Cum s-a stabilit

Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

IonutTrif

Moderator
Super Moderator
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
0
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare la toti,

cu ocazia expozitiei care urmeaza la Cluj, in acest weekend, am muncit un pic (incomparabil mai putin decat colegii mei) la modulele pentru expozitie. Am realizat, ca ceea ce facem noi, este gresit, din punct de vedere al modelismului profesional. An de an, pentru ca variaza participanti si sala, noi facem tot felul de module "de
compromis si de legatura". Din pacate din cauza timpului, constant aceste module sfarsesc a fi facute pe fuga
, cu 2 -3 zile inainte de expozitii (zile si nopti as adauga), dupa principiul "punem linia, punem niste iarba si e perfect". E adevarat ca, pentru o expozitie care are rolul de a atrage noi pasionati e ok, dar
modelismul inseamna exact munca de detalii si de reproducere cat mai exacta a realitatii. In plus o asemenea abordare inseamna timp si bani pierduti, pe niste modele care la urmatoarea expozitie ori trebuie re-
modificate ori nu se mai pot folosi deloc. Eu as prefera , ca fiecare club, sau persoana privata sa lucreze luni,ani de zile la un modul inainte de a fi adus la o expozitie, iar acel modul sa se poate folosi fara probleme la orice expozitie.

Cred ca am ajuns cu modelismul in tara noastra la un nivel care ar impune stabilirea unui standard romanesc in materie de module . Evident ca nu trebuie sa reinventam roata ci doar sa adoptam un standard existent, la care sa aducem ebentuale completari/modificari. Mi-ar placea ca in urma unei discutii publice (pe forum) sa adunam toate comentariile opiniile si sa incropim un regulament.

Pentru inceput vin eu cu primele observatii/propuneri:

1. Putem adopta standardul NEM francez - module 610 x 1220 (sau alta lungime) cu 2 linii.
2. Oricine are deja module care nu se incadreaza in viitorul standard sa fie obligat sa contruiasca 2 module de conectare la standardul stabilit. De exemplu daca are module cu o sg linie si standardul se va decide de doua, modulul de conectare pe langa corectarea dimensiuni sa aiba si un macaz.
3. Am observat ca toti au module drepte, iar cand e o expozitie e problema cu colturile. As propune ca fiecare club care vine la o expotizie sa aiba obligatoriu un modul de colt standardizat.
4. Obligatoriu fiecare modul sa fie prevazut cu o mufa standard de curent . Aici as ruga pe specialistii in domeniu sa propuna un articol fiabil, care se gaseste fara problema oriunde in tara.

Discutia ramane deschisa si astept alte propuneri, pareri
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.781
50
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
As adauga/propune, si o varianta de standard pentru linie simpla. Aici ar fi foarte bun standardul unguresc. (pe care il gasiti aici: http://vasutmodellklub.hu/modulszabvanyok/h0-modulszabvany.html)
Este foarte util pentru ca pot fi adusi invitati dintre vecinii de la vest (care chiar au ce sa arate). Clubul din Oradea a pornit pe acest standard.
Mai este si problema controlului, digital sau analog.
Cat despre mufe, ungurii foloseau un fel de jack audio, da care mai are inca o gaura perpendiculara. Cei care au fost la Balatonfured poate au o poza cu mufa aia. Se gaseste si la noi in magazinele de electronica.
 

IonutTrif

Moderator
Super Moderator
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
0
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
Salut,

evident cea mai importanta decizie e varianta cu o linie sau varianta cu 2 linii. Cea cu o linie e mai simplu de implementat, are avantajul vecinilor cum bine spuneai (stiam de cei de la Oradea). Cea cu doua linii ofera 2 garnituri care pot sa ruleze in paralel.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.611
3
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Desi nu sunt colectionar si nu construiesc pe H0, imi pare interesanta ideea, pentru ca stiu cate probleme apar, de altfel le-ai enumerat.
Parerile mele:
1.Ar trebui modificat putin standardul dimensiunilor cu ceva mai usor de realizat exemplu: 600 X 1200 dimensiuni ce se gasesc la unele materiale gata debitate in comert.
2. la capitolul conectica recomand mufe DB 9, 15, 25... ieftine si bune. Ai posibilitatea de a standardiza doi pini pentru alimentare si restul pentru ce vrea fiecare. De asemenea recomand ca pe fiecare capat sa fie montata cate o mama si un tata, pentru posibilitatea de a monta modulul si invers, asta daca se pun liniile pe mijloc.... daca nu.. sa se stabilieasca ce tip de mufa se monteaza pe ce capat.
3. Chiar daca liniile nu sunt pe centru sa se stabileasca un standard al gaurilor de prindere fata de axa centrala a celor doua linii principale astfel modulele se pot monta in zig-zag.... putin inestetic dar practic.
Parerea mea.
 

