În componența căilor mele ferate se află și două perechi de macazuri express Fleischmann Profi-Track nr.art.6178 (stânga) și nr.art.6179 (dreapta), prin intermediul cărora linia ferată interioară este alimentată de la linia ferată exterioară, este păstrată distanța regulamentară între cele două linii, iar trenurile pot schimba linia.
Aceste macazuri au acele foarte lungi, care asigură trecerea lină a trenului spre linia abătută, și sunt dotate cu inimi mobile (parcă așa se numesc), care asigură trecerea lină a roților peste acestea. Iată o astfel de pereche de macazuri, în pozițiile care asigură trecerea trenurilor pe cele două linii paralele (sus), respectiv în pozițiile care asigură schimbarea liniei (jos).
Exemplificare cu BR86 Roco, care trece înainte pe linia interioară (sus), respectiv care schimbă linia (jos):
Cele patru macazuri au venit dotate cu punți de sârmă care asigură alimentarea tuturor șinelor indiferent de poziția macazului. Toate bune și frumoase, însă numărul de opriri ale sistemului digital cauzate de scurtcircuite s-a înmulțit considerabil după înlocuirea macazurilor simple cu aceste simpatice macazuri express
Motivul? Inimile metalice mobile, proiectate de Fleischmann cu cele mai bune intenții pentru a prelua potențialul șinei adecvate și pentru a permite trecerea lină a roților, sunt foarte aproape de contrașinele vecine care se află la potențialele diferite ale celor două șine. Astfel, cea mai mică mișcare axială a unei roți metalice duce la atingeri accidentale între inima macazului și contrașina vecină, producând scurtcircuite care declanșează protecția sistemului digital