Diorama din dormitor (N)

buuuuuuun... se raspunde aici de parca s-ar da "Calugareni" la H0 pe gratis ;)

sar si eu, ca doar eu am fost cu desenul... hai sa spunem ca stapanim costurile, oricum e o munca de 5 ani + .... hai sa spunem ca "strambam" linia cum spunea LDH si, ca sa-si faca mana, goguta incepe cu linia de parada, eventual "abzweig" Azuga... si asa castiga experienta!

insa acum ma cam sperie goguta... de ce Busteni, cand avem minunea de gara din Sinaia cu BR38.10 Del Prado cu tot? de ce telecabina, care ar fi nerealista (un "munte" de 1m pe N are 160m in realitate... nici macar un deal... hai sa ramanem la zone impadurite, cu pante mai mici (sau nu) si mai putine stanci, hai sa nu incarcam prea mult... ca doar vrem realism, nu balci ;)

macazele Peco pot fi comandate atat de motoare cu 2 bobine Peco (vezi cazul lui Alex) care cer cam mult curent si nu prea merg in digital, sau cu alte motoare (Fulgurex, Conrad, etc) care evident merg in digital! exista zeci de metode si tot la fel de multe articole in presa (de exemplu, N-Bahn Magazin) pe tema asta!

avantajul la macazele Peco este ca, asa cum sunt livrate, se pot comanda manual fara nici un fel de sistem auxiliar... si motorul sub diorama poate veni si dupa aceea! :D
 
@goguta, daca vrei sa redai panta abrubta a Bucegilor, ea se poate vedea foarte bine pe fundal (Faller are fundaluri alpine), si nu ca pseudo-"stanci" pe diorama... plus ca atat Predeal, cat si Busteni, Poiana Tapului sau Sinaia sunt cel putin dupa parerea mea mai "interesante" plasate ca pe o scena de teatru cu dealul in spate (caz clasic, Predeal)... Sinaia, in vale, intre 2 versanti, este un caz aparte!
 
Pentru munte si padure am vazut o realizare care m-a impresionat destul incat sa ma faca sa ma gandesc serios la realizare dar sa nu "bag" telecabina sau telescaun deoraece, asa cum subliniai, nu arata realist si, in exemplul meu, nu ai unde sa o pui.

Spatialitate, profunzime, realism

http://www.lrpresse.be/trains/viewtopic.php?t=18039&postdays=0&postorder=asc&start=105&sid=e095856bbef3f350883e1fbe69c72482

:cafea:
 
Dorel, exemplul este deosebit de reusit si cred ca nimeni care vede acele poze nu poate sa se gandeasca ca este un segment (sau mai degraba modul) de 30cm latime!

Telescaunul Brawa ar putea sa-si gaseasca locul intr-un colt al dioramei, asa cum am aratat in desen... insa mai mult NU! aici este foarte usor sa cazi in capcana "kitsch"-ului pe diorama, vrand sa faci prea mult... si chiar daca Dragos are 9mp de "umplut", riscul de "kitsch" este cu atat mai mare!

hai sa incercam sa ramanem simpli... nu e chiar asa de usor... daca ne gandim numai la vegetatie, Dragos are cam 2000 de arbori de cumparat sau confectionat, majoritatea conifere! ;)
 
cred ca cel mai bine acum ar fi sa-l lasam pe Dragos sa incarce schema mea in procesor ;) sa o analizeze si apoi sa ne spuna ce detalii ii convin si ce nu i se pare important... eu am facut-o cu ochii mintii, asa cum am cunoscut acea portiune din magistrala 300 din 1983-84 si pana la plecarea mea din tara, insa se poate ca el sa fi inregistrat cu totul altceva de pe traseu... :roll:
 
asa e, Dorel, eu ramasesem pe N :D

ca sa revin la ideea dinainte, cred ca acum "mingea" este in campul lui Dragos... hai sa-l lasam sa se gandeasca, sa analizeze putin situatia reala - perceptia sa - si cele pe care le-am propus, sa analizeze unghiurile de privire si alegerea lor - de ce privim cutare sau cutare loc asa, de ce "intoarcem spatele" la masiv si ne uitam la linii - si sa vedem ce are sa ne zica...

