Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Un tren de cisterne se deplasează tacticos prin noapte, lângă trenul expres staționat.
IMG_001660.jpg

IMG_001661.jpg

IMG_001662.jpg

IMG_001663.jpg

IMG_001664.jpg

IMG_001665.jpg

IMG_001666.jpg

IMG_001653_end_of_train.jpg

Evident, ultimul vagon cisternă este dotat cu discul alb-roșu regulamentar.
 
  • Like
Reacții: Seba și crystyv
Știu, și ai perfectă dreptate :)
Chiar mă gândisem să scriu că mecanicul a uitat să decupleze farurile roșii, dar deja oprisem computerul și am lăsat așa. Simpatica BeRe290 H0 Trix, la fel ca multe alte locomotive din colecția mea, nu are circuite separate pentru luminile albe (sau... galbene) și pentru luminile roșii, deci... asta e, ea respectă regulile simplificate de la căile mele ferate
71.gif

... și, oricum, am văzut multișoare locomotive reale cu farurile roșii aprinse spre trenul remorcat
65.gif
 
Salut,

Simpatica BeRe290 H0 Trix

Be Er. Sunt initiale in limba germana, vin de la Baureihe.

... și, oricum, am văzut multișoare locomotive reale cu farurile roșii aprinse spre trenul remorcat

In spatiul carpato-danubiano-pontic, poate. La DB nu am vazut asta niciodata de 30 de ani incoace. :)

Nu sunt "faruri rosii", ci semnal de fine de tren. ;)
 
  • Like
Reacții: mpursu
Undeva pe la sfârșitul anului 2019, la căile mele ferate a sosit o superbă locomotivă cu abur BR86 Roco nr.art.73021, dotată cu sunet direct din fabrică. Este foarte bine realizată, roțile și bielele sunt 100% corecte, detalii cât cuprinde, sunet frumos etc.
IMG_001695_BR86_Roco.jpg
 
Da, BR 86 de la Roco e o masina "la nivelul de azi". Personal am un singur regret, ca nu au reusit sa faca sasiul perforat, ca in realitate ci doar cu "adancituri" in spatele rotilor. Brawa a reusit asta la BR 01/02 insa e drept ca nu au avut acolo roti dintate de ascuns... :)
 
  • Like
Reacții: mpursu
Spuneam mai sus că foarte puține locomotive de la căile mele ferate au circuite separate pentru faruri și pentru luminile de capăt de tren. Una dintre ele este simpatica locomotivă diesel BR112.
IMG_001747.jpg

IMG_001746.jpg

IMG_001748.jpg

IMG_001749.jpg

În aceste imagini, farurile locomotivei rămân aprinse, în timp ce luminile de capăt de tren pot fi aprinse/stinse cu F8.
 
  • Like
Reacții: AdyAero și SSL
Noi imagini ale locomotivei BR86 Roco:
IMG_001702_BR86.jpg

IMG_001729_BR86.jpg

Nu știu dacă voi observați petele luminoase din jurul farurilor laterale, cauzate de traversa roșie construită dintr-un plastic cam translucid, dar eu am observat. Astfel, am comandat & obținut & înlocuit piesele omoloage de la o altă versiune a locomotivei
4.gif

Se mai observă un pic de transluciditate sub traversa neagră pe care stau acum farurile, ceea ce... hai să zicem că putem considera acceptabil, cel puțin deocamdată
71.gif
 
Ultima editare:
Acum ca ai spus-o, observam. Inainte n-am fi facut-o :)

La modul serios, incearca sa folosesti functia decodorului pentru a scadea putin intensitatea luminoasa. Locomotiva reala avea lampi electrice care nu aveau foarte mare putere. Nu erau nici foarte plapande precum lampile cu gaz insa nici reflectoare ca la trupa de interventie a politiei federale.
 
