Diorama din dormitor (N)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
LDH a spus:
He, he ai sa razi Rudi dar nu am vazut la Noch panta mai mare de 3,5% poate, in cel mai rau caz 4%.

http://www.noch.de/pictures/produktkatalog/800px/81710.jpg
Atunci arunca aici o privire....Ce zici ,pe acest "covrig " cam cat urca automotorul din gara pana pe pod (care este cel mai mult la un metru departare ,prin curba R1 ) ? va fi 10 cm ....sau chiar 12 ?....
Dar nu vreau sa mai poluez acest topic cu asa ceva .
Dar mare atentie la pante....mai ales la scara N !!!
 
intradevar urca.....nuami ca este iluzie optica pentru ca si cea de jos coboara.
deci diferenta de nivel este realizata prin modificarea ambelor planuri de unde si iluzia optica, ca urca foarte mult si foarte brusc. (oricum e mult si brusc dar asta stim doar noi :| )
 
COObra a spus:
intradevar urca.....nuami ca este iluzie optica pentru ca si cea de jos coboara.
deci diferenta de nivel este realizata prin modificarea ambelor planuri de unde si iluzia optica, ca urca foarte mult si foarte brusc. (oricum e mult si brusc dar asta stim doar noi :| )

CORECT

Asa este, un traseu urca si unul coboara astfel incat sub pod sa ai 8 cm.
Panta, in conditiile astea este intre 3 si 3,5%.

Nu stiam nici noi dar am lucrat o "minune" din asta :wink:

Am scris si la "De citit pentru incepatori" ca am "furat" trucul de la Noch pentru a putea urca si cobora pe machetel mici.

:cafea:
 
mai, hai sa lasam gargara legata de pante oricum complet nerealiste in pace si sa-l ajutam pe om... Dragos ne-a tras o schita si n-a zis nimeni nimic :(

papara la fund lui Rudi cand il vad, (dupa bere ca sa o simta totusi mai putin) :D ca nici aici nu s-a impiedicat sa ne bata la cap cu Maerklin... :roll:

Dragos, schema ta nu e rea, insa ca sa fie realista pe N ma duce cu gandul la o camera de 4,5 x 4,5m sau 5 x 5m... sau la scara Z... ai fost cam generos cu dimensiunile si proportiile...

ca sa fim clari, 3 x 3m pe N inseamna cam 500 x 500m reali... adica al naibii de putin, numai un BR401 (ICE1) complet face aproape 400m lungime! :D

poate ca o succesiune Sinaia > Predeal, Sinaia > Busteni (fabrica de hartie?) > Predeal sau mai degraba Sinaia > Azuga (fabrica de bere si strada care urca, perfecta ca sa ocupe coltul, foarte bine gandit) > Predeal este mai realist si mai corect in spatiul existent ca Sinaia > Busteni > Azuga > Predeal... :roll:
 
Salutare,


Aha, inteleg ideea , atunci ramine zona Busteni din schita mea sa o regindesc, sa fie ceva ca in schita initiala, trecere catre Azuga.

Atunci in Azuga s-ar putea adauga fabrica? (nu stiu ce este) de linga gara, cea cu cosurile inalte, sau ar deveni prea industriala diorama?

Toate bune,
Dragos
 
si asta e un risc... prea multa industrie strica...

daca linia de inalta tensiune nu ar deranja, in opinia mea (kit Walthers, disponibil si la Trix sau mai vechi Brawa), inca o fabrica ne-ar omori... doar avem berarie la Azuga si Mefin la Sinaia, facem Valea Prahovei nu Rhein-Ruhr :D

in schimb o parcare, eventual cu vanzare de produse artizanale :D este ceva tipic!

nu uita sa variezi si pasajele denivelate cu calea ferata, sa nu avem doua la fel...
 
Horia_Radulescu a spus:
nici aici nu s-a impiedicat sa ne bata la cap cu Maerklin... :roll:

Salut,
Ei ,imi pare rau ca am poluat topicul si imi cer scuze !!!! dar am o antipatie foarte mare pentru Märklin ,si cateodata iasa la suprafata.Dar promit ,ca nu am sa mai scriu vreodata ceva de aceasta firma :roll:
Acum revenind la aceasta diorama:parerea mea este ca la asa o marime de 3 x 3m este cam inghesuit cu 2 gari.Eu as renunta la una ,si as face mai mult peisaj cu" Paradestrecke".Atunci se poate face o gara mai eleganta ,si ceva mai mult traseu prin natura.Dar asta este parerea mea personala.
 
