diorama lui gamitzu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Gata si cu turnul de alimentare, si-a primit si el patina si locul pe diorama.

 
Doar o idee:

cauta ceva care sa imite lantul cu care era legat jgheabul de alimentare de bazinul din lemn. Weathering-ul este minunat insa fara acele lanturi, arata putin neterminat :).
Mai ales ca jgheabul de alimentare, in pozitie verticala, nu prea avea cum sa stea asa...
 
O sa pun o ata subtire sau o litza intinsa si lipita cu superglue. Aia originala tot litza era, s-a rupt cand am pus prafurile pe ea. Ala de a facut kit-ul, a justificat lipsa unui ochi pe burlan zicand ca e prea mare si iese din scara N. Si litza e ceva de te doare capul la scara asta. :( Acum astept sa se usuce ca sa pot pune mana pe ea. Deja e pe diorama :D
 
:confused: Asa arata batalia cu montajul unui decodor Loksound v4.0 micro intr-un KATO D51. Japonezu scrantit a lasat exct spatiul pt un decodor Loksound micro si un difuzor mic. Sper sa reusesc sa-i fac conxiunea si sa o vad la munca. Soundtraxul nu intra fara a hacui greutatea si tot ce era in tender. Pozele vb de la sine:



E lucru dracului in casa popii, da sper sa-i dau de cap pt ca mai am una din aceleasi serie, un C62. Acesta a circulat mult timp la rusi, dupa razboi, fiind luate de rusi drept prada de razboi. In state a circulat numai o perioada scurta, fiind de capacitate mica, inadecvate pt tronsoanele lungi
 
porcaria aia mare de o livreaza cu Loksound micro e mare rau. Am pus unu de 8 ohmi si vad ca se aude slab de tot. am pus sunetul la max, master-ul, da e slab rau. pe langa el, alea de la MRC diesel, cu difuzor de 10mm si 33ohmi, se aude bestial.
mai trebuie sa fac ceva teste. daca nu intra,o sa golesc tenderul de greutate, pun difzorul original si apoi il lestez cu tungsten, sa-i dau ceva greutate. :confused:
 
Pune o poza cu difuzoarele te rog, cel original si cel pe care l-ai pus. Oricum ar fi bine ca difuzorul sa aiba o incinta inchisa in spatele sau pentru a face "galagie" , o sa vezi diferenta.
 
Poate, da tungstenul de vorbesc eu e moldabil, ca o plastilina, il pui prin colturi sau unde ai loc. Eu am luat pontul de la un amic din state de pe alt forum. Merita toti banii, e hi- tec. Au scornit astia o droaie de nazdravanii. :D
 
Tungstenul (wolframul) este de 1.7 ori mai greu decat plumbul (unul din cele mai grele metale impreuna cu aurul si uraniul)
Insa este unul dintre cele mai dure metale, si cu punctul cel mai inalt de topire (3400 grade C).
Asa ca acea plastelina probabil contine pulbere de tungsten, dar in nici un caz nu e tungsten (daca ar fi asa, filamentele becurilor ar fi din plastelina, si nu e cazul).
Dar oricum aplicatia este interesanta, dat fiind ca pasta respectiva se poate modela dupa cum doreste fiecare.
 
Exact asa se si numeste, MOLDABLE TUNGSTEN. Si mai are un avantaj, il poti recupera pentru ca nu se usuca
http://www.maximum-velocity.com/tungstenputty.htm
Pretul e undeva la 6-7 $ :D
 

Asa arata cele doua difuzoare. Esu, cel mare , e originalul, are 4ohmi. Cel mic e Soundtrax,, are 8ohmi. La cel rotund am scos incinta ca sa se vada mai bine. N-am inteles cum vine treaba cu calibrarea, Esu sustine sa fie folosit difuzorul lor pt ca e calibrat decodorul cu el :confused: :( . Cea mai mare porcarie e ca pun asa ceva la decodoare care sant pentru scari mici. Unde sa-l mai ascunzi si pe ala? :x Mentionez ca am acelesi difuzoare rotunde sau ovale, cu sau fara incinte in toate loco cu abur pe care am apucat sa le trec pe DCC. Concluzia mea ar fi ca problema vine de la diferenta de impendanta dintre ele. Dar recunosc ca la mine de unde ies mai mult de 3 sarme, inseamna ca e computer. :|
 
Cuvantul "calibrat" nu este traducerea potrivita. In limba romana ar trebui sa se spuna "adaptat".
Daca impedanta difuzorului este identica cu impedanta interna a etajului final, atunci transferul de putere si randamentul este optim.
Daca impedanta difuzorului e mai mica decat impedanta interna, atunci curentul absorbit creste peste parametrii proiectati ai finalului (identic cu depasirea curentului maxim admis pe o iesire oarecare, cu posibile rezultate triste - incalzire excesiva si iesirea fumului din finali in loc sa ramana inauntru).
Daca e mai mare nu e o problema functionala, insa scade puterea de iesire (vezi P=U^2/Z unde U este tensiunea de iesire medie si Z impedanta).
 
Ma rog, calibrat sau nu, ideea era ca ei recomanda sa fie folosita gulumeaua lor de difuzor. Uite extras din text, nu mi-am batut capul sa-l traduc ca nu asta era ideea.

For LokSound V4.0 decoders you can use loudspeakers (also combinations)
with a total impendance of 4 – 16 Ohms. We recommend
to use the 4 Ohms impendance by ESU as they are tuned to
LokSound V4.0 decoders.

Si oricum la documenatia lor tradusa din germana in engleza, cu multe lipsuri, nu ma mir ca nu iese nimic. Astea erau cele mai mici decodoare de pe piatza care incapeau unde imi trebuie mie. Am luat un doc de pe site-ul lor si e plin de greseli, adica la 100 cuvinte in engleza aproximativa, apare un aineclainecucurigu in germana, exact la cuvantul cel mai important. Ma rog , poate pt ca e din 2010---2011, nu mai stiu sigur..Ce ma indigna e faptul ca alte sunete se aud mult mai amplu in timp ce altele sant slabe rau. Nu am o diagrama a CV-urilor ca la Soundtrax, clara si cu recomandari. Poate trebuie sa incep sa ma joc l CV.sa le mai ridic pe unele. Sunetul de la pistoanele locomotivei si fluierul sant mult mai slabe decat sunetul ala imbecil care imita sunetul rotlor de tren, ceva generic si pe care l-as sterge din prima sau reduce aproape de zero. Trebuie sa mai sap la el, dupa ce in inghesui acolo,, sa vad cum se poate set corect. :D Oricum remarcabila realizarea lui, mic si compact, faraplaca de racire prinsa pe al ca la Soundtrax. Sper ca si sunetul sa fie ok, l-am comandat cu sunetele specifice ale locomotivei. Tipul de la Traintek avea toata baza de date de la Esu pt locomotivele americane si le scrie la livrare cu sunetele conform codului din lista Esu. treaba beton. :aplauze:
 
Dupa esecul cu apa de la Woodland , care se usuca greu si trebuie turnata in strat maxim de 3mm, am gasit ceva gen bicomponent, care se usuca in 24 de ore vara si la o grosime a stratului de max 15cm odata. Pret mai piperat, da l-am incercat.
http://www.modeltrainstuff.com/Unreal-Details-100-Magic-Water-18-oz-p/urd-100.htm
Am turnat compozitul pe diorama unde era necesar, a mers fara probeme direct peste cea de la WS. A iesit cu un luciu oglinda, dar mie mi se pare prea curata, fara pic de valuri pe ea. Am facut niste teste cu Water Efects, de la WS pe un esantion de proba, cu o pensulica mica. Pentru comparatie intre luciu si valuri. Water efects de la Woodland seamana cu un aracet mai gros la culoare, tot alb, care dupa uscare se usuca cristal. Pare mult mai real cu valuri decat limpede si cu luciu oglinda. Poze;

:D
 
Lacul "Delma" arata foarte bine dupa ce i-ai facut tratamentul cu pensula pe suprafata pe suprafata scrisului cu albastru arata exact cum trebuie, valuri mici aparute in urma vantului usor care adie pe suprafata. Si eu trebuie sa fac ceva asemanator pe sub un pod unde trebuie sa simulez scurgerea unui rau de munte. Prahova.
 
Pentru valuri, mai este si schema cu uscatorul de par......dar nu stiu cum o sa functioneze avand in vedere ca se usuca in 24 de ore.(sau ma gandesc ca sufland aer cald usuca "apa" doar la suprafata ca sa ramana valurile)
 
La scara aia arata ok zic si eu. O sa incep sa le modelez pe toata suprafatza, alternand zonele cu valuri cu cele fara, oglinda. Sa vad ce o sa iasa. :D Singura problema era aia legata de capilaritate, pe margine trebuie retusat cu ceva ierburi. La mine vegetatia a crescut inainte sa apara apa. Era bun sa fie invers da acuma e tarziu. Oricum o sa reusesc sa maschez luciul .