Colectiile lui Horia: Material rulant scara N, colectia completa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Frumusetea e in ochii privitorului, Rudi!

e clar ca, daca o 218 in Ozeanblau-Beige mi se parte taaaaare simpatica, o 220 sau 221 arata rau asa... la fel ca si Lollos, care au ajuns in Italia si ele (V160, 216 de preserie, Mehano parca facea un model hobby)

Dorin, si aceea este o V200 originala, seria 220!
 
Ai dreptate Horia, noi ne-am obisnuit cu look-ul "clasic", de aceea ni se pare ca aceasta locomotiva nu arata prea bine in Ozeanblau-Beige, insa daca italienii asa l-au luat de la nemti... in plus, probabil pe campiile Italiei e o culoare adecvata!

Dupa ce imi voi completa colectia cu oaresce locomotive autentic romanesti epoca I-a, va promit ca am sa ma gandesc si la o V200 originala, in varianta de colorare rosu/bej clasica, chiar daca nu se va potrivi nici la "bavareze" epoca a II-a, nici in Romania epocii a I-a sau a III-a! Si probabil ca voi cauta tot modelul vechi Roco!
 
pe Railfaneurope.net exista poze cu locomotivele si cu trenul albastru, cand inca mai circulau si acum abandonate! pot sa-i cer lui Tobias mai multe... daca nu ajung acelea! :D
 
Reiau aici o tema deja cunoscuta, insa cum face parte din colectie...

Desi numele de Taurus apartine, la fel ca Hector si Hercules (respectiv seriile 2070 si 2016) cu drepturi exclusive de ÖBB si defineste numai seriile 1016, 1116 si 1216, acesta s-a incetatenit pentru toate locomotivele Siemens Euro Sprinter de generatiile II si III de tipul ES 64 U2 si ES 64 U4 (Euro Sprinter de 6400kW Universala pentru a o deosebi de F, de marfa si pentru 2 sau 4 sisteme de curent). Iata in cele ce urmeaza cateva asemenea masini apartinand mai multor operatori europeeni :


A014 Rh.1016 Taurus ÖBB Epoca V, Betriebsnummer 1016.009-1, Verkehrsrot cu sigla veche Pflatsch, model Hobbytrain/Conrad, KKK, DSS.


Iata aici unul din primii Tauri austrieci monosistem din seria 1016, in culorile clasice insa purtand inca vechea emblema a ÖBB. Seria 1016 este o raritate limitata la vestul Austriei si Germania, ea neavand acces pe sinele maghiare. Modelul este un Hobbytrain distribuit prin Conrad, pe care l-am echipat cu pantografe metalice fine de la Sommerfeldt.


A015 Rh.1016 Taurus ÖBB Epoca V, Betriebsnummer 1016.038-0, Verkehrsrot cu sigla noua Wortmarke, model Hobbytrain/Conrad, KKK, DSS.


In 2001 ÖBB a inceput sa inlocuiasca progresiv emblema Pflatsch sau Schnecke (melcul) cu noua sigla Wortmarke si pana in 2006 toate locomotivele erau echipate cu aceasta. Si 1016.038-0 este un model Conrad echipat cu pantografe Sommerfeldt.


A016 Rh.1116 Taurus II ÖBB Epoca V, Betriebsnummer 1116.101-5, Verkehrsrot cu sigla noua Wortmarke, model Minitrix, KKK, DSS.


Seria 1116 este varianta cea mai raspandita a lui ES 64 U2, cu peste 280 de exemplare la ÖBB plus inca multe private. Modelul lui 1116.101-5 in culorile actuale cu emblema Wortmarke este de la Minitrix si, desi are calitati de mers mai bune decat rivalul sau de la Hobbytrain este prea lunga cu cativa mm, fiind construita pe sasiul de la seria 152 a DB Cargo.


A017 Rh.0189 EuroSprinter ES64F4 ÖBB inchiriat de la Siemens Dispolok Epoca V, Betriebsnummer 0189,006-1, culori pool argintiu-galben cu autocolante Verkehrsrot cu sigla noua Wortmarke, model Minitrix, KKK, DSS.


