De curand pe piata modelelor din RO a aparut BR39 Rivarossi.

O locomotiva fara mari pretentii, dar la pretul modest la care se gaseste devina tentanta.
O singura problema: e in alternativ!

Locomotiva nu este insa proiectata ca locomotiva de curent alternativ, ci este o adaptare pentru AC a unei locomotive DC. Asta duce cu gandul la o usoara transformare.
Carcasa tenderului se scoate usor, fiind cu inclichetare ca la BR01.5 PIKO.

Pentru facilitarea lucrului, e bine sa detasam complet tenderul, dezlipind firele ce vin din locomotiva.

Locomotiva e echipata cu un cip Arnold, programabil in DC si AC. Las insa testarea functionarii lui pe mana "digitalistilor".

In afara de patina specifica, masina are rotile puse in scurt.
Pe tender prin circuitul imprimat...

...pe locomotiva prin sudarea firului pe ambele lamele colectoare...

...printr-o sudura demna de incepatorii de la casa de cultura, sectia maini (ne)indemanatice!
Pentru a vedea minunea, desfacem locomotiva desuruband cele doua suruburi din blocul motor si scotand agrafa din marchiza.

Pentru accesul la placa colectoarelor, desfacem surubul ce tine cilindrul de aer si cel din dreptul ambielajului. Dupa aia, cu referiri la calendarul ortodox si la neamurile constructorului Rivarossi, gasim un acces cat de cat utilizabil la spatele placii.
Separarea alimentarii pe tender se face usor, cu o freza intrerupand circuitul.

Pe locomotiva, dupa indepartarea super-sudurii originale, se va suda un fir separat pentru colectoarele stanga.

Evident, vom dezlipi in prealabil firul ce vine la contactul patinei

...patina pe care o demontam, desuruband surubul central si tragand cu bestialiate stiftul de contact, bine intepenit in sasiu.

Nu ramane decat sa sudam impreuna firul nou instalat cu cel ce aducea tensiunea de la patina.

Acum am putea sa remontam locomotiva, dar bestialitatea drugului de lest din cazan m-a facut sa mai aman un timp momentul.
Lestul, din aliaj de Pb are cam 280g, necesare pentru apasarea patinei pe ploturi.

In lipsa ei, acesta greutate devine o povara inutila pentru bietul motor.
Asa ca un sfert e suficient.


Acum putem s-o punem la loc! si sa luam o pauza :cafea:

O locomotiva fara mari pretentii, dar la pretul modest la care se gaseste devina tentanta.
O singura problema: e in alternativ!


Locomotiva nu este insa proiectata ca locomotiva de curent alternativ, ci este o adaptare pentru AC a unei locomotive DC. Asta duce cu gandul la o usoara transformare.
Carcasa tenderului se scoate usor, fiind cu inclichetare ca la BR01.5 PIKO.

Pentru facilitarea lucrului, e bine sa detasam complet tenderul, dezlipind firele ce vin din locomotiva.

Locomotiva e echipata cu un cip Arnold, programabil in DC si AC. Las insa testarea functionarii lui pe mana "digitalistilor".

In afara de patina specifica, masina are rotile puse in scurt.
Pe tender prin circuitul imprimat...

...pe locomotiva prin sudarea firului pe ambele lamele colectoare...

...printr-o sudura demna de incepatorii de la casa de cultura, sectia maini (ne)indemanatice!
Pentru a vedea minunea, desfacem locomotiva desuruband cele doua suruburi din blocul motor si scotand agrafa din marchiza.

Pentru accesul la placa colectoarelor, desfacem surubul ce tine cilindrul de aer si cel din dreptul ambielajului. Dupa aia, cu referiri la calendarul ortodox si la neamurile constructorului Rivarossi, gasim un acces cat de cat utilizabil la spatele placii.
Separarea alimentarii pe tender se face usor, cu o freza intrerupand circuitul.

Pe locomotiva, dupa indepartarea super-sudurii originale, se va suda un fir separat pentru colectoarele stanga.

Evident, vom dezlipi in prealabil firul ce vine la contactul patinei

...patina pe care o demontam, desuruband surubul central si tragand cu bestialiate stiftul de contact, bine intepenit in sasiu.


Nu ramane decat sa sudam impreuna firul nou instalat cu cel ce aducea tensiunea de la patina.

Acum am putea sa remontam locomotiva, dar bestialitatea drugului de lest din cazan m-a facut sa mai aman un timp momentul.
Lestul, din aliaj de Pb are cam 280g, necesare pentru apasarea patinei pe ploturi.

In lipsa ei, acesta greutate devine o povara inutila pentru bietul motor.
Asa ca un sfert e suficient.


Acum putem s-o punem la loc! si sa luam o pauza :cafea: