Bunicuta din gara Sfantu Gheorghe

BOGDAN I

Well-Known Member
Trenulist
9 Ianuarie 2016
955
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Sambata am hotarat sa ies la lumina din beci , m-am suit in masina impreuna cu Dan Moisa si am pornit agale (180km/h) catre Sfantu Gheorghe ,binenteles catre gara din SF.GHE .
Acolo cum ne-am dat jos din masina ne-a izbit un miros de "ruginol,vopsea,diluant,vaselina,uleiuri....".
MIROSUL PATRUNZATOR VENEA DE LA :












UNA BUCATA BUNICUTA


Repede ne-am echipat corespunzator , ne-am inarmat cu perie de sarma ,pensula,scara si aparat foto si ne-am apucat de lucru :





O poza de ansamblu , remarcati pe nisipar urmatoarele ostensile :BERE , DILUANT , BERE . Inca nu am aflat procentajul corect al amestecului dar treaba merge bine





Catalin visand .... "Azi e sambata , in loc sa stau cu burta la soare , si sa beau un Whisiki langa doua unguroaice frumoase ....."



Dan gadiland rugina



Alte poze cu micuta aburoasa



Si o poza care imi place mult ........


Da probabil ca ati observat este cam intunecat totul , PS . Este noapte , sambata seara si noi tot cu micuta batranica




Oare o fi fantoma mecanicului , ne bantuie de fericire ca in sfasit cineva are grija de locomotiva lui



Se lucreaza zi si noapte



Am lasat peria si am luat aparatul foto (ma chinuia talentul)si vroiam sa scot in evidenta rezultatele muncii de echipa





Ce culoare , ce umbre




Si acum sa revenim la lucruri mai serioase , cateva ipostaze prinse in timpul activitatii inteprinse

Gardianul Bunicutei



Mai in fata , mai in spate ,mai in fata



Poftiti va rog, este loc pentru toti pasionatii



Romeo si Julieta (varianta aburoasa)



Cam asa arata bunicuta dupa o zi de munca




A fost frumos , obositor dar cu o satisfactie ce nu poate fi descrisa , abea astept sa vina ziua cand o sa continuam sa inveselim bunicuta .
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.951
178
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Ha!M-ati dat gata!Nu am cuvinte!Bravo! :aplauze:

Chiar ma intrebam mai deunazi daca este cineva dispus sa depuna munca
voluntara in loc sa se lamenteze inutil ca nimeni nu are grija de locomotivele
parasite pe nu stiu unde.

Ati cerut ,banuiesc, aprobarea cuiva de la CFR pentru sedinta de cosmetica?
 

catalin

Mecanic locomotiva
Trenulist
24 Aprilie 2007
2.885
80
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Nu ne-am dorit multa reclama, dar daca tot am fost prinsi in flagrant de Bogdan si Daniel , nu am rezistat tentatiei de a-i pune la munca :)
Imi fac datoria de a prezenta alti doi membrii ai echipei de lucru, doi minunati pasionati de locomotive cu abur: Papucs Andras (fantoma de la geamul masinii) si inginerul Serban Lacriteanu, cel care a migalit si curatat extraordinar turbogeneratorul si cilindrii masinii, ascunsi sub un strat gros de mizerie si vasilina intarita de ani.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.951
178
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
eu cred ca nu trebuiesc ascunse astfel de activitati,ci dimpotriva...in felul acesta se
poate sensibiliza un numar mai mare de pasionati...
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.611
3
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Catalin este pacat sa nu vedem ceea ce se face si cine sunt de fapt oamenii care se ocupa cu aceste activitati ,din partea mea toata stima si respectul ,asta este adevarata pasiune,ce nu as da sa particip si eu la o asemenea actiune.Macar am bucuria de a savura poze .
Si ca intr-un final scurt va zic asa : Si la mai multe!!! :D
 

catalin

Mecanic locomotiva
Trenulist
24 Aprilie 2007
2.885
80
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Buna sogard_2003

locomotiva asta, expusa in gara din Sfantu Gheorghe acum o luna, a fost activa pana acum 8 ani !
Pare incredibil asta cand te uiti cat de mult au furat de pe ea.

Cand a fost pensionata era cea mai veche locomotiva cu aburi in serviciu din Europa. Daca ar fi fost valorizata asa cum trebuie, am fi avut astazi un exemplar cu care sa ne mandrim, si care la anul ar fi implinit un secol de serviciu activ !
Tinand cont ca este pe ecartament normal ar fi fost o locomotiva splendida pentru un mic tren turistic. Vise...
Merita macar indepartat gunoiul strans in ea si curatata de mizeria stransa in 8 ani de stat intr-un hambar -sunt poze aici pe forum cu ea la Covasna, unde a stationat parasita pana la inceput de septembrie 2008.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.951
178
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
eu sper ca de la o perie de sarma si o pensula si pana la un mic atelier de reparatii
si restaurari sa nu fie distanta chiar asa de mare...sau deja visez prea mult? :roll:
 

Horia_Radulescu

Mecanic de locomotiva
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
5.365
19
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna baieti,

nu imi ramane decat sa va spun "respekt!" si sa va doresc cat mai multa putere de munca... si sper ca si cei langa casele carora este expusa mica bunicuta sa stie sa aprecieze aceasta munca dupa ce va fi terminata!
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.545
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut,

am ramas masca, fratilor jos palaria, sunteti un exemplu !

Nu pot sa cred ca e aceeasi locomotiva de la covasna, incredibil cat s-a furat de pe ea, pacat.

Am si eu o intrebare, care este orarul activitatiilor ? As vrea sa ajung si eu intr-un weekend sa dau o mana de ajutor daca sunt primit :).

