In anul 1962 o prima rama (inmatriculata TE-1 ) a fost produsa la Görlitz pentru CFR. Ea era identica cu cele de tip DB 13 ale DR (Ost) si a fost testata o perioada indelungata de vreme, atat inainte de aducerea sa in tara cat si pe reteaua CFR. Decizia pentru comanda unei serii mari de trenuri etajate in R.D.G. a fost luata abia in 1969 si livrarile s-au efectuat in perioada 1970-1977 intr-un ritm de aproximativ zece rame pe an.
Primele rame livrate catre CFR (prototipul TE-1 din 1962 si ramele TE-2 – 11 precum si TE 012 – 074 aveau o forma a acoperisului vagoanelor terminale („a” si „b”) mai rotunjita, identica cu cea a vagoanelor livrate in epoca pentru DR, PKP si CSD. Folosite la inceputul lungii lor cariere cu predominanta in trenuri accelerate si personale de lung parcurs pe magistrale, cu tractiune cu abur (de exemplu, rama TE-1 a fost intrebuintata cu locomotive Pacific 231.0xx si 230.xxx) sau Diesel. Rama TE-1 din 1962 era inscriptionata pe lateral cu inscrisul„CAILE FERATE ROMÎNE” (dupa ortografierea din acei ani, in mod simiar cu primele rame livrate la DR (Ost) si PKP la inceputul anilor 1960).
Cat priveste ramale TE cu vagoanele de clasa I, originale au fost unitatile "a" din TE 111 pana la TE 130, adica vagoanele A 16-17 441, 445, 449, 453, 457, 461, 465, 469, 473, 477, 481, 485, 489, 493, 497, 501, 505, 509, 513 si 517, toate bineinteles cu acoperis drept.
- sursa -
https://forum.lokomotiv.ro/threads/verde-de-cfr-rama-te-1.10327/
Seria de dupa TE 1 a fost cu numar UIC de 12 cifre si numarul de ordine TE pe mijlocul cutiei, intre cele doua punti, flancat pe ambele parti de doua logo-uri CFR roata inaripata in alb-crem si rosu, si varianta cu logoul roata inaripata pozitie centrala, cu numarul UIC dedesubt.
Pentru TE 1 am refacut un tren dupa o poza din anul 1966 din Bucuresti Nord de la peronul 7 cu trenul de persoane P 8020A Ploiești Sud-Bucuresti Nord sosire la ora 13:55. Locomotiva 230.000, vagon clasa 1 AAFLD si TE 1. Mentionez ca vagonul de clasa 1 era unul nemetalizat, eu folosind un vagon metalic.
Prin pozele vechi am vazut rama TE cu sigla roata inaripata pe ambele parti cuplata cu cateva vagoane clasa. In genul cum am facut eu compunerea.
Trenul de persoane P 8020A Ploiești Sud-Bucuresti Nord sosire la ora 13:55. Locomotiva 230.000, vagon clasa 1 AAFLD si TE 1.

Dupa o poza reala din Brasov. 62-1111-4 + cuplu TE cu roata inaripata.
