Expozitie de Modelism Feroviar la BRASOV, editia a II-a

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Temporara lipsa a reactiei mele in acest topic se explica foarte simplu: inca mai incerc sa ma trezesc la realitate din acel vis frumos care a purtat numele pamantesc de Expozitie "Colectii si colectionari" Brasov2008. Si este foarte dificil, credeti-ma :D
As povesti despre extraordinara experienta de a ma intalni "in direct" cu multi alti pasionati feroviari din tara, pe care ii cunosteam doar din conversatiile prin Internet si, uneori, din pozele de pe forum, dar asta stiti deja si poate ca nu ar reprezenta ceva nou. As posta niste poze reprezentative din cele 380 facute de mine, dar imi este foarte greu sa aleg, fiindca toate surprind cate un "fragment" din atmosfera Expozitiei. Totusi, in mesajele urmatoare, voi incerca sa povestesc si eu cum anume am vazut Expozitia "Colectii si colectionari" Brasov2008. Atat va rog, aveti putintica rabdare :)
 
Salut,

acum cand a mai trecut din oboseala, vreau sa scriu si eu cateva vorbe despre aceasta expozitie.

E greu de gasit cuvinte care sa transmita toata atmosfera de acolo. Inainte de orice modele sau prezentari, am avut ocazia sa reintalnesc prieteni, pasionati adevarati, pe care nu i-am vazut de multa vreme pentru ca in Romania distantele sunt mai mari decat ar trebui sa fie in mod normal, si bineinteles am avut ocazia sa cunosc pe multi pasionati, uni dintre ei membri pe forum, iar inainte le cunosteam doar realizarile.

Cum am vazut eu aceasta expozitie?
Pentru mine, prezenta la aceasta expozitie a fost un adevarat maraton. A fost ceva ce parea imposibil de realizat, dar ceva pentru care am facut tot posibilul sa se realizeze. Planul era de a participa cu o diorama la expozitia de la Brasov in perioada 28-30 noiembrie si de a fi prezent la Alba Iulia cu aceasi diorama pe data de 1 decembrie (adica a 2-a zi). Pus pe hartie parea irealizabil dar am zis "putem incerca". Dupa calcule facute impreuna cu Bogdan, cate zile de concediu, cate zile libere, cine are camion, cine are masina, cati kilometri .. si asa mai departe, ne-am dat seama ca din ecuatie lipseste cineva. Cine altul decat Gaby (grandpagscout) din Arad. Totul s-a rezolvat cu un telefon: "Te bagi..? " raspuns o secunda mai tarziu: "DA!".

Astfel, impreuna cu Gaby, am fost joi la Alba Iulia de unde am luat diorama x, dupa o zi pe drumuri, demontat, apoi iarasi pe drumuri, a urmat o zi de montaj la Brasov. Apoi ziua expozitiei. Nu are rost sa mai spun mare lucru, s-a vazut in poze, in transmisie (daca a mers), in impresiile altor. Pot sa spun doar ca petru unii dintre noi aceasta zi s-a incheiat la ora 4 noaptea si a meritat din plin fiecare minut petrecut impreuna cu prietenii. Fiecare clipa a fost ca un energizant pompat direct in vene, omoseala nu mai simtea nimeni.

A urmat apoi a 3-a zi, cea in care trebuia sa strangem tot si sa pornim la drum. Imi pare rau pentru cei care nu au ajuns duminica dupa-masa si nu au apucat sa vada diorama X, dar noi aveam un plan de urmat. Seara la ora 11 s-a descarcat diorama la Alba Iulia, a doua zi dimineata la ora 8, impreuna cu Gaby ne-am apucat din nou de munca, la ora 12:00 diorama era perfect functionala si admirata de mii de oameni veniti sa sarbatoreasca 1 Decembrie in capitala mari uniri.

Am ajuns luni seara acasa si am constat ca s-a terminat. Totul a fost ca un concert fabulos care a tinut doar 2 ore si ai avut impresia ca a tinut jumatate de ora.. Cam asa a fost expozitia de la Brasov pt mine.

Trebuie sa multumesc lui Nelu Pascanu si lui Eusebiu Porteka, fara ei diorama nu s-ar fi plimbat nicaieri. De asemenea tot respectul in primul rand pentru Bogdan si pentru Gaby care au depus eforturi supraomenesti pe perioada acestei expozitii. Felicitari si celor de la Bucuresti care au venit cu o diorama gigant care a fost atractia principala a expozitiei si a facut deliciul tuturor vizitatorilor.