IonutTrif

Moderator
Super Moderator
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
0
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
Foarte buna observatia legata de mufe mama si tata ( de aceea e bine sa ne dam toti cu parerea ca sa cuprindem toate aspectele). In plus astept comentarii de la cei care au participat la astfel de expozitii, eu stiu problema doar la nivel teoretic.
Nu stiu de unde si pana unde s-a ajuns la dimensiunea de 610 mm pt latime (ceva conversie din inch ?). Vad ca standardul maghiar e mult mai "rotund" , 500 mm, dar si mai mica dimensiunea.
 

IonutTrif

Moderator
Super Moderator
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
0
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
Radu161 a spus:
Aici ar fi foarte bun standardul unguresc. (pe care il gasiti aici: http://vasutmodellklub.hu/modulszabvanyok/h0-modulszabvany.html)
E
La o astfel de pagina (document) as dori sa ajungem.
In plus orice expozitie noua din viitor sa anunte daca accepta doar participanti care sa respecte acest eventual standard.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.611
3
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Bun, ca sa nu apara probleme hai sa o luam usor.
In primul rand sa strangem idei, in al doilea rand sa concretizam 3 variante si sa votam una singura.
Asta ca sa nu apara discutii legate de conditia impusa la participarea la expozitii. Doamne ajuta. :D
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.611
3
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Hai ca o sa pun niste desene diseara cu o propunere pentru standardizarea legaturii mecanice pentru una sau doua linii. De asemenea sunt de parere ca dupa ce se ajunge l ao solutie finala sa se faca si niste sabloane metalice pentru usurint amuncii. taiate pe laser binenteles.
 

IonutTrif

Moderator
Super Moderator
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
0
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
sogard_2003 a spus:
Bun, ca sa nu apara probleme hai sa o luam usor.
Nu usor, ci foarte usor. Adica eu sper sa fim cat mai multi care sa se dam cu parerea dea lungul a cateva saptamani, sa despicam firul in 4, iar la sfarsit cum ai zis tu sa face 3-5 variante posibile si sa se voteze.
Si cu votul trebuie sa vedem cum facem, in sensul ca avem cluburi oficiale care ar trebuie sa exprime punct oficial discutat in prealabil in cadrul clubului ( e doar o propunere)
 

IonutTrif

Moderator
Super Moderator
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
0
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
Avand in vedere ca eu personal nu inteleg maghiara, si probabil ca multi dintre noi, ne-ar ajuta o traducere a pagini de web postata de Radu. Se ofera cineva ? :)
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.781
50
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
In mare, in textul respectiv se descriu detalii de prindere a modulelor si standardele de curba.
Nu ne impiedica nimeni sa avem si linie simpla si dubla in standard. Si ei au la fel. Pentru legatura dintre ele se pot face niste module specializate sau gari cu un numar de intrari/iesiri care sa permita legarea modulelor cu linie simpla sau dubla. De asemenea, legatura fizica dintre ele se face prin 2 suruburi (se vede in planuri unde scrie phi 10).
Eu zic ca este de evitat folosirea unor mufe speciale, pentru a nu exista probleme daca semufeaza gresit. Dar asta nu te opreste din a-ti mufa propria gara cum vrei, dar la iesirea ei sa ai mufe standard (cum am descris mai sus).

Ca o parere personala, consider ca nu trebuie sa ne apucam sa reinventam apa calda, doar pentru a face un "standard romanesc". Nu este nici o rusine in a adopta niste solutii tehnice folosite de altii, ce asigura un randament bun si o exploatare facila. Macar sunt verificate si se stiu si partile bune si partile proaste. Am avut ocazia sa particip activ la 2 expozitii de genul asta, si mai putin activ (adica gura-casca) la alte 2. Asa ca am vazut care sunt problemele cand vine vorba de module. Probleme pe care nici nu mi le imaginam pana atunci.

Pentru ca tot se face expozitia de la cluj in acest weekend si ne adunam mai multi, putem sa discutam face-to-face detaliile astea si sa ajungem la o concluzie.
 

TEE

New Member
Trenulist
20 Mai 2008
11
0
Cluj-N
LOCATION
Cluj-N
Salutare!

