BR 39 Rivarossi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Confirm functionarea decodoarelor ESU cu sunet si in analog cu conditia activarii F1 in mod analog (CV13=1). Decodorul va activa luminile si sunetul de motor in regim relanti pe la aproximativ 2-3 V (sau 20-25% din cursa variatorului). Pe la 7-8 V (50% din cursa) locomotiva va porni iar sunetul motorului va corespunde turatiei. In plus, daca exista, se aud sunetele aleatoare (pufăituri, scârĂžâituri...)

Nu se pot insa folosi functiile pt. sunetele aditionale: fluier, goarna, sirena, conductor...
 
Toate decodoarele EUS functioneaza in analog cu conditia setari acestui lucru in CV . Acum la decodoarele cu sunet daca aveti un transformator care da tensiuni mici sub 1 volt , cred , puteti face sa porneasca motorul fara ca locomotiva sa plece de pe loc . Eu am reusit dar cu multa rabdare , ori se oprea ori pleca din loc .
Ca sa activezi goarna sau fluierul trebuie data brusc tensiune mare si la fel de brusc luata .
In rest doar sunetul motorului se accelereaza in functie de tensiune , crescand si viteza locomotivei concomitent .
Dar la cat costa in ziua de azi o statie digitala roco e pacat sa aveti decodoare cu sunet pe locomotive si sa nu aveti digital .
 
M-am lovit si eu de problema cu aprinsul farurilor numai dupa ce locomotiva se pune in miscare...si nici asa nu prea e in regula, se aprind, se sting, apoi se aprind iarasi...
Ma gandeam ca poate a rezolvat cineva intre timp problema asta, chiar nu e nicio setare a unor CV-uri care sa permita aprinderea farurilor cand locomotiva sta pe loc ?
 
am vazut ca erau citeva circoteli la adresa locomotivei BR 39 RIVAROSSI si ma bag si eu in vorba. cineva spunea ca sunt citeva inadvertente sau nepotriviri in realizarea ei. dupa parerea mea principalele ,,probleme" pe care le are locomotiva sunt:
- buza bandajului supradimensionata;
- piesele acelea din ambielaj care nu au nici o culoare si ies urit in evidenta (ar fi putut sa le vopseasca si pe ele, chiar nu inteleg de ce nu au facut-o);
- osiile interioare ale tenderului mai mult patineaza pe sine decit se invirt, probabil pentru ca tenderul nu este echilibrat corespunzator;
- jumatatea aceea de rezervor (de aer comprimat?) de sub cabina.
probabil mai sunt si alte probleme si astept mai multe lamuriri de la cei mai experimentati in domeniu si care cunosc mai multe amanunte legate de acesta locomotiva.
 
loko BR 39 riva e un model mai vechi, buza bandajului e mare , deoarece e conceputa pt sistemul Marklin. PDI a atras atentia acestui aspect imediat ce a transformat-o pe DC.

Osiile plasate central sub tender nu au destula presiune, sa nu incurce aderentza celor din extrema, tractoarele.

Deasemenea, loko este relativ grea, tinand cont ca folosea lestare suplimentara pentru presiune contact sanie cu zurgalai.

insumand toate acestea, pentru inceput e o loko pe care poti sa-ti faci mana.

mai o vopsea, o surubelnitza. un burghiu, ceva sarme, asa e modelismul, ca daca am incepe toti cu Lemaco si Micrometakit ne-am plictisi amarnic, acolo nu ai avea ce interventii sa bagi, sunt chestii bine puse la punct.

consider ca achizitia s-a facut la un cost corect, dar firma poate mult mai mult, vezi BR 58, e superba, tinand cont de nivelul de pret.
 
eu am intrebat daca altcineva a mai identificat si alte probleme.
mai e ceva de criticat la aceasta locomotiva?
as mai putea adauga ca boghiurile nu sunt de fapt boghiuri ci 4 osii fixe
personal sunt multumit de raportul calitate pret.
aspectul locomotivei e placut. masina ruleaza frumos, silentios si are suficienta putere pentru ce facem noi.
 
