Bunicuta din gara Sfantu Gheorghe

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
ei, chiar ca noua nu arata ca lipsesc o groaza de lucruri de pe ea ;) insa arata bine!

nu pot decat sa-i felicit pe cei care au lucrat si sa sper ca populatia locala va stii sa le aprecieze munca!
 
Dragi prieteni,in cea de-a doua simbata in care s-a lucrat la "batrinica"de la Sfintu-Gheorghe,am ajuns acasa abia in acea dimineata......si convins fiind ca vreo citeva ore de somn imi vor fi suficiente ca sa pot fi prezent apoi la la Sfintu,am fost destul de necajit cind am constatat ca am dat-o in bara...era prea tirziu.
Andris,am primit mesajul tau,pe care l-am citit abia in acea simbata dimineata.
Fata de voi,cei care ati fost la a doua "zi de lucru",imi cer iertare pentru lipsa si mi-e rusine ca nu am venit.
Cind va fi "a treia zi de lucru",astept un semn,daca nu chiar un telefon...daca sint prin tara,n-am acces la net si nici timp sa dau fuga la un"internet".....un sms ar fi cel mai bun.
 
catalin bine zici
citind ce a scris Shoppy imi vine in cap o singura fraza
"Fapte nu vorbe "

Sarbatori fericite
 
Batrinica de la Sfintu'Gheorghe......

<t>Cunoscuti si necunoscuti......va salut pe toti si va doresc numai bine.Fiecare avem impliniri si....nereusite,de unde si frustrari......nu vreau sa jignesc pe nimeni.<br/>
Putem polemiza la infinit,fiindca nu ne putem cunoaste pozitia,dispozitia....etc...si posibilitatea de moment a fiecaruia;traim aici si asta spune totul,pentru ca "rupi de la gura" atunci cind vrei sa faci ceva,mai ales ca faci pentru o "toana"(zic unii)......o "toana" ce in final ramine pentru"urmasii.....urmasilor nostrii...."!!!!<br/>
Asa este,macar local,ne putem implica in munca de intretinere/conservare a unor "fericite batrinele" ce au scapat de flacara oxiacetilenica.....si sa ramina "sanatoase" in fata ruginii,ca sa fie admirate de copii nostri,peste ani si ani.........munca noastra ramine anonima.....poate pe ici-colo semnalata intr-un ziar local sau de vreo televiziune asijderea.....<br/>
Domnule Lacriteanu,Andris,Catalin,Dodi,Bogdan.....am adus prin grija si efortul lui Gavril Keresturi din Oradea.....doua lampi,pentru "batrinica" de la Sfintu-Gheorghe.......lampile sint la mine acasa;trebuie numai niste timp liber ca sa le fac niste reparatii...au parti ce sint ruginite bine si necesita un pic de tinichigerie...din fericire am si aceasta calificare...iar partile distruse vor fi inlocuite cu tabla zincata de 0,5-0,8mm......la primavara vor putea fi puse la locu lor.Sint fabricate la atelierele din Galati in 1964,din ce am putut citi pe ele. Inca odata,multumiri lui Gavril si lui Coste pentru aceste lampi.<br/>
Mai am tot de la Gavril niste benzi de alama pentru domul locomotivei...sa vedem daca se potrivesc pe diametru.<br/>
La ora la care va scriu este deja 31 decembrie 2008........,prieteni,cunoscuti si necunoscuti,vizitatori ai forumului.....pentru noul an va doersc Sanatae Maxima,Bucurie,Fericire,sa nu va fie mai rau ca in acest an-ci muuult mai bine-si LA MULTI ANI in 2009.Sa ne vedem cu bine la Expo Brasov 2009...si nu numai...sa auda tara de noi...bolnavii de "trenulism"...si sa mai tragem de mineca "autoritatile " de specialitate.<br/>
LA MULTI ANI !!</t>
 
Bravo, cu felinare (cam asta ar fi denumirea consacrata pentru locomotive cu abur), aspectul se va imbunatati si mai mult. Multe multumiri !Trebuie doar sa mai asteptam sa se inmoaie gerul si sa le montam.
Pe 2 ianuarie am vizitat din nou locul faptei (spre rusinea mea fara sa anunt pe nimeni in prealabil ... ) si am avut surpriza extrem de placuta sa constat ca locomotiva era in aceeasi stare ca acum aproape doua luni. Nici macar ecusonul cu "Asociatia SICLAU" fixat cu clema din dotare de o sarma pe usa marchizei nu lipsea ! Asa ca avem sperante ca locomotiva se va pastra in cele mai bune conditii la Sfantu Gheorghe !

