Bunicuta din gara Sfantu Gheorghe

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
claudiu_ne2000 a spus:
In primul rand ma alatur celor care v-au multumit si v-au felicitat pentru ceea ce faceti. Si in al doile rand va intreb daca aveti de gand ca sa faceti locomotiva functionala?...nu de alta, dar ar fi cel mai fain "happy end" pentru toata treaba.

Bafta

Desi parca nu se raspunde la "Bafta", iti Multumim Claudiu pentru aprecieri !
Cam asta este ideea, sa o vedem pufaind ! Pentru asta trebuie parcurs un prim pas care este si cel mai important: sa avem un proprietar al locomotivei care "sa fie de partea noastra" (spre deosebire de cele de cale ingusta, este suficient atat, nu trebuie sa averm si linie - se pot folosi liniile CFR existente in zona), . Nu ne putem permite din punct de vedere financiar sa o cumparam si nici sa suportam costurile reparatiei, dar am reusit ceva totusi: am clasat locomotiva ca bun de patrimoniu national (pe bune !)-deci teoretic nu poate fi vanduta, casata, transformata in Mickey Mouse, etc,, am reusit sa o conservam/restauram acceptabil si, ceea ce este mai important, ...suntem cu ochii pe ea !
Pasul doi este reparatia, care va fi destul de costisitoare, in principal reparatia cazanului si "rebandajarea" tuturor rotilor (inlocuirea bandajelor care sunt sub "limita limitei" !).
Locomotiva a implinit pe 4 iunie 2009 100 de ani de la livrarea din Uzinele Borsig Berlin catre Societatea Forestiera "LOTRU" din Brezoi. Deoarece nu am reusit sa terminam restaurarea (urmatoarea sedinta este 80 % la interior, Bogdan - ma pregatesc intens pentru tot ce este necesar !). Cand va fi gata cu totul, veti fi invitati din timp cu totii sa spargem sticla de sampanie !]
 
:aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze: ...

Mai asteptam poze, de dat o mana de ajutor as da si eu, numai stau mai departe, dar cine stie, poate intr-o zi, un proiect similar va incepe si cu locomotiva de la Orastie.

Cat priveste cumpararea acesteia, o idee buna ar fi accesarea unor fonduri comunitare, construirea unor cai ferate de cale ingusta, au o linie intreaga de finantare, iar cand ma refer la construire, implicit aici intra si achizitia de material rulant...iar ca un avantaj, ONG-urile pot fi finantate cu max. 90%, dupa ultimele mele cunostinte. Iar avansul e de 30% din valoarea cofinantarii.
Nu v-ati gandit la un asemenea proiect?


PS..."acea cercetare penala a Dl. Hocevar i se trage de la cele 2 locomotive de la Subcetate?"
 
claudiu_ne2000 a spus:
:
accesarea unor fonduri comunitare, construirea unor cai ferate de cale ingusta, Nu v-ati gandit la un asemenea proiect?

PS..."acea cercetare penala a Dl. Hocevar i se trage de la cele 2 locomotive de la Subcetate?"
+ locomotivele de cale ingusta seria 764.000+"prieteni"

Exista proiecte, exista si linia ingusta, insa nu este clarificata proprietatea acesteia (vezi mesajele lui Andris despre Covasna).

Poate reusesti sa organizezi o actiune de restaurare si a locomotivei de la Orastie - Este singura locomotiva construita de Uz. 23 August pentru CFF care s-a pastrat (mai exista similare la CFR, din seria 764.151 - 160)
 
D-le Serban,din lista de 4 felinare scadeti 2 care sint din martie la mine,aduse fiind din vestul tarii.....mai rau stau la capitolul restaurare a lor,din cauza timpului ocupat de serviciu...motiv pentru care nu am putut fi cu voi la ultima intilnire...ci undeva pe DN 2A la 16 km de podul de la Giurgeni,blocat de faptul ca simbata/duminica nu circula convoaiele....
Daca aveti poze mai vechi,pentru a vedea ce felinare avea "batrinica"......... privind un film mai vechi legat de Comandau,am vazut citeva secvente si cu "batrinica" noastra tragind vagoane cu lemne in gara Covasna,dar nu am putut vedea felinarele din fata !
Cu sanatate tuturor,Daniel.
 
