Colectiile lui Horia: Material rulant scara N, colectia completa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Socotind ca Obi nu m-a suparat destul pe seara asta si ca sa terminam cu vestul continentului, hai sa facem si Franta si Alsacia - cei care ma cunosc stiu ca in ceea-ce ma priveste, ca alsacian de adoptie de mai bine de 15 ani, e vorba de doua entitati diferite :lol:



De sus in jos:

Tren regional din anii 1975-1978, pe axa Mulhouse - Belfort - Montbéliard - Besancon. Tractiune BB 67300 in culorile clasice (schema Arzens), vagoane tip "Romilly" (BD, B, AB si A), "voiture à  tablier" AB provenita din captura DRB si vagoane tip "Bruhat" (ambele B). Epoca IV

Grupa de manevra cu una din ultimele locomotive 030 tip "Bourbonnais" si un vagon "Bastille" provenit din captura de razboi DRB. Epoca III-IV.

Tren local din anii 1970 cu locomotiva BB 8100 si garnitura de vagoane reconstruite "3 pattes" ("trei picioare") ex-PLM, A, AB, B si BD. Epoca III-IV.

Tren de marfa mixt din anii 1975-1980 cu locomotiva BB 8100 si diferite vagoane de marfa de diferite generatii pe 2 sau 4 osii. Epoca IV.

Celebrul Rapid 68/69 "Train bleu" (trenul albastru) care lega Paris Gare de Lyon cu Coasta de Azur pana la Ventimilglia in Italia in 1969-1970. Tractiune pe segmentul Marseille St.Charles - Nice Ville cu BB 66000 in schema Arzens, garnitura de vagoane CIWL cu F metalic, WL Lx, WL P, WL P, WL MU, WL T2, WR metalic, WL Lx si WL P. Vagoanele WL P echipate precum in epoca inca cu burdufuri textile. Epoca IV
Asa cum m-a intrebat un prieten, tractiunea "Train bleu" cu un "banal LDH" poate parea ciudata. Trebuie insa sa ne gandim ca acel "banal LDH" reprezenta in epoca un progres enorm, el inlocuind tractiunea cu aburi (241), fiind un veritabil salt de comfort atat pentru personal cat si pentru calatori.

Naveta de minereu din anii 1985-1990 cu locomotiva CC 7100 si vagoane tip DM, DMH, DMC si Eaos. Epoca IV-V.
Faimoasele CC 7100, candva cele mai rapide din lume (record stabilit de CC 7107) si-au sfarsit cariera la tractiunea trenurilor de marfa.

Tren mixt de marfa din anii 2000, cu locomotiva CC 6500 a SNCF Fret (de aceea prefixul "4") si diferite vagoane de marfa moderne. Epoca V-VI

Garnitura de inlocuire a EC "Vauban"/"Iris" in 2008-2010. Din lipsa de material rulant SBB si SNCB, o rama completa a TER 200 (tren regional cu viteza maxima de 200km/h) care ruleaza in mod normal pe axa Strasbourg - Colmar - Mulhouse - Basel SBB insa fara vagon-pilot a fost folosita cativa ani pe ruta Basel - Luxemburg - Bruxelles. Locomotiva este o BB 15000 (numerele mari, cu parbrizele putin inclinate) in culorile "Multiservices", vagoanele VTU Corail in schema alsaciana "Alsace / s'Elsass" sunt de tipul A10tu, B10tux si B11tu. Cel de tip VTU'82 cu usi culisante este o constructie personala. Epoca VI

Automotor seria X 73900 apt pentru circulatia in Germania in schema alsaciana "Alsace / s'Elsass". El este domiciliat in Mulhouse si asigura incepand in acest an legatura Mulhouse - Chalampé - Neuenburg - Müllheim - Freiburg/Br.
Epoca VI.
 
Iata si cea de-a doua vitrina franco-alsaciana:



De sus in jos:

Tren regional din anii 1988-90 cu locomotiva seria BB 25500 (numerele mari, cu cabine lungi) in culorile originale, vagoane tip DEV AO (= Acier Ordinaire, metal obisnuit, spre comparatie cu DEV Inox) A8 si B8 (fost A8 declasat) si un A4B6 USI, toate in schema de culoare "160". Epoca IV-V

Automotor tip ABJ 4 datand din anii 1930 in ultima schema de culoare inainte de scoaterea din uz, cu acoperisul bej. Epoca III-IV pana spre 1970.

Trenul TEE 47/40 "l'Arbalète" Paris Est - Mulhouse - Basel - Zürich in anii 1975-1979. Tractiune pe linia 4 (Paris - Troyes - Mulhouse) cu locomotiva Diesel CC 72000 in schema clasica Arzens, garnitura compusa din vagoane tip "Mistral'69" cu cutie Budd din otel inoxidabil clasa I cu compartimente, clasa I salon, restaurant, bar cu supermarket si salon de coafura si de bagaje / generator de curent. Epoca IV.

Tren rapid Corail pe relatia Strasbourg - Paris Est pe linia 1 (Paris - Nancy - Strasbourg) catre 1990. Locomotiva bicurent tip SyBic seria BB 26000, garnitura formata din vagoane Corail VU si VTU in formula B6Dd2u, B11u, B11tu, B5rtux (Bar), A10tu, A10u, B11u, B11tu. Intreg materialul rulant cu logo SNCF "spaghetti" al lui Roger Talon, Epoca IV-V.

Tren rapid GL ("Grandes Lignes") "Corail Intércités" pe relatia Mulhouse - Belfort - Troyes - Paris Est (linia 4) asa cum circula in anii 2000 pana la intrarea in circulatie a TGV Rhin-Rhône. Locomotiva CC 72000 in culori EV ("en voyage"), rama formata din vagoane Corail in culorile Corailplus in formula A10u, A10tu, B5rtux, B11u, B11tu, B11tu, B11u si B6Dd2u. Epoca V-VI.
 
obiwan a spus:
Horia, pe cand saltul la HO? Ce senzatie te incearca atunci cand vezi rotile unui N? M-am holbat la trenulete, vad ca aduni si cateva cu nituri.
Daca tot nu te-am suparat destul, mai intreb : Cand vin rafturile lungi, sa poti jongla cum vrei garnitura la poza?

Toate bune si foarte variate!

Chiar asa, cand faci un tren de marfa istoric tras de EA-ul 520?
 
Mai, ce rai sunteti amandoi :D

@obi, krokosaurus helveticus nu am inca, pentru ca modelele existente Arnold si Trix de Be 6/8 si Ce 6/8 nu ma multumesc si pe de alta parte colectia mea elvetiana e mai mult axata pe epocile IV-VI. Doar Be 4/6 SBB, RBe 4/4 si preferata mea Ae 6/8 BLS zw. Serie fac exceptie.

@Florin: sa vezi tu cum o sa stea EA 520 in fata la vagoanele CIWL epoca I de la Lemke :D
 
Buna,

Hai sa trecem la capitolul urmator si anume Austria.
Aici trebuie spus de la inceput ca este vorba de tara care, alaturi de Germania, este cel mai bine reprezentata in colectia mea. De ce? Pentru ca am fost dintotdeauna fascinat de caile ferate din Imperiu si ramasitele de dupa 1920, nu in ultimul rand pentru ca Austria a fost dintotdeauna terenul favorit de intalnire al materialului rulant din tarile vecine si nu numai.

O vom lua cronologic, stiind ca "inceputurile" se situeaza pe la mine undeva in anii 1950.

Vitrina 1, de sus in jos:


Tren local PG (de pe linia Pöchlarn - Kienberg Gaming, de la initialele garilor vine si numele, asa cum se obisnuia in Austria pana de curand) catre 1955, epoca IIIa. Locomotiva Rh. 770 (ex Bay. Pt 2/3) care a circulat in Austria numai pe aceasta linie (model Fleischmann), Ci ex-kkStB (constructie personala) Ci ex-Württ., Bi ex-Württ si alt Ci ex-Württ (toate trei Brawa). Toate vagoanele au inca iluminarea pe gaz, care a supravietuit in Austria pana in anii 1950 (!!!)

Tren local din Niederösterreich catre 1955, epoca IIIa. Locomotiva Rh. 792 (ex Pr. T13), vagon mixt posta-bagaje Pfwi ex-KPEV, trei vagoane clasa a III-a C3i ex-C3i si BC3i KPEV (toate modelele Fleischmann)

Tren local Hieflau - Selzthal catre 1965-70, epoca IIIb-IVa. Locomotiva Rh.86 ex-DRG, Dih ex-Pwi DRG, Aiph ex Ai-DRG, ABip ex-ABi DRG, Bip ex-ABi DRG (toate Fleischmann, ultimul vopsire personala) si Bi N28 ÖBB cu ferestre noi (serie mica din Austria)