 
Bun gasit in 2009 ! Domnule Lacriteanu,ma uit la poza dvs. din 02.01.2009 de la Sfintu-Gheorghe......si ma amuza folia pusa pe cilindrul drept caruia i s-a "imprumutat" capacul de catre "colectionarii" de fiare....de tot felul...de ce ma amuza ?...pentru ca la ultima mea tercere prin zona (serviciul ma purtase pe acolo),am oprit masina cu farurile pe locomotiva si i-am facut o inspectie vizuala ( asta se intimpla dupa ultima interventie la "batrinica",interventie la care eu am lipsit ).....ocazie cu care am intins din nou acea folie pe marginile cilindrului.....insa ,dupa cum se vede,ea nu vrea sa stea intinsa....si ati surprins-o asa cum am gasit-o si eu........,dar ma bucur ca nici vintul,nici altceva,n-au dat-o jos si-si face cu brio "datoria".......si ma bucur ca nimeni nu s-a atins de ea si ca cine a fost pe acolo,a privit-o si n-a plecat cu "souvenir-uri".....
Astept vremea buna a primaverii ; sa ne vedem cu bine !
P.S. Pentru spate,n-ar mai fi necesare 2 felinare ? Daca da,atunci le-am putea face dupa cele ce le avem deja !
 
Buna Daniel,

bine te-am regasit in 2009 ! Stiu de la Serban ca, prin grija lui, punga ce tine locul capacului de la cilindru va fi inlocuita curand de ..... ceva mai rezistent si mai aproape de piesa lipsa.
Serban s-a ingrijit sa mai putem inlocui din piesele "colectionare" de "amatorii" de istorie feroviara din Romania. Cand vremea va fi mai blanda cu noi, ne cataram din nou pe scari si vom mai lucra la masina din Sf Gheorghe, ca mai e de lucru.

Ma bucur ca am fost in aceasta lucrare langa niste oameni minunati, cu o pasiune extraordinara pentru locomotivele cu abur. Sper sa va revad pe toti, sanatosi, in 2009, sa finalizam ce am inceput in aceasta toamna.

Cu respect,

Catalin Pavel
 
19.06.2009
Luna aceasta locomotiva a facut 100 ani. Chiar ca e bunicuţa. Am intarziat cateva zile la onomastica dar si cand am ajuns la ea....multe "cadouri" au fost descarcate din masini. Aparat de sudura, flex, masina de gaurit, scara, vopsele, ruginol, diluant, vaselina, uleiuri, suruburi, noile placute si multe altele. Prin pozele de mai jos veti vedea atmosfera din ziua de sambata.

Se incepe cu montarea cuplelor, a unui capac la cilindrul dreapta, a pompei de ulei...





Au fost confectionate alte placi:





Se goleste nisiparul:
































Au fost prezenti:
Papucs Andras, Serban Lacriteanu, subsemnatul, Mircea Dragomir
Bogdan si Catalin.
 
frumos frumos :D
daca eram prin zona la ce talent am sigur erati si voi vopsiti in culori de borna kilometrica


BRAVO
 
Va multumesc frumos atat in numele meu personal, cat si in numele intregii comunitati modelistice careia ii dati un frumos exemplu de urmat. Alte cuvinte nu-si au rostul deja, sunteti oamenii care FAC ceva efectiv, intr-o lume in care de fraze sforaitoare si laude fara acoperire suntem satui cu totii.

Sunt impresionat de adaugarea pieselor lipsa si in special de placile realizate, inclusiv placa de firma constructoare realizata probabil dupa modelul altei placi existente.

Unde sunt situate cele doua placi originale din alama, cea cu viteza maxima si cea cu urmatoarea verificare?

Nu in ultimul rand, interesant... nemtii au zis viteza maxima de 35 km/ora, romanii au redus-o la 15 km/ora... oare de ce?
 
victorian a spus:
Unde sunt situate cele doua placi originale din alama, cea cu viteza maxima si cea cu urmatoarea verificare?

Nu in ultimul rand, interesant... nemtii au zis viteza maxima de 35 km/ora, romanii au redus-o la 15 km/ora... oare de ce?
Cele doua placute sunt montate in marchiza, deasupra celor doua ferestre (viteza pe partea mecanicului, iar cea cu reparatiile pe partea fochistului).
In ceea ce priveste viteza maxima, 35 Km/h este cea stabilita din punct de vedere constructiv, in timp ce 15 Km/h este viteza maxima admisa in serviciul normal de catre autoritatea care a exploatat locomotiva (in cazul de fata CFF - Caile Ferate Forestiere).
Mai avem o lucrare grea de facut si anume sa refacem instalatia de frana, unde cei patru atarnatori, portsaboti si saboti de frana au fost furati (doar primele 2 osiii sunt franate).
 
In primul rand ma alatur celor care v-au multumit si v-au felicitat pentru ceea ce faceti. Si in al doile rand va intreb daca aveti de gand ca sa faceti locomotiva functionala?...nu de alta, dar ar fi cel mai fain "happy end" pentru toata treaba.