Avem aici un alt EuroSprinter, similar tehnic cu Taurusul clasic si cu seria 152 a DB Cargo si care a stat la baza Taurusului III multisistem. Este vorba de locomotiva de marfuri pentru 3, 15 si 25 kV care ar putea teoretic sa opereze in aproape toata Europa. Exemplarul ES 64 F4 006 a servit pana in 2007 la ÖBB ca seria 0189, pana ce seria 1216 a fost autorizata in Italia, in principal la marfare pe Brenner si trenuri de persoane pe coridorul din Pustertal in Tirolul de Sud (provincie anexata de Italia dupa 1918). Modelul este un Minitrix recent deosebit de detaliat si cu o tampografie excelenta.


A025 ES64U2 Siemens Dispolok, Epoca V, Betriebsnummer ES64U2-002, in schema pool argintiu-galben, model Hobbytrain/Conrad, KKK, DSS.



Dupa ce ideea unui Pool de locomotive comun cu ÖBB a fost abandonata, Siemens si-a creeat un propriu serviciu de inchiriat locomotive numit Dispolok pe care l-a pastrat pana anul trecut, cand a fost vandut operatorului japonez Mitsui Rail Europe. Avem aici prima locomotiva a acestui pool in schema clasica galben-argintie, ES 64 U2 002 (001 fiind inchiriata la Hupac in Elvetia, echipata cu pantografe inguste si vopsita in culorile tipice acestui operator), un model Conrad actual echipat (inca) cu slabele pantografe de plastic.


A023 Rh.1116 tip ES64U2 Wiener Lokalbahn (WLB) inchiriata de la Siemens Dispolok, Epoca V, Betriebsnummer 1116.9 (ES64U2-027), Dunkelblau/Beige in schema pool, model Hobbytrain/Conrad, KKK, DSS.


Locomotiva 027 de la Dispolok a fost inchiriata pe 20 de ani de operatorul austriac Wiener Lokalbahn in momentul in care acesta a devenit, dintr-o simpla linie de tramvaie interurbane un important transportator de containere european. Ea a primit folii autocolante in culorile WLB, respectand insa schema Dispolok. Modelul este un Conrad imbunatatit cu pantografe fine Sommerfeld.


A024 Rh.1116 tip ES64U2 CargoServ inchiriata de la Siemens Dispolok, Epoca V, Betriebsnummer 1116.9 (ES64U2-022), Grau/Gelb in schema CargoServ, model Conrad, KKK, DSS.


O surioara a celor doua ES 64 U 2 de mai sus a ajuns si la CargoServ, filiala pentru transpot de marfuri a Voest Alpine, cea mai mare otelarie austriaca. Ea a primit autocolante in culorile firmei, fara a respecta schema Dispolok, insa folosind culorile clasice. Este vorba de un model Hobbytrain (care nu se vinde prin reteaua Conrad) echipat de la inceput cu pantografe metalice.


HU001 V 1047 tip EuroSprinter ES64U2 MAV, Epoca V, numarul 1047 001-1 culori Azurblau/Safrangelb, model Hobbytrain/Conrad, DSS, KKK


In 2001 caile ferate maghiare MAV au achizitionat 10 locomotive tip ES 64 U2, iar compania privata maghiaro-austriaca GySEV 5, care au fost incadrate in seriile 1047 si 1047.5. Modelul Conrad, care a primit si el pantografe metalice, o reprezinta pe 1047 001-1 in culorile tipice pentru MAV, albastru azur cu capetele GFK ale cabinei in galben safran. Prototipul circula intre Germania, Austria si Ungaria, ajungand des la peste 700km de frontiera maghiara.

Evident, mai exista multi Tauri la OBB care nu sunt prezentati aici. Pentru 2008 Minitrix va scoate pe 1116.142 in culori CAT iar Hobbytrain locomotivele UEFA 2008 Germania, Grecia, Olanda si Spania precum si o 1047.5 GySEV pe care le voi prezenta dupa ce vor fi disponibile si vor intra in colectie. :D
 
Continuand prezentarea colectiei, tematic, ma opresc acum asupra locomotivelor electrice ale ÖBB, care ar putea constitui prin ele insele o tema de colectie. Iata mai intai cateva masini de conceptie tipica pentru republica din Alpi, lasand pentru sfarsit masinile de conceptie recenta cu larga raspandire in Europa.

A004 Rh.1020 ÖBB Epoca IV, Betriebsnummer 1020.030, schema clasica Blutorange/Beige cu acoperis argintiu, model static DelPrado imbunatatit optic de Horia Radulescu
]

Modelul DelPrado, foarte slabut, reprezinta destul de prost aceasta faimoasa locomotiva austriaca, cunscuta si in Germania ca E94 (BR194) si care constituie evolutia faimoasei E93 construita cand Austria era sub ocupatie germana dupa 1938 si folosita pana la sfarsitul anilor 1980 pe rampele greme de pe Brenner, Tauern si Arlberg. Insa, in asteptarea unui ipotetic model Fleischmann&8230;


A005 Rh.1042.5 ÖBB Epoca IV-V, Betriebsnummer 1042.696-3 schema clasica Blutorange/Beige cu acoperis argintiu, model Arnold generatia veche imbunatatit optic de Horia Radulescu


Locomotivele din clasa 1042 si mai tarziu 1142 au fost concepute in anii 1960 ca Grenzleistunglokomotive, locomotiva cu maximul de putere pe care il permitea tehnologia de atunci. Multe au supravietuit pana azi, la ÖBB sau alte firme (precum Hector Rail in Suedia). Vechiul model Arnold arata o locomotiva din ultima serie (1042.5, livrata in 1977) cu pantografe asimetrice, ferestre pe colturile cabinei, faruri mari si 4 usi de acces, imaginea tipica a seriei pentru anii 1970-80.


A006 Rh.1142 ÖBB Epoca V, Betriebsnummer 1142.548-5, schema Valousek Verkehrsrot/Achatgrau, model Arnold generatia recenta imbunatatit optic de Horia Radulescu


In anii 1985-95 clasele 1042 si 1142 ale ÖBB au fost modificate si multe locomotive au primit culorile propuse de designerul sef ÖBB, Wolfgang Valousek, in schema care ii poarta numele. Asa a fost si cazul acestei 1142 (1042 care se poate pilota din vagon-pilot in trenuri reversibile) care arata imaginea tipica a anilor 1990, cu doar o singura usa pe parte, pantografe asimetrice, faruri mici ca la seria 1044 si fara ferestre pe colturile cabinei. Modelul Arnold este mai recent (spre 2000), are o carcasa mult imbunatatita din punct de vedere optic si este echipat cu motor cu volanta si transmisie cu roti metalice.


A007 Rh.1043 ÖBB Epoca IV-V, Betriebsnummer 1043.010-6, schema Valousek Blutorange/Beige, model Fleischmann

Dupa Grenzleistungloks din seria 1042 ÖBB au achizitionat din Suedia 10 locomotive cu tiristori din seria Rc in 1972-73, cu intentia de a le produce in licenta. Primele din acestea fusesera livrate in culorile suedeze tipice seriei Rc2 si faruri dupa sistem suedez, restul in culorile clasice Blutorange cu dungi Beige; cateva din ele au fost mai tarziu revopsite in aceleasi culori, insa in schema Valousek, intre care si 010 pe care o reprezinta modelul Fleischmann din 1987-88, dotat cu cuple dupa NEM si motor cu volanta. Prototipul a fost vandut inapoi in Suedia in 2001, cand toata seria a fost scoasa din functiune de pe Tauern (cu 130km/h viteza maxima devenisera anacronice).