Rudi, am sa tin minte ;)

cred ca tu, cu replica asta (o singura gara) l-ai, omorat pe Dragos de-a binelea... desi sub aspect optic ai dreptate!

personal, cu aproape 9 metri lineari de cale, cred ca ne putem descurca si cu doua gari... insa mai mult sigur nu! :-?
 
Horia_Radulescu a spus:
ca sa fim clari, 3 x 3m pe N inseamna cam 500 x 500m reali... adica al naibii de putin, numai un BR401 (ICE1) complet face aproape 400m lungime! :D

Pai am spus ca este doar parerea mea (si asta nu este importanta in cazul acesta ..... :mrgreen: ).Eu raman la parerea ca pe 500 x 500 m "reali "este putin pentru 2 gari .Dar o sa ajungeti la vorba mea.... :D
 
buna Rudi

asta am inteles :D

numai ca am scris gresit, nu sunt de fapt 500 x 500 m ci cam 1500 metri lineari (unde noi comprimam cam 22km)...

am vazut si mai mult pe mai putin spatiu, si invers, si in ambele cazuri compresia era "tolerabila"... hai sa vedem ce face Dragos ;)
 
Deocamdata sint in dubiu, comanda mea de sine ce trebuie sa soseasca contine 20 m sine Peco, 10 m cu traverse beton si 10 cu traverse lemn, 4 macaze (pt. inceput sint 2 stinga 2 dreapta cu electrofrog cum spun englezii) si 2 locomotive fleishmann 7367. Dupa ce am citit posturi-le cu spatiul insuficient, deja ma gindisem la o alternativa, adica gara Predeal, segmente, si in viitor daca am noroc fac si segmente gara Azuga, Busteni, SInaia, Poiana Tapului, ce ar putea fi conectate.

Problemele ar fi urmatoarele, segmentele acestea pe care le fac ar trebui sa aiba triajele ascunse, pe cind niste module conectabile nu stiu daca au asa ceva. Daca fac 1 singura gara, vreau sa pot rula trenuri dupa cum vreau eu, sa nu astept sa realizez toate modulele, caci nu se stie citi ani va lua. Deci se pare ca o schita in acest caz cu 1 singura gara ar fi cam asa:



Care sa fie oare solutia buna??? :( O sa ma gindesc, sper ca in momentul primirii liniilor sa-mi pot face o idee despre marimea necesara.

Dragos
 
mai Dragos, oricum iti vor trebui 4-5 ani sa termini treaba si nu vei avea ambele gari gata simultan... ce te impiedica sa faci un modul provizoriu de Schattenbahnhof cuplat la prima gara gata, care "coboara" mai jos cu un nivel cand e gata cea de-a doua... adica daca faci mai intai "Predeal", faci Schattenbahnhof "Brasov" si "Sinaia"... cand e gata Sinaia cea adevarata, "Sinaia" devine "Ploiesti" si coboara sub spirala...

nu e o dilema, e o alegere... o gara inseamna mai mult peisaj, doua gari inseamna tema mai complexa... eu as realiza doua, Rudi ar realiza una... si tu? :D
 
Eu 3.... :lol: doar s-a vazut ca tot incercam sa bag ba Busteni ba Azuga in schema...

Bun, atunci astept sosirea comenzii sa ma joc si eu un pic cu liniile pentru a vedea cum se pot aseza cel mai bine.

Dragos
 
asta nu inseamna ca "in between" nu putem discuta de restul... hai sa alegem cladirile potrivite sau adaptabile, din cataloagele Faller, Vollmer, Kibri, Auhagen, etc...
 
Salutare,

Cred ca ramin pe varianta cu 2 gari pina la urma, este cea mai interesanta pt. mine.

Cladirile, in primul rind cele civile proprietati, eu le-as imparti in 2 categorii, cele noi moderne, genul vile, construite de curind si la care s-ar gasi modele la producatorii germani si cladirile mai vechi din sinaia, Predeal, pentru care trebuie sa caut mai atent in cataloage modele apropiate ce pot fi modificate.

