Colecția lui Iaşu

Am uitat sa mentionez. Pe vagonul real erau traverse de beton, stive de cate 20 bucati. As avea nevoie de 240 traverse pe un vagon.
 
  • Like
Reacții: cosmin78
Vagon cisternă pe 4 osii, folosit la transportul produselor în stare lichidă ca : țitei brut, benzină, petrol, păcură, uleiuri etc. Varianta fără cabină de frânar. CFR ep 3b. Vagoanele cisternă ''Uerdinger'' au intrat în parcul CFR după WWII.



 
Vagon de marfa acoperit, tip TP, varianta cu 2 usi. Vagoanele ''americane'' au ajuns la CFR cu ajutoare umanitare dupa WWII sau au fost inchiriate de catre CFR din Franta si Belgia. LA CFR sunt documentate foto ambele versiuni de cutie, cu o 1 usa si cu 2 usi.



 
Vagon platforma pe 4 osii destinat transporturilor in trafic intern si international a urmatoarelor marfuri : containere, utilaje, laminate, (profile, tevi, sine de cale ferata), lingouri, prefabricate din beton, cherestea, busteni, table.
De asemenea, vagonul poate fi utilizat pentru transporturi speciale. In general pe aceste vagoane am vazut cherestea, tehnica militara si paleti cu BCA.

Acest tip de vagon a fost fabricat in Bulgaria. Caracteristicile distinctive sunt deschiderile ovale din grinzile longitudinale centrale ale șasiului și cadrul realizat din canale C în loc de tuburi dreptunghiulare.

Modelele sunt realizate de Albert Model in serie limitata in colaborare cu / si exclusiv pentru trains-addicted.ro.











 
Vagon bagaje CFR seria FFD 50 53 93-26 159-7 cu statia de domiciliu Iași. Vagon tip Pwgs41 fost vagon german intrat in parcul CFR ca vagon trofeu impreuna cu alte sute de vagoane bagaje, posta si clasa dupa anul1945.




 
Buna ziua,

Vagonul de posta s-a regasit in compunerea carui tip de trenuri? Exista fotografii cu compuneri in care apare si acest vagon? Din anii '80-'90 eu imi aduc aminte doar de vagoanele lungi de posta, cele pe boghiuri.
 
Buna,
vagonul nu este de posta ci de bagaje.
In colectia mea acest tip de vagon este documentat asa:
In 1971in Timisoara cu o garnitura de vagoane pe osii, BMX/BMXD si cl 1.
In 1975 in Oravita cu un tren Mixt. Locomotiva 50.080 vagon de bagaje , 2 vagoane calatori pe boghiuri si 5 sau 6 vagoane marfa descoperite pe osii
In 1969 in Vatra Dornei cu tren mixt 5431 catre Dornisoara. Locomotiva 140.303, vagon bagaje vagon clasa 1, 3 vagoane clasa a-2 si 5 vagoane FADS
In 1969 intre Vatra Dornei si Dornisoara cu tren Mixt Locomotiva 140.303, vagon bagaje vagon clasa 1, 3 vagoane clasa a-2, vagon ISFW, vagon KUASFF, 2 vagoane ELO, 1 platforma si 7 vagoane FADS.
 
Buna ziua,

Vagonul de posta s-a regasit in compunerea carui tip de trenuri? Exista fotografii cu compuneri in care apare si acest vagon? Din anii '80-'90 eu imi aduc aminte doar de vagoanele lungi de posta, cele pe boghiuri.
Pe multe linii secundare, vagoanele cu 2 osii erau o prezență obișnuită, in anii '70.
Iar cei de la TA spun că vom avea in curând și ceva vagoane pe 2 osii, pe care să le agățăm după băgăjarul nostru.
 
  • Like
Reacții: Niki G.
Câteva trenuri facute cu rama TE 56, conform livretelor din 1978 și 1979 și a registrelor de circulație.
1978.10. Personal 6224 Iași - Pașcani. DA 874 / LDH pe post de WIT / TE 54