cat despre schita mea, ea va figura intr-o zi, cum ii spuneam unui bun prieten mai devreme, cu siguranta, in "Horias Anlagenfibel" sau "99 Beste CFR Modellbahnen", cand se va publica asa ceva ;)
 
Horia_Radulescu a spus:
cat despre schita mea, ea va figura intr-o zi, cum ii spuneam unui bun prieten mai devreme, cu siguranta, in "Horias Anlagenfibel" sau "99 Beste CFR Modellbahnen", cand se va publica asa ceva ;)

Pai cand te hotarasti spune ca venim cu materiale daca e loc :grin:
 
loc va fi intotdeauna, numai interes adevarat sa existe... insa daca se ajunge la asa ceva oricum n-o s-o fac singur, macar ca ne vor trebui poze de la fata locului ;)
 
Salutare,

@sogard_2003
:D Nu stiam ca se mai face diorama cu zona respectiva. Se fac segmente interconectabile si apoi cind le terminam cu totii, le punem cap la cap si comparam cu realitatea...pun pariu ca vom termina inaintea lucrarilor reale de pe Valea Prahovei, pe care le-am vazut si ieri cu ce "viteza" fulger se desfasoara, atit la CFR cit si la drumuri.
Legat de amploare, asta am si vrut, sa fie cit mai mult de lucru, cu cit telul e mai sus stabilit, cu atit am doar 2 posibilitati, sa reusesc sau sa esuez cu mare succes. :lol: , plus ca in ambele situati fac ceva distractiv in constructie. Nu se pune problema plictisului, de aceea m-am apucat direct de aceasta tema si nu am facut ceva usor.

Costurile nu vor fi chiar asa de mari, de ex. am gasit sina peco sl300F si sl302F la 5 euro, oricum nu cumpar totul deodata :grin: .

Toate bune,
Dragos
 
insa acum ma cam sperie goguta... de ce Busteni, cand avem minunea de gara din Sinaia cu BR38.10 Del Prado cu tot? de ce telecabina, care ar fi nerealista (un "munte" de 1m pe N are 160m in realitate...


:lol: Era doar o idee, testam si eu sa vad daca e mai interesanta portiunea aceea.
Asta este tot ? restul nu mai costa ? Garile subterane ....lemn pentru diorama...pluta ...pietris...balast....iarba ....copaci....material rulant....masini....camioane....omuleti (muuulti )...gips....äh.....am uitat ceva ?

Nu m-am inspaimintat inca, doar am vazut cit vor costa...
Lemnul pt. placi il am deja, niste placi vechi pe care le reconditionez acum sa le dau fata comerciala...restul vin pe bucati, in timp. Nu stiu daca e lucrare de 5 ani, eu cel mai mult ma ingrijorez de partea digitala si electronica a dioramei ca mi-ar lua timp in plus, deoarece sint cam incepator in domeniul asta.

De asemenea, semaforizarea as vrea sa o fac eu, semnalele de pe piata nu se potrivesc nici o secunda cu ce e la noi.
Catenara de la Sommerfeldt despre care era vorba mai sus este foarte buna pt. ce imi trebuie, deci aici am scapat, insa semafoarele vor fi problema...

Dragos
 
5 ani...

amicul Olaf Saenger face gara Karlsruhe-Durlach pe 14 segmente de 18m lungime din semnal in semnal de 7-8 ani si acum doar partea tehnica e gata... mai are pe putin 5-6 ani de lucru :)
 
@goguta, daca vrei sa redai panta abrubta a Bucegilor, ea se poate vedea foarte bine pe fundal (Faller are fundaluri alpine), si nu ca pseudo-"stanci" pe diorama

Idee buna, nu ma gindisem la wallpaper :idea:

Buun ma voi gindi la idei, vad ca telecabina iese din discutie :-D , nu ar da bine, telescanul e deja comandat, va fi pe diorama undeva la Predeal.