A008 Rh.1044 ÖBB Epoca IV-V, Betriebsnummer 1044.501, schema speciala de vopsire Blutorange/Beige pentru locomotiva de test de mare viteza, model Roco generatia veche


Ideea cu licenta de Rc2 pentru Autria a cazut in 1973 si SGP Elin si Jenbacher au trecut la constructia unei locomotive de mare putere cu tristori asemanatoare, insa de conceptie proprie. Rezultatul a fost seria 1044, dupa parerea mea cea mai frumoasa locomotiva electrica austriaca. 1044 501 este un exemplar unic, asemeni Generalululi CFR din seria 42, o locomotiva de mare viteza de la inceputul anilor 1980 (pusa in scena in fotografie cu vagonul-laborator al ÖBB) intr-o schema de culori speciala, insa tot pe baza de Blutorange si Beige. Modelul este un Roco din 1984 cu transmisie numai pe 2 osii si cu putere de tractiune mai mica, ceea-ce nu este insa jenant la o locomotiva care este facuta sa alerge cu un singur vagon in spate...


A009 Rh.1044 ÖBB Epoca IV-V, Betriebsnummer 1044.094-9, schema clasica Blutorange/Beige cu acoperis Beige, model Roco generatia recenta


Asa arata o masina din seria 1044 (de dupa 075) cu aeratoare inalte in culorile clasice, de la productie (la inceputul anilor 1980) si in anumite cazuri pana azi. 1044.094-9, reprezentata de modelul Roco recent, cu motor cu volanta si transmisie integrala, circula si acum in aceste culori, avand inca sasiul vopsit in negru.

A010 Rh.1044.2 ÖBB Epoca V, Betriebsnummer 1044.201-0, schema Schachbrett (Tabla de sah) Blutorange/Beige, model Roco generatia recenta imbunatatit optic de Horia Radulescu


Seria 1044.2 este o evolutie a lui 1044 cu putere mai mare si echipamente mai performante aparuta la sfarsitul anilor 1980. Cateva locomotive din aceasta serie, precum si unele mai vechi (092,117) au primit schema Tabla de Sah a lui Wolfgang Valousek, care le pune bine in valoare formele. Modelul este un Roco din 2003-2004, usor imbunatatit optic (detalii vopsite, etc)


A011 Rh.1044.2 ÖBB Epoca V, Betriebsnummer 1044.204-4, schema Valousek Verkehrsrot/Achatgrau, model Roco generatia recenta


Cele mai multe locomotive 1044, 1044.2 si 1144 circula acum in Austria si tarile vecine in aceasta schema, care a capatat numele designerului Valousek. Culorile puternice, cu rosu aprins si ochelarii cabinei Umbragrau ii dau o oarecare modernitate si pun bine in valoare aceste masini din care primele au acum peste 30 de ani. 1044.204-4 (din 1990) este mai recenta, la fel ca si modelul Roco din 2006, echipat evident cu motor cu volanta


A012 Rh.1044.2 ÖBB Epoca V, Betriebsnummer 1044.208-5, schema Valousek Verkehrsrot/Achatgrau cu sigla RailCargoAustria, model Roco generatia recenta imbunatatit optic de Horia Radulescu


Cand ÖBB s-a despartit in mai multe companii facand parte din acelasi Holding, partea de marfuri a luat numele RCA (RailCargoAustria) si logo-ul sau a fost aplicat pe o parte din masinile 1044.2 care ii apartineau. Desi mai tarziu toate locomotivele de la pasageri si marfa au fost reunite intr-un pool comun (Traktion), unele mai circula si azi cu acest logo (acum ca seria 1144). Modelul Roco dateaza tot din 2003-2004.


A013 Rh.1144.2 ÖBB Epoca V-VI, Betriebsnummer 1044.230, schema Valousek Verkehrsrot/Achatgrau cu sigla noua ÖBB Wortmarke, dummy realizat de Horia Radulescu pe baza unei carcase Roco cu subansamble DelPrado


Iata o ultima variatiune pe tema 1044/1144. Este vorba de o 1144 (numele dat din 2006 incoace seriei 1044.2) in schema Valousek cu numere UIC cu 12 cifre (din 2007 incoace, oficial inceputul epocii VI) si noul logo Wortmarke al ÖBB. Modelul este un dummy, o creeatie personal pe baza unei carcase Roco mai vechi si piese de la alte locomotive DelPrado.
 
Buna seara,

Intrucat tot sunt la moda prezentarile de colectii personale, imi perimit sa readuc la viata acest subiect vechi de cativa ani.

