reusit sa citesc materialele de mai sus
yahoo.gif

Surpriza-surpriza: nici un cuvant despre (in)corectitudinea bielelor!!! :confused:
Materialele sunt foarte bine scrise, cu multe amanunte despre original si despre model, despre finetea realizarii si a detaliilor, motor, viteze, dotari etc.etc., dar singurele mentiuni despre biele se refera la faptul ca acestea sunt realizate din metal sau plastic ("Kunststoffe"). In acest material referitor la singura aburoasa Piko cu mecanismele distributiei realizate corect (BR94-20 :aplauze:) nu am gasit chiar nicio referire la biele :-?
Off-topic (sau nu): cred ca am reusit sa inteleg de ce unele aburoase reale cu admisie interioara au contramanivelele inclinate inapoi, desi cele mai multe aburoase de acest tip le au inclinate inainte :idea:. Va multumesc mult, Dorin (aka Victorian) si Catalin, pentru ca mi-ati atras atentia asupra comenzii distributiei :aplauze: :aplauze: :aplauze:, detaliu pe care recunosc ca-l cam trecusem cu vederea :D.
 
Mircea, mai raman o gramada de lucruri despre distributii Heusinger pe care le treci cu vederea si cred ca din pacate multe modele de locomotive pe care le-ai "eingestuft" ca incorecte de fapt sunt cat se poate de corecte... :(

stiai ca S2/6 bavareza avea bielele pe ambele parti la 180 de grade? :D
si nu e nicicum singura...
 
Qu'est-ce que c'est "eingestuft"?
Am mai spus si in alte mesaje, dar o sa mai spun si acum aceeasi zicere, valabila pentru absolut toata lumea: "on ne sait jamais assez" :D
Nu am avut niciodata pretentia ca le stiu absolut pe toate, fara nicio greseala/omisiune. Cine poate sa corecteze/completeze ceea ce am povestit, este binevenit sa o faca, aducand si argumentele respective: poze, schite etc.
In ceea ce priveste distributia Walschaert-Heusinger, m-am referit la cele doua versiuni intalnite la marea majoritate a aburoaselor pe care le cunosc: cu admisie interioara si cu admisie exterioara. Sunt constient ca mai exista muuuulte alte sisteme de distributie, si chiar si acestea de mai sus au si ele unele variante, asa ca... a se vedea paragraful anterior :fluierat:
Totusi, sa nu uitam ca exceptiile confirma regulile 8)
A propos, aburoasa S 2/6 este intr-adevar foarte spectaculoasa :aplauze:
 
de acord cu tine (o, Doamne! :D ) la acest punct, unica S2/6 produsa, acum conservata, este foarte spectaculoasa si parca pot intelege de ce la o masina facuta sa fuga cu aproape 200km/h distributia e gandita altfel...

ceea-ce iti reprosez eu e altceva, Mircea... inainte sa critici cutare sau cutare model ar fi trebuit (si ar trebui) sa te documentezi muuuuuuuuuult mai bine - si aici din pacate Google si Wikipedia nu pot sa aduca informatii de calitatea unor lucrari de referinta privind locomtotivele... :(

si eu am facut de multe ori greseala sa critic ceva crezand ca "toate sunt la fel si aceea este incorecta"... dupa care am gasit sau cineva mi-a aratat cu bunavointa o imagine si am stat si cugetat si am vazut ca eram pe langa placa... mai ales la locomotive "standard" unde s-au produs cu miile (prusace standard ca P8, T18, G10, viitoarele 38.10-40, 78.2-3. si 57.10 sau standardizate DRG de dupa)...
:roll:

intr-adevar, on ne sait jamais assez, insa nu ar lipsi asa de mult ca acea expresie, "stapanul bielelor" sa devina un compliment in locul unei definitii ironice care ne face sa zambim! ;)

p.s.: in afara de Franta, Belgia, GB si dupa 1945 si Romania nici o alta tara europeana nu mai foloseste termenul de "distributie Walschaert", in Romania fiind chiar vorba de o asociere intre cele doua nume, cel compromis istoric (car allemand) dupa 1945 si cel pseudo-francofon (Walschaert era flamand) :D
ce-ar fi sa scriem si noi distrributie Heusinger, cum scriem si motor Otto sau Diesel?
 
