Dilema

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
2
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
felippe a spus:
divizia a spus:
Programul merge ok cand lucrezi cu sine fixe, dar la flexibila e mai greu.
Uite si de ce nu are realizare proiectul realizat de tine.....nu-ti da voie sa plasezi macazul unde trebuie. Primul macaz e in punctul 1 , iar al doilea in pct 2. Distanta dintre cele 2 macazuri este de aproximativ 70-75 cm, iar in opinia mea cred ca e ok tinand cont ca o garnitura are 12+10+10+10+10=52 cm sau poate chiar mai putin.



Cat despre Trackseta....iau un compas si.....gata problema decat sa dau 5+5+5+.....pounds



Programul merge la fel de bine si daca folosesti sina fixa si daca folosesti sina flexibila. Ce am vrut eu sa scot in evidenta in schita lui Dorel a fost ca acea diagonala desenata nu poate fi transpusa pe diorama pastrand acele proportii; macazele desenate sunt ireal de mici in comparatie cu cele reale.

In proiectul meu lungimea sinei dintre capetele celor doua macaze este de 41 cm, departe de cei 75 aproximati de tine. Tinand cont de faptul ca o garnitura reala de ep. I (locomotiva + 4 vagoane) are lungimea de 35 cm si ca in ep. II unele vagoane nou construite au fost mai lungi, esti cam la limita cu plasarea unei gari pe acea diagonala. Ar trebui sa iei in considerare sfatul lui Dorin si sa plasezi gara pe o latura, lasand diagonala cu o singura linie.

In ceea ce priveste compas vs. Tracksetta, nu zic ca nu poti aseza sina fara sabloane dar, mai ales pentru razele mici, iti faci viata mult mai usoara folosind Tracksetta. Crede-ma, am folosit ambele metode.

felippe, aceea este o schita de principiu nu desen de executie la care toate componentele sunt la scara.

Din moment ce dupa acea schita, fara nicio modificare, a fost facuta macheta la TT nu inteleg de ce nu intelegi :D ca totul este functional, corect pus la locul lui, toate componentele sunt ok si nu am avut niciun incident in functionare de cand avem macheta.


TT-23.jpg
TT-34.jpg
TT02%2B-%2B03.jpg
TT02%2B-%2B13.jpg


Daca mai vrei fotografii fac astazi.

p.s.divizia, daca ai timp si drum poate treci sa o vezi pe viu ca sa iti faci o idee
 

divizia

Active Member
15 Martie 2008
175
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
:D Acum vezi de ce ziceam eu ca daca la scaraTT e ok, macheta transpusa la N ar fi trebuit sa fie prctic identica. Si cred ca se incadra cu succes in dimensiunile 1400x700.
Un lucru e clar din momentul asta....diorama va avea dimensiunea de 1600x800. Am luat toate materialele de la Hornbach.....totul taiat ca la carte, blat, holtzsuruburi......cost total 117,62 ron. Acum sa vad cand am timp s-o montez. Blatul este din pal de 8mm. Eu zic ca-i suficient de gros. Diorama va fi asezata pe o masa facuta din teava rectangulara....sper sa ies destul de ieftin....am un vecin sudor, mai trebuie materialele.

Altceva cand nu te grabesti si faci totul ca la carte....si mai ales sustinut de atatia oameni experimentati. Multumesc domnilor !
Sper ca diorama sa aibe un final fericit de data asta :D
 

divizia

Active Member
15 Martie 2008
175
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Caroiajul il confectionez din profile din lemn de brad. Am cumparat 5 bucati cu dimensiunea 25x50x2000 pe care le-am taiat astfel:
2x1600
5x750
4x368,75
La 3,49 o debitare cred si eu ca a iesit perfect :D daca stiam de la inceput ca ma va costa 27,92 ron le taiam singur :D

Sper sa se incarce masina de gaurit/insurubat si sa pot sa-mi continui activitatea





PS.....ala alb e ajutorul meu de "nadejde" care-mi fura holtzsuruburile :D
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
9
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut, hai ca ai inceput bine, nu stiu daca a meritat sau nu taierea , dar cred ca e mai bine decat sa faci mizerie in casa, baie, balcon si galagie si alte cele. Eu zic ca a meritat. La imbinarea lemnelor iti recomand sa folosesti aracet fara sa te complici cu holzsuruburi.
 

divizia

Active Member
15 Martie 2008
175
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Daca as folosi doar aracet ar trebui sa fac capetele nut si feder (parca asa-i zice) si asta este destul de complicat de facut acasa (am soricel, dar implica multa munca nejustificata). Le-am fixat cu holtsuruburi si sunt "beton"......nu se mai misca in veci.

Mi-am adus aminte de Rally si i-am scris cateva cuvinte... :D
Ma apuc sa-mi caut o gara care sa fie cat de cat in "peisaj"
 

divizia

Active Member
15 Martie 2008
175
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Cam cum arata diorama ati vazut mai sus prin amabilitatea lui LDH. Acum as vrea sa va cer o parere in privinta garii. Iata ce-am gasit si le voi posta in ordinea preferintelor mele....legat strict de aspect, nu si de impactul pe diorama. Materialul rulant va fi epoca II, deci si gara trebuie sa fie "la locul ei"

1. faller 212111
dimensiuni 310x107x120
pret 83 euro



2. vollmer 7522
dimensiuni 270x100x120
pret 41 euro



3. faller 212104
dimensiuni 163x71x72
pret 21.49 euro



4. faller 212107
dimensiuni 165x78x78
pret 40 euro




Iar vis-a-vis de portaluri pentru tunel?