Am profitat in aceasta vara de vizita unui prieten din Romania pentru a fotografia o parte semnificativa a colectiei mele. Astfel, dupa prezentarea partiala a colectiei Horia Radulescu din 2007-2008, o veti vedea acum pe cea la nivelul jumatatii anului 2012, stiind ca de atunci au mai avut loc anumite schimbari.

Ca sa fiu in tema cu colegul SKLAUS, incep prezentarea cu materialul meu SBB si BLS, asa cum spuneam la nivel de iunie 2012.



De sus in jos:

IC reversibil al SBB cu modul de baza IC2000 in formula Re460 - AD - A - BR - B - B - Bt, toate in culori ICN (New Look), epoca V-VI; ca sa fie autentic ar mai trebui macar un B IC2000, la doar 6 vagoane SBB nu prevede Bistro sau Restaurant.

IC reversibil al SBB cu modul de baza EW IV in formula Re460 - AS - A - B -B - B - Bt si modul complementar EW IV in formula A - Bt, toate in culori ICN (New Look), epoca V-VI. Modelele de IC Bt si AS EW IV sunt constructii personale (RSM), intre timp modelistii pot opta si pentru IC Bt de la Fleischmann (noutate 2012)

rama de IC (fara locomotiva) al SBB EW IV in formula A - A - B (Kinderwagen) - B - B- Bt in schema de culori clasica EW IV, epoca IV-V catre 1992. Vagonul cu loc de joaca pentru copii e o serie speciala Roco pentru Elvetia, vagonul pilot IC Bt constructie personala (exista si el azi de la Fleischmann)

EC 6 Chur - Hamburg pe relatia Zürich HB - Basel SBB catre 2002. Locomotiva Re 4/4 II 11178 (seria a II-a, prototip pentru vopsirea in rosu, singura cu cutie in RAL 3020) - Am Eurofima - Apm EC - Apm EC - WRm EW IV prototip - Bpm EC - Bpm EC - Bpm EC - Bpm EC. Toate vagoanele Apm si Bpm au numere diferite si fac parte din serii speciale pentru Elvetia, prototipul EW IV WRm in schema EC este un model Staiber pe baza Roco.
 
Continuam cu a doua vitrina elvetiana:



De sus in jos:

Vagon-supermarket "COOP Railshop" ex-WRm EW IV prototip SBB, serie speciala Roco pentru Elvetia (intre timp si-a gasit locul in garnitura potrivita cu EW IV A si EW II "Papagei" Brawa A si B)

Vagon de masurator electronice SBB (baza EW IV), model special sNs numai pentru aderenti pe anul 2011

IC de pe Gotthard (axa Zürich - Bellinzona - Locarno), amestecat din cele mai diferite tipuri de vagoane ca si in realitate: Locomotiva Re 4/4 II din prima serie - D ex-Corail schema ICN (realizare personala) - Apm ex-Srm (Panoramawagen) - Bpm EC - Bpm RIC - Bpm RIC (serie speciala Staiber pe baza Hobbytrain din anii 1990) - EW IV B Kinderwagen (prima varianta, serie speciala Roco din anii 1988-90) - Am Eurofima - A EW I "Papagei" (realizare personala), epoca V-VI

Rama DPZ (Doppestockpendelzug) a S-Bahn Zürich / VBZ in versiunea originala 1989-jumatatea anilor 2000, in formula inchisa Re 450 - B - AB - Bt, epoca V-VI

Rama NPZ (neues Pendelzug) in schema de culoare originala "Colibri" in formula RBDe - AB EW II - B EW I - Bt, epoca V

Rama RABe 521 "Flirt" a S-Bahn / Regio Basel in versiunea cu pantograf larg pentru circulatia pe linia de pe Wiesental din Germania (Base Bad.Bf. - Lörrach - Zell). Cand s-a facut scoaterea la licitatie a traficului de calatori pe aceasta linie germana, aceasta a fost castigata de SBB si de aceea trenurile sale opereaza si in Germania (ca paranteza, Basel Bad.Bf e considerata teritoriu german desi e in Elvetia, Basel SBB e gara elvetiana). Epoca VI