Tren local din regiunea vieneza, catre 1952, epoca IIIa. Locomotiva Rh. 64 ex-DRG (singura a ÖBB si scoasa din serviciu in 1953 dupa accident), Ciho ex-K.Bay.Sts.B (Fleischmann), BCip ex-DRG (vopsire personala), C ex-DRG, Pwi ex-DRG (ambele Minitrix)

Tren naveta de carbune catre 1969, epoca IIIb-IVa. Locomotiva Rh. 50 (ex BR 50 DRB), vagon de insotire Diho ex-KPEV si diverse vagoane speciale pentru marfuri in vrac si descoperite.
 
inainte de a ajunge la ep. VI a ÖBB, ai cumva vreo informatie cine mai face asa ceva inafara de LS.Models (nu stiu prea multe despre ei) sau pe unde se poate gasi? google de aceasta data este destul de sarac in informatii (marea majoritate sunt "sold out").
este vorba de WLABmz der ÖBB.

http://www.reisezugwagen.eu/?p=7187

multumesc.

P.S. Schlafwagen-ul ala etajat m-a dat pe spate....
 
Buna,

WLABm(z) si WLBm(z) cu 2 niveluri (z se foloseste la aceste vagoane doar la ÖBB) exista pe H0 numai la LSModels.
Pe scara N exista de asemenea la LSM, numai ca versiunea Upgrade cu boghiu SGP400 inca nu a aparut, ci doar cele cu boghiuri Talbot/SIG (ca CNL alt, CNL neu, DB Nacht Zug, ÖBB - le am pe toate si le voi prezenta la momentul potrivit).

LSModels inseamna "Limited Series Models" si asta spune tot. Sau le iei direct cand apar sau stai si te uiti ce frumoase sunt machetele... altora! :D
 
Paul, credeam ca vobim de modele :D

Lasand gluma la o parte, nu imi amintesc sa fi facut si versiunea ÖBB in culori "Upgrade" - are Heris un boghiu SGP400?

La scara N, care este subiectul topicului meu, Heris oricum nu exista... :roll:
 
Tocmai, asa exista doar la LSM.
Oricum vagoanele reale au primit SGP 400 in loc de Talbot-SIG doar la Upgrade, asa ca exista doar 2 versiuni posibile (WLABmz Upgrade si WLBmz Upgrade), albastru cu SGP 400 nu au fost.
 
Multumesc Horia, oricum CNL nu imi place (vorbesc de culoare)... am o afinitate pentru ÖBB mai ales in actuala schema de culoare (si varianta cu sigla melc si cea cu litere). oricum setul (daca nu macar vagonul etajat) este pe lista de achizitii (sper sa si reusesc). :( :( :(
 
Cu placere!

Ne intoarcem in timp si continuam cu a doua vitrina austriaca:


De sus in jos:

Tren direct de marfa (Dg) din anii 1965-70 pe relatia Nord-Sud (spre Kärnten si Iugoslavia), epoca IIIb - IVa. Dubla tractiune cu Rh 44 (ex-BR 44 DRG) si Rh. 52 cu tender cu sasiu fara boghiuri tip Wiener Neustadt (ex-BR 52 DRB), vagon de insotire Dho ex-Pwg KPEV si diferite tipuri de vagoane acoperite ÖBB (de origine kkStB, KPEV, DRG, DRB), DB si FS. La unele vagoanele cuplate permanent Glld (Leig) usile sunt actionate digital.

Tren accelerat (Eilzug) de pe calea ferata de vest (Westbahn) din anii 1956-58, epoca IIIb. Tractiune cu Rh. 638 ÖBB (pr. P8), diferite vagoane de tren rapid ex-DRG/DRB grupele 23 ("Hecht"), 35/36 si 39 ("Schürzenwagen"), vagoane de tren accelerat grupa 30, vagon special "Heidenau-Altenberger" (exemplar transformat ulterior la ÖBB in remorca de automotor) precum si un vagon cu cutie de lemn ex-KPEV.

Tren de marfa mixt de pe lina Arlberg din anii 1960, epoca IIIb. Dubla tractiune cu Rh. 1020 (fosta E94 DRB). Locomotiva 1020.39 in starea din anii 1955-60 inainte de HG, locomotiva nou construita dupa razboi in Austria 1020.47 in starea originala cu placi rosii si linii de acompaniere galbene. Diferite vagoane de marfa ÖBB, SBB si FS tipice pentru epoca mentionata.

Tren accelerat (E) tipic pentru anii 1970, epoca IV. Locomotiva Rh. 1010 intr-o stare apropiata de cea originala cu lampi vechi, vagoane ex-DRG E30 si Gr. 39 modernizate si SGP/Jenbacher UIC X, toate inca in vopsirea verde brad insa partial cu pictograme mari si caractere Helvetica.

