Diorama din dormitor (N)

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
ehei, Artitec este alta treaba... :lol:

modelele sunt realizate din rasina, sunt de buna factura si calitate medie spre superioara din punct de vedere al turnarii... insa necesita extrem de mult de munca comparativ cu cele din plastic, poate chiar mai mult decat cladirile mele din carton taiate cu laserul! :D

depinde acum in ce directie vrei sa o iei: sau mergi pe Finescale, maresti cam de patru ori costurile si obtii ceva unic, sau te multumesti cu produse de serie... insa atentie, telefericul Brawa face parte din cea de-a doua categorie! :roll:
 

goguta

Active Member
Trenulist
24 Aug 2008
96
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare,

Daca produsele de plastic de la producatorii de serie le vopsesc cum am vazut ca se face pentru a scapa de luciuul lor, nu ar merge impreuna cu cele de la Artitec?

Este asa mare diferenta intre cele cele de plastic vopsite si cele de rasina?

Toate bune,
Dragos
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna,

diferenta este in finetea produselor... uite, de cateva zile este disponibila gara Krakow de la Auhagen pe N si este prima cladire din plastic injectat cu caramizi realizate la scara 1:160... si nu la 1:87 sau 1:48 sau cine mai stie ce nazbatie, ca la Faller :D

exista kituri de plastic fundamental bune, unde ajunge sa inlocuiesti ferestrele cu unele mai fine ca sa arate bine - de exemplu casele urbane foste Pola de la Faller, acea serie din 1978-80, la care daca inlocuiesti acele oribile ferestre de plastic cu unele de alama de la ABE (Atelier Belle Epoque) se obtine un rezultat acceptabil.. insa unele sunt pur si simplu nerealiste...

Artitec produce Finescale la preturi de Finescale...

p.s.: orice kit trebuie vopsit pentru un rezultat acceptabil, asta daca nu vrei sa faci Catedrala Nemuririi Modelismului, cum facuse cineva pe aici sau un kitsch asemanator :D (Doamne fereste!); la cele de rasina, ca la cele de carton, vopsirea este obligatorie, pentru ca nu sunt injectate in culori diferite cum sunt cele de plastic... ordinar ;)
 

goguta

Active Member
Trenulist
24 Aug 2008
96
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare,

am revenit cu diorama, treburile cotidiene m-au cam tinut departe de lucru la macheta.

Intii sa va prezint o parte din ceea ce am achizitionat pina acum:

locomotivele Fleischmann 7367





30 de linii Peco Finescale 55
o cladire LyddleEnd station
alte 2 cladiri la pachet kit de construit






Dupa multe calcule si ceva joaca cu liniile primite, m-am decis cit de cit asupra directiei pe care o va lua diorama, anume o singura gara, romaneasca bineinteles, cu detalierea cit mai aproape de realitate. Candidatele in acest moment , din care voi alege pe cea reprezentata sint Pojorata, Azuga, Sinaia, Timisu de Sus Hm si Valea Larga Hm. A mai fost si Vatra Dornei, insa aceasta ramine pentru alta data... :wink:

Toate bune,
Dragos
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Salutare Goguta,


Imi plac achizitiile tale, acele linii Peco Finescale m-ar interesa si pe mine pentru propria diorama!

Gara Sinaia in forma ei prezenta este o gara extrem de complexa, fiind alcatuita dintr-o suita de patru cladiri diferite: gara regala a regelui Carol al II-lea cu remizele de automotoare, porticul de lagatura, apoi cladirea de la 1913, apoi corpul de cladire al garii regelui Carol I-ul.

Gara lui Carol I-ul si toate acareturile inconjuratoare iti vor rezulta din ceea ce fac eu, eu incerc sa fac Sinaia pe la 1900.

In schimb, corpul de gara din 1913 are o arhitectura eclectica si deosebit de dificil de realizat in macheta:

Iti marturisesc ca nu m-as incumeta...

Tocmai de aceea, sunt uimit ca in enumerarea de mai sus ai omis tocmai o alta gara cu totul deosebita aflata pe acelasi traseu: gara Poiana Tapului! O arhitectura cu totul aparte si extrem de potrivita contextului montan in care se afla, si mai putin greu de realizat!

Daca n-o stii, poti sa vezi in alta parte pe forum (la subiectul: "poze de gari romanesti") o poza postata recent de Catalin cu aceasta gara.
 

goguta

Active Member
Trenulist
24 Aug 2008
96
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare,

Ca sa detaliez un pic de ce nu am introdus Poiana Tapului - fiind halta, nu prea as fi avut cum sa pun niste linii si macaze in plus, se ducea realismul pe care-l doresc. Ideea e ca nu as vrea sa fac ceva de genul gara sa fie Poiana tapului, aranjarea liniilor sa fie ca la Predeal, peisajul sa fie ca-n Bucovina, adica o amestecatura de elemente, chiar daca toate sint romanesti si reale.