Am studiat un pic standardul de pe site-ul www.vasutmodellklub.hu si as putea sa va ajut cu traducerea din limba maghiara in romana. Cum am vazut, standardul maghiar se bazeaza pe standardul MOROP si la un moment dat si face referire la aceste standarde. Cu traducerea din germana din pacate n-am cum sa va ajut.
Cautand mai departe pe site-ul MOROP am gasit lista cluburilor afiliate, printre care si TCR (Tren Clubul Roman). Poate aveti mai multe informatii despre acest club si puteti lua legatura cu ei in vederea stabilirii standardului nostru.

Ar fi tentant sa inchiriem pentru un week-end o sala de sport si fiecare sa vina cu modulul lui si sa ne distram pe o diorama foarte mare, pe care altfel n-am putea sa-l construim singur.
:wink:
Succes!
 

IonutTrif

Moderator
Super Moderator
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
0
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
"Ca o parere personala, consider ca nu trebuie sa ne apucam sa reinventam apa calda, doar pentru a face un "standard romanesc""

Radu , departe de mine aceasta idee, nicum nu ma gandesc sa inventam noi o dimensiune de 54.73 mm la module cu sina la 15.45 mm de marginea modulului, ci propuneam sa stabilim care dintre standardele existente sa le adoptam si sa incercam sa le impunem.

Cu ocazia expozitiei de la Cluj, in opinia mea am ajuns la un nivel care poate fi depasit doar trecand la un nivel de organizare mult mai profesional, iar aici cea mai importanta decizie ar fi standardizarea modulelor.

Baietii de la Oradea sunt fara indoiala un exemplu de urmat , in timp cei ei montau modulele noi taiam osb, pt module de conectare, in timp ce ei legau panoul de comanda cu o mufa si testau semaforizarea si blocurile noi incropeam legaturi electrice, in timp ce ei puneam ca si detalii rate pe lac, noi puneam iarba "sa nu fie gol modulul".

Avand in vedere ca vecinii nostri au standardul maghiar, si ca noi avem deja un club care l-a adoptat nu ar fi rau sa adoptam acest standard.
 

BOGDAN I

Well-Known Member
Trenulist
9 Ianuarie 2016
955
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Nu vreau sa fiu ala cu NU :D dar la capitolul module am o simpa intrebare , si anume : Ce vreti sa rulati pe ele ?
Vreti sa rulati locomotive fara sunet si vagoane fara iluminat interior , iar in timpul unei expozitii sa ruleze doar maxim 2 garnituri (tronson simplu cu minim 3 oameni blocati la comenzi (da-i ca a trecut de bucla , etc etc ) pentru ca asa sunt normele din Ungaria si trebuie sa ai minim 2 gari etc etc .....
Sau vreti sa rulati 4 garnituri in digital cu sunet , si iluminat interior si maxim 2 oameni blocati la comenzi pe module cu tronson dublu ?
Eu sincer , si ma repet din experienta personala in "ce place publicului nu pasionatului inrait) sunt modulele cat mai animate , cu sunet ,fum ,minim 3 garnituri ruland fara intrerupere si cu cat mai putine batai de cap .
Nu stiu cati din voi au trait experienta obositoare de a sta la pupitrul unei diorame . Garantez ca 80% din cei ce citesc aici stiu sa controleze cateva garnituri in digital cu ROCO MOUSE spre exemplu deci oricand este o problema se poate intervenii .
In opozitie cu un pupitru de comanda complex in analog la care tot timpul trebuie sa apelezi la cel care stie ce este acolo .
Eu cred ca pana a ne uita si visa la "curtea vecinului" care este super ok pentru ei si nivelul la care s-a ajuns acolo cu modelismul propun sa ne facem "curtea proprie" in care sa ne fie mai usor si sa profitam de tehnologia actuala care nu mai este asa "expensive" si se gaseste cam pe toate drumurile.
Referitor la dimensiuni - trebuie luat in considerare "mobilitatea modulelor" . Un modul de 60 / 100 il poti transporta in orice masina chiar si pe bancheta din spate . La 60 /120 deja este o problema si banuiesc ca nu toti aveti dube ,break etc etc .
O alta problema este inaltimea modulelor , trebuie tinut cont ca la expozitie vin foarte multi copii deci un copil nu are cum sa vada tot ansambulu unui modul atata timp cat acesta se afla la 1 m inaltime . Poate ati observat in sala cati parinti isi riidicau copii sa vada "ce e in spatele cladirii ,copacelului etc etc ...
La brasov aceasta problema nu a fost deoarece modulele au fost la o inaltime mult mai mica , facilitand si fotografiatul si interventia in locuri mai putin accesibilie in caz de mici probleme.
Vestitele bucle de intoarcere , eu propun un lucru , in orasul in care se tine expozitia sa existe aceste 2 module .
Eu am sperante ca poate in viitorul apropiat fiecare sa vina la expozitie cu un modul in masina si puse cap la cap sa iasa o superdiorama .
Repet nu critic pe nimeni , nu vreau sa reinventez roata , vreau doar sa o fac sa alunece mai repede, sa fie fiabila si mai putin costisitoare din toate punctele de vedere.