 

cristi_m

Well-Known Member
16 Septembrie 2008
389
0
Bucuresti
www.e-piese.ro
WEBSITE
http://www.e-piese.ro
LOCATION
Bucuresti
Depinde de ce fel de constructii intentionezi sa mai folosesti, daca modelezi o zona montana merge modelul cu grinzi aparente volmer 7522, insa si celelalte cladiri de pe diorama ar trebui sa fie in acelasi stil. Daca nu, orienteaza-te catre faller 212107 - mi se pare ca are si magazia de marfuri inclusa si e ok ca pret.

In ceea ce priveste portalurile, cele de jos mi se pare ca sunt tot Faller si au avantajul ca sunt putin mai largi, deci le poti folosi si pe curba. In plus iti dau si tapetul acela cu imitatie de caramida. Daca vrei portaluri mai realiste, cauta la Noch ipe cele din spuma intarita, arata mult mai bine.
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
2
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Parerea mea, care este :D
Alegerea dimensiunilor caladirii statiei depinde foarte mult de scenariul machetei, in primul rand, si apoi de alti factori.

Daca ai un oras mare sau mediu atunci merge o cladire ceva mai impunatoare in spatele careia sa se afle o piata, casele orasului si strazi cu mai multe benzi.
In gara, in acest caz, se poate "planta" o remiza, o placa turnanta, un triaj cu mai multe facilitati: depozite, staii terminal pentru containere, daca este pe marginea unui fluviu chiar un feribot si multe altele.
Toate acestea necesita spatiu.

Daca ai o halta, cu una sau doua linii sau o linie de trecere si una de garare, o cladire mica, cat mai mica, este de preferat, uneia medii sau mari deoarece in spate poate sa fie doar camp sau deal sau munte iar spre sat pleaca o sosea.
Daca ai doua linii sau linia de trecere si una de garare mai poti adauga o magazie sau o rampa.

Daca ai un sat atunci trebuie cautata o cladire de dimensiuni medii, o sosea in spatele garii, cateva case "aruncate" cum iti permite peisajul cu oarece drumuri intre ele.
Si aici poti pune depozite sau rampe, o linie de garare ce se infunda intr-un gater sau o cariera de piatra.

Tot in alegerea dimensiunilor si tipului de cladire trebuie tinut seama de zona in care ai plasat macheta: munte, ses, deal sau malul unui fluviu.

Oricat de mult ne place o caldirea sau alta si o dorim pentru gara trebuie avute in vedere aspectele de mai sus.

Sigur mai sunt si alte lucruri care influenteaza alegerea unei gari dar daca le iei in calcul numai pe cele de sus ai deja probleme.

Spoor la alegere!

p.s.Portalele pentru tunel nu sunt chiar atat de importante decat in cazul in care le amplasezi pe un segment curb.
In general producatorii de accesorii pentru machete ofera portale pentru aliniament si pozitionarea acestora pe linie curba este o problema.
O problema deoarece trebuie asezate dezaxat fata de linie pentru a permite rularea modelelor mai lungi.
In acest caz trebuie sa iti faci singur portalul ca sa arate bine (ai un breviar pentru proiectare la normele MOROP) si daca faci unul le faci si pe celelalte.
 

divizia

Active Member
15 Martie 2008
175
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
@LDH planul deja il stiti, tema machetei va fi in proportie de 90 % copie dupa "macheta 2005" asa ca daca sunteti amabil poate imi recomandati o gara potrivita. Ideal ar fi de la Faller....

Dupa explicatiile primite de la dvs mai sus as tinde catre gara de la Faller



 

cristi_m

Well-Known Member
16 Septembrie 2008
389
0
Bucuresti
www.e-piese.ro
WEBSITE
http://www.e-piese.ro
LOCATION
Bucuresti
Cu exprienta lui LDH sunt sigur ca ai putea alege intrun minut gara potrivita, insa cand esti incepator si ai in fata o plansa goala nu prea stii de unde sa apuci problema!
Concluzia ar fi ca trebuie mai intai sa hotarasti ce ai pe langa gara, ca sa stii cat de mult spatiu poti sa aloci. Eu lucrez la o diorama N cu dimensiuni asemanatoare si m-am confruntat cu astfel de chestiuni in urma cu vreun an; atunci am ales o gara de dimensiuni medii, Faller Schwarzach 212108, care se incadreaza binisor in decor (si care cred ca este sora cu cea din ultima poza postata de tine!)


Uite si modelul de portal de la Noch de care ziceam:
http://www.modellbahnecke.de/bilder/noch/34851.jpg
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
2
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Multumesc pentru aprecieri dar si pentru mine alegerea unei gari este o problema.

Daca ar fi sa aleg, din ultimele doua postate, as alege




Frumoase sunt amandoua dar tot pe asta as alege-o.
Motivul este foarte simplu.

Chiar daca "m-am" pacalit si dimensiunile ei ma dezavatajeaza putin, atunci cand o pun pe macheta, lucrurile nu sunt total iremediabile chiar daca, vor spune unii, la dimensiunile de 163x71x72 nu este mare.

Asa, sa nu mai bat campii :D , deci daca mi se pare mare pot separa corpul principal al cladirii de anexa, montez cladirea unde-i este locul iar anexa o folosesc pe post de magazie.
Poate fi pusa asa cum este, doar cu un mic postament, sau facandu-i una sau doua rampe - nu am imagine de pe partea cealalalta - sa o fac magazie CF si auto.
De "plantat" merge la la linia I sau la oricare linie de garare sau secundara sau, poate chiar mai frumos, daca spui ca vrei sa faci o linie spre cariera, poate fi montata acolo.

Fa un desen, o schita de principiu, cu liniile si amplaseaza niste patrate pe post de cladiri, traseaza drumurile si vezi cum stai.

@divizia, multumesc pentru modul politicos de adresare dar treci, te rog, la persoana intai.
Este mai simplu sa purtam un dialog.

Multumesc,