BR 39 Rivarossi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cat a fost nevoie sa strunjesti cate zecimi ai luat sau ai lucrat la ochi ?
Sau mai bine zis cat de inalt a ramas bandajul dupa strunjire ?
Eu tebuie sa fac aceasta operatie la un V100 vechi de 30 ani .
 
Felicitari pentru operatiune! :aplauze: :aplauze: :aplauze:
Cu un drum ati si raspuns la intrebarile pe care urma sa le adresez :D
Anume, butoanele rotilor motoare principale sunt profilate si sunt identice (dupa cum banuiam), cu tesiturile inclinate spre dreapta (idem), deci celebrele manivele sunt indreptate inainte pe dreapta (spre dreapta pe dreapta, adica spre cazan) si inapoi pe stanga (spre dreapta pe stanga, adica spre cabina). De asemenea, gaurile profilate din manivelele respective sunt cu tesiturile orientate paralel cu axele lor de simetrie. Daca veti avea timp & chef, cu o mini-freza puteti adauga doua tesituri inclinate spre stanga pe butonul rotii motoare principale de pe stanga, reprezentate cu linii albastre in imaginea de mai jos.

Astfel, manivela se va aseza frumos pe noul profil, inclinata spre stanga pe stanga, adica inainte, spre cazan. Este drept ca noul profil va fi romboidal, insa manivela va fi tinuta ferm pe pozitie de noile laturi.
Sau se poate incerca scoaterea butonului din roata si reintroducerea in pozitie corecta. Aceasta operatiune poate fi riscanta, deoarece nu stiu cum arata partea "ingropata" in plasticul rotii :fluierat:
 
Asa ma gandeam si eu sa fac si proba se face rostogolind rotile pe sina , daca nu mai troncane operatie reusita :D
Problema e ca , mi-e frica sa nu se crape plasticul de la roti cand le voi scoate cu presa de pe ax avand in vedere vechimea locomotivei .
 
BR39 Rivarossi functioneaza bine in DCC, dar in DC nu reactioneaza absolut deloc. Interesant este ca decodorul tip Maerklin din interior reactioneaza la comenzile statiei mele LenzSet100, ba chiar se lasa citit si programat.
Farurile directionale se aprind numai atunci cand locomotiva se pune in miscare; totusi, nu cred ca ele ar fi conectate in paralel cu motorul, fiindca lumina lor nu variaza cu viteza (asta daca am vazut eu bine).
Cred ca stiu de ce locomotiva nu binevoieste sa functioneze in regimul analogic DC :D. Anume, regimul digital Maerklin presupune tensiune alternativa la sine, ca si in cazul DCC, prin intermediul acesteia transmitandu-se comenzile catre locomotivele de pe linie. Sistemul analogic Maerklin presupune... tot tensiune alternativa :idea:, insa de amplitudine variabila, iar sensul de miscare este schimbat prin intermediul unui impuls de tensiune mare. Deci decodorul digital tip Maerklin din locomotiva BR39 Rivarossi stie recunoaste sistemul analogic tip Maerklin, adica tensiunea alternativa fara comenzi, insa habar n-are ce-i aia tensiune continua :p
Astfel, singura posibilitate de a determina locomotiva sa functioneze si in regim analogic DC este demontarea completa a decodorului si refacerea legaturilor "pe direct". Sau, de ce nu ;-) , se poate inlocui decodorul tip Maerklin cu unul DCC si, cu un drum, se pot reface conexiunile la faruri, astfel incat ele sa stea aprinse si atunci cand locomotiva sta pe loc.
 
Daca decodorul din BR39 functioneaza bine in DCC, ma cam indoiesc ca ar fi Marklin (mfx); este insa posibil sa stie ambele sisteme digitale (mai ales daca poate fi programat si citit !).

Daca nu merge in DC este posibil ca bitul 2 din CV29 sa fie zero. Incrementeaza valoarea CV29 cu 4 si vezi daca merge.

In ceea ce priveste aprinderea luminilor la punerea in miscare fara actionarea F0 (lumini), acest lucru este posibil si cu decodoarele ESU prin programarea unor CV-uri, fara sa fie nevoie de conectarea lor in paralel pe motor...

:cafea:
 
In CV29, bitul responsabil cu functionarea in sistem analogic era activ. Cu toate acestea, locomotiva nu a reactionat la sistemul DC. De aceea am enuntat eu teoria conform careia decodorul recunoaste sistemul analogic, dar pe cel in stil Maerklin, adica pur si simplu tensiune alternativa de amplitudine variabila.
Apropos, cam pe unde am putea gasi prospectul decodorului Arnold? :D
 
zice ceva aici de arnold
http://www.fleischmann.co.uk/fleischmann%20digital.htm
pe la sfarsitul paginii ....dati search cu Arnold

si paici mai zice unele si altele:
http://www.arnold-digital.com/81200-81201-81210.htm
 
mpursu a spus:
Chiar nimeni nu poate povesti cum a convins locomotiva BR39 Rivarossi sa functioneze in sistem analogic DC?!
Exemplarul despre care povesteam nu se afla in colectia mea, ci posesorul ei a apelat la mine pentru a o face functionabila in sistemul analogic DC.

Pai nu scrie PDI la inceputul subiectului?
Eu am vazut doar efectul lucrarilor locomotiva ajungand la "atelier" pentru schimbarea cauciucurilor si a functionat excelent pe analog
 
mpursu a spus:
La inceputul subiectului...
PDI a spus:
Locomotiva e echipata cu un cip Arnold, programabil in DC si AC. Las insa testarea functionarii lui pe mana "digitalistilor".

Cipul nu functioneaza decat in digital.
S-a scos ca sa functioneze in analog.
 
mpursu a spus:
Chiar nimeni nu poate povesti cum a convins locomotiva BR39 Rivarossi sa functioneze in sistem analogic DC?!
Exemplarul despre care povesteam nu se afla in colectia mea, ci posesorul ei a apelat la mine pentru a o face functionabila in sistemul analogic DC.

Numai pt. analog: renuntarea la decodor... :D
sau, mai bine,
inlocuirea decodorului cu unul ESU (eventual cu sunet - care merg si in analog :idea: :!: )
 
decodorul ESU functioneaza in analog sau sunetul?din cate stiu,reproducerea sunetelor este imposibila in analog la decodoarele ESU.
 
buna cosmin,

decodoarele mele cu sunet Esu (Hercules, Taurus, Desiro) pe N functoneaza si in analog, cu unele functii de baza (in principal zgomotul motorului)... tensiunea de pornire este cam de 7-8 volti...