Cum s-a stabilit

Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

IonutTrif

Well-Known Member
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
1
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
Mai mult ca sigur pana in ianuarie vom avea un regulament , oricare ar fi el. Dar, cum spunea si Bogdan sa vedem cine va avea, oameni si puterea financiara sa il puna in practica. Mai mult cine va avea posibilitatea sa se deplaseze sute de kilometri la 3 expozitii (apropo, care vor fi ? Brasov, Cluj...and ?)
In alta ordine de idee , ar trebuie stabilit la inceputul anului un calendar ar expozitiilor cu destule zile intre ele , sa nu se mai faca pe ultima suta de metri. Sa se stie ca la CLuj e in perioada 10-17 decembrie ( e doar un exemplu) in spatiul X. Orice participare sa fie anuntat cu cel putin o luna inainte , cu dimensiune exacta a modulelor.

In rest , din nou il aprob pe Bogdan, relaxati-va de sarbatori, bucurati-va de EA si facem la anul regulamentul final, eventual pana atunci mai aduceti propuneri. Vedem la sfarsit care sunt cele mai bune.
 

IonutTrif

Well-Known Member
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
1
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
De exemplu , alte reguli la maghiari care mi se par de bun simt:

- nu se accepta macaze W3 (3 cai)
- nu este recomandat DKW-ul (e acceptat doar cel lung).

Eu personal as propune sa nu accepte nici unul dintre cele doua. Repet vorbim de module pentru EXPOZITII unde e extrem de importanta fiabilitatea, si nu de diorame pe care le avem acasa, la club.
 

060-EA

Well-Known Member
Trenulist
10 Mai 2016
861
0
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
YAHOO
paul_c_92
LOCATION
Oradea
Nu s-a pus si nci nu se pune problema comandarii in digital a macazurilor, semnalelor si alte elemente de cale. Cum spune si Sogard, acestea implica multe probleme si mai pot completa ca asa ceva se preteaza pentru dioramale compacte care sunt dirijate de o singura persoana.
Revenind la conexiuni asa cum s-a scris pe paginile anterioare o gara trebuie sa poata alimenta si segmentele de linie din stanga si din dreapta ei pana intr-un punct unde este preluata comanda de catre urmatoarea gara. In acel punct nu se fac legaturi. In rest nu e nevoie decat de doua/patru fire pentru alimentarea sinelor pe fiecare capat de modul.
Alimentarea altor accesorii (ex. Faller Car Sistem...) se va face de la o sursa de alimentare separata iar conexiunile se vor face dupa cum doreste proprietarul. In cadrul garilor la fel ramane la latitudinea fiecaruia cum doreste sa isi faca toate conexiunile. Daca e nevoie de un exemplu la gara Cefa s-au folosit intre module stekere Viessmann
664.jpg

1 LOCOMOTIVA / 1 MOUSE total gresit . la o expozitie garantez ca poti controla 2 locomotive cu 1 mouse atata timp cat lungimea unui tronson are minim 10 metrii , la Brasov la un momentdat se controlau 3 garnituri cu acelasi rocomouse ,depinde de dexteritatea mecanicului sef
Ideea era sa avem mai mult de 3 garnituri si binenteles mai multi metri de sina decat au fost la Brasov.
Nu vorbim aici de tronsoane de minim 10 metri, perosana care conduce un tren trebuie sa fie tot timpul cu ochii pe el adica sa-l urmareasca pe tot parcursul dioramei iar in statii sa opreasca, sa mai apese pe niste functii daca vorbim de sunet si de a atrage publicul. Astfel nu cred ca pot cotrola doua trenuri in acelasi timp.
Eu zic ca nu are rost sa mai discutam despre centrala Roco cu Multimaus

Si inca ceva, de cand e mai costisitor analogul decat digitalul???
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Aprilie 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
o a III a expozitie va avea loc la Arad in perioada 22 august si va dura aprox 5 zile
si va face parte din cadru zlelor aradului

promo ar suna cam asa

Invitati surpriza ,vizite organizate la fabrica de vagoane,....
se stie momentan doar sala artistilor din fata teatrului vis a vis de fosta agentie tarom & cfr....

orice ajutor este binevenit si orice sugestie
pana acum cam atat.
 