Bafta
 
Salut baieti,
Ati facut o treaba nemaipomenita :aplauze: Va multumesc ca ati avut grija de ,,bunicuta'' :floare: Eu sunt fericit ca stau in aceeasi ,,casa''cu ea :lautar: (pardon: in acelasi oras :D :D :D )Ieri am trecut pe la gara si avand aparatul foto la mine am facut niste poze cu ,,batrana doamna''.Iata-le:
 
Baieti, nu pot decat sa va felicit pentru ce-ati facut din "batranica" pe care ne-am chinuit s-o aducem in piata garii Sfantu Gheorghe, oferindu-i astfel posibilitatea de-a fi vazuta si admirata de toti iubitorii cailor ferate.

Pe undeva imi pare rau ca nu mi-a zis nimeni (mai ales voi, brasovenii :-? ) de acesta mobilizare voluntara... As fi venit si eu, cu placere, sa dau o mana de ajutor la restaurarea locomotivei.
 
Serban ai uitat de fapt ca mai sunt 3 lucruri importante pe care sincer ne-ar bucura sa te putem ajuta la indeplinirea lor
1 - Sistemul de franare
2 - Interiorul , in care s-a facut curatenie etc etc dar eu as propune sa-l slefuim ."deruginim" si vopsim
3 - Vopsitul bandajelor de la roti cu alb ,completat cu rosu unde mai este necesar
Si o intrebare pentru cunoscatori , aceasta locomotiva nu avea si "faruri" sau dupa o anumita ora liniste si pace pe linia care isi ducea veacul?

romrail - fara suparare dar cand in Brasov sau in zona Brasovului este vre-un eveniment feroviar de cate ori ne-ai anuntat ? (pe noi brasovenii), sunt ferm convins ca sunt multe evenimente care au trecut pe langa noi .... si pe care probabil ca era normal ca si o comunitate de pasionati s-o impratasim impreuna .... stiu ca ai ramas surpins cand m-ai vazut in gara Brasov pe peron pozand Taurusul pe care probabil " intamplator" l-ai nimerit in gara dar asta este o alta poveste pe langa multe altele ..... :-?

Imi cer scuze ca am deviat pe abatuta si am dat in linie moarta dar asta-i realitatea si vorba cantecului "O realitate cruda "
:D :D :D
 
romrail a spus:
"batranica" pe care ne-am chinuit s-o aducem in piata garii Sfantu Gheorghe,

Din cate stiu eu cel care "s-a chinuit" sa aduca locomotiva a fost Georg Hocevar, care acum este cercetat penal pentru exportul de locomotive cu abur "de patrimoniu". Din ce mai stiu eu, initiativa pentru transportarea locomotivei la Sfantu Gheorghe apartine Consiliului Local. Si din altceva ce mai stiu, cealalta locomotiva de ecartament normal de la Covasna, N2-302, se afla in prezent descompletata, furata si ruginita la "Muzeul" din Sibiu unde a fost dusa si lasata in paragina la initiativa D-lui ing. RB, care acum a uitat ca locomotiva este de patrimoniu iar contractul de custodie este expirat de ani buni si nu il mai intereseaza sa o aduca inapoi unde ii este locul.
Cine vrea sa dea o mana de ajutor este binevenit, sau mai bine zis voluntar - nu am convocat si nici obligat pe nimeni sa participe.
Dar daca s-a pus problema, avem nevoie de urmatoarele piese:
- 4 atarnatori portsaboti din tabla de 25 mm, lungime circa 1000 mm.
- 4 portsaboti + saboti - asteptam opinia specialistilor sa ne spuna ce tip de sabot era folosit.
- bara de legatura cilindrude frana - timonerie frana
-circa 10 buloane diam. 25 mm pentru articulatiile timoneriei de frana
- 20 splinturi diametru 6 mm
- circa 20 m conducta cupru diametru 8 mm pentru instalatia de ungere
- usa pentru focar
- un manometru diametru 150 mm de 12 at + piulita si saiba de fixare
- 5 rozete pentru diversele robinete din marchiza
- 2 suporti pentru felinarele frontale
- 2 suporti pentru felinarele de pe tender
- 4 felinare + 4 lampi cu gaz
- tabla neagra grosime 1,5 mm pentru aparatoare cilindri (2 foi)
- conductor pentru instalatia electrica de iluminat (circa 20 m)
- capsule si trompete injectoare apa
- bare de fonta pentru gratar
- completare treapta scare acces marchiza partea dreapta
- capac cilindru dreapta.
Doresc sa mentionez ca in afara vopselei (care nu va fi suficienta), a deruginolului, pensulelor si periilor de sarma, toate celelalte piese, materiale, unelte, aparatura, etc. au fost asigurate si suportate din buzunarul celor prezenti.
Deci, cine doreste sa participe este binevenit, cu conditia sa aiba si o contributie cat de mica la restaurarea locomotivei.
Avand in vedere faptul ca sunt atatea locomotive si vagoane care asteapta restaurarea, si alte persoane "cu putere de decizie" pot declansa si duce la indeplinire actiuni similare (mai greu este cu munca ...).
Va doresc tuturor spor la treaba si multe si noi succese !