mpursu a spus:
Nu mai stiu care cititor de MIBA (nu doar uitator-la-poze ca subsemnatul :D) spunea odata ceva despre fonturile corecte cu care se scriu numerele locomotivelor, astfel incat sa pot re-re-re-reface tablele simpaticei bunicute 64 Guetzold :fluierat:
Intre timp am gasit mesajul respectiv, pe forumul Railwayfan 8)
Ghici, Horia, la cine ma refer :D
 
Horia_Radulescu a spus:
este MIBA 3/1997, cam 5-6 pagini, insa trebuie sa am timp sa le scanez... pesemne ca o sa le pun asa ca poze... ca timp - mai ales aici in Alsacia - nu mai se gaseste deloc, nici macar la suprapret!
Daca in paginile respective se gaseste chiar numele fontului respectiv si, eventual, unele indicatii despre cum anume se poate gasi, ar fi super-excelent 8)
 
cum spuneam si inainte, unul caruia nu-i plac kitschurile ;)

ar trebui sa spui si ce epoca precisa cauti - in epoca II exista placile de alama (Messing) de dinainte de 1938 cu cifre rotunde, apoi cele de aluminiu de dupa, cu vultur si cifre ascutie (Spitzziffern), apoi dupa 1945 exista si marcaje vopsite cu alb direct pe cutie, apoi din 1949 iar aluminiu, apoi alama vopsita argintiu, in ianuarie-mai 1968 autocolante si din mai 1968 pana la casare, pentru cele din vest, iar placi de alama vopsite inainte de cele casate inainte de ianuarie 1969!

alege o 64 care corespunde perfect modelului tau, ca dispunere a agregatelor, forma si tipul alergatoarei si purtatoarei, a tenderului si a cutiilor de apa, o epoca precisa si mai discutam...
 
buna Mircea,

desi ii voi trage o palma egoului meu care e cam plin de el la ora asta pentru ca a digerat prost pranzul, prefer sa raman la titlul de consilier tehnic... nu este maiestrie, a cunoaste cateva date istorice, poate este cultura - si asta nu merita titluri, in ceea-ce ma priveste. Maiestria incerc sa o dobandesc in domeniul modelistic, si pana atunci mai e cale lunga...

inapoi la subiect. din cate am vazut, cautam o 64 dintre 1928 si 1937(38), cu cutii de apa nituite si nu sudate, cu Bissel in fata si cu Mischvorwaermer... lasa-ma sa sap putin, sa caut una potrivita... insa in ce epoca? in ce tara? est? vest?
 
Rezervoarele de apa ale bunicutei 64 Guetzold sunt nituite, ca la versiunea Roco epoca II:

Si forma cabinei este tot pe acolo, deci cred ca bunicuta 64 este in epoca II.
Din pacate nu o mai pot poza in exact aceeasi pozitie, fiindca ea este acum demontata in vederea dotarii cu noul motor Piko nr.art.56004.
 
Mircea,

locomotivele cu rezervoare nituite au fost produse intre 1928 si 1937, dupa alte surse 1938, cele sudate pana in 1940 cand productia s-a sistat! nici DB si nici DR(Ost) dupa razboi nu au inlocuit rezervoarele la locomotive fara motiv, exista masini cu rezervoare nituite pana in anii 1970 sau chiar azi... ba au si fost cu rezervoare partial sudate, dupa reparatii...

nu cred ca poza din catalogul Roco ne aduce ceva. hai sa cautam o locomotiva reala, care chiar a existat, si sa reproducem, asa cum arata ea la un moment dat. te intreb din nou: ce epoca si ce tara doresti?
 
avansam ;)

pune o poza cu Donnerbuechsen ale tale sa vedem, nu le am acum in minte. Vagon de posta din acea serie nu a existat, pesemne ca vrei sa spui de bagaje, exista un Pwi-30 in serie. mai tarziu a existat si un PwPosti-34, facut de Maerklin pe H0...