PS. Nu uitati AVEM EA in ROMANIA :D
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.545
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
IonutTrif a spus:
.., in timp cei ei montau modulele noi taiam osb, pt module de conectare, in timp ce ei legau panoul de comanda cu o mufa si testau semaforizarea si blocurile noi incropeam legaturi electrice, in timp ce ei puneam ca si detalii rate pe lac, noi puneam iarba "sa nu fie gol modulul".

....
Salut,

poti sa zici ce vrei, insa aici nu sunt total de accord cu tine.
La diorama de la Oradea se lucreaza de ceva timp, doar la acele module, asa as vrea sa te gandesti
Apoi vreau sa iti amintesc faptul ca modulul de intoarcere pentru care se taia OSB a fost folosit la Brasov cu un scop si pe o anumita configuratie a sali, la Cluj s-a folosit cu alt scop si cu alta configuratie a salii, iar modulul a ajuns Joi seara/noapte, de aceea a necesitat modificari, pe plan avea o pozitie, adus in sala s-a constatat ca necesita alta pozitie ca sa aiba publicul loc. Una e sa ai o sala de sport unde nici nu te intereseaza cum pui modulul de intoarcere, il faci cu R4-R5 si intrare pe mijloc, si alta e sa ai o sala in care trebuie sa te incadrezi, il faci cu R2 si te gandesti cum sa fie, pe mijloc?, pe stanga?, pe dreapta?

Si fara sa fiu inteles gresit, cu tot respectul pentru baietii din Oradea, noi am muncit sa ne adaptam modulele la modulele/standardul lor, si nu invers, adica era logic sa ne lungim noi picioarele decat sa si le taie ei, NU? :D
Deci nenea Ionut, sa nu informam gresit :D

Referitor la standardizare/organizat de expozitii in Romania,
sunt 110% de accord cu ceea ce a zis Bogdan, cu completarea,
nu este obligatoriu sa avem un standard identic cu cel maghiar (zic maghiar ca exemplu, putem vorbi de oricare alt standard).
Si vorbind de acest exemplu, in cazul fericit in care ar fi o expozitie internationala (10 module romanesti, 20 module maghiare), se poate face lejer si rapid un modul de compatibilitate de 50x50 cm, care sa uneasca cele 2 standarde.

Daca e sa adoptam/infintam un standard, trebuie sa fie adaptat conditiilor din Romania de azi, cum il transporti, cat te costa, functionalitate si placut la public NECUNOSCATOR, si asa mai departe.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Ca o parare, standardizarea fiind o treaba complexa, este bine sa existe legatura cu ceea ce au altii, pe cat este posibil, acesta fiind de altfel scopul standardizarii (ma refer aici prin "altii" la eventualii participnti din tari unde se practica modelismul feroviar).

Este bine a se pleca de la standardele existente, cu imbunatatiri. Dimensional cote de 600 X 1200 mm probabil ca sunt optime, desi la latimea aceasta modulele se transporta adevarat mai greu. Dar cred ca nu se organizeaza toata ziua expozitii, in cazuri extreme putandu-se apela la altii pentru transport. Daca se opteaza pentru o cota de 500 mm logic ar fi sa se lucreze cu 500 X 1000 mm.

Referitor la conectica, exista foarte multe tipuri de conectoare mama si tata, asimetrice, care sa permita obtinerea unor "chei" de conectare a modulelor. In acest caz as merge pe notiunea de bus, adica pe fiecare modul sa existe un conector de intrare si unul de iesire (sau mai multi conectori daca numarul de terminale nu este suficient), unul de tip mama si unul de tip tata, daca se doreste ca modulul sa poate fi inserat intr-o singura pozitie intr-un lant de module. Aceste conectoare trebuie sa permita inserarea in bus a fiecarui consumator de pe modulul respectiv vorbind aici despre alimentarea sinelor, iluminat, alti consumatori electrici de pe modul.

