diorama lui gamitzu

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.237
912
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Pai poti sa ai orice aparat ai vrea , timp de expunere mare necesita neaparat trepied.Chiar si 0,5 secunde este un timp destul de mare ca sa faci fara trepied, fara sa mai vorbesc de 15-20 sec expunere.
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
96
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Orice suport fix e bun. De multe ori m-am trezit ca nu am trepiedul cu mine. Solutia: improvizezi din ceva: piese de mobilier din apropiere, cateva carti puse una peste alta, etc...

Setezi intarziere la declansare (sa zicem 10 sec) pentru ca apasarea butonului sa nu-ti dea din start vibratii si poti sa-l lasi inclusiv pe automat...

Ai o diorama extrem de interesanta, e pacat sa nu o admiram si in modul "nocturn"....
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.831
1.939
Iași
LOCATION
Iași
Ca sa nu se mai vada link+poza iata cum sa faci:
din casuta din dreapta pozei selectezi Direct Link apoi aici pe forum dai prima data
%20paste%20si%20la%20urma%20iar
.

Si poza se vede iar ca inainte.


Asa fac eu, poate este si alta solutie ca sa fie ca inainte.
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.307
355
galati
LOCATION
galati
@Gam 3. Poate vorbesti cu Florin si rezolva problema cu linkurile. Eu cred ca e ceva din server-ul de acilea. Pun aceleasi poze pe un forum din state si acolo poza apare direct, mare cat ecranul, fara nici un link in fata. Numai dupa ce dau click pe ea ma arunca in pagina de pe bucket. Poate merge , nu am idee. Oricum bine ca merge cum spuneai mai sus, macar asa. Pe mine ma dispera chestia aia stupida.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.237
912
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
De cand s-au schimbat stapanii la fotogaleata, IMG code, ce copiam noi de obicei pentru a pune pe forum, acum contine inca un link, pentru generarea imaginilor intr-o pagina aparte ( adica exact ce face si forumul, cand genereaza miniaturile). Pentru asta ori se aplica solutia lui Gam3, ori, din link-ul copiat de photobucket , se sterge si de la sfarsitul link-ului, adica tot ce apare in plus fata de poza in miniatura pe forum.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Octombrie 2012
580
1
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Gam3 a spus:
Ca sa nu se mai vada link+poza iata cum sa faci:
din casuta din dreapta pozei selectezi Direct Link apoi aici pe forum dai prima data
%20paste%20si%20la%20urma%20iar
.

Si poza se vede iar ca inainte.


Asa fac eu, poate este si alta solutie ca sa fie ca inainte.

toate pozele care le postez la topicurile mele, le fac in cod html (probabil defect profesional), copiat doar direct link si cind dadeai click pe thumb se afisa doar poza, fara toate brizz-brizz-urile de galeata de poze. asta a mers frumos pina acu' ceva timp. de la un moment dat, n-a mai functionat. am incercat, tot prin cod HTML sa vad ce se afiseaza si am observat o diferenta intre direct link si view image in tab separat. tot timpul cind postez poze, le fac din photobuck... dar dupa ce dau view image si atunci copiez link din bara de adresa. paradoxal, desi definesc in thumb adresa buna, la primul click se afiseaza toata porcaria de photobuck, dar la al 2-lea click pe acelasi thumb... te duce la poza full size....

nu stiu daca m-am facut inteles, dar ca idee daca in adresa aveti "http://i3790.photobuck.....jpg" e ok. daca va apare "http://s3790.photobuck......jpg" e bullshit-ul de umplutura de la galeata de poze....
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.307
355
galati
LOCATION
galati
catalin a spus:
DAN C.F.R. a spus:
Salut! Locomotiva este un model foarte interesant , probabil modelul a aparut in urma influentelor de la designul locomotivelor diesel-electrice.

au incercat sa rezolve una din marile probleme ale locomotivelor cu abur, vizibilitatea din marchiza. A fost un concept interesant dar nu " a prins" pentru ca intre timp deja locomotivele diesel erau dominante pe cf americane, acestea din urma neavand probleme cu vizibilitatea in mers. In literatura de specialitate le gasesti sub denumirea de "cab forward".

In 1908 the Southern Pacific ordered two 2-8-8-2 conventional mallets classified MC-1 (Mallet - Consolidation) numbered 4000 and 4001. On a trial run up the "Hill" two problems became immediately evident.

The great volume of exhaust gasses almost asphyxiated the crew.
The stack exhaust velocity was so great that it blew the roof boards off of the snow sheds.

The second problem was easily handled by installing "stack splitters" (a deflector located above the smoke stack which directed the exhaust to the sides), as shown at the top of the image on the right. The first problem required more consideration.

Shortly after delivery of the MC-1s, an enterprising engineer decided not put up with nearly being asphyxiated or exposing himself to the tremendous heat and noise. He had the engine turned, hooked the engine pilot to the front of the train, and backed his locomotive over the hill pulling the train behind. This alleviated the above problems but created others such as pushing the tender ahead of the engine and the engineer being on wrong side for the signals. Despite these problems, other engineers began following this example.
Pe scurt, ideea era ca mecanicii mureau pe capete asfixiati de volumul imens de gaze arse :D
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
96
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Salut Gamitzu,

Cunosc sursa textului citat de tine pe internet dar contine cateva erori si pentru ca am intervenit la subiectul tau ma vad obligat sa adaug cateva lucruri:

De fapt, referindu-ma strict la locomotivele pe care tu le ai la scara N, situatia este exact invers celei descrise de tine. Multi ani Southern Pacific a cautat o solutie la o problema cu care se confruntau mecanicii sai. Reteaua SP are multe tuneluri foarte lungi si mecanicii locomotivelor clasice sufereau de intoxicatii grave.

Inginerii au venit cu o idee simpla dar geniala. Au inversat locomotiva cu 180 de grade pastrand pozitia tenderului in spate. Astfel, intreaga masina este invers fata de una clasica avand cabina, cutie de foc, cazan si cosul de evacuare in spate. Astfel cabina era ferita de tot fumul evacuat de cos.
Locomotiva s-a dovedit a fi un succes si exact calul de povara de care SP avea nevoie.

Scriam ca solutia nu a prins la scara larga si detaliez cateva motive:

1. solutia este compatibila doar cu masinile ce ard exclusiv pacura. Nu ai cum sa transporti carbunele (cu lopata sau sistem mecanic) din tenderul aflat in spate la cutia de foc aflata in fata. S-a incercat anterior solutia cu mecanicul in fata si fochistul in spate insa a fost abandonata pentru ca era nevoie de o perfecta comunicare intre cei doi
2. reticienta multor mecanici care in caz de impact cu alte vehicule aflate pe linie nu aveau foarte multe sanse de supravietuire (reticienta ce a axistat la toate vehiculele cu mecanic "in front" inclusiv la noi in anii '30 la introducerea Malaxelor). Din fericire niciuna din masinile SP nu a fost vreodata implicata intr-o astfel de coliziune
3. necesita un tender presurizat astfel incat in rampe sa nu existe fluctuatii de alimentare a focarului aflat mai sus decat rezerva de pacura.

S-a castigat insa o vizibilitate excelenta pentru cei doi membri ai echipajului (problema veche la toate masinile clasice cu cabina in spate), s-a redus riscul intoxicarii cu fum si a rezultat una din cele mai interesante masini cu abur. Locomotivele SP au fost retrase la sfarsitul epocii aburului dupa un serviciu ireprosabil si ne incanta acum din muzee sau ca modele pe diorame.