DSC_6238.JPG

1978.11.2 - Cursa 6455 Iași-Pașcani. DA 874 / WIT 095 / FA 92-24 / TE 54

DSC_6216.JPG

1979.10.24. Cursa 6487. DC 003 / WIT 137 / TE 55.

DSC_6218.JPG

1978.10.18. Personal 6224 Iași - Pașcani. DA 874 / WIT 005 / TE 54

DSC_6208.JPG

1978.11.02 Cursa 6488 Iași - Ungheni Prut. DHC 235 / TE

DSC_6230.JPG

1978.10.18. Personal 6224 Iași - Pașcani. DA 874 / WIT 005 / TE 54

DSC_6231.JPG


1978. Cursa 5655 Suceava - Dornesti - Putna




DSC_6211.JPG

1978.11.02. Cursa 6482 Iasi-Ungheni. DHC 098 / TE / TFA 91-24

DSC_6209.JPG


1978.10. Personal 6224 Iași - Pașcani. DA 874 / LDH pe post de WIT / TE 54





DSC_6238.JPG
 
In anul 1962 o prima rama (inmatriculata TE-1 ) a fost produsa la Görlitz pentru CFR. Ea era identica cu cele de tip DB 13 ale DR (Ost) si a fost testata o perioada indelungata de vreme, atat inainte de aducerea sa in tara cat si pe reteaua CFR. Decizia pentru comanda unei serii mari de trenuri etajate in R.D.G. a fost luata abia in 1969 si livrarile s-au efectuat in perioada 1970-1977 intr-un ritm de aproximativ zece rame pe an.
Primele rame livrate catre CFR (prototipul TE-1 din 1962 si ramele TE-2 – 11 precum si TE 012 – 074 aveau o forma a acoperisului vagoanelor terminale („a” si „b”) mai rotunjita, identica cu cea a vagoanelor livrate in epoca pentru DR, PKP si CSD. Folosite la inceputul lungii lor cariere cu predominanta in trenuri accelerate si personale de lung parcurs pe magistrale, cu tractiune cu abur (de exemplu, rama TE-1 a fost intrebuintata cu locomotive Pacific 231.0xx si 230.xxx) sau Diesel. Rama TE-1 din 1962 era inscriptionata pe lateral cu inscrisul„CAILE FERATE ROMÎNE” (dupa ortografierea din acei ani, in mod simiar cu primele rame livrate la DR (Ost) si PKP la inceputul anilor 1960).
Cat priveste ramale TE cu vagoanele de clasa I, originale au fost unitatile "a" din TE 111 pana la TE 130, adica vagoanele A 16-17 441, 445, 449, 453, 457, 461, 465, 469, 473, 477, 481, 485, 489, 493, 497, 501, 505, 509, 513 si 517, toate bineinteles cu acoperis drept.
- sursa - https://forum.lokomotiv.ro/threads/verde-de-cfr-rama-te-1.10327/
Seria de dupa TE 1 a fost cu numar UIC de 12 cifre si numarul de ordine TE pe mijlocul cutiei, intre cele doua punti, flancat pe ambele parti de doua logo-uri CFR roata inaripata in alb-crem si rosu, si varianta cu logoul roata inaripata pozitie centrala, cu numarul UIC dedesubt.
Pentru TE 1 am refacut un tren dupa o poza din anul 1966 din Bucuresti Nord de la peronul 7 cu trenul de persoane P 8020A Ploiești Sud-Bucuresti Nord sosire la ora 13:55. Locomotiva 230.000, vagon clasa 1 AAFLD si TE 1. Mentionez ca vagonul de clasa 1 era unul nemetalizat, eu folosind un vagon metalic.
Prin pozele vechi am vazut rama TE cu sigla roata inaripata pe ambele parti cuplata cu cateva vagoane clasa. In genul cum am facut eu compunerea.



Trenul de persoane P 8020A Ploiești Sud-Bucuresti Nord sosire la ora 13:55. Locomotiva 230.000, vagon clasa 1 AAFLD si TE 1.

DSC_6244.jpg
Dupa o poza reala din Brasov. 62-1111-4 + cuplu TE cu roata inaripata.
DSC_6245.jpg

DSC_6247.jpg

DSC_6250.jpg
 
Tăruși epoca 2.
Modele de la Maklin, Piko, Roco, Fleischmann








DSC_6412.jpg
 
Completare la trenul de baie cu vagon pe 3 osii, "TREN BAIE Nr 14 - VAGON PENTRU PERSONAL"
Fost vagon KPEV C3trPr09 sau D 3 tr pr 02 conversie din model Roco.

Trenurile-baie erau destinate să asigure efectuarea curățeniei corporale a muncitorilor din unitățile de cale ferată care nu erau dotate cu instalații fixe de băi cu dușuri.
În garnitura unui tren-baie se găseau urmatoarele vagoane:
vagon de încălzit trenuri
vagon uzină
vagon atelier mecanic
vagon cisternă pentru transport apa necesară alimentarii dușurilor
vagon duș cu 30 dușuri
vagon etuvă
vagon de dezbracare-îmbracare
vagon dormitor
vagon pentru personal sau club
Asta era pe hartie.

Am ales pentru reproducere perioada anilor 1950 pentru că am putut sa mă documentez după o serie de fotografii făcute la 2 trenuri baie.
Transportul garniturii trenului-baie de la stația de expediție la stația de destinație se putea face cu trenuri de marfă sau ca tren special.
În anul 1948 la Direcțiunea Asistenții, existau 33 trenuri baie.
În anul 1949 din cele 33 au ramas 17 trenuri repartizate dupa cum urmeaza:
Dir. I Regională București - 2 trenuri
Dir. II Regională Brăila - 3 trenuri ( Nr 14, 37 si 40)
Dir. III Regională Craiova - 2 trenuri
Dir. IV Regională Brașov - 3 trenuri
Dir. V Regională Timișoara- 2 trenuri
Dir. VII Regională Cluj - 3 trenuri
Dir. VIII Regională Iași - 2 trenuri
Trenurile au fost renumerotate iar trenul baie nr 14 a primit numarul 3 pe regionala Braila.










Marfă epoca 3.
Vagon descoperit, seria ISFW, tip Om 21 Königsberg




2 vagoane marfă acoperite, seria GVFF tip Oppeln.



 
Vopsire si inmatriculare pentru un vagon marfa acoperit. Fost vagon Wurtemberg intrat in parcul CFR dupa WWI.

Vopsire si inmatriculare pentru anii 1950.
Maro cu partile metalice in negru, CFR ROMANIA in chenar.




Vopsire si inmatriculare pentru anii 1960.
Maro, sigla C.F.R., incarcarea vagonului A B C in chenar.



Cele 3 variante de inmatriculare si vopsire.
-de la stanga. anii 1930 - 1950 - 1960.




Vagon de marfa cu 6 osii, de 80 tone, cu platforma scufundata. Epoca 3a.




 
"Încărcătura" este o cutie revopsita. Este cutia originala care vine împreuna cu vagonul roco.
Ce este înăuntru? Înca nu știu. Ceva de la CM Reșița.

Roco 47740 (2).webp