Bunicuta din gara Sfantu Gheorghe

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

BOGDAN I

Well-Known Member
Trenulist
9 Ianuarie 2016
955
2
Brasov
LOCATION
Brasov
Sambata am hotarat sa ies la lumina din beci , m-am suit in masina impreuna cu Dan Moisa si am pornit agale (180km/h) catre Sfantu Gheorghe ,binenteles catre gara din SF.GHE .
Acolo cum ne-am dat jos din masina ne-a izbit un miros de "ruginol,vopsea,diluant,vaselina,uleiuri....".
MIROSUL PATRUNZATOR VENEA DE LA :

sf1pp3.jpg

sf2ym3.jpg

sf3aw1.jpg

sf4zt1.jpg

sf5ge7.jpg

sf6vv3.jpg

sf7tf9.jpg

sf8dv7.jpg

sf9tu5.jpg

sf10jn6.jpg


UNA BUCATA BUNICUTA
sf11hg5.jpg


Repede ne-am echipat corespunzator , ne-am inarmat cu perie de sarma ,pensula,scara si aparat foto si ne-am apucat de lucru :

sf12cy8.jpg

sf13su8.jpg

sf14go8.jpg


O poza de ansamblu , remarcati pe nisipar urmatoarele ostensile :BERE , DILUANT , BERE . Inca nu am aflat procentajul corect al amestecului dar treaba merge bine

sf15pl3.jpg

sf16er2.jpg

sf17bs6.jpg


Catalin visand .... "Azi e sambata , in loc sa stau cu burta la soare , si sa beau un Whisiki langa doua unguroaice frumoase ....."

sf18fr6.jpg


Dan gadiland rugina

sf19ad1.jpg


Alte poze cu micuta aburoasa
sf20rc4.jpg

sf21bw5.jpg


Si o poza care imi place mult ........
sf22cj4.jpg


Da probabil ca ati observat este cam intunecat totul , PS . Este noapte , sambata seara si noi tot cu micuta batranica

sf23cf7.jpg

sf24qr8.jpg


Oare o fi fantoma mecanicului , ne bantuie de fericire ca in sfasit cineva are grija de locomotiva lui

sf25cd9.jpg


Se lucreaza zi si noapte

sf26bp7.jpg


Am lasat peria si am luat aparatul foto (ma chinuia talentul)si vroiam sa scot in evidenta rezultatele muncii de echipa

sf27ps2.jpg

sff1fz0.jpg

sff2kz8.jpg


Ce culoare , ce umbre

sff3he6.jpg

sff4vp7.jpg


Si acum sa revenim la lucruri mai serioase , cateva ipostaze prinse in timpul activitatii inteprinse

Gardianul Bunicutei

pazniculdegardanc0.jpg


Mai in fata , mai in spate ,mai in fata

maiinfatamaiinspateto2.jpg


Poftiti va rog, este loc pentru toti pasionatii

cucevaservimug6.jpg


Romeo si Julieta (varianta aburoasa)

romeoromeoek1.jpg


Cam asa arata bunicuta dupa o zi de munca

sf29jm4.jpg

sf28in4.jpg


A fost frumos , obositor dar cu o satisfactie ce nu poate fi descrisa , abea astept sa vina ziua cand o sa continuam sa inveselim bunicuta .
 
Ha!M-ati dat gata!Nu am cuvinte!Bravo! :aplauze:

Chiar ma intrebam mai deunazi daca este cineva dispus sa depuna munca
voluntara in loc sa se lamenteze inutil ca nimeni nu are grija de locomotivele
parasite pe nu stiu unde.

Ati cerut ,banuiesc, aprobarea cuiva de la CFR pentru sedinta de cosmetica?
 