  • Like
Reacții: mpursu
De acord cu tine, Horia, așa că am redus intensitatea luminilor de la 128 la 64. Valoarea maximă este 255, la care farurile arată ca niște proiectoare de foarte mare putere, deci no sir, no way, no how. Totuși, în aceste imagini se face simțit și modul de tratare a imaginii de către însuși aparatul foto digital, deci... luminile nu sunt totuși chiar atât de intense pe cât par ;)
 
Vă gândiți și voi la ce mă gândesc și eu? ;)
IMG_002403_forum.jpg

Datorită conexiunilor separate ale celor trei chip-uri din acest LED (3rei catozi pe latura marcată și 3rei anozi pe cealaltă), pot să activez numai chip-ul de sus și cel de jos, lăsându-l stins pe cel din mijloc. Luminile sunt foarte puternice, așa că am încercat să înseriez rezistențe de 100kohmi (da, ați citit bine) și așa le-am mai temperat. Totuși, în această modalitate de alimentare se observă un punctuleț alb sus și unul jos și cam atât. Ca să duc mai departe acest experiment, am colorat cu un marker permanent sărăcuțul LED și... iată ce a ieșit... :D
IMG_002404_forum.jpg

În această configurație, deasupra și dedesubtul "benzii negre" din mijloc se văd două punctulețe albe, iar semicercurile sunt luminate într-un gălbui difuz. Poate că o mască neagră metalică fotodecupată s-ar potrivi aici perfect și felinarul ar fi destul de acceptabil. Cât despre alimentare, mă gândesc la conectarea în antiparalel a celor două chip-uri și înserierea acestui grup cu o rezistență de 100k, iar întregul ansamblu să vină conectat la cele două șine. Astfel, în sistemul DCC, felinarul ar rămâne aprins atâta timp cât la șine avem semnal DCC.
 
  • Like
Reacții: anvo5555 și SSL
În continuarea experimentului, am conectat împreună toți catozii și i-am conectat la minusul sursei de alimentare printr-o rezistență de 47k, după care am înseriat anozii de sus și de jos cu rezistențe de 47k, pe care le-am conectat la plus.
IMG_002414_stins.jpg

IMG_002406_aprins.jpg

IMG_002412_aprins.jpg

Deocamdată, la nivelul actual al experimentului, modesta mea părere este că am pornit bine. Voi căuta rezistențe de câte 100k și le voi conecta în serie cu anozii (sau... alte rezistențe de 47k, dacă tot experimentăm) și voi încerca să conectez diode SMD în antiparalel cu chip-urile LED-ului, astfel încât alternanțele "negative" ale semnalului DCC să nu le polarizeze invers. Sau... ce ați zice despre o punte redresoare SMD ascunsă printre barele acestui capăt de linie? ;)
 
Puntea redresoare suna mai bine, se poate ascunde pe undeva intre sine si nici ca se observa.
Masca se poate face si ea destul de usor, o folie de polistiren negru gaurit atat cat trebuie cu un burghiu si apoi o fasie foarte ingusta lipita peste zona centrala.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Numai o remarca: in lumea feroviara germana reala aceste tablite nu mai sunt luminate cu becuri de mai bine de 50 de ani, de cand s-au descoperit placutele reflectorizante. In vestul Germaniei chiar de 60 de ani...
 
  • Like
Reacții: mpursu
Da, numai ca acest tip de Prellbock marca Rawie este un model de pe vremea cand nu se mai echipau cu felinare ci doar cu placute reflectorizante. "Rude" ale sale le intalnesti vopsite in diferite culori, in general galben, intre pozele mele din gara centrala din Dresda pe topicul respectiv.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Dacă tot am pomenit mai înainte de superba locomotivă BR86 Roco și de aventurile ei la căile mele ferate, sunt foarte încântat să vă spun că astăzi ea și-a primit binemeritatul generator de fum Seuthe nr.11 :cool:
Din construcție & setările digitale originale, generatorul de fum era pornit automat odată cu sunetul, ceea ce mie unul parcă nu îmi prea convine. Astfel, acum ceva vreme am scris către cei de la Roco pe această temă și i-am rugat să mă ajute să transfer sunetul funcției F8 la F27 și să activez AUX1 (alias generatorul de fum) cu F8 astfel eliberată de alte sarcini. Frumos și elegant, mi s-a răspuns clar și la obiect CV35 = 0, CV42 = 8 și CV345 = 27. Astfel, după ce mai întâi mi-am notat valorile inițiale ale respectivelor CV-uri (8, 0 respectiv 8), am montat generatorul conform instrucțiunilor și am executat setările respective. De la prima încercare, totul a funcționat impecabil! (spre deosebire de aventurile năzdrăvanei BR41 Roco)
 
  • Like
Reacții: Blue-Max