IonutTrif

Well-Known Member
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
1
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
mixu a spus:
o a III a expozitie va avea loc la Arad in perioada 22 august si va dura aprox 5 zile
si va face parte din cadru zlelor aradului

promo ar suna cam asa

Invitati surpriza ,vizite organizate la fabrica de vagoane,....
se stie momentan doar sala artistilor din fata teatrului vis a vis de fosta agentie tarom & cfr....

orice ajutor este binevenit si orice sugestie
pana acum cam atat.

Sugestia mea ar fi sa se deschida de pe acuma subiecte la expozitiile de la anul , in titlu sa apara Nume - Oras - An ( de exemplu : Machetist - Cluj-Napoca - 2010), subiecte in care sa se anunte pe rand date concrete: date, spatiu (cu poze) , sa se anunte participanti, etc
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Aprilie 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
obs pt standardul romanesc

1 modulele sa fie de 40 ori 60cm /100cm astfel incap si in masinile noastre
dar mai ales in diverse sali cu scari in spirale si usi inguste

2 sina dubla pt care sa va face un shablon gen piaptan care stabileste clar distanta dintre sine ...si nu vor fi discutii de genul ca linia mea are traversele mai lungi si de aceea am greshit

2b linia va fi pe o parte de diorama nu pe mijloc astfel poti sa mai ai case pe marginea cealalta un rau un deal poate, evident nu in margine la 0 mm dar mai pe o parte ..sa tincapa lejer o shosea poate si un faler care

2c evident fara dkw si macaze 3d

3mufele de legatura eu le recomand pe cele de imprimanta cu multi pin
unde poti avea de ex

1 masa
2 linia
3 iluminat case
4 iluminat stradal
5 iluminat accesorii
6


8 bariera 1
9 bariera 2


evident recoman roco mouse fiind un produs accesibil pt toti si cunoscut de toti
si celor ce au facut deja module le recomand un capat de adaptare si sa fie mandrii de ele sa nu strice nimeni nimika bravo lor ca au

nu zic sa nu studiem si la altii regulamentul dar e important sa se potriveasca pt noi

ar mai fi de zis inaltimea pana la planul 0 adica suprafata liniei si muuulte altele
evident cine vrea sa faca o expozitie poate sa o faca cum vrea dar ar fi ok sa respecte aceste standarde
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Aprilie 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
@Ionut

invitatul ce vreau eu sa-l duc costa 6000 euro daca e dispus sa vina
discut cu el de 1 luna si chiar de fac rost de bani tre sa-si rezolve concediu pt inca 2 oameni si inca multe alte detalii
 

IonutTrif

Well-Known Member
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
1
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
Ceea ce intr-adevar mie nu imi place la standardul maghiar e faptul ca linia e chiar pe mijloc. Astfel la un modul de 50 cm, daca se scad 5 cm pentru sina si terasament, mai raman cate 22 cm pe margini. Cam putin pentru a avea o gara , un munte.
Daca ai linie dubla chiar si mai putin. De aceea din punctul asta de vedere parca mai mult imi place standardul francez. Discutia ramane oricum deschisa.
 