In legatura cu arborii si natura, voi vedea cind ajung acolo, atunci e de calculat care va fi costul .... :( Mai bine faceam o diorama in Ghimes - Comanesti ca tot au taiat padurile si foloseam bete de chibrit pe post de radacini taiate.. :-)

Dragos
 
goguta a spus:
Mai bine faceam o diorama in Ghimes - Comanesti ca tot au taiat padurile si foloseam bete de chibrit pe post de radacini taiate..

:-D :-D :-D :-D :-D foarte tare
Dragos ,la partea alectronica nu iti face griji,suntem destui pe aici care ne ocupam cu asa ceva.eu am elaborat un sistem de semaforizare romanesc,cel cu 3 becuri,deci in cazul nostru cu 3 leduri.
tot ceea ce mai trebuie facut este o constructie intr-o forma mai agreeabila si eventual daca am timp sa il prezint pe forum.
Cat despre semaforul propriu zis pot sa iti spun ca am acces la anumite tehnologii din electronica si nu numai ,cu ajutorul carora pot face oarecum in proportie de 80% un semafor autentic romanesc. acela cu trei becuri in linie pe un panou rotunjit la capete,sau cu colturi tesite..in functie de preferinte.Avand in vedere ca le voi face pt mine tot pentru valea prahovei vor fi cam la fel pentru ambele machete.,(atentie,eu lucrez la sectorul Predeal - Brasov doar ca omit cu desavarsire garile si pun accent pe traseul dintre gari,poate o sa fac doar o gara)
Sfatul meu este acelasi cu cel pe care mi l-a dat Catalin cu ceva timp in urma: "Intreaba"!!! AI nimerit printre unii care se pricep detul de mult in domeniul asta,avem istorici ,consilieri tehnici,experti in garnituri,experti in teraformare,electronisti,electricieni,maestrii in tunning feroviar si multi altii...deci nu iti face griji ca te vom sprijini in contructia liniei istorice.
PS.ai facut o alegere foarte buna cu PECO code55.eu am ales 80 pt ca am considerat-o mai raspandita,dar merge oricum :lol: .
numai bine si mult succes in constructia dioramei.
 
Multumesc,

Am vazut ca sint multi cei care au cunostinte de digitalizare, in timp poate voi reusi si eu sa invat ceva, voi posta si pozele cu diorama in lucru, momentan pina vine prima comanda nu prea am ce face decit sa mai curat placile de lemn pe care le aveam si sa incep scheletul de sustinere pentru module...

Dragos
 
Salut ,
Si pozele de inceput sunt importante !!!
Daca se fac greseli la inceput ,nu este bine ,deoarece aceste greseli pot face multi nervi mai tarziu ......Deci la inceput se poate discuta ce este bine si ce nu .Este pacat de munca si de bani (si de timp ) daca toata diorama sta pe un schelet care nu este bine realizat .Asta nu este o critica spre tine ,doar un sfat binevoitor ....Eu cand am inceput ,nu am avut internet ,si evident am facut multe greseli la inceput (m-au costat bani si timp ).Deci totul rupt jos si inceput nou,dupa ce am cumparat literatura de specialitate.Dar acum cu internetul este mult mai usor sa obtii informatii si poze .
 
goguta a spus:
...

Costurile nu vor fi chiar asa de mari, de ex. am gasit sina peco sl300F si sl302F la 5 euro, oricum nu cumpar totul deodata :grin: .
...

Eu cumpar SL-300F cu 2.75 lire adica aprox. 3.50 euro. Cand te hotarasti, imi spui cata vrei, pui banii in PayPal si iti fac un pachet.

Dar sa fie o cantitate semnificativa, ca sa merite transportul. Si poti pune nu numai sine, ci si alte produse: macaze, actionari etc etc. Tot ce este Peco, se pare ca este mult mai ieftin in UK.