Dragos
 
Dragos eu am mizat pe un traseu cat mai lung,pentru mine nu e un farmec deosebit sa vad trenuri mergand dintr-o gara intr-alta,parca e mai frumos sa le vezi in traseu.Cred ca pentru multe gari as opta sa fac triaj,ceea ce necesita multe automatizari care sunt costisitoare.Gandeste-te bine la ce vrei sa faci cu diorama.sa nu iti para rau mai tarziu.
 
sogard_2003 a spus:
Dragos eu am mizat pe un traseu cat mai lung,pentru mine nu e un farmec deosebit sa vad trenuri mergand dintr-o gara intr-alta,parca e mai frumos sa le vezi in traseu.Cred ca pentru multe gari as opta sa fac triaj,ceea ce necesita multe automatizari care sunt costisitoare.Gandeste-te bine la ce vrei sa faci cu diorama.sa nu iti para rau mai tarziu.
Cred ca aici suntem de aceeasi parere.... :D ,se pare ca nu sunt singurul care gandeste asa .Dar asa este :la inceput toti visam la diorame "enorme" cu multe gari etc......dar pe parcurs ne linistim .... :mrgreen:
 
Salutare,

Dupa cum ati remarcat bine, fiind prima diorama sint tentat sa fac ceva aproape de Miniatur Wunderland, cel putin in ceea ce as dori sa obtin ca si complexitate... :lol: Spatiul si gindirea la rece imi spun ca nu e posibil asa ceva, ca urmare m-am oprit la tema mea favorita, liniile Sinaia Predeal si Ilva Mica - Vatra Dornei.

Pentru Sinaia - Predeal am 2 variante, cea cu 2 gari (Sinaia si Predeal) la suprafata si un depou la nivelul inferior ascuns privirii si varianta cu o singura gara - Predeal, si cu un depou la nivel inferior.

Varianta 1 - avantaje:
relief mai variat, mai multe elemente de decor (industrie, turism, riuri, etc.), deoarece se incearca reproducerea intregii zone, nu e o singura gara 8) , linie adiacenta Azuga, gari interesante de construit.

dezavantaje - reproducerea destul de sumara a decorului, spatiul nepermitind multe elemente, se face o filtrare a ceea ce se va pune pe diorama. 2 gari = costuri mai mari pt. linii, macaze, etc.

Varianta 2 - avantaje:
detaliu mai mare in reproducerea zonei, 1 singura gara = costuri mai reduse pt. linii

dezavantaje - pt. o singura gara, te simti ca un impiegat la comanda doar local, nu poti sugera traficul general din Valea Prahovei, doar cel dintr-o gara, apoi se pierd elemente importante de decor si interesante la rindul lor (gara Sinaia e un exemplu).

Acum sa nu spuneti ca e usoara decizia, plecind de la premisa ca as fi vrut sa fac traseul Sinaia - Predeal in intregime, cit mai fidel posibil, aceasta reducere minimalizare e intr-adevar o problema, deoarece ai de ales ce vrei sa apara si se stie ca e greu de renuntat la unele lucruri. Trebuie gasita o balanta intre argumente pro contra, care nu e usoara cind te apuci de ceva ce va cheltui resurse importante (bani si ani)...Pentru ca nu doresc cum se spunea mai sus sa regret apoi ca nu am pus pe diorama si acel lucru sau n-am facut si respectiva "feature".

Pentru moment schema cu cele 2 gari imi pare mai interesanta din punctul de vedere al conducerii garniturilor de tren, deoarece ambele gari ar avea 5-6 poate 7 linii, suficiente pt. manevre si as putea simula si traficul de pe Valea Prahovei in aceasta perioada de lucrari, deci circulatie cu restrictii...

Cu toate acestea, inca ma gindesc, decizia finala o voi lua cind vor sosi liniile si le voi intinde pt. a vedea cam ce spatiu ocupa garile.

Toate bune,
Dragos
 
privind casele: eeeeeei... si vile vechi avem o gramada!

cauta la Vollmer asa numita "Villa Vampir", la Faller vilele din fosta gama Pola... multe ar merge fara nici o modificare!

cat despre casele taranesti, incearca sa le imaginezi pe cele de la Kibri, Vollmer si chiar Faller, fara Fachwerk (adica structura vizibila de lemn) ci tencuite... multe s-ar potrivi perfect! :D

privind diorama: si eu as merge pe doua gari... insa aici avem doua filozifii diferite ;)