BR 39 Rivarossi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Difuzorul este situat deasupra geamurilor si nu se vede in lateral decat privit de jos in sus; era vizibil insa - dar nu f. deranjant - spre spate (tender) prin deschiderea acoperisului marchizei, asa ca a trebuit sa adaug o fasie de plastic ramasa de pe la constructii...

 
dac a spus:
Merita [...] sa ii intorc manivela rotii motoare principale stangi spre fata (ave MPU !)
:D :D :D
Redevenind seriosi, locomotiva este foarte spectaculoasa si merita imbunatatirea respectiva. Conform colegilor de la Cluj-Napoca, este posibila pur si simplu intoarcerea butonului profilat in directia corecta. Totusi, pentru siguranta, posteaza niste poze macro ale rotii motoare respective cat mai de aproape, cu bielele scoase. Daca poti sa-l tragi afara cu multa grija, pozeaza atat butonul, cat si orificiul in care sta.
 
Butonul iese usor apasat spre interior; are profilul hexagonal si se poate reintroduce rotit cu 60 de grade. Gaura nu este insa dispusa simetric fata de raza rotii, prin urmare unghiul manivelei este usor diferit pe stanga fata de dreapta - noroc ca exista un mic joc al manivelei pe buton si poate fi fixata prin strangere la un unghi asemanator celeilalte.
 
Dap: este lipit de tavan cu o picatura de silicon, apoi tot din silicon i-am facut o camera de rezonanta de jur-imprejur, lasand o mica deschidere in zona firelor pt. egalizarea presiunii pe ambele fete ale membranei. Siliconul mai are si rol de amortizare a rezonantelor, sunetul emis fiind mai "pur".
 
buna treaba! foarte bine mascat. chiar nu ma asteptam. nu ma gindeam ca difuzorul e asa de plat.... sunetele sunt chiar de BR 39 sau ceva asemanator?
 
Sunetul "52412 Mikado" nu prea mi-a placut, asa ca i-am pus "52402 Dampf Universal 3 Zylinder".
 
am si eu o astfel de masina si am o rugaminte (daca se poate):

care este schema de lipire a firelor de la decodor?

locomotiva am luat-o cu decodorul scos, iar pe decodor nu mai vin lipite firele cu culorile originale. asa ca mi-ar prinde bine o poza sau o schema cu pinii decodorului si ce fir vine lipit (ce face fiecare); ex: motor, lumini, etc.

Multumesc anticipat
 
nu, nu la asta ma refeream; firele in locomotiva stiu sa le lipesc; problema este ca pe decodor s-a umblat si o parte din fire nu mai sunt, iar celelalte sunt lipite anapoda; iti dai seama ca nu stiu care unde vin lipite, pentru ca nu se respecta culorile
 
salut,

tocmai ce am luat si eu o loko d-asta dar eu nu vreau sa o modific ptr ca sunt pe Marklin.

insa, cu toate ca loko e ptr AC, in curbe de 360mm se aude urat, ca si cum ar lovi bandajul in traverse.
De asemenea tot angrenajul roti/biele de pe corpul loko are un zgomot destul de neplacut care se mai si amplifica in curbe.

Sa fie din cauza distantei dintre roti? Sau/si a bandajului? Am sine marklin de tip C.
Eventual vreo eroare de montaj la biele? (acel milimetru de care vorbea tot Florin)

In alta ordine de idei, osiile pasive ale tenderului sunt jalnice (axul freaca in blocul metalic) si le-am dat jos, pana voi avea timp sa incerc sa le fac ceva) iar inelele de cauciuc au necesitat schimbarea (multumiri d-lui Zanfirescu de la XTRO). Cele originale erau prea slabe si patinau.

Si, o mica rugaminte la cei ce au demontat saniile specifice Marklin: le mai aveti? ca le-as vrea eu! :)

Si apropos de sanie si lestul din loko. Ca e prea greu inteleg (si asa e) dar de ce s-a spus ca e facut greu ca sa apese sania? Sania aia se apasa extrem de usor. Nu cred ca e nevoie de greutate asa mare. O sa fac niste teste sa vad cum se comporta, chiar si fara lest.


Bafta,
Seba
 
eu am frezat din roti, luand ca exemplu o roata de Roco; nu stiu cum se auzea inainte de demontarea locomotivei, pentru ca nu am rulat-o.

Practic eu am demontat piesa cu piesa locomotiva, am refacut partea electrica/electronica, am frezat rotile, am umblat putin la lumini, pentru a nu mai rezbate prin imbinari, iar apoi am montat la loc bielele pe roti pe masina, apoi asambland totul la loc. (a, si am taiat lestul, folosind 1/3 din cel original)

In final am constatat ca masina sare de pe sine pe curbe R3. Am remediat partial acest lucru, insa mai am de lucru.

Nu am avut probleme cu bielele; vezi ca nu cumva periile colectoare de curent de pe roti sa faca zgomot.

Legat de lamelele din alama care culeg curentul de pe rotile de pe tender, eu am de gand sa le inlocuiesc cu unele mai subtiri si implicit mai moi.
 
@andreiul
merci frumos, o sa verific si periile colectoare

de ce ar sari de pe sine? e prea usoara? sau ai luat prea mult din bandaj?

sa-mi zici daca te mai pot ajuta cu schema de legare (inca nu am demontat-o)
 
sare de pe sine pentru ca:
- este prea usoara acum
- rotile se misca in plan transversal prea putin si nu permit inscrierea locomotivei in curbe mai stranse (cel putin asta am constatat eu dupa reasamblarea locomotivei) - am rezolvat partial acest lucru

Nu am frezat prea mult din bandaj; am facut bandajul cat cel de la Roco.

da, m-ar interesa o poza macro cu decodorul si cu legaturile de pe placa, ca sa vad cum vin firele.
 
Salutare dragi colegi, eu am achizitionat recent aceasta locomotiva si o rulez pe sine fleischmann si merge impecabil. Dar totusi doua lucruri trebuie sa remarc si eu: e vorba de un zgomoz ciudat care se aude de la mecanism si nu neaparat de la bandajul rotilor; apoi e treaba cu cauciucurile de aderenta care pur si simplu cad, parca ar fi largite ori aluneca. Trebuie sa le schimb. Acum va urma sa vad cum ruleaza si in curbe de diferite raze si cu garnitura. In rest ca aspect si detaliere raportat la pret, eu sunt multumit. Respect
 
probabil la noapte o demontez si-i fac si poze.
sper doar sa fie la fel cu ce ai tu. :)

apropos de frezare: rotile se pot demonta din ax? cum sunt fixate? presare?
n-am mai demontat pana acum asa ceva si mai bine intreb decat sa fac vreo (alta) prostie :)

tnx
 
sal Electricul, poate ne vedem cumva la un schimb de "experienta".
intradevar, trebuie sa-i schimbi inelele de cauciuc.

bafta