Tren regional (R) de pe Westbahn din anii 1982-83, epoca IV. Iarasi locomotiva Rh.1010 in stare apropiata de cea originala insa deja in culoarea portocaliu sange, vagon pentru biciclete, vagon de bagaje si vagoane clasa ex-DRG E30/36 modernizate in vopsirea "Jaffa".
 
Vitrina a treia ÖBB:


De sus in jos:

Tren de lucru al ÖBB din anii 1970, epoca IV. Locomotiva Rh 1020 dupa HG cu modificarile de rigoare, insa inca in culoarea verde-brad, diferite vagoane atelier si dormitor.

Tren inlocuitor de automotor din regiunea vieneza, catre 1968, epoca III-IV. Locomotiva Rh. 2061 (ex V20 DRB), doua remorci de automotor diferite, una provenita din vagon "Heidenau-Altenberger" si cealalta tip Spantenwagen.

Tren de noapte Ex "West Kurier", (relatia Viena - Salzburg - Bregenz) la inceputul anilor 1980, epoca IV. Tractiune cu Rh. 1043 in versiunea a II-a (numere superioare 06) de la Salzburg la Innsbruck, de culoare portocaliu-sange, vagon de coletarie provenit din vagon de marfa, vagon de bagaje E30 Jaffa, doua vagoane cuseta Bcmz 50-70, vagon de dormit T2s, vagon de dormit MU, patru vagoane clasa a II-a de constructie veche, doua Gr. 39 in culori "Jaffa" si doua E36 in "vopsirea economica" K2.

Tren expres Ex 462/463 "Transalpin" (Viena - Zürich / Basel) la inceputul/jumatatea anilor 1980, epoca IV. Tractiune cu Rh. 1044 in versiunea de cutie cu grile de aerare inalte in culoarea portocaliu-sange cu sasiu negru, 2 x Amz 19-71 Euf, WRmz 88-70 SGP, 4 x Bmz 21-71 Euf, BDmsz 82-70 SGP (constructie personala), toate in vopsirea Eurofima C1.

Tren expres (Ex, in Germania clasificat ca D) 264/265 "Mozart" Viena - München - Paris la inceputul/jumatatea anilor 1980, epoca IV. Tractiune cu Rh 1042.6 Blutorange, 2 x A9u VSE SNCF vopsirea Corail, WRmh 132 DB, ABmz 30-70 SGP si 4 x Bmz 21-71 Euf in schema C1.

"Dovada" ca vagoanele fac parte intr-adevar din Ex. 264/265 "Mozart" si nu din alt tren:

:D
 
Si ca sa terminam cu anii 1980, iata si vitrina a patra:


De sus in jos:

Tren de omologare al ÖBB, 1988-89, epoca IV-V. Locomotiva de mare viteza 1044.501 in vopsirea speciala din anii 1980, vagon de masuratori ÖBB obtinut din vagon clasa Bmz 21-70.5 SGP, locomotiva de frana Rh. 1042.

Tren local de coletarie din Oberösterreich, catre 1989-90, epoca IV-V. Locomotiva Rh. 2048 (ex 212 DB), constructie personala si diferite vagoane de coletarie (baza UIC Gs si Gbs).

Tren turistic al agentiei TUI pe linia Arlberg spre Langen, catre 1985-86, epoca IV. Tractiune cu Rh. 1020 HG in culoarea Blutorange, vagoane TUI Bvcmh si WGmh inmatriculate ca vagoane private la DB.

Tren rapid de noapte Ex "West Kurier" Viena-Bregenz pe linia de vest, catre 1987-88, epoca IV-V.
Dubla tractiune de la Salzburg spre vest cu Rh. 1043 in prima schema Valousek si Rh 1044.2 in schema "tabla de sah", vagon de coletarie rapida obtinut din vagon de marfa, vagon Bm 22-70 UIC X schema C1, vagon de dormit AB33 ex-DB, vagon de dormit T2s, doua vagoane cuseta Bcmz 50-70 cu acoperisul gri, Bmz 21-70.5 si ABmz 30-70 SGP ambele in schema C1 Eurofima.

Tren IC 564 "Alemannia" Viena-Salzburg-Bregenz pe linia de vest catre 1990-91, epoca V.
Tractiune cu Rh. 1044.2 schema Valousek, 2 x Amz 19-91 Euf, WRmz 88-90 SGP, BDmsz 82-70 SGP, 4 x Bmz 21-71 Euf, toate in a doua schema de vopsire K1 cu rosu in loc de portocaliu.
 