Felicitari si pentru toti ceilalti participanti la expozitie, sper sa ne vedem cu bine si la anul!
 
O experienta frumoasa si unica! Toate dioramele prezentate au avut lucruri de admirat. S-a vazut munca depusa de constructori. Am admirat amploarea unor proiecte si dificultatea constructiilor. Am avut multe de admirat si de invatat de la profesionistii care s-au prezentat la expozitie cu minunatele lor lucrari. Foarte frumoase dioramele de la Cluj si de la Bucuresti. M-au impresionat. Cinste constructorilor si lauda lor. Mai am inca atat de multe de invatat de la acesti omeni minunati si talentati. Felicit cu aceasta ocazie toti participantii, fie ei constructori de modele, fie de diorame. Nu voi uita niciodata aceasta experienta minunata! Doresc succes tuturor in continuare!














 
Florinn mi-au dat lacrimile :( :D :D :D
Romanticule , se vede ca ai ajuns acasa :twisted: :evil: :|
Vai ce rau sunt :D DA :D :D
 
Iata cum am vazut eu Expozitia (cu "E" mare :aplauze:) "Colectii si colectionari" Brasov 2008. Inainte de a incepe povestea, marturisesc ca aceasta este a doua manifestare hobby-stica la care particip ca expozant, prima fiind acum muuuuulti ani la... Alba-Iulia :D, sub forma unei expozitii filatelice, unde exponatul meu a fost pe tema feroviara, bineinteles 8). Cuvintele sunt palide si nesemnificative si, oricat m-as stradui, nu vor exprima suficient de elocvent starile de bucurie si incantare pe care le-am trait la Expozitie, asa ca... las pozele sa vorbeasca in locul meu...
 
Prima poza pe care am facut-o prezinta diorama gigant Maerklin. Cei prezenti pot sa confirme faptul ca denumirea "gigant" este pe deplin meritata :aplauze:

Au mai fost prezente cateva diorame, foarte reusite:
Diorama X:

Celebra diorama de la Slobozia:

O micro-diorama la scara Z :confused: :

O diorama cu trenuri la 5inci scari diferite by Radu Sofran:

Last but not least, o mini-diorama H0 de la Oradea:
 
Desi imi propusesem sa-mi tin pentru mine parerile despre bielele aburoaselor intalnite (si nu au fost putine), totusi n-am putut sa nu observ o micutza problema la bielele enormei aburoase de pe diorama lui Radu Sofran. Anume, biela de conducere si biela de avans de pe dreapta se aflau in pozitii nefiresti, probabil din cauza unei manevre mai putin delicate din timpul transportului. Cu mana libera, fara surubelnite sau alte unelte, Stapanul Bielelor a actionat din nou, astfel incat bielele respective au revenit rapid la locurile lor 8)
(stanga - inainte de remediere, dreapta - dupa remediere)

Cum am procedat? Simplu! L-am rugat pe dl.Sofran sa porneasca locomotiva inainte cu viteza miiiiiica, iar atunci cand pozitiile bielelor respective au fost propice, am impins usor inainte articulatia dintre ele, astfel incat pozitiile lor au redevenit cele normale.
 
Colectiile au fost expuse in vitrine, unele gata construite "de acasa", iar altele asamblate direct la fatza locului.

Am inserat aici si doua detalii din vitrinele respective, care sunt importante pentru mine: aburoasa 64 TT by DIP si cele 3rei locomotive H0 din colectia mea, aburoasa 64 Guetzold ("bunicutza" 8)), aburoasa 03 si diesela 130 "Ludmilla". De fapt, colectia cu care venisem la Expozitie era mai vasta, insa doar acestea 3rei au incaput in vitrina :D. Departe de a fi un impediment, acest fapt s-a transformat intr-un mare avantaj, acela de a putea rula pe diorama X trenurile ramase in cutii :idea:
 
Ce ati zice daca v-ati pomeni nas-in-nas cu o astfel de uzina-pe-roti?

Simpatica locomotiva BR44 este o aburoasa veritabila, in sensul ca aburii reali produsi intr-un mini-fierbator imping intr-adevar pistoanele, care trag/imping capetele de cruce si bielele motoare, care rotesc rotile etc. Bineinteles, comenzile sunt tot de natura electrica, dar asta constituie doar un mic amanunt; chiar asa, in aburoasele reale nu se gaseste chiar nicio instalatie electrica? :D