PS: in Europa au existat deasemeni locomotiva cu abur cu cabina "in fata" insa nu la scara din US. Europenii au inceput experimentele cu 20 de ani inaintea celor de peste ocean insa nu au realizat mai mult decat locomotive de test din multe considerente ce pot fi discutate.
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.307
355
galati
LOCATION
galati
:D Multumiri pentru informatii. Ai idee daca AC-12 cab fwd a fost cea mai mare loco din USA sau Big-Boy? Ca formula a osiilor, diferenta e minora. Timpul nu imi permite sa caut pe net datele necesare. AC are osiile 4-8-8-2 iar BB le are 4-8-8-4.
Or mai fi diferente la tonaj, puterea de tractiune si altele. Big-Boy a intrat in depou lunile astea si o sa pun poze cu el si un filmulte cand reusesc. :D
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
5
Germania
LOCATION
Germania
Salut,
BigBoy a fost mare....da
dar.....au fost multe alte locomotive care l-au intrecut la diferite capitole :lungime,putere si altele
Triplex Mallets de la Erie puteau tracta mai multe tone,dar erau mai lente.
H8 C&O de exemplu era mai grea si mai puternica (pina la 7500 hp)
Duplex S1 Q2 Pennsy erau mai puternice ....pina la 8000hp
si mai sint multe........
dar BigBoy era pachetul cel mai perfect daca aduni toate la un loc......
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.307
355
galati
LOCATION
galati
Multumiri pt lamurire Rudi. Deocamdata BB-ul ruleaza bine pe diorama, desi pe alocuri arata haios, cu cabina in afara liniei. Eu am cea mai mica curba in 35-40cm raza, da asta mi-a permis cutiuta unde am montat tot. Toate loco mari au fost adunate in ideea dioramei ce vreau sa o construiesc in 12 mp, intr-o camera separata, pebaza de module pe langa perete. Asa voi avea raze mari, in care tot ce e lung sa poata sa ruleze in conditii perfecte. O sa incerc poze in masura timpului disponibil zilele astea.
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
5
Germania
LOCATION
Germania
Salut ,
BigBoy este intr-adevar cea mai populara aburoasa gigant......dar mai sint asa multe altele,adevarati " monstri ".....
http://www.thefairchilds.org/trains/full/all1608.jpg
H8 Allegheny
http://www.northeast.railfan.net/images/erie5014a.jpg
Triplex
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/07/T1_color_photo.jpg
Pennsy Duplex
http://i147.photobucket.com/albums/r293/VIEWLINER/PTA/CO1.jpg
M1 C&O Steam turbine
http://farm3.staticflickr.com/2300/2427726993_d694dcc59a_o.jpg
Class A Norfolk & Western
doar citeva exemple....
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.307
355
galati
LOCATION
galati
;-) Multam pentru poze si informatii Rudi. Am salvat pozele, unele sant numai bune pentru a ma ajuta sa le patinez un pic pe ale mele. Arata haioasa rau cu plasticul lucios, mai ales in pozele macro. :D
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.307
355
galati
LOCATION
galati
Azi am reusit sa pun pe diorama garnitura de Orient Express, doar in analog, trasa de un mic Kato 9600. Singura din depou care are cuple Rapido inca. O locmotiva mica, dar cu forta mare. Va primi un decodor Zimo cu sunet, daca reusesc sa-l ascund in tenderul destul de mic. Loco D51 originala, cea de a tractat NIOE pe liniile din reteaua JNR, inca nu a primit decodorul Loksound destinat. Multumiri cu aceasta ocazie lui HGD care l-a reparat (dupa ce l-am ucis in chinuri groaznice) si care m-a scapat de o cheltuiala in plus.
O poza cu 9600. pt cine a uitat cat este de mica. :D



Si 3 filmulete mici cu ea si cele 6 vagoane din cele 11 cat are garnitura originala






Cum reusesc sa montez decodorul in loco D51, o sa mai pun ceva filmulete.
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.307
355
galati
LOCATION
galati
Doua filmulete cu Bachman Spectrum 2-8-8-4, decodor Zimo cu sunet. Inca mai necesita reglaje fine, oricum sant multumit cu el asa cum a venit cu setarile de fabrica.