@leynard
Aprinderea si stingerea luminilor cu variatia vitezei se datoreaza setarilor diferite intre centrala si decodor (ca nr. de speed steps): mai precis centrala trimite comenzi conform protocolului cu 28 trepte iar decodorul este setat pe 14 trepte.

Efectul apare pt. ca bitul folosit pt. comanda luminilor in setarea cu 14 trepte, este folosit pt dublarea nr. de viteze in setarea 28. (cele 28 de trepte sunt de fapt doar 14 + un set cu "bis" de genul: 1, 1bis, 2, 2bis, 3, 3bis...)
Astfel, la vitezele "bis" se aprind luminile, la celelalte se sting.

Ex.: cand centrala trimite comanda pt. viteza 20, de fapt ea trimite comanda "10bis", iar decodorul setat in 14 viteze intelege "10 + lumini"

Solutii:
1. setarea centralei pe 14 trepte sau
2. setarea decodorului pe 28 trepte.

Recomandata este evident varianta a-2-a; brosurica decodorului sugereaza ca acesta stie setarea pt 28 viteze: CV29=6 dar nu si 128 trepte, deci si centrala trebuie setata tot pe 28 (la 128 nu ar misca nimic)

[valoarea 6 este formata din 2+4, 2 reprezentand setarea pt 28 trepte de viteza iar 4 = "detectia pt analogic" deci se sugereaza ca ar trebui sa mearga bine mersi si in DC...]

Interesanta este mentionarea in brosura a CV105 care scris cu valoarea 8 ar determina functionarea NUMAI in analog ! Pt. reintoarcerea la DCC - CV105=0
 
Eu i-am pus un decodor Loc Pilot 3.0 si merge super. la aceasta locomotiva am montat decodorul fara interfata ca sa ocup un spatiu cit mai mic.
e drept ca am achizitionat-o direct pregatita pentru analog curent continuu.
nu inteleg de ce s-ar chinui cineva sa faca o locomotiva cu decodor sa mearga in analog cind este foarte simplu sa ii scoti decodorul si sa faci cele doua lipituri necesare sau sa pui in locul decodorului o piesa speciala cu 8 pini care are facute legaturile necesare mersului in analog.
 
Pt. cei care au pastrat decodorul original recomand modificarea a 2 CV-uri:

CV29=6 pt. setarea decodorului in 28 trepte de viteza si
CV105=4 pt. functionarea in DCC, respectiv CV105=12 pt. functionarea in analog (DC).
Se pare ca in analog, decodorul nu se intelege prea bine cu variatoarele care lucreaza in pulsuri (Piko) si le prefera pe cele care variaza tensiunea (Mehano).

@dorin
Evident ca un decodor ESU - chiar Basic - este o optiune mai buna...
 
ESU Bazic am vazut ca nu se intelege bine cu mai multe tipuri de motoare si creeaza probleme la anumite regimuri de mers.... nu pot spune nimic legat de compatibilitatea acestui decodor cu motorul de pe locomotiva in discutie dar spun sigur ca nu se intelege bine cu motoarele de pe locomotivele IHC si MEHANO.
Legat de discutia de mai sus cred in continuare ca un trenulit are acasa ori sistem analog ori sistem digital. daca are analog, sa scoata decodorul ala ca nu are ce face cu el. daca are digital - de ce ar mai trebui sa seteze locomotiva (decodorul) pentru analog????????????
ca fapt divers - chestie tehnica (rezolvarea unei probleme date :idea: daca vreti) - e OK, informatiile primite referitoare la schimbarea CV - urilor, sunt interesante.
 
DORIN a spus:
eu am intrebat daca altcineva a mai identificat si alte probleme...

Atentie la becurile originale de 12V: ori se inlocuiesc cu unele de 16V, ori - daca decodorul permite - se reduce tensiunea prin modificarea CV-urilor corespunzatoare.