Inca o data respect si spor la treaba !

p.s. Bogdan stii ca o sa ti-o iei :p
 

Florin Tuica

Well-Known Member
Trenulist
14 Aprilie 2016
328
0
Bucuresti
YAHOO
florrinel
LOCATION
Bucuresti
pana aseara eu credeam ca ma numar printre pasionati........... dar nu este asa, cei adevarati sunt altii! felicitari, un mare exemplu ce trebuie urmat!
 

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
13 Martie 2016
1.102
0
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
www.okazii.ro
WEBSITE
http://www.okazii.ro/catalog?per_page=25&user_list=b74mrv&
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Domnilor
Respect, nu stiu daca este prima actiune de acest gen, dar la mai multe. O intrebare (poate un pic retorica): oare presa din Romania, care oricum scrie despre toate lucrurile ..........., nu poate scrie si despre aceste eveniment????? ca poate se misca ceva si in acest sens in tara asta, ca vecini nostri din europa fac turism cu ele iar la noi se dau la fiare vechi :(
Inca o data RESPECT pt tot ceea ce faceti si pt ceea ce veti mai face.
 

catalin

Mecanic locomotiva
Trenulist
24 Aprilie 2007
2.885
80
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
In luna scursa, undeva in Bucuresti, au fost "clonate" o parte din piesele furate de pe locomotiva. Se intelege ca nu toata socoteala din Bucuresti a fost la fel cu cea din Sf. Gheorghe, o parte din piese potrivindu-se perfect, o alta parte nu.
De acest lucru ne-am convins la urmatoarea descindere la locomotiva, ieri, dis de dimineata.
La primele raze de lumina, a reinceput lucrul, profitand de soarele de toamna, nesperat de frumos si in contrast cu vremea ce am lasat-o in urma in Bucuresti.
Poate ca avansurile par mici comparand imaginile de mai jos cu cele de acum o luna, dar fiecare centimetru curatat a necesitat multa munca. Blocul cilindrilor nu a putut fi eliberat de centimetrii buni de vasilina amestecata cu funingine si gunoaie, intarita de 10 ani de nefolosire, decat cu dalta si ciocanul.
Din stratul gros de mizerie a reaparut culoarea rosie care imbraca odata lonjeronul si osiile, dar si nesperate detalii referitoare la istoria locomotivei, sub forma micilor inscriptii aplicate de fabrica sau de uzinele reparatoare.



Dupa curatire si ungere am putut admira din nou distributia Allan si miciile detalii ce fac deliciul vechilor locomotive cu abur.



Dincolo de efotul de la fata locului mai ramane o alta grea incercare. Aceea de a reproduce cat mai multe din piesele furate (mentionez aici ca din timoneria de frana, foarte putin mai exista, placile sunt toate furate, capacul cilindrului drept etc.).

Tarziu in noapte locomotiva a capatat si un strat de vopsea rosie, acolo unde era cazul, si inca un strat de vopsea neagra.
Deja insa era prea tarziu pentru fotografii, pe unii dintre participanti asteptandu-i si drumul de intoarcere spre Bucuresti.
Dincolo de lucrul la locomotiva, dupa o asemenea zi, iti mai ramane in suflet si bucuria de a fi petrecut cateva ore langa niste oameni deosebiti, adevarate enciclopedii feroviare si de la care poti afla povestea fiecarei bucati de metal care intregeste o locomotiva cu abur.

Au participat, inginerii Serban Lacriteanu si Mircea Dragomir, Papucs Andras, Dodi Szeles si subsemnatul.
 

catalin

Mecanic locomotiva
Trenulist
24 Aprilie 2007
2.885
80
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Buna Vali,

locomotiva e in curtea garii, chiar in fata usii de la cabina de centralizare. Paza proprie nu are, dar e destul de expusa pentru a descuraja.
Sigur, pericol exista, mai ales ca nu te poti pune cu ingeniozitatea hotilor, dar pe de alta parte alternativa e sa nu facem nimic.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
4
Constanta
LOCATION
Constanta
Catalin,

Ceea ce faceti voi pentru aceasta bunicuta este absolut laudabil si demn de toata stima si totodata este un exemplu remarcabil pentru toti ceilalti. Fapte, nu vorbe!

Iti multumesc pentru cuvintele de incurajare pe care mi le-ai adresat la topicul meu referitor la planurile garii vechi din Sinaia, insa ceea ce am facut eu acolo este absolut insignifiant fata de ce ati facut voi cu aceasta locomotiva.

Desigur ca toate piesele puse de voi cu truda la loc ar putea starni mai departe interesul hotilor, insa asa cum spuneai, alternativa fiind sa nu faceti nimic, este de preferat varianta asta.

Oricum, in aceasta faza in care ne gasim, important este doar ca aceasta piesa unica de patrimoniu sa fie pastrata mai departe cat de completa este posibil, in asteptarea unor vremuri mai bune.

@ Cosmin: Evident ca ar fi ideal sa fie cumparata de la stat si mutata din gara intr-o zona sigura, de exemplu o remiza de locomotive care ar fi in proprietatea unei asociatii de pasionati. Atunci ar putea eventual sa fie si repusa in functiune, iar tinerii ar avea unde sa invete cum sa conduca efectiv asemenea minunate masinarii. Daca avem noroc, asa se va si intampla, insa... peste vreo 100 de ani?

Deocamdata, este absolut remarcabil ca dintr-o populatie de 19 milioane de romani s-au gasit o mana de pasionati care si-au sacrificat propriul week-end pentru a o ingriji pe bunicuta veterana.

Felicitari inca o data si spor la lucru in continuare!