dimitrov a spus:
am vazut citeva secvente si cu "batrinica" noastra tragind vagoane cu lemne in gara Covasna,dar nu am putut vedea felinarele din fata !
Cu sanatate tuturor,Daniel.

Cat timp a fost la Covasna a avut niste faruri de tractor, vopsite in rosu. Nu am uitat de cele 2 felinare, dar am incercat sa fac o lista cat mai completa cu ce ne mai trebuie. Oricum, nu este graba, intai trebuie sa facem rost de suporti, niste piese masive turnate din fonta.
In privinta participarii, nici o problema - vor mai fi ocazii, bere se gaseste, asa ca ...pe curand !
 
Simbata 1 August,la coborirea de la Comandau,am trecut prin gara Sf.-Gheorghe,unde am dat o privire "roata" locomotivei de aici.....in mare ea arata bine si pare neatinsa.........

.....dar,uitindu-ma mai atent,deasupra cilindrului sting conducta de ungere care vine de la pompa de ungere din dreapta este smulsa din racordul ei,atirnind in aer...nu cred ca ati lasat-o asa,cum este acum in poza.....

.....n-am avut nimic la mine ca s-o pun la locul ei.
Eventual Andris,daca poti sa vezi un pic de teava,pina n-o "imprumuta" cineva :confused: ....cu bine tuturor,Daniel.
 
La sfirsit de octombrie,am avut sansa sa am un transport cu plecare din Sfintu-Gheorghe (CV). Si fiindca gara e tare departe (2 km) am dat o raita la draga noastra babuta...pe care in mai multe rinduri am periat-o...am curatat-o...am fardat-o...si la care mai avem ceva de lucru ! Bucurie mare pe capul meu cind dind roata "venerabilei"am constatat cu placere ca nu s-a atins nimeni de ea......lacatele sint la locul lor.....si conductele (desi doua sint scoase din racord-asa cum se va vedea si-n pozele de pe stinga ei) n-au luat drumul "bejeniei"........ Si partea nostima a fost cind cineva,vazindu-ma ca pozez,a venit speriat la mine si m-a intrebat daca nu cumva cineva vrea s-o duca de acolo.......eu eram imbracat cu echipamentul de insotire si masina noastra de insotire era si ea linga locomotiva........si s-a linistit cind i-am spus ca am lucrat la ea si sint prezent numai ca sa verific integritatea ei.........UNORA LE PASA,TOTUSI....,iar mie mi-a cazut bine treaba asta !
Deci sa las pozele sa "vorbeasca"......




......dupa cum se vede,nici "capacele" din "funduri"de pet-uri n-au disparut! Asa ca pina acum.......e bine !!!! :aplauze:
Sanatate tuturor !
 
Mdaaa......m-am grabit sa inchei postul de mai sus si am uitat sa va arat cum arata "babuta" noastra in Aprilie 2007,in depozitul de lemne din gara Covasna,de unde a fost adusa,mai apoi,in gara Sfintu-Gheorghe...........



Cu bine ! :D
 
Uitati-ma si pe mine alaturi de PREA IUBITUL meu Trabant 601/1981 langa frumoasa aburitoare :p in concediul din 2010. Am facut mai multe poze cu "mokolotiva" ... m-am suit pe ea... m-am uitat inauntru...etc
F E L I C I T A R I !!! si MAXIM respect din partea mea pt PASIUNEA voastra (STIU ce inseamna pasiunea-sunt fondatorul www.trabantclub.ro) :aplauze: :aplauze: :aplauze: