Machete tramvaie

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Multumesc Vlad!

Vagonul de tramvai ITB -9 finalul primului model

In sfarsit, am reusit sa finalizez un vis din tinerete, acela de a avea macheta tramvaiului ITB, vagon care mi-a marcat copilaria! Macheta functionala H0 s-a relizat cu sprijinul firmei ... la care am prelucrat piesele prin taierea cu laser. Macheta este realizata integral din lemn, placaj de diverse grosimi si pe alocuri am folosit forex (comatex) de 1 mm grosime. La ferestre am folosit acetoafan de la geamuri de casute, peste care am lipit folie fumurie autoadeziva pentru geamuri de masina. Pantograful este facut din sarma de 0.5 galvanizata si cositorita, iar talpa este din sarma de cupru aplatizata la ciocan. Pentru faruri am folosit doua SMD-uri alb cald inseriate, un rezistor de 1k si o punte de diode. Din pacate nu am avut loc si de condensator!

Urmeaza inscriptionarea si corectura vopselei la geamuri apoi al doiulea tramvai!



http://www.youtube.com/watch?v=hKxpFAlK05U
 
Ma bucur ca iti place, oricum tramvaiul arata superb si este intr-un loc unde poate fi pozat din spatiul public :lol:
 
Da! Se pare ca este un model uni, reconditionat de specialistii de la Arad! Pare mai lung asa cu patru ferestre! Pe mine ma interesa si o poza de acoperis, sa vad dispunerea casetelor de rezistente precum si configurarea barelor de curent. Si pantograful este diferit! E ceva mai modern sau mai stilizat! De remarcat frumusetea lui, insa pare neterminat fara remorca! Desi este foarte frumos!
 
S-ar putea sa fac o mica excursie pana la Ghioroc zilele astea si voi incerca sa ajung si pe la depou sa fac niste poze. Cat despre aspectul lui iti dau dreptate, chiar arata ca si cum i-ar lipsi ceva , asa fara remorca. :(
 
Felicitari Arin, a iesit superb garnitura!
Vlad-AR a spus:
sunt curios cum va arata cu geamurile terminate, oricum felicitari :aplauze:

P.S pentru al doi-lea tramvai ITB nu ai incerca sa-l faci pe acesta?
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1490

Vagoanele ITB restaurate la Iasi si Arad au cateva particularitati fata de vagoanele originale V56. Cel mai reusit vagon ITB restaurat se afla in Bucuresti.
Vagonul de la Iasi are spatele "primit" de la o remorca V09. Veti obeserva ca luneta si parbrizul vagoanelor motor sunt inclinate, iar la remorci sunt drepte.
ITB-ul de la Arad vad ca are 4 geamuri intre usi si nu trei. Cupola, cred ca e luata de la un vagon Gotha si adaptata.

0119-Dep-045-24nov2006.jpg

0119-Vic-081-Bucuresti.jpg
 
Tramvaiul meu a primit azi si inscriptionarile de rigoare. Vagonul tractor, a primit numarul 100, pentru ca reprezinta macheta tramvaiului reconditionat la Iasi cu ocazia omagierii a o suta de ani de transport electric.

Vagonul remorca a primit numarul 65, conform celui din poza dupa care m-am inspirat! Pe ambele am pus sigla ITB, desi la tractor va trebui sa o scot… nu se cade!

Aceasta este prima garnitura, si pentru ca mai am un boghiu cu care mai pot face un tramvai, voi reproduce acum un exemplar de Bucuresti. Sunt foarte multumit si de cum ruleaza, dar si de cum arata, chiar daca pozele, fiind pe macro, scot in evidenta deficiente de vopsire, pe diorama si cu ochiul liber, acestea nu mai sunt atat de evidente. Am lucrat modelele din lemn, din placaj mai precis, pe care le-am vopsit initial cu spray auto, culoarea deschisa, si apoi la pensula cu rosu si negru la geamuri. Din pacate, nu mi-au iesit geamurile asa cum as fi vrut, dar sper ca la urmatorul sa gasesc o solutie pentru asta sau mai bine renunt la vopsirea chederelor!

Sper sa dotez depoul PanArin cu macar 4 seturi de tramvaie, vehicule programate a fi folosite pe viitoarea diorama, cea pe care o planific de un an de zile, o diorama reprezentand un oras. Problema principala este constituita de liniile de tramvai care nu se gasesc, mai ales cele curbe, dar sper sa gasesc solutii pentru asta.
 
Vagonul de tramvai ITB – garnitura 2


Am inceput lucrul la garnitura nr. 2 a tramvaiului clasic ITB. Aceasta garnitura va cuprinde un tractor model Bucuresti si doua vagoane remorci acelasi tip, cu cate trei geamuri plus geam de aerisire pe fereastra din mijloc. Si aceasta macheta este realizata din lemn, placaj de tei mai precis, in diverse grosimi, de la 1 mm peretii, la 2mm si resp. 3 mm diversele componente de sasiu. Toate piesele sunt decupate cu laser de catre ........, dupa modele realizate de mine in Corel Draw.

Tractiunea machetei este realizata cu ajutorului unui motor de 12 volti care actioneaza un boghiu de locomotiva Mehano. Pantograful este home made, din sarma galvanizata de 0.5 diametru. Plafonul, multi-strat, este slefuit manual! Lestarea este realizata din bucati de plumb tipografic provenite de la linotip, masina antica de cules texte!

Vagonul tractor va avea lumini albe la faruri si ultimul vagon remorca va avea lumini de pozitie. Am ales confectionarea geamurilor din folie de acetofan de la casute, peste care am lipit autoadezivat brumariu, folie pentru geamuri de masini, pentru a ascunde mecanismele de tractiune si instalatiile electrice de iluminat!

 
Vagonul de tramvai ITB – garnitura 2 la final

Mi-am implinit inca un vis. Acela de a vedea tramvaiele copilariei mele ruland pe diorama de la Slobozia. Poate ca nu sunt aceste modele realizate asa cum ar iesi de pe poarta unei fabrici, injectate din plastic, dar sunt machetele mele, sunt functionale, ma mandresc cu ele.

Modelul de inspiratie a fost un tramvai tot din Iasi, usor modificat, astfel incat geamul de la mijloc are sector pentru aerisire, varianta pe care am adoptat-o si eu. Am ales ca model vagoanele de Iasi, pentru ca astfel am vrut sa multumesc colegului de la Iasi, modelistul Adrian Crenganis, care m-a inspirat si m-a ajutat cu planurile laterale initiale si cu numeroase poze ale vagonului!

Am ales sa lucrez cu lemn, placaj mai precis, pentru ca lemnul este un material viu, cu putere de exprimare, modelabil si rezistent. Sa nu uitam ca primele modele de tramvaie au avut mult lemn in compozitie! In afara de asta, lemnul este compatibil cu aracetul si vopseaua acrilica, materiale care ai confera rezistenta. Lemnul este si foarte usor de prelucrat prin slefuire, operatiune extrem de necesara in cazul acesti vagon, la care acoperisul are rotunjimi mai greu de optinut prin slefuirea plasticului.

M-am indreptat catre tramvaie pentru acestea sunt o pasiune launtrica, mai veche decat cea pentru trenuri, si pentru faptul ca in final am gasit solutia motorizarii unui astfel de vagon. Probabil ca voi continua cu V09 sau alt model din aceasta serie, asta pentru ca vagonul este la fel de clasic si de frumos, vagon pe care il voi realiza dupa aceleasi metode ca cele folosite in cazul celor doua garnituri ITB. Sper ca prezentarea modelelor de tramvai confectionate de mine sa fie de folos celor ce iubesc tramvaiele si vor sa detina unul pe diorama lor!


http://www.youtube.com/watch?v=crdhPRqWoH4
 
Tramvaiul clasic V 09
http://...

Tramvaiele de acest tip au fost realizate incepand cu 1927 in Atelierele Centrale ale Societatii de Transport Bucuresti.

Am lucrat proiectul in Corel cu modificarile necesare montarii unui boghiu motorizat la care voi face si trucul dupa cum era priginalul. Am folosit diverse materiale lemnoase, respectiv placaj de la 1 mm la 3 mm grosime. Dupa cum se vede in poze, deja am montat cutiile celor doua vagoane, cel tractor si remorca, dupa uscarea aracetului am chituit si pana maine vor sta cuminti la uscare.

Cu acest model voi completa colectia mea de tramvaie clasice, pentru care deja am facut o pasiune!