Nu ne-am dorit multa reclama, dar daca tot am fost prinsi in flagrant de Bogdan si Daniel , nu am rezistat tentatiei de a-i pune la munca :)
Imi fac datoria de a prezenta alti doi membrii ai echipei de lucru, doi minunati pasionati de locomotive cu abur: Papucs Andras (fantoma de la geamul masinii) si inginerul Serban Lacriteanu, cel care a migalit si curatat extraordinar turbogeneratorul si cilindrii masinii, ascunsi sub un strat gros de mizerie si vasilina intarita de ani.
 
eu cred ca nu trebuiesc ascunse astfel de activitati,ci dimpotriva...in felul acesta se
poate sensibiliza un numar mai mare de pasionati...
 
Catalin este pacat sa nu vedem ceea ce se face si cine sunt de fapt oamenii care se ocupa cu aceste activitati ,din partea mea toata stima si respectul ,asta este adevarata pasiune,ce nu as da sa particip si eu la o asemenea actiune.Macar am bucuria de a savura poze .
Si ca intr-un final scurt va zic asa : Si la mai multe!!! :D
 
Buna sogard_2003

locomotiva asta, expusa in gara din Sfantu Gheorghe acum o luna, a fost activa pana acum 8 ani !
Pare incredibil asta cand te uiti cat de mult au furat de pe ea.

Cand a fost pensionata era cea mai veche locomotiva cu aburi in serviciu din Europa. Daca ar fi fost valorizata asa cum trebuie, am fi avut astazi un exemplar cu care sa ne mandrim, si care la anul ar fi implinit un secol de serviciu activ !
Tinand cont ca este pe ecartament normal ar fi fost o locomotiva splendida pentru un mic tren turistic. Vise...
Merita macar indepartat gunoiul strans in ea si curatata de mizeria stransa in 8 ani de stat intr-un hambar -sunt poze aici pe forum cu ea la Covasna, unde a stationat parasita pana la inceput de septembrie 2008.
 
eu sper ca de la o perie de sarma si o pensula si pana la un mic atelier de reparatii
si restaurari sa nu fie distanta chiar asa de mare...sau deja visez prea mult? :roll:
 
buna baieti,

nu imi ramane decat sa va spun "respekt!" si sa va doresc cat mai multa putere de munca... si sper ca si cei langa casele carora este expusa mica bunicuta sa stie sa aprecieze aceasta munca dupa ce va fi terminata!
 
Salut,

am ramas masca, fratilor jos palaria, sunteti un exemplu !

Nu pot sa cred ca e aceeasi locomotiva de la covasna, incredibil cat s-a furat de pe ea, pacat.

Am si eu o intrebare, care este orarul activitatiilor ? As vrea sa ajung si eu intr-un weekend sa dau o mana de ajutor daca sunt primit :).

Inca o data respect si spor la treaba !

p.s. Bogdan stii ca o sa ti-o iei :p
 
pana aseara eu credeam ca ma numar printre pasionati........... dar nu este asa, cei adevarati sunt altii! felicitari, un mare exemplu ce trebuie urmat!
 
Domnilor
Respect, nu stiu daca este prima actiune de acest gen, dar la mai multe. O intrebare (poate un pic retorica): oare presa din Romania, care oricum scrie despre toate lucrurile ..........., nu poate scrie si despre aceste eveniment????? ca poate se misca ceva si in acest sens in tara asta, ca vecini nostri din europa fac turism cu ele iar la noi se dau la fiare vechi :(
Inca o data RESPECT pt tot ceea ce faceti si pt ceea ce veti mai face.
 