ESU Basic se intelege bine in general cu orice motor in 5 poli - cum este cel al BR 39, sau cele din gama Mehano Prestige. In pofida (re)numelui, este net superior multor decodoare de la Piko, Roco, Arnold, Bachmann...
 
sigur nu merge la locomotiva cu abur model american SANTA FE, care este IHC PREMIER GOLD echivalentul lui MEHANO PRESTIGE. incercarea de a adapta un decodor PILOT BAZIC la o astfel de locomotiva mi-a mincat ficatii. am modificat si CV - urile si tot nu am reusit sa o fac sa mearga corespunzator. la viteze mici mergea in salturi. dupa modificarea CV-urilor am reusit sa o fac sa mearga lin la viteze foarte mici dar facea probleme la vitezele 6 - 8.
recunosc ca nu am facut modificarile singur. eu nici nu am mijloacele necesare si nici nu sunt un meserias al decodoarelor. munca cea mai grea a facut-o PCG.
 
Dupa cum spuneam: Mehano Santa Fe are motor in 3 poli...

Sa ma pici cu ceara daca inteleg de ce modelele Mehano Prestige: Santa Fe, ICE 3 si Alstom Thalys au motoare in 3 poli spre deosebire de restul gamei care are motoare in 5 poli.

Banuiesc ca initial faceau parte din gama Hobby, si fiind, poate, ceva mai bine realizate decat celelalte au decis ulterior sa le avanseze in grad...
 
banuiam eu ca are astfel de motor... mi-a scos peri albi! inca mai lucrez la ea. nu ma dau batut. acum e desfacuta toata si fac tot felul de experimente. nu renunt la ea ca imi place cum arata. e realizata destul de bine si tin sa o pastrez in colectie.
 
Recunosc ca imi place BR 39 Rivarossi: plasticul este de buna calitate, detalierea - zic eu - rezonabila, constitutia robusta promite fiabilitate...

Merita asadar sa ii maresc distanta dintre roti la cei 14,5 mm regulamentari, sa ii intorc manivela rotii motoare principale stangi spre fata (ave MPU !), sa ii schimb becurile de 12V cu unele de 16V, si - de ce nu - sa ii montez un decodor cu sunet :!:

In tender spatiul este numai bun pt. decodoare scurte; a trebuit sa renunt la o bucata din lest, precum si sa lipesc firele direct pe decodor :!: Difuzorul l-am fixat cu silicon de tavanul marchizei si ca sa incapa a trebuit decupat putin din placuta cu echipamentele cabinei.

Apoi, sfatuit de confratii de pe forum :wink: , am reglat decodorul in asa fel incat sa se auda cate 6 pufaituri la fiecare rotatie a rotilor motoare... adica asa http://www.youtube.com/watch?v=hfcdFeBfde0
 
maresc distanta dintre roti la cei 14,5 mm regulamentari,
:confused:

Daca te referi la distanta dintre fetele interioare ale rotilor osiei, corecta e 14,3 (B) dar care e corelata cu T, care in cazul nostru....e cam mare!
vezi http://www.miba.de/morop/nem310-d.pdf

Sincer, eu m-as ocupa de buza bandajului, strunjita macar la cote NEM, daca nu RP25 :D

PDI
 
Eu ma uitasem la NMRA S-4.2 desi mai potrivit era NMRA S-4.3 pt. roti cu buza bandajului mare.

Nu sunt probleme de rulare pe sinele Piko inafara de usoare tremuraturi la trecerea peste DKW sau incrucisari - unde plasticul inimilor este ceva mai inalt.
 
nu se vede urit difuzorul asezat in marchiza?
poti pune niste poze. si poate mai multe amanunte legate de manivela care trebuie modificata.........
cit despre videoclip nu prea ar mai fi comentarii. inteleg ca aia e locomotiva ta, nu? se misca si se aude excelent....
am incercat sa maresc imaginea si sa vad daca se observa difuzorul dar unghiul din care se vede locomotiva nu m-a ajutat.
 
vad ca tu ai varianta cu aparatori de fum mari. eu o am pe cealalta, cu toate ca modelul tau imi place mai mult. cind am comandat-o pe a mea, stiam ca primesc una ca a ta si cind am primit coletul...ce era sa mai zic.
pina o trimitem inapoi, pina venea alta...... intre timp i-am montat decodor. eu l-am instalat in cazan. nici nu ma gindeam ca se poate instala sunet la ea ca am vazut ca nu era spatiu.
dar uite ca se poate !

eu nu o mai modific. nu spun niciodata ca ....nu se stie....