Tren naveta de cereale cu rama de vagoane Uagpps inmatriculate in Franta, Belgia, Elvetia si Italia si tractiune SBB Cargo Re 482, epoca V-VI
 
A treia vitrina SBB incepe si ea tot cu trenuri de marfa:



De sus in jos:

Naveta de posta SP, locomotiva Ae 6/6 (acum Re 610) a SBB Cargo in schema rosu-foc, vagoane Rs si Rens UIC si speciale pentru containere de posta Lgnss, toate incarcate cu containere speciale (latime 2300mm) ale postei elvetiene. Asemenea trenuri, uneori doar cu 2 sau 3 vagoane, circula in toate regiunile Elvetiei, mai ales la sfarsit de saptamana. Epoca V-VI

Rama EN "Luna", fara locomotiva (in functie de an, Re 4/4 II sau Re 460, ambele PV). Vagoane cuseta Bcm tip Euf. modernizate ale SBB, vagon cuseta Bcm RIC modernizat, vagoane de dormit MU ale SBB ex-CIWL modernzate. Compunerea cu vagoane MU SBB este un compromis, in realitate trenul circula pana la desfiintarea sa cu cusete SBB si vagoane de dormit MU ale FS Trenitalia, insa modelele acestea nu vor aparea pe scara N decat in 2013. Epoca V.

Tren de marfa mixt de pe axa Lötschberg - Simplon. Tractiune cu Re 485 BLS Cargo si vagoane de diferite tipuri inregistrate la companii de cai ferate care circula pe aceasta linie si in realitate. Epoca V catre 2004.

Tren de pasageri (D-Zug) international Elvetia - Italia de pe axa Lötschberg - Simplon. Tractiune cu Re 4/4 BLS, EW II D SBB, EW I B (RIC) SBB, WRm RIC SBB, ABm RIC SBB, Bcm RIC SBB (model Staiber, baza Hobbytrain), WLABm AB33 SBB, WLAsm T2s SBB, WLAsm T2s SBB, Bcm Euf SBB nemodernizat si modul SBB pentru Brig cu EW I A, EW II AB si EW I B. Epoca IV catre 1988.
 
Ultima vitrina SBB era la jumatatea anului trecut dedicata epocilor mai vechi:



De sus in jos:

RBe 2/4 SBB "Roter Pfeil", epoca IIc catre 1947

Ae 6/8 seria II (205-208) BLS, epoca III catre 1950

Ge 6/6 I RHB "kleiner Krokodil", ecartament ingust, model static, epoca II-III

Garnitura de vagoane de pe lina Seetal din anii 1960 cu D ex-NOB, vagon acoperit de marfa K3 si doua vagoane ABi si Bi "Seetaler", epoca IV catre 1969

Tren rapid din cantonul Waadt (Vaud) cu locomotiva Re 4/4 I in culoarea rosu-foc si rama LS (Leichtstahlwagen) D LS - B LS - A LS - WR EW I - B LS - B ex-A L. Epoca IV catre 1985

Tren local din cantonul Schaffhausen cu locomotiva Be 4/6 - D Umbau RIC - AB Umbau Inlandswagen - B Umbau Inlandswagen. Epoca III-IV catre 1968-69.

Vagon EW I B

Vagon cuseta Db RIC al RAlpin, vagon insotitor pentru trenuri RoLa, epoca V-VI

Pentru ultimele doua trenuri parasim Elvetia si ne indreptam spre Germania. In ambele cazuri este vorba de:

Tren naveta intermodal cu tractiune HVLE si locomotive Diesel (TRAXX si Blue Tiger) si vagoane de diferite tipuri incarcate cu containere si cutii de diferite modele pentru produse solide, lichide sau in vrac, epoca VI.

Voi continua cu tarile vecine, dupa ce se raspunde la eventualele intrebari privind colectia mea elvetiana :lol:
 
Blue Tiger - Cine a facut aceasta locomotiva , cumva Mehano ? Nu vad G2000 SBB, cu sigla Cargo, il ai ? Stii ca eu l-am avut in colectie dar a plecat :D , era Mehano cu o mecanica rar intalnita insa nu pot supune ca era fiabila sau silentioasa pentru ca a stat in cutie.
 
Salut Horia, multumesc pentru prezentarea colectiei tale! Acuma, tu stii bine ca eu unul nu-s tocmai un impatimit al epocilor "mari" si dincolo de epoca III deja lucrurile nu prea mai prezinta interes pentru mine. Poate oi fi cam "old fashioned" dar refer ceainicele cu aburi, vagoanele alea cu roti cu spite si caroserie din lemn.

Am vazut totusi in colectia ta un model cu totul deosebit, care-mi place in mod aparte. Este vorba despre acel "Roter pfeil", un model de-a dreptul spectaculos!

Astept cu interes continuarea prezentarii! :)
 
Buna,

@sorgard: da, Blue Tiger este de la Mehano, va reaparea probabil si ea la Lemke / Hobbytrain in anii urmatori, asa cum a fost cazul fostei G2000 Mehano. Si nu, inca nu am o G2000 pentru ca cea SBB Cargo nici nu este autorizata de Elvetia si circula exclusiv in Italia de nord (de aceea au si fost cumparate).

Nu e singura locomotiva SBB Cargo care nu are voie sa circule in Elvetia, asa a fost si cu fostele Re 482 ex-MThB care aveau doua pantografe cu patina larga de 1950mm si nu circulau decat in Germania.

@Dorin: multumesc pentru aprecieri. Pentru mine, mult mai valoroasa este Ae 6/8 206 BLS din 1939 de alaturi, care este una din locomotivele mele preferate si la scara 1/1, insa este vorba de o chestiune de gust :lol:

De fapt si Be 4/6 ar trebui sa-ti fie pe plac, e o masina produsa in 1920-21, un fel de strabunica a locomotivelor electrice pentru trenuri rapide, echipata deja pe vremea aceea cu frana recuperativa si alte inovatii.
 
Foarte interesant ! :D Sogard = Dragos ! Ar trebui sa ma cheme Dragros daca ne luam dupa cum scrii tu ! :D

Daca se doreste trecerea garniturilor din Italia in Elvetia trebuia neaparat sa se chimbe locomotiva desi este operator cu drepturi in Elvetia ? Mi se pare tare ciudata situatia.
Care sunt motivele neautorizarii ?
 
Buna Dragros,
:D
Daca se doreste trecerea garniturilor din Italia in Elvetia trebuia neaparat sa se chimbe locomotiva desi este operator cu drepturi in Elvetia ? Mi se pare tare ciudata situatia.
Care sunt motivele neautorizarii ?

Faptul ca e vorba de Italia. Motivele sunt aceleasi care interzic intoarcerea trenurilor de la companiile private pe parcurs, obligandu-le sa mearga "in cerc", car interzic urcarea sau coborarea si chiar si deschiderea usilor in garile de pe parcurs la trenurile EuroCity ale DB AG / ÖBB pe axa Brenner - Milano, care interzic circulatia in Italia a unei locomotive straine cu numar conform TSI si UIC desi Italia este membra cu drepturi depline a UIC - adica de fapt nici unul. Nici unul in afara de bunul plac al autoritatilor italiene aservite FS Trenitalia si care fac orice ca sa puna bete in roate operatorilor externi.

Pentru ca tot vine vorba de Italia, voi continua prezentarea cu putinul material rulant pe care il am din aceasta tara :D
 
Asteptam Horea prezentarea colectiei , pe mine unul m-ai determimat sa mai scot de la naftalina putinele piese de "colectie" ce le detin.
Legat de ce spui mai sus intr-un fel e logic, probabil FS-ul doreste sa se mentina activa. Atata timp cat isi fac treburile fara probleme si la timp nu cred ca ar avea nimic de zis.
 
Buna,
Legat de ce spui mai sus intr-un fel e logic, probabil FS-ul doreste sa se mentina activa. Atata timp cat isi fac treburile fara probleme si la timp nu cred ca ar avea nimic de zis.