060-EA

Well-Known Member
Trenulist
10 Mai 2016
861
0
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
YAHOO
paul_c_92
LOCATION
Oradea
IonutTrif a spus:
Ceea ce intr-adevar mie nu imi place la standardul maghiar e faptul ca linia e chiar pe mijloc. Astfel la un modul de 50 cm, daca se scad 5 cm pentru sina si terasament, mai raman cate 22 cm pe margini. Cam putin pentru a avea o gara , un munte.
Daca ai linie dubla chiar si mai putin. De aceea din punctul asta de vedere parca mai mult imi place standardul francez. Discutia ramane oricum deschisa.
Pai nu zice nimeni ca trebuie sa ai peste tot linia pe mijloc, e suficient sa fie doar pe capetele care doresti sa le conectezi cu altcineva.
3mufele de legatura eu le recomand pe cele de imprimanta cu multi pin
unde poti avea de ex
1 masa
2 linia
3 iluminat case
4 iluminat stradal
5 iluminat accesorii
6
Mai spun o data, nu e nevoie de conexiuni standardizate pentru accesorii ca nu o sa iti alimenteze nimeni altcineva cele enumerate mai sus, tu te ocupi de partea asta si folosesti ce mufe iti convin tie.
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
2
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Sincer, nu inteleg de ce unii se cramponeaza de digital.
In analog o locomotiva cu decodor, stie bine despre ce vorbesc Andreiul cu al sau Br 38, are sunet, fum mai putin fluier si scartait de roti la franare.
Un alt aspect, descoperit de mine dintr-o intamplare, este accelerarea progresiva a unei locomotive cu decodor alimentata clasic cu un FZ1.

Daca masinile sunt in digital fiecare "operator" dintr-o statie trebuie sa stie adresa locomotivei.
Nu este mai simplu sa ma concentrez asupra semanlului de intrare, macazelor si a semnalului de iesire decat sa incarc memoria cu adrese de locomotive si decodoare de macaz, ca tot s-a facut vorbire de actionarea macazelor?

Consider analogicul superior digitalului in cazul unei machete formata din module.

Daca maine intervine Digital 2, 3, 4 ... ce facem?
In analogic nu mai intervine nimic.

Este scump analogicul?
In cazul unei machete lungi formate din module nu costa decat tastatura de actionare a macazelor, semnalelor si tensiune in linia de separatie, un fel de trei in unu.
Printr-o simpa apasare a unui buton fac traseul, conditia daca, pun semnalul pe verde si induc tensiune in linia de separatie.

O fi scump?
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.536
337
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Si eu agreez ideea analogicului pe o diorama de expozitie, eventual cu niste linii suplimentare digitale, separate de cele analogice. Astfel, fiecare gara are sursa proprie de alimentare a sinelor plus accesoriile cuvenite, iar intre grupurile de module adiacente NU exista legaturi electrice. Aceasta modalitate permite fiecarui shef_de_gara sa faca efectiv toate operatiunile respective: sa primeasca un tren sau sa-l tina la semnal, sa gareze, sa manevreze etc, exact ca in realitate. In analogic regulile de deplasare sunt simple si doar doua:
1) mergi daca ai tensiune, stai daca n-ai tensiune;
2) mergi inainte daca ai PLUS in dreapta si MINUS in stanga, respectiv mergi inapoi daca ai PLUS in stanga si MINUS in dreapta.
 

IonutTrif

Well-Known Member
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
1
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare,

in mod normal, e clar ca avem de ales intre standardul maghiar si cel francez .Florin va prezenta un rezumat la ambele. Ar trebuie sa cadem de acord intre timp cu componenta juriului.

Propunerea mea este:

- 1 vot clubul Oradea
- 1 vot clubul Cluj-Napoca
- 1 vot clubul Arad
- 1 vot clubul Bucuresti
- 1 vot clubul Timisoara (exista ? )

(in cadrul cluburilor sa fie votare interna, si reprezentatul clubului sa anunte votul oficial)

- 1 vot cei free lancer, dar cu active la expozitii: Bogdan BV, Florin IS, Mity
- 1 vot poll pe forum

Astept si alte propuneri.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.817
112
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
In privinta cluburilor, trebuie ca respectivii sa-si anunte intentia de a participa la realizarea unor astfel de module. Acolo unde exista o adunare ce se poate chema "club", chiar daca nu si juridic.
Aradul se implica.
Ramane stabilita data de 21 decembrie pentru finalizarea propunerilor?
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Aprilie 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
eu ma incadrez la categoria. Flori IS, Bogdan BV si Mixi Ar daca-mi este permis
chiar daca nu am facut inca nici o diorama de expo
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.