Linia Ingusta Electrificata de la Busteni

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
După cum ziceam mai sus... sunt o mulĂžime de informaii cunoscute de un număr restrâns de persoane, informaĂžii care, din păcate... rămân aÂşa. Normal că Silviu nu avea de unde să Âştie ce s-a întâmplat, dat fiind că pe niciun forum, site etc. nu scria nimic despre respectiva locomotivă. Atacul a cam fost reciproc:
catalin a spus:
se putea obtine si fara a se recurge la politie, insa se pare ca asta e mijlocul de lucru al celor care sunt in spatele acestei organizatii.

Nu vreau să iau apărarea niciunuia... îl cunosc atât pe Silviu Sîntea, cât Âşi pe Cătălin Âşi chiar nu ar ieÂşi nimic bun dacă s-ar lua la ceartă.

Rămân, totuÂşi, niÂşte întrebări ( vezi: http://www.forum.transira.ro/viewtopic.php?t=2609 ) la care, în mod sigur, poate răspunde cineva (Âşi se putea răspunde de mult la ele). Poate vom afla Âşi noi, ,,oamenii de rând" ce s-a întâmplat de fapt.
 
buna baieti,

cu mare parere de rau am citit cele scrise de Silviu Sintea pe Transira cat si balacareala care incepe sa se profileze pe ambele forumuri. Ii voi aduce aici cateva raspunsuri, pe care sunt convins ca le va citi:

privind "auto" intitularea lui Catalin, echipa de administratie a forumului nostru a luat decizia de a ii atribui drepturi de administratie si de a-i cere ajutorul pe forum. cu egoul meu enorm si disproportionat de arhitect, revendic paternitatea termenilor de "consilier tehnic" si "consilier istoric" pe lokomotiv.ro

imi pare rau sa constat ca Silviu Sintea are, pe langa multe merite in a incerca sa salveze elemente importante din patrimoniul istoric legat de transportul in comun din Romania - din nefericire, aproape imposibila dintr-o crunta lipsa de mijloace materiale - o tendinta pe care as caracteriza-o ca fiind aproape talibana de a trage concluzii si a lua decizii. faptul ca s-a ajuns ca Georg Hocevar, omul care a facut din placere, din pasiune si abia in ultimul rand din interes financiar sa functioneze mocanitele romanesti, care a pus pe picior CFI Brad si a facut ca locomotivele si vagoanele sale sa circule si in Austria sa fie anchetat de politie ca un vulgar spalator de parbrize mulhousian ma dezgusta.

de asemenea, lipsa de respect a lui Silviu Sintea pentru toti oamenii care fac sau incearca sa faca ceva mi se pare reprezentativa pentru starea de spirit a comunitatii sale si a Romaniei in general... pacat, mare pacat.

a incercat sa ia legatura cumva cu Georg inainte de a suna "organele de militie si de stat"? nu cred... ar fi avut surpriza sa constate ca vorbeste romaneste mai bine ca multi din userii forumului dumisale...

inca o data, mare pacat ca pasionatii dintr-o tara asa mica sunt asa de rupti in razboaie futile si lipsiti de cultura incat sa nu poata citi nimic in spatele unui articol cu un nume rasunator.
 
stie cineva exact care era traseul caii ferate, pe munte? am inteles ca urca aproximativ. cand am fost acolo am vazut numai cateva urme: pe poteca spre cascada urlatoarea niste podete erau facute din sina de cale ferata. cam atat...
 
Calea ferata nu avea nici o legatura cu traseul spre urlatoarea.
Linia se oprea in poiana care e la inceputul traseelor turistice spre jepii mici/jepii mari-urlatoarea. Inca mai sunt niste cladiri acolo, ramasite ale ansamblului unde erau adusi bustenii cu funicularul si de unde trenul electric ii prelua pentru a-i duce la fabrica.
Terasamentul se poate observa in stanga drumului ce duce spre telecabina. Poteca spre manastirea Busteni (aflata pe dealul din dreapta) se intersecteaza cu el.

Cat despre problemele juridice si de egouri....abia acum le-am vazut, mi-e scarba si n-as vrea sa mai continui comentariile.
 
Radu161 a spus:
Calea ferata nu avea nici o legatura cu traseul spre urlatoarea.
Linia se oprea in poiana care e la inceputul traseelor turistice spre jepii mici/jepii mari-urlatoarea. Inca mai sunt niste cladiri acolo, ramasite ale ansamblului unde erau adusi bustenii cu funicularul si de unde trenul electric ii prelua pentru a-i duce la fabrica.
Terasamentul se poate observa in stanga drumului ce duce spre telecabina. Poteca spre manastirea Busteni (aflata pe dealul din dreapta) se intersecteaza cu el.

Cat despre problemele juridice si de egouri....abia acum le-am vazut, mi-e scarba si n-as vrea sa mai continui comentariile.

asta stiam si eu. dar pana in poiana aia e o panta destul de abrupta, venind direct de la DN1. imposibil de abordat fara cremaliera. asa ca am cautat prin padure o alta ruta posibila, mai inspre sud, si nu am gasit nimic. macar un rambleu sau ceva similar. cu acea ocazie am patruns in uzina si am facut niste poze la instalatiile CFI din incinta fabricii. o sa postez in curand!
 
Sal
Din cate imi amintesc, pe acea panta linia avea multe "serpentine" care permite-au trenului sa aiba un unghi destul de mic. Stiu ca acolo unde linia intalnea DN-ul, acea parte a fost escavata pt ................
Spor
 
Calea ferata nu avea nici o legatura cu traseul spre urlatoarea.
Linia se oprea in poiana care e la inceputul traseelor turistice spre jepii mici/jepii mari-urlatoarea. Inca mai sunt niste cladiri acolo, ramasite ale ansamblului unde erau adusi bustenii cu funicularul si de unde trenul electric ii prelua pentru a-i duce la fabrica.
Terasamentul se poate observa in stanga drumului ce duce spre telecabina. Poteca spre manastirea Busteni (aflata pe dealul din dreapta) se intersecteaza cu el.

Cat despre problemele juridice si de egouri....abia acum le-am vazut, mi-e scarba si n-as vrea sa mai continui comentariile.

Intr-adevar linia mergea pe langa strada telecabinei. Vis-a-vis de telecabina, la depozite se mai pot vedea "ramasite" de console pe stilpi.
Intregul sistem de linii al fabricii de hartie din Busteni a avut 16,8 km. A fost construit in anii 1907 - 1909, pentru exploatarea lemnului din padurile de pe vaile Ialomitei si Brateiului. In mare itinerarul liniei era: linia principala Lacul Scropoasa - Valea Blanei (8 km), cu ramificatii pe vaile: Bolboci (2 km), Cheile Tatarului (1 km), Brateiu (4,8 km), Mitarca (1 km). De la Bratei, linia cobora in Busteni (pe traseul Bratei - Bolboci - Busteni) printr-un funicular lung de 13,5 km.

Urmele funicularului se vad pe traseul Busteni-Jepii Mari-Piatra Arsa
 
anul trecut am fost prin zona si m-am plimbat putin prin incinta fabricii. din pacate nu am primit aprobare de la conducerea firmei sa intram sa facem poze, asa ca am patruns pe cont propriu. iata cum se prezenta situatia:

http://picasaweb.google.com/bavareze/BusteniFabricaDeHartie2008

(55 poze)
 
http://www.youtube.com/watch?v=AWutwTl1TxI Documentar scurt despre locomotiva electric㒠de la fabrica de hârtie din Buşteni jud. Prahova în 1993 şi 1998.
 
Sal
De fiecare data cand ajung in Busteni imi revin in minte cateva imagini de cand am vazut prima oara acea loko electrica coborand din munte cu vagoneti incarcati cu lemn pt fabrica. Aveam pe atunci 4-5 ani.

Recent, stationand cateva zile in aceasta localitate, am pornit pe traseul vechi linii in cautare de urme.
Prima urma gasita a fost undeva pe la jumatatea pantei spre Hotel Silva, un zid de sprijin si un ............... hidrant!

Pe capacul acestui ........... hidrant scrie SIBIU dar nu am gasit nici un an de fabricatie. Oare era sau chiar este un hidrant?
Revin
 
Da, este un hidrant si gasesti multe de acest fel prin satele din Muntenia (mai ales in Db si PH am vazut multe). Rar, si prin Moldova. Greu sa-ti spun de cand sunt, nici eu nu am gasit ani pe ele. Sunt legate la conductele generale de apa din localitate (care in general sunt plasate in paralel cu drumul central din sat/comuna). In Moldova majoritatea sunt langa institutiile principale din comuna (biserica, scoala).
 
Sal Catalin
Multumesc de informati. Ce ma surprins este faptul ca intre acest hidrant si case este o vale cu pereti destul de abrupti pe fundul careia curge un rau destul de lat si rapid, deci accesul la hidrant nu este tocmai facil.

Un pic mai sus de acest punct linia face o intoarcere de 360':
privind in jos si in sus
Aici am gasit primul rest din linie:

Plimbarea prin padure a continuat, pe unele portiuni terasamentul fiind complet acoperit de pamant.

Undeva pe la mijlocul pantei am mai gasit inca o traversa care mai pastra si piroanele care candva fixau linia:

Desi se intuneca plimbarea a continuat pana intr-un loc care ma nedumerit: am intalnit o ............. bifurcatie.

Ca si cum trenul, ca sa isi continue urcarea, trecea in marsarier si prin schimbarea unui macaz continua urcarea in directia din care venise. Este o banuiala.

Rau ca putin mai sus de acest punct terasamentul dispare si nu am mai reusit sa il regasesc. Am intrebat cativa localnici mai batrani dar nici unul nu a fost in stare sa imi spuna care este misterul acestei bifurcati si pe unde isi continua linia urcarea catre platou. Oameni care au trait cu acet tren langa ei timp indelungat.

Tot ratacind prin padure in cautarea terasamentului fostei linii, am gasit o fundatie din beton:

Oare aceasta sa fi sustinut stalpi de catentata? Curios este ca pana in acel loc nu mai intalnisem aceste constructi.
Fiind deja mult prea intuneric ca aparatul foto sa mai poata sa surprinda ceva, am amanat pe a doua zi continuarea cautarilor.

Dis de dimineata, inarmat cu informati proaspete de la hotel despre ultima parte a traseului, am urcat panta pe partea stanga si cu putin noroc am gasit ceea ce se mai vede din parapeti care protejau linia:

Din acest ultim punct linia facea un cot larg catre dreapta unde, din relatarile localnicilor, intra pe o terasa statiei de incarcare unde era si bucla de intoarcere dar si motoarele de la funiculare, gatere si mori de lemn precum si baraci si "dusuri" pt muncitori (aspect relatat de un mosulet mult prea in varsta ca sa il pot banui de ..... inflorituri).


Din pricina unui card de memorie defect, nu pot posta si pozele cu cele 3 cladiri din piatra care mai exista din toate fostele constructii ale fabrici, precum si cu platourile unde erau depozitele, platouri care sa mai pot observa foarte bine si astazi. Tot din relatarile localnicilor am aflat ca pe traseul Jepilor Mari se mai gasesc fundatiile stalpilor de funiculat dar, incredibil, nici un stalp.
 
In locul numit "la mese" pe traseul Jepilor Mici, in mai 2011 inca mai exista unul din stalpi. Mai exista inca un stalp in amonte, imediat dupa punctul indicat mai sus.
 
Locomotiva electrica de la Busteni

<r>Salut<br/>
<br/>
fabrica de hartie de la Busteni avea linie ingusta pentru a aduce lemnul de sus si a-l aduce la fabrica. linia avea peste 20km.<br/>
in 1907 s-au cumparat 1-2 locomotive ELECTRICE pentru acea linie din dorinta de a indeparta pericolul dat de locomotivele cu aburi (incendii de la scantei), astfel ca aceasta linie devenea prima linie electrificata din Romania.<br/>
informatiile acestea le-am citit in 1987/88 in revista Modelism pe care o devoram.<br/>
<br/>
Acolo era prezentata si acea locomotiva. Ma poate ajuta cineva sa imi spuna ce model era, daca se gaseste sau daca se poate face pe TT?<br/>
<br/>
Multumesc frumos de tot.<br/>
<br/>
PS: am gasit aici ceva informatii: <URL url="http://www.forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3415&postdays=0&postorder=asc&start=0"><LINK_TEXT text="http://www.forum.lokomotiv.ro/modules.p ... sc&start=0">http://www.forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3415&postdays=0&postorder=asc&start=0</LINK_TEXT></URL><br/>
<br/>
Dar cred ca se poate gasi ceva mai mult? Filmul de pe youtube este retras... si am decshis topicul DOAR pentru locomotiva</r>
 
Vezi ca o locomotiva este in gara Busteni impreuna cu un vagon. Poti sa te duci si sa pui ruleta pe ea , faci un desen si ai rezolvat problema.
 
Dragose.. stiu ca m-ai vazut tu o data si ai spus ca oi fi baiat destept, dar sunt cam impleticit:)))
dar daca spui ca este locomotiva acolo...hmmm...chiar m-ar placea sa o mai vad. mi-e dor de ea.

Inainte de caderea lui Ceasca am prins o data semaforul si a trecut pe acolo

PS: parca vezi politia ca ma da la stiti ca au prins un periculos furacios de locomotive care rugineau prin gari

Dar ceva despre model stie careva?
 
Electrica verde cu boghiuri.

am gasit o poza pe google http://i991.photobucket.com/albums/af39/kata0587/DSCN8888.jpg

poza e de pe un forum http://calatorii.myfreeforum.ro/t425-diverse-poze