Cinstit, cea care ma atragea cel mai mult este statia Pojorita, am gasit poze si filmulete foarte interesante din zona, peisajul are de toate si se gaseste pina si industrie (lemn, cariere de piatra, etc.) Statia Pojorita din cite imi dau seama ar avea si statie de transformare, nu e mare ca numar de linii.

timisul de sus si Valea Larga le-am ales pentru peisajul inconjurator, Azuga si Sinaia pentru garile respective, peisaj si industrie.

Am eliminat Vatra Dornei si Predeal deoarece aveau prea multe linii si peisajul era prea urban in jurul garilor, pentru a putea reda bine atmosfera de munte din aceste 2 localitati. Ar fi insemnat ca pe intreaga latime a dioramei in dreptul garilor sa fie numai cladiri, iar muntii care si la Predeal si la Vatra Dornei dau farmec sa nu-i pot face, din punctul meu de vedere ar fi iesit prost macheta respectiva.

Ar merge de facut Predeal si Vatra Dornei pe diorame unde sa ai 2 m latime, sa fie gara la mijloc si sa ai loc sa te intinzi si cu zonele mai inalte ale statiunilor.

Dragos
 

goguta

Active Member
Trenulist
24 Aug 2008
96
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Liniile Peco, ....sint super din ce am vazut pina acum,

Le-am luat online din Anglia, mi-au venit in 2 saptamini fara 1-2 zile. Problema la comenzi este ca liniile flexibile astea sint greu de gasit la bucata, in general ei le dau la pachete de cite 30 bucati si trebuie sa prinzi la magazinele respective cind au pe stoc si la bucata. Eu am luat cite 15 din fiecare (cu traverse de beton si de lemn), am avut noroc sa gasesc pe stoc.

Dragos
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.852
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
@victorian

nu te speria de corpul cladiri din 1913...din cat se poate vedea,totusi detalierea cladirii este posibila,
chiar la scara N....singurul lucru dificil si urat este culoarea aceea verzuie :(
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
@Goguta: am inteles argumentatia ta si cred ca ai dreptate... ca si pentru mine, Sinaia ramane o varianta perfect posibila si pentru tine in epocile "mari" de la II-III in sus. Asa cum iti spuneam, gara lui Carol si acareturile care inca mai exista in continuarea garii le poti lua de la mine. Despre restul nu stiu inca ce sa-ti spun, si gara regelui Carol al II-lea, si corpul de la 1913 se pot face inclusiv si la scara N, cu conditia sa punem la lucru laserul acela al lui Horia...

@Cosmin: M-am tot uitat la ce vezi verzui pe acolo... Presupun ca te referi la culoarea de pe acoperisul peroanelor. Pai aia e cel mai simplu de dat, doar cu un pic de aerograf si se-nverzesc de n-au treaba!

Sincer, la corpul garii din 1913 nu ma sperie atat cladirea in sine cat decoratiile. Stiu foarte bine ca se pot taia manual linii drepte, insa cred ca ar fi iluzoriu sa-si imagineze cineva ca poti taia perfect carton in forme curbe ca sa faci toata dantelaria aia la scara N.

Acolo ca sa iasa perfect chiar ar fi nevoie de laserul lui Horia!
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.852
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
ma refeream la culoarea garii,nuanta de verzui-gri...

cu laserul este alta poveste,insa prin metode conventionale,la indemana oricui
este ceva mai dificil,trebuiesc gasite sculele adecvate.dantelaria,cum zici ,in
functie de diametru se poate realiza prin decupare cu preducele,care se gasesc de
la diametrul de 2 mm in sus.nu reusesc sa vad prea bine daca arcadele au
ancadramente,care se pot taia cu un bisturiu sau cu cutter profi.materialul folosit ar fi
cartonul si abs-ul....
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Salutare din nou Cosmin,

Cred ca la nuanta garii te-a indus in eroare felul cum se vede imaginea respectiva pe monitorul tau, eu nu tin minte nimic verzui pe fatada garii, este mai degraba un bej.

Cat despre dantelariile respective, uita-te si tu la o poza mai de detaliu a corpului de cladire dinspre nord sa vezi cam cate si in ce fel sunt.



Desigur, cu foarte multa rabdare s-ar putea face asa ceva la scara H0 sau, daca esti chinez, poate chiar si la N. In special daca lucrezi in ABS, care poate fi pilit frumos. Asta e marele neajuns al hartiei si cartonului, poate sa fie doar taiat cu un cutter subtire sau, asa cum spuneai, cu preducele; daca incerci sa pilesti carton, suprafata respectiva o sa-ti iasa cu marginile franjurate...

Totusi, tine cont ca sunt trei asemenea corpuri etajate, despartite de inca doua corpuri care sunt numai parter, PLUS gara regelui Carol I-ul (cladirea mica parter care se vede in stanga imaginii) PLUS gara regelul Carol al II-lea, care este toata finisata numai in piatra aparenta, PLUS alte cateva cladiri anexe ce se gasesc in partea de nord, respectiv turnul de apa si o cladire veche de locuit P+1 care pare sa fie acolo dinainte de 1877.

Daca ai la dispozitie laserul lui Horia, e OK. Daca nu, iti spun eu, iti dai doctoratul in modelism cu gara asta!!! :D
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.852
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
asa e,un bej mai ciudat....

pe HO mai merg facute la mana,insa la N trebuie ceva special.
pe putin un an de munca...doctorat si iesit la pensie in acelasi timp :p
 

goguta

Active Member
Trenulist
24 Aug 2008
96
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut,

Intr-adevar mult de munca - migaloasa, pentru gara Sinaia. Ar fi ceva daca s-ar realiza.

Acuma partea la care doream sa ajung - la tara la mine, mai sus de Pucioasa, e un batrin la vreo 65 - 70 de ani mester in sculpturi de lemn, am de la el cumparata acum vreo 8 ani o casa maramureseana superba, in lemn nelacuit facuta, la scara mica. Ma gindeam sa-i dau niste poze cu gara Sinaia si niste bani ceva si poate o va face, mai ales ca e fan rege :D Eu sngur nu voi putea face gara cu toate decoratiunile, daca reusesc sa fac ceva va fi fara detalii prea multe, si e vorba de un daca mare.

Voi vedea cum decurge problema, daca accepta si reuseste sa o faca o vopsesc eu.

Toate bune,
Dragos
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Dragos,

Ideea cu sculptura in lemn este interesanta, mai ales ca in principiu cele doua corpuri de cladire etajate din extremitati ale garii de la 1913 sunt simetrice.

Deci mosul respectiv ar putea sa-ti faca doar fatadele in basorelief pe o placa de lemn pe post de model, dupa care respectivele modele se copiaza in cauciuc siliconic si se toarna in rasina epoxidica in cate exemplare e nevoie.

Evident, ramane faza cu vopsitul, dar pentru modelisti tocmai aici e placerea...

Cu un pic de spirit intreprinzator iti pui si de-o mica industrie si mai vinzi si la alti pasionati!

Totusi, ca sa nu munceasca mosul degeaba, tot ar trebui sa-i dai niste planuri detaliate in care sa-i spui precis ce dimensiuni vrei sa aiba fatadele, altfel te trezesti in loc de macheta realizata la scara cu un asa numit "model folcloric" care strica toata atmosfera dioramei.

Asa cum spunea si Horia mai devreme, in materie de diorame si modelism distanta dintre bun gust si penibil, intre model excelent executat si troaca de balci e foarte subtire.

Insa cu un pic de atentie, tehnologia enuntata mai sus ar putea sa functioneze...
 

goguta

Active Member
Trenulist
24 Aug 2008
96
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut,

Ii dau niste masuratori precise, caut planurile si le recalculez. In general din ce am vazut eu , modul de lucru al lui e sa-i dai inaltimea lungimea si latimea pe care vrei sa le aiba modelul, apoi restul elementelor le potriveste foarte bine din vedere, ca marime.

Eu doresc sa faca toate basorelief-urile, vopsitul il fac acasa caci respectivul nu are treaba cu vopseaua, doar lucreaza in lemn, insa are rabdare si talent sa faca cele mai mici fineturi, la casa maramureseana a sculptat toate lucrurile care se vedeau in poza casei respective, iar macheta a iesit de 15 cm pe 12, deci apropiata de scara N.

Saptamina aceasta chiar voi face un drum acolo, sa vorbesc cu omul si sa vad ce zice.


Dragos
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna baieti,

@cosmin, as spune ca la noi pe forum incep sa se contureze doua principii de constructie opuse insa complementare, munca de mana cu migala si asamblarea cu mana (si migala si aici) a pieselor desenate CAD si decupate cu laserul ;)

gara din Sinaia este o tema complicata, insa daca s-au facut garile din Sonneberg si KA-Durlach pe N complet autentice, cu laserul, de ce sa nu se faca si Sinaia? timp este berechet, trebuie cam 1-2 ani, insa pana atunci hai sa vedem cum evolueaza restul dioramei... sa se invarta rotile, dupa aceea ne ocupam si de cladiri! :D