Mergem mai departe cu ÖBB, acum suntem deja in anii 1990.

Vitrina a cincea:


De sus in jos:

Rama automotoare NPZ a Montafonerbahn (Vorarlberg), epoca V. In anii 1994-95 Montafonerbahn a achizitionat doua rame NPZ noi din Elvetia, pentru a inlocui pe linia proprie din Vorarlberg vechile rame ex-ÖBB.

Naveta de produse rafinate a rafinariei ÖMV din Schwechat (Viena) catre 1992, epoca V. Locomotiva Rh. 2048 ÖBB (ex BR 212 DB) si diferite vagoane cisterna in culorile ÖMV din anii 1960 si pana in prezent. Unele scheme de culoare precum cea clasica albastra-galbena au fost extrem de longevive, supravietuind pana dupa 1990.

Tren de lucru al ÖBB Infrastruktur, catre 1998-99, epoca V. Tractiune cu Rh 1044.2 cu logo RCA si diferite vagoane pentru transportul pietrisului.

Vagon de acompaniere RoLa al ÖBB / ÖKOMBI, in versiunea din anii 1985-1997, epoca IV-V.

Trenul de noapte D 262/263 "Orient Express" Budapest Keleti - Paris Est pe sectiunea Viena - Salzburg, 1998, epoca V. Tractiune cu Rh 1142 HG in schema Valousek, WLABm Typ MU al ÖBB (ca sa fie 100% corect ar fi trebuit sa ii lipseasca logoul TEN), 2 x B10c10x UIC Z Corail SNCF, B9c9x UIC Y SNCF, B10tu VTU'82 SNCF schema Corail clasica, B10tu VTU'82 SNCF schema Corailplus (constructie personala), A9u VSE SNCF schema Corailplus, WLABmee AB33 CFR (in loc de WLABmee DWA, constructie personala)

Tren IC de pe Westbahn, catre 2001-2002, epoca V. Tractiune cu Rh. 1016 in schema originala, ABmz SGP, 2 x Amz Euf, 2 x Bmz 21-90.0 SGP cu usi pivotant-pliante, WRmz SGP, Bmpz Modulwagen, Bmz 21-70.5 SGP neclimatizat. Vagoane in schema K1 in versiunea veche (cu portocaliu) sau noua (cu rosu)
 
Vitrina a sasea:


De sus in jos:

Trenul macara al depoului Innsbruck catre 2001, epoca V. Locomotiva Rh. 2070 cu logo "Pflatsch", vagon de acompaniere ex-DRG Grupa 23, vagon macara de 75t EDK750 de la Kirow Leipzig (DDR), vagon de insotire.

Tren CAT (City-Airport-Train) al ÖBB care face legatura intre aeroportul Schwechat si Wien-Mitte pe perioada campionatului european de fotbal 2008, epoca V-VI. Numai in acea vara trenurile CAT au circulat cu trei vagoane intermediare din cauza afluentei mari. Este vorba de modele Minitrix care reprezinta un mare compromis, fiind de fapt modele germane vopsite doar in culorile CAT.

Trenul EC 162/163 "Transalpin" Viena - Zürich , asa cum circula in ultimii ani, catre 2010, epoca VI. Tractiune cu Rh. 1116 ÖBB, rama ÖBB in schema Upgrade ("Rolf Rüdiger") inclusiv ADmpsz si Bmz 21-90.0 de constructie proprie completata cu Apm 19-90 ex-SRm, WRm EW IV si Bpm EC ale SBB. Fata de trenul real, compunerea mea este scurtata cu cel putin patru vagoane.

Trenul EC 164 "Kaiserin Elisabeth"Salzburg - Innsbruck - Zürich , 2010, epoca VI. Tractiune cu Rh 1016, rama ÖBB in culorile "Upgrade" cu Apmz ex-ABmz SGP, Apmz ex-Amz Euf, WRmz 88-95 ex-DB AG, ABmz SGP, 2 x Bmz SGP si 2 x Bmz Euf din care unul cu salon de joaca pentru copii "Kinderkino".

Tren-naveta al fabricii VAG (grupul Volkswagen) din Slovacia pe relatia Marchegg - Wien Vbf. catre 2006, epoca V-VI. Tractiune cu Rh. 2016 ÖBB si diferite vagoane litera H pe 2 sau 4 osii precum si unul litera R cu prelata.