Ca un fan al analogului, se poate optimiza si utiliza o macheta si in varianta analogica, de regula pupitrul de comanda daca este bine facut continand o diagrama a liniilor cu marcarea exacta si foarte intuitiva a fiecrui element de comanda pentru macaze, semnale, alimentarea pe troansoane. Evident, acest lucru se aplica machetelor mai mari, nu situatiei in care fiecare participant la o expozitie vine cu un singur modul de dimensiunile precizate.
 

IonutTrif

Moderator
Super Moderator
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
0
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
Florin , tocmai mi-ai intarit toate cele afirmate de catre mine:

1. Cei de la Oradea lucreaza de ceva timp tocmai pentru ca au facut modulele standard si cu ele se plimba la expozitie, nu trebuie pentru fiecare expozitie sa faca module noi, provizorii

2. Standardizarea rezolva exact probleme de genul celor enumerate de tine cu picioarele. Daca se va stabili 80 cm atunci cei de la oradea isi vor face un set de picioare pt Romania :), daca vom stabili 100 noi toti vom lasa picioarele de 100.

3. Intrucat modulele de intoarcere sunt cele mai voluminoase sunt de acord cu Bogdan ca aceste module sa fie obligatia organizatorului sa le puna la dispozitie.

Ramane de discutat ce standard se adopta, important e sa stabilim unul. Avand in vedere ca de regula expozitiile sunt tomna, inseamna ca avem aproape 10 luni sa inropim un standard si sa incepem sa facem module. Astfel la viitoare expozitii asamblarea va dura cateva ore, si vom avea timp sa facem cu calm teste, sa amenajam sala
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.545
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
IonutTrif a spus:
Florin , tocmai mi-ai intarit toate cele afirmate de catre mine:

1. Cei de la Oradea lucreaza de ceva timp tocmai pentru ca au facut modulele standard si cu ele se plimba la expozitie, nu trebuie pentru fiecare expozitie sa faca module noi, provizorii
....
Pai si ce faci daca modulele tale standard nu se incadreaza in sala pe care o ai la dispozitie?

Eu nu spun ca nu zici bine ceea ce spui, insa vreau sa ai in vedere ca situatia nu este atat de roz cum am dori noi sa fie.

Repet, una e sa ai o sala mare in care sa te invarti cu ele cum doresti tu, alta este sa fi constrans de anumite dimensiuni/limite.

Ei si-au permis luxul sa aiba o diorama de 7 metri care poate fi asamblata doar in forma de 700 x 60 cm pentru ca au participat cu ea la expozitii mari, organizate in sali imense.

Uita-te putin la expozitiile din ultimii 3 ani (vorbesc de Cluj, Alba Iulia si Brasov) in ce spatii au fost organizate.
Este bine a se pleca de la standardele existente, cu imbunatatiri. Dimensional cote de 600 X 1200 mm probabil ca sunt optime, desi la latimea aceasta modulele se transporta adevarat mai greu. Dar cred ca nu se organizeaza toata ziua expozitii, in cazuri extreme putandu-se apela la altii pentru transport. Daca se opteaza pentru o cota de 500 mm logic ar fi sa se lucreze cu 500 X 1000 mm.
Din experienta acumulata in ultimii 3 ani de organizat si participat la expozitii, aceasta este una dintre cele mai importante probleme, adica TRANSPORTUL.
99% dintre cei care participa la expozitii folosesc in cazul fericit masina personala pentru transport. Nu vorbesc aici de cluburi unde sunt mai multi oameni la un loc si unde este alta putere, vorbesc de pasionatul simplu.
Pe langa modul mai ai de dus de obicei si modele, deci masina se umple repede.
Dimensiunea modulului standard poate decide daca proprietarul poate ajunge sau nu cu el la expozitie.

Ca sa concluzionez, sunt de accord cu Ionut cu privire la viitor, putem visa la o expozitie organizata intr-un spatiu mare, care sa ne permita sa venim cu 10 poate 20 module standard, si pac-pac in 3 ore sa fie totul gata.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.781
50
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Poate ca avand aceste module standardizate, ce permit expozantilor sa ocupe sali mai mari si sa ia o zi, maxim doua organizarea expozitiei, atunci s-ar pune si problema unor sali mai mari.
Buclele de intoarcere pot fi facute din mai multe bucati, nu este obligatoriu sa fie o singura placa. Buclele pot contine si linii de garare.
Problema mai mare ar fi cine face aceste module, indiferent de standard. Deocamdata sunt doar 2 cluburi care pot construi si transporta module.
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.