Socotind ca Obi nu m-a suparat destul pe seara asta si ca sa terminam cu vestul continentului, hai sa facem si Franta si Alsacia - cei care ma cunosc stiu ca in ceea-ce ma priveste, ca alsacian de adoptie de mai bine de 15 ani, e vorba de doua entitati diferite :lol:
De sus in jos:
Tren regional din anii 1975-1978, pe axa Mulhouse - Belfort - Montbéliard - Besancon. Tractiune BB 67300 in culorile clasice (schema Arzens), vagoane tip "Romilly" (BD, B, AB si A), "voiture à tablier" AB provenita din captura DRB si vagoane tip "Bruhat" (ambele B). Epoca IV
Grupa de manevra cu una din ultimele locomotive 030 tip "Bourbonnais" si un vagon "Bastille" provenit din captura de razboi DRB. Epoca III-IV.
Tren local din anii 1970 cu locomotiva BB 8100 si garnitura de vagoane reconstruite "3 pattes" ("trei picioare") ex-PLM, A, AB, B si BD. Epoca III-IV.
Tren de marfa mixt din anii 1975-1980 cu locomotiva BB 8100 si diferite vagoane de marfa de diferite generatii pe 2 sau 4 osii. Epoca IV.
Celebrul Rapid 68/69 "Train bleu" (trenul albastru) care lega Paris Gare de Lyon cu Coasta de Azur pana la Ventimilglia in Italia in 1969-1970. Tractiune pe segmentul Marseille St.Charles - Nice Ville cu BB 66000 in schema Arzens, garnitura de vagoane CIWL cu F metalic, WL Lx, WL P, WL P, WL MU, WL T2, WR metalic, WL Lx si WL P. Vagoanele WL P echipate precum in epoca inca cu burdufuri textile. Epoca IV
Asa cum m-a intrebat un prieten, tractiunea "Train bleu" cu un "banal LDH" poate parea ciudata. Trebuie insa sa ne gandim ca acel "banal LDH" reprezenta in epoca un progres enorm, el inlocuind tractiunea cu aburi (241), fiind un veritabil salt de comfort atat pentru personal cat si pentru calatori.
Naveta de minereu din anii 1985-1990 cu locomotiva CC 7100 si vagoane tip DM, DMH, DMC si Eaos. Epoca IV-V.
Faimoasele CC 7100, candva cele mai rapide din lume (record stabilit de CC 7107) si-au sfarsit cariera la tractiunea trenurilor de marfa.
Tren mixt de marfa din anii 2000, cu locomotiva CC 6500 a SNCF Fret (de aceea prefixul "4") si diferite vagoane de marfa moderne. Epoca V-VI
Garnitura de inlocuire a EC "Vauban"/"Iris" in 2008-2010. Din lipsa de material rulant SBB si SNCB, o rama completa a TER 200 (tren regional cu viteza maxima de 200km/h) care ruleaza in mod normal pe axa Strasbourg - Colmar - Mulhouse - Basel SBB insa fara vagon-pilot a fost folosita cativa ani pe ruta Basel - Luxemburg - Bruxelles. Locomotiva este o BB 15000 (numerele mari, cu parbrizele putin inclinate) in culorile "Multiservices", vagoanele VTU Corail in schema alsaciana "Alsace / s'Elsass" sunt de tipul A10tu, B10tux si B11tu. Cel de tip VTU'82 cu usi culisante este o constructie personala. Epoca VI
Automotor seria X 73900 apt pentru circulatia in Germania in schema alsaciana "Alsace / s'Elsass". El este domiciliat in Mulhouse si asigura incepand in acest an legatura Mulhouse - Chalampé - Neuenburg - Müllheim - Freiburg/Br.
Epoca VI.
De sus in jos:
Tren regional din anii 1975-1978, pe axa Mulhouse - Belfort - Montbéliard - Besancon. Tractiune BB 67300 in culorile clasice (schema Arzens), vagoane tip "Romilly" (BD, B, AB si A), "voiture à tablier" AB provenita din captura DRB si vagoane tip "Bruhat" (ambele B). Epoca IV
Grupa de manevra cu una din ultimele locomotive 030 tip "Bourbonnais" si un vagon "Bastille" provenit din captura de razboi DRB. Epoca III-IV.
Tren local din anii 1970 cu locomotiva BB 8100 si garnitura de vagoane reconstruite "3 pattes" ("trei picioare") ex-PLM, A, AB, B si BD. Epoca III-IV.
Tren de marfa mixt din anii 1975-1980 cu locomotiva BB 8100 si diferite vagoane de marfa de diferite generatii pe 2 sau 4 osii. Epoca IV.
Celebrul Rapid 68/69 "Train bleu" (trenul albastru) care lega Paris Gare de Lyon cu Coasta de Azur pana la Ventimilglia in Italia in 1969-1970. Tractiune pe segmentul Marseille St.Charles - Nice Ville cu BB 66000 in schema Arzens, garnitura de vagoane CIWL cu F metalic, WL Lx, WL P, WL P, WL MU, WL T2, WR metalic, WL Lx si WL P. Vagoanele WL P echipate precum in epoca inca cu burdufuri textile. Epoca IV
Asa cum m-a intrebat un prieten, tractiunea "Train bleu" cu un "banal LDH" poate parea ciudata. Trebuie insa sa ne gandim ca acel "banal LDH" reprezenta in epoca un progres enorm, el inlocuind tractiunea cu aburi (241), fiind un veritabil salt de comfort atat pentru personal cat si pentru calatori.
Naveta de minereu din anii 1985-1990 cu locomotiva CC 7100 si vagoane tip DM, DMH, DMC si Eaos. Epoca IV-V.
Faimoasele CC 7100, candva cele mai rapide din lume (record stabilit de CC 7107) si-au sfarsit cariera la tractiunea trenurilor de marfa.
Tren mixt de marfa din anii 2000, cu locomotiva CC 6500 a SNCF Fret (de aceea prefixul "4") si diferite vagoane de marfa moderne. Epoca V-VI
Garnitura de inlocuire a EC "Vauban"/"Iris" in 2008-2010. Din lipsa de material rulant SBB si SNCB, o rama completa a TER 200 (tren regional cu viteza maxima de 200km/h) care ruleaza in mod normal pe axa Strasbourg - Colmar - Mulhouse - Basel SBB insa fara vagon-pilot a fost folosita cativa ani pe ruta Basel - Luxemburg - Bruxelles. Locomotiva este o BB 15000 (numerele mari, cu parbrizele putin inclinate) in culorile "Multiservices", vagoanele VTU Corail in schema alsaciana "Alsace / s'Elsass" sunt de tipul A10tu, B10tux si B11tu. Cel de tip VTU'82 cu usi culisante este o constructie personala. Epoca VI
Automotor seria X 73900 apt pentru circulatia in Germania in schema alsaciana "Alsace / s'Elsass". El este domiciliat in Mulhouse si asigura incepand in acest an legatura Mulhouse - Chalampé - Neuenburg - Müllheim - Freiburg/Br.
Epoca VI.