Numai ca o fac in stil italian, adica sau prost sau deloc. De exemplu, ca sa puna bete in roate la ArenaWays si la grupul FMN/DB Bahn/ÖBB au umplut o gramada de trase cu trenuri inexistente, ca sa nu permita concurentei sa le ia ei. :twisted:

Continuam deci cu Italia si Belgia:


In ambele cazuri nu este vorba de o colectie completa si exhaustiva, ci doar de familii de vagoane destinate completarii unor trenuri internationale cu material din alte tari, pentru a le face autentice. De aceea, mijloacele de tractiune sunt quasi inexistente.

De sus in jos:

A9 VSE SNCF si echivalentul de la SBB, Am, ambele EUROFIMA si in schema clasica Euf (portocaliu C1), ambele epoca IV

Vagoane Tipo Z1 FS in schema clasica originala "Bandeira" gri / bej cu dungi de acompaniere albastre, epoca IV-V catre 1986-1988
Desi foarte asemanatoare cu inaintasele lor EUROFIMA, familia Tipo Z1 a FS este o constructie noua a anilor 1980, cu multe diferente de detaliu si modelele de asemenea.

Vagoane ale FS in schema clasica "Grigio ardesia" (gri ardezie). Este vorba de un Bz Tipo 1959, un B Tipo UIC X si un A Tipo UIC X. Epoca IV dupa 1968.

Vagoane ale FS in schema C1 (EUROFIMA): trei B Euf cu logouri FS diferite, "Televisore" si inclinat. Epoca IV-V catre 1988.

Vagoane ale FS in schema "Bigrigio" (doua tonuri de gri): doua B Euf si un A Tipo Z1. Epoca V catre 1993.

Tren IC al FS Trenitalia, catre 1997. Tractiune cu E444R, D Tipo Z, trei A Tipo Z1 si patru B Tipo Z1. Intreg materialul in schema XMPR, logouri XMPR. Epoca V.

Doua WL T2s ale FS, logo inclinat, epoca IV-V catre 1990

Vagon-cuseta Bcvmh ex-TUI al NS, catre 1998

Trei vagoane cuseta tip I4/I5 ale SNCB, doua in schema de culoare epocile IV-V si unul in schema de culoare epoca IV

Vagoane SNCB in schema "EC Memling": A I6 (Euf) si AB I5, epoca V catre 1993

B I6 (Euf) SNCB in schema C1, epoca IV-V in perioada 1977-2003. Vagoanele EUROFIMA ale SNCB au fost singurele in Europa care pastrau si 25 de ani mai tarziu schema originala C1 in portocaliu.
 
Horia, pe cand saltul la HO? Ce senzatie te incearca atunci cand vezi rotile unui N? M-am holbat la trenulete, vad ca aduni si cateva cu nituri.
Daca tot nu te-am suparat destul, mai intreb : Cand vin rafturile lungi, sa poti jongla cum vrei garnitura la poza?

Toate bune si foarte variate!
 
Buna Obi,
Horia, pe cand saltul la HO?

Dupa ce ai strans cateva mii de locomotive si vagoane pe o anumita scara, esti redactor la cea mai raspandita revista europeana dedicata respectivei scari si ai ocazia de a te "juca" cu aproape toate celelalte scari regulat la intalniri (FREMO), nu cred ca ai nevoie de altceva, oricat de sado-masochist ai fi.

Ma multumesc sa strang pe H0 modelele la a caror creeare particip. S-au strans si asa destul de multe, si imi ajung.

Daca intr-o zi voi face ceva la H0, atunci va fi doar H0 Pur / Proto 87. Nu de alta, insa sunt membru si al acestei fractiuni din FREMO si ma gandesc poate sa vin candva la una din intalnirile anuale cu ceva material mai exotic, poate romanesc. Fractiunea FREMO H0 Pur / Proto 87 nu cunoaste decat epoca III, insa cred ca in curand un producator imi da va ocazia sa "pun ceva pe sine".
Cand vin rafturile lungi, sa poti jongla cum vrei garnitura la poza?

Exista deja cateva, insa ca sa iti raspund mai complet: vor veni cand ne vom construi casa noastra.