Caile Ferate "La Ursu"

Asa arata motorizarea. Am avut turnanta la N, solida, sanatoasa, lucrata cu simt de raspundere, mecanism tip Geneva indestructibil. Autoblocant, nu rata niciodata pozitiile in nici un sens de rotire. Mecanismul de motorizare, ascuns in sandramaua din poza era cu fulii si curea de cauciuc, silentios. Ca pret, nu mai spun nimic, e ridicol. La N am avut si remiza de 3 locomotive, kit.. Se puteau monta toate de jur imprejur, multiplu de 3. Tot ieftine. Detaliate la greu, usor de montat.
 
  • Love
Reacții: mpursu
Kitul pt cladiri. Se pot monta usor pe placa ta, la nivel. La N era inalta cat terasamentul de burete + sina. Vreo 4-5mm. La 9 inch, adica vreo 230mm, cred ca merg marea majoritate a locomotivelor cu abur.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Trenul de marfă DB Cargo revine în actualitate :cool:
IMG_006782.jpg

IMG_006783.jpg

IMG_006784.jpg

IMG_006785.jpg

IMG_006786.jpg

IMG_006787.jpg

IMG_006788.jpg

IMG_006789.jpg

IMG_006790.jpg

IMG_006791.jpg

IMG_006792.jpg

IMG_006793.jpg

IMG_006794.jpg

IMG_006795.jpg

IMG_006796.jpg
 
Eu mi-am luat căpăceală când am făcut un marfar din ăsta roș'

Il mai tii minte pe asta "ros"? :D

DSC_5260.jpg
 
Acum cele două trenuri sunt tractate de două locomotive-surori, BR144 Brawa și BR244 Roco. Ce sfaturi să dăm echipei de fotografi care au imortalizat întâlnirea, cu blitz sau fără blitz? :)
IMG_006893R.jpg

IMG_006892R.jpg
 
Uite asa, daca vrei un rezultat cat mai bun:

20201108_123025_kl.jpg


Asa fac fotografiile pentru presa. Insa pe forum dupa cum ai vazut am o gramada de fotografii facute repede cu blitz-ul pe masa de sticla. Depinde si de "osteneala" pe care ti-o dai ca sa arati ceva. :)
 
Sau cam asa ceva, daca vorbim de o diorama (o scena urbana pe care am aranjat-o pentru numarul urmator din N-Bahn Magazin care va aparea in cateva saptamani):

Straba_Titelbild_kl.jpg
 
În componența căilor mele ferate se află și două perechi de macazuri express Fleischmann Profi-Track nr.art.6178 (stânga) și nr.art.6179 (dreapta), prin intermediul cărora linia ferată interioară este alimentată de la linia ferată exterioară, este păstrată distanța regulamentară între cele două linii, iar trenurile pot schimba linia.
20210903_151230_caile_ferate3a9444239c5a31ea.jpg

Aceste macazuri au acele foarte lungi, care asigură trecerea lină a trenului spre linia abătută, și sunt dotate cu inimi mobile (parcă așa se numesc), care asigură trecerea lină a roților peste acestea. Iată o astfel de pereche de macazuri, în pozițiile care asigură trecerea trenurilor pe cele două linii paralele (sus), respectiv în pozițiile care asigură schimbarea liniei (jos).
IMG_006985R.jpg

IMG_006986R.jpg

Exemplificare cu BR86 Roco, care trece înainte pe linia interioară (sus), respectiv care schimbă linia (jos):
IMG_006987R.jpg

IMG_006988R.jpg

Cele patru macazuri au venit dotate cu punți de sârmă care asigură alimentarea tuturor șinelor indiferent de poziția macazului. Toate bune și frumoase, însă numărul de opriri ale sistemului digital cauzate de scurtcircuite s-a înmulțit considerabil după înlocuirea macazurilor simple cu aceste simpatice macazuri express :oops:
Motivul? Inimile metalice mobile, proiectate de Fleischmann cu cele mai bune intenții pentru a prelua potențialul șinei adecvate și pentru a permite trecerea lină a roților, sunt foarte aproape de contrașinele vecine care se află la potențialele diferite ale celor două șine. Astfel, cea mai mică mișcare axială a unei roți metalice duce la atingeri accidentale între inima macazului și contrașina vecină, producând scurtcircuite care declanșează protecția sistemului digital :(
 
Ultima editare:
  • Sad
Reacții: AdyAero