Locomotive LDH 45 si LDH 70

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Apropo de cabina joasa, ce aveau locomotivele astea pe cabina in locul ala?
 
Cele normale au amortizor de zgomot esapament.
Acestea cu cabina joasa sunt modificate ca sa fie in gabaritul specificat pentru a circula prin tunelurile de metrou.
In ambele capete pe langa cupla normala CFR are( au , sunt mai multe) si cupla automata compatibila cu cea a metrourilor pentru a le putea tracta/ impinge.
 
Ultima editare:
Bine, dar esapamentul este pe printre cele 2 parbrize, cum amortizeaza zgomotul? sau are fumul un traseu peste cabina?
 
  • Like
Reacții: mrpuf
In planuri se vede un traseu de fum sau schimbator de caldura, oricum ceva este acolo.
O sa il intreb pe mecanicul LDH-ului de la noi din depou, a facut serviciu pe toate locomotivele din parcul CFR si stie despre toate ce si cum.
 

Atașamente

  • ldh.jpg
    ldh.jpg
    170,1 KB · Vizualizări: 19
  • Like
Reacții: mrpuf
Gazele de esapare de la motorul diesel, la LDH-urile noastre ies din motor, urca printr-o teava pe peretele frontal al cabinei, apoi ies prin cozorocul de tabla de pe acoperis, teava face un cot de 90 grd si intra in acea ,,cutie '' de pe acoperisul cabinei. Acea ,,cutie'' este de fapt toba de esapament (sau amortizorul de zgomot - mai tehnic vorbind). Dupa ce strabat toba de esapare fac un nou cot la 90 grd in sus si ies in atmosfera. La LDH-urile de la metrou, din cauza constrangerilor legate de gabaritul mic al tunelului, aceasta toba este montata in alt loc pentru a nu fi locomotiva atat de inalta si a incape in tunel. Daca nu gresesc, cred ca toba este sub capota.
Stiu ca in anii ''80, Faur a realizat cel putin inca doua locomotive de acest tip, din seria celor mai moderne cu capotele foarte patratoase, care aveau experimental si o instalatie de spalare a gazelor de esapare pentru a nu fi toxice in tunel. Daca se faceau lucrari la linie in tunel trebuiau sa stea acolo cu LDH-ul pornit. Acesta emana gaze care sufocau muncitorii. Daca gazele erau spalate de acea instalatie nu mai erau toxice, iesea din locomotiva un fel de abur care nu era asa de periculos. La depou, apa contaminata cu particulele toxice din gaze se arunca la canal si se punea apa curata. Desi LDH-urile astea traiesc si azi, nu mai au acea instalatie, probabil ca nu a dat rezultate execeptionale.
 
LDH-ul din Pantelimon nu avea functional acel filtru si motorul era cel vechi , de cate ori il pornea pentru manevre ieseam afara din depou ca sobolanii si deschideam toate usile sa se ventileze depoul.
Acum ceva ani trebuia sa bagam un tren de metrou la vinciuri pentru un o-ring de perna sarit, nu pornea dar scotea pe esapament un fum alb si greoi care a plutit o zi intreaga prin depou ca nu ne vedeam unii cu altii la cativa metri.
In schimb LDH -urile din Dep. IMGB si Militari sunt dotate cu motoare noi Caterpillar, torc ca niste pisicutze.
 
Ultima editare:
Am descoperit o locomotiva reconstruita de IPE (Italia).
LDH 70-729
ipe-locomotori-2000-ldh-70.jpg

Fisa tehnica
 
  • Like
Reacții: nae44