aici
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3698
am prezentat o "bobica" CFR 43 rezultata dintr-o 1043 Fleischmann ca a ta, Dragos... in curand va mai urma una, mai precisa si mai corecta ;)

arunca o privire si aici, tot material CFR:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3699
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3697
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.852
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
@Horia

s-ar putea sa ai dreptate ,insa pana cum predomina "manufacturile" si va predomina mult timp,asta-i cea mai la indemana metoda pentru majoritatea. lucrarile lucrate cu laserul, prezentate pe forum se numara pe degetela de la o mana,
gara ta la N,trenuletul G la N,bicicleta la N si cutia de LDE facute de Radu161 si aici
nu toti au acces sau posibilitati pentru a folosi laserul.eu unul,daca as avea facilitati pentru asa ceva,te asigur ca nu as zice nu :)

scuze de off-topic.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
no problem ;)

cum spuneam, tehnologiile sunt complementare... insa oricine stie sa deseneze la calculator are in principiu acces la un laser... in fiecare tara europeana exista 4-5 care presteaza asemenea servicii la preturi convenabile... search! ;)

ma uitam la FREMO-Treffen de la Naumburg (Hessen) de luna trecuta... acum 4-5 ani cand se vedea o macheta fotodecupata chimic sau decupata cu laserul cascau toti gura si faceau... "Aaaaaaaaaaaaaaaa!"... acum... numele lui Hopp, Thomas Oswald sau Stefan Teichert (cei mai mari "taietori" cu laserul germani) este pe absolut toate segmentele si modulele!

problema e ca atunci cand te molipsesti de asa ceva... nu-ti mai vine sa te intorci la plastic ordinar, cum spunea un pacalici aici pe forum ;)
 

goguta

Active Member
Trenulist
24 Aug 2008
96
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@Horia

Ceferizez tot ceea ce voi lua ca material rulant.

Nu voi mai face diorama cum am planuit prima oara, Predeal Sinaia, voi incerca o marire a gradului de realism prin selectarea unei singure statii si a zonei adiacente.

In acest moment ma gindeam la Pojorita din Bucovina - cu reprezentarea traseului intre Sadova si valea Putnei; Sinaia - de la intrarea dinspre Poiana tapului pina spre Valea Larga; Azuga - cu statis centrala si apoi in ambele parti iesirile catre Busteni si Predeal.

Dragos
 

clexus

New Member
Trenulist
17 Sep 2008
11
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Dragos asculta si parerea mea: incerca sa te concentrezi pe una dintre zone, sa zicem maxim 2mp si sa duci lucrarea pana la stadiul in care trenuletele vor putea circula pe acea portiune. In acest fel vei avea si satisfactia unei diorame cat de cat functionale (chiar fara toate elementele de decorare si arhitectura la care te gandesti), care iti va da imboldul sa mergi mai departe :)

La ce te-ai inhamat tu este o lucrare de anvergura si daca te extinzi pe prea multe fronturi de la inceput o sa constati ca investesti foarte mult timp, munca si nu in ultimul rand bani, si nu se vede mai nimic concret.... iti spun din proprie experienta...eu m-am apucat de o diorama 180x80 cm si vreau sa-ti spun ca este inimaginabil de multa munca mai ales cand vrei ca totul sa iasa perfect, practic mi-au trebuit vreo 2 ani si jumatate sa o aduc la stadiul de relief "la alb" + trasee circulabile, interval in care i-am dedicat vreo 5 luni de munca aproape in exclusivitate si mi-a inghitit peste 1500 de euro.

La asemenea scoruri cred ca iti imaginezi ca trebui sa ai si o decontare justificativa macar fata de tine insuti, sa vezi ca prinde ceva cat de cat forma, ca se poate misca cat de cat vreun trenulet pe acolo. Despre ideea de Miniatur Wunderland la tine acasa imi pare rau ca te dezamagesc dar vreau sa-ti spun ca este utopica, asta in cazul in care nu esti vreun patron lipsit de griji financiare care sa-si permita sa stea cu anii pe acasa dedicandu-se exclusiv hobby-ului sau!!!

In concluzie, apuca-te de lucru cu pragmatism si fa lucrurile tinand cont de ceea ce se discuta pe aici, dar in primul rand tinand cont de propriile dorinte caci doar tu esti antreprenorul si beneficiarul. Altminteri daca vei dezbate aici orice idee iti vine si tot vei intreba cum sa faci vei vedea ca tot o s-o tii intro discutie si nu vei face mai nimic concret (mai sunt subiecte pe acest forum care incep cu mari planuri de diorame si pana la urma nimic...). Fa lucrarea pe pasi marunti si expune pe net doar dupa ce ai facut ceva, nu inainte. Asa macheta iti va reflecta stilul si vei putea si sa corectezi usor ceva daca este ceva de corectat.