In luna scursa, undeva in Bucuresti, au fost "clonate" o parte din piesele furate de pe locomotiva. Se intelege ca nu toata socoteala din Bucuresti a fost la fel cu cea din Sf. Gheorghe, o parte din piese potrivindu-se perfect, o alta parte nu.
De acest lucru ne-am convins la urmatoarea descindere la locomotiva, ieri, dis de dimineata.
La primele raze de lumina, a reinceput lucrul, profitand de soarele de toamna, nesperat de frumos si in contrast cu vremea ce am lasat-o in urma in Bucuresti.
Poate ca avansurile par mici comparand imaginile de mai jos cu cele de acum o luna, dar fiecare centimetru curatat a necesitat multa munca. Blocul cilindrilor nu a putut fi eliberat de centimetrii buni de vasilina amestecata cu funingine si gunoaie, intarita de 10 ani de nefolosire, decat cu dalta si ciocanul.
Din stratul gros de mizerie a reaparut culoarea rosie care imbraca odata lonjeronul si osiile, dar si nesperate detalii referitoare la istoria locomotivei, sub forma micilor inscriptii aplicate de fabrica sau de uzinele reparatoare.



Dupa curatire si ungere am putut admira din nou distributia Allan si miciile detalii ce fac deliciul vechilor locomotive cu abur.



Dincolo de efotul de la fata locului mai ramane o alta grea incercare. Aceea de a reproduce cat mai multe din piesele furate (mentionez aici ca din timoneria de frana, foarte putin mai exista, placile sunt toate furate, capacul cilindrului drept etc.).

Tarziu in noapte locomotiva a capatat si un strat de vopsea rosie, acolo unde era cazul, si inca un strat de vopsea neagra.
Deja insa era prea tarziu pentru fotografii, pe unii dintre participanti asteptandu-i si drumul de intoarcere spre Bucuresti.
Dincolo de lucrul la locomotiva, dupa o asemenea zi, iti mai ramane in suflet si bucuria de a fi petrecut cateva ore langa niste oameni deosebiti, adevarate enciclopedii feroviare si de la care poti afla povestea fiecarei bucati de metal care intregeste o locomotiva cu abur.

Au participat, inginerii Serban Lacriteanu si Mircea Dragomir, Papucs Andras, Dodi Szeles si subsemnatul.
 
Toata admiratia pentru ce faceti voi.

Nu va este teama ca hotii vor fura din nou piesele pe care voi le inlocuiti? Exista ceva paza acolo?
 
Buna Vali,

locomotiva e in curtea garii, chiar in fata usii de la cabina de centralizare. Paza proprie nu are, dar e destul de expusa pentru a descuraja.
Sigur, pericol exista, mai ales ca nu te poti pune cu ingeniozitatea hotilor, dar pe de alta parte alternativa e sa nu facem nimic.
 
Catalin,

Ceea ce faceti voi pentru aceasta bunicuta este absolut laudabil si demn de toata stima si totodata este un exemplu remarcabil pentru toti ceilalti. Fapte, nu vorbe!

Iti multumesc pentru cuvintele de incurajare pe care mi le-ai adresat la topicul meu referitor la planurile garii vechi din Sinaia, insa ceea ce am facut eu acolo este absolut insignifiant fata de ce ati facut voi cu aceasta locomotiva.

Desigur ca toate piesele puse de voi cu truda la loc ar putea starni mai departe interesul hotilor, insa asa cum spuneai, alternativa fiind sa nu faceti nimic, este de preferat varianta asta.

Oricum, in aceasta faza in care ne gasim, important este doar ca aceasta piesa unica de patrimoniu sa fie pastrata mai departe cat de completa este posibil, in asteptarea unor vremuri mai bune.

@ Cosmin: Evident ca ar fi ideal sa fie cumparata de la stat si mutata din gara intr-o zona sigura, de exemplu o remiza de locomotive care ar fi in proprietatea unei asociatii de pasionati. Atunci ar putea eventual sa fie si repusa in functiune, iar tinerii ar avea unde sa invete cum sa conduca efectiv asemenea minunate masinarii. Daca avem noroc, asa se va si intampla, insa... peste vreo 100 de ani?

Deocamdata, este absolut remarcabil ca dintr-o populatie de 19 milioane de romani s-au gasit o mana de pasionati care si-au sacrificat propriul week-end pentru a o ingriji pe bunicuta veterana.

Felicitari inca o data si spor la lucru in continuare!