Alte pasiuni ale noastre - Automobilism

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Si de la mine o mica istorie.
Incep cu prima masina detinuta si condusa (in afara de Solenza de la scoala auto), un Oltcit 12 TRS cam botit, numai bun pentru un incepator. masina mergea binisor dar era stramba de un lonjeron (avusese probabil un accident pe fata). Asta este masina pe care am invatat intr-adevar sa conduc si am prins ceva notiuni de mecanica si reparatii. Am facut concedii cu ea, mare, munte, pana in Pascani, Dragasani, a facut si ceva figuri.
De exemplu in drum spre Focsani o amarata de piesa de 5 lei (capac de delcou) a inceput sa dea rateuri si mi-a schimbat un mecanic de la dezmembrari aprinderea toata la 9 seara, cand veneam de la mare a inceput sa mearga in suturi dar am ajuns pana acasa cu ea si mi-a aratat mecanicul ce depuneri aveam in carburator, am avut si accident cu ea (am pupat in fund pe cineva in Constanta, bine ca m-au ajutat colegii din clubul Oltcit din Constanta cu reparatiile la fata locului sa pot sa ajung acasa cu ea...
Aici in poza este dupa vopsire generala, avea ceva rugina dar rezista...
TRS.jpg
La un moment dat am avut un al doilea Oltcit intrucat cel rosu se pregatea sa ajunga la remat. Tot 12 TRS cu cutie frantuzeasca in 5 trepte, a rezistat 2 inainte sa ajunga la Remat...
DSCF2677.JPG
Am amintiri placute legate de cele 2 Oltcit-uri, ma pricepeam sa le bibilesc si sa le repar cat de cat, stiam sa merg cu ele incat sa nu consume mult (nu depaseam 100 kmh pentru asta), aveau o ergonomie foarte buna la interior, spatioase, comode dar era din ce in ce mai greu sa gasesti piese bune si sa nu se uite la ITP urat la ele. Imi aduc aminte ca un nene la ITP zicea ca nu tine frana si 2 secunde mai tarziu a calcat frana fiind cu masina pe standul cu role si era sa dea cu ea in zidul din fata...

Dupa cele 2 Oltcit-uri am avut o Skoda Felicia Lxi din 1997, un adevarat salt fata de Oltcit in ceea ce priveste functionarea, masina am cumparat-o la 53.000 km...
01.jpg
O masina comoda, dar fara radio, aer conditionat, servo, insa a urcat pe Transfagarasan cu 3 adulti, 2 copii si bagaje fara probleme. Dintr-o neatentie a mecanicului s-a ars alternatorul iar pretul reparatiei (piesa noua, bateriei noua, manopera si alte maruntisuri) nu mai meritau investitia.
Cu urumatoarea masina m-a ajutat sora mea care mi-a imprumutat masina ei, o Kia Ceed break pe benzina care ii consuma prea mult pentru piciorul ei si pe care o folosea zilnic, asa ca a trecut la un Ford Focus break pe motorina.
Eu am trecut masina pe GPL (e mai ieftin decat motorina chiar la 9% consum de autostrada, nu este bomba pe ceas, deja banii investiti in instalatie adica 3500 lei s-au amortizat din carburant, plus ca acum este echivalenta normei de poluare Euro 6). Saptamana asta i-am montat o ˝turela˝ de 430 l, inlocuind cutia veche de 240 l care nu mai facea fata unui concediu cu cortul pentru 2 adulti si 2 copii ;)
In urmatoarea escapada va ajunge la 100.000 km fara probleme mecanice.
20200808_115952.jpg
 
Salut,

Nu am mai vazut de multa vreme Oltcit-uri in circulatie. Pe "bulevardul celor doua WC-uri" din Bucuresti (extensia Bulevardului Dacia dinspre Calea Grivitei si fosta Str. Stefan Furtuna) :) exista inca acum doi ani unul pe trotuar, langa fosta cazarma a Regimentului 5 Artilerie. Era tinut sub husa si arata cel putin optic foarte bine.

Ultima data am vazut un Axel in Franta la Arbois, de vanzare. Era prin 2015. Era complet si avea control tehnic la zi, omul cerea 1200€ pe el. Nu stiu unde a ajuns.
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Am vazut acum 2-3 saptamani unul bine intretinut, din pacate au disparut din peisaj, mai sunt cativa pasionati care au.
Mie mi-a parut rau ca le-am dat la remat, dar aveau probleme si sa scot un exemplar de muzeu ar fi necesitat multa munca (timp si bani). Cand un Oltcit bunicel costa in anul 2010 o suma de 1500-2000 lei, erau proprietari de Oltcit tipla care cereau 8000 lei pe ele.
 
Sunt foarte curios cate Oltcit/Oltena au ramas in circulatie in RO in ziua de azi. Si mai ales daca mai exista macar un singur Lastun inmatriculat. :)
 
Iata si o fotografie care in curand va implini 4 ani. A fost facuta in timpul unei intalniri la un confrate trenulist din tara vecina de dinspre est.

In stanga, un "Lupusor" deja cunoscut care tocmai fusese curatat de insectele care ii ramasesera pe botic dupa o cursa pe autostrada la 220 km/h. In dreapta o jucarie faina pe care cineva de aici de pe forum tocmai o achizitionase de langa Fürstenfeldbrück (insa nu de la MIBA :) ) si care straluceste cam la fel si acum, dupa multi kilometri pe plaiuri mioritice:

DSC_3531_kl.jpg
 
  • Like
Reacții: Gam3
Salutari la confratele trenulist.
Luna viitoare face 4 ani. Mare branza masina asta, a costat cat costa doar o roata la masina confratelui.
Uite ca au trecut 4 ani si nu regret ca am cumparat masina second. Nu a fost sa fie Dacia noua, asa vanzator anticlient ca la reprezentanta Dacia nu am mai vazut. Am luat banii de Dacia si am plecat in concediu cu trenul si ne-am intors cu elfita.

Mers la neamt, vazut, placut, cumparat. Astra H 1.4 90 CP benzinar.
Revizia facuta in ziua cand am vazut masina, ulei, antigel, schimbate cu 1 zi inainte de a cumpara masina. Am primit si 4 cauciucuri de iarna.
Nu a fost luata de la turci sau rusi. De acte m-am ocupat eu adica Horia.

Am venit cu ea din Germania, numai autostrada pana la Lugoj. In tara am fost pe urmatorul traseu:
Nadlac - Timisoara - Lugoj - Orsova - Drobeta T.Severin - Motru - Tg. Jiu - Transalpina - Petrosani - Hunedoara - Alba Iulia - Cluj Napoca - Reghin - Piatra Neamt - Iasi.

2299 km
67 km viteza medie
150 litri consumati
6.6 consum mediu

Ca sa fac legatura cu titlul subiectului, timp de 20 ani am fost pasionat de condus si de calatorii. Nu am avut masina personala pentru ca nu am avut nevoie. Din 1996 am avut masini la serviciu. In ultima perioada condusul in romanica a devenit un cosmar pentru o persoana care incearca sa respecte cat poate regulile de circulatie. Astazi am ajuns sa urasc drumul Iasi-Tg Frumos si Adjud - Bucuresti. Un drum cu 1 banda pe sens si acostament, drum considerat de bizoni ca e cu 2 benzi. Eu fiind mai incapatiant de felul meu nu ma dau la o parte din calea calor care s-au nascut cu mana pe maneta de fleshuri. Chiar odata cand un dobitoc m-a sicant am sunat la 112.

Masina a fost pusa la treaba pe Transalpina

20160915_095247.jpg

In romania am avut intalnire cu Horia dar nu cu Z3.
Acel moment când vezi o locomotiva pe sosea si cobori din masina fara sa o asiguri. Un trailer cu locomotiva de ingusta Bucovina in pasul Mestecanis
DSC_3608_cr.jpg

Dacă am văzut ca Horia nu se descurca cu drumurile din romania am luat inititiava și am fost antemergator. Sosirea lui Horia la o pensiune la lacul Colibita.

DSC_3914.JPG


Elfita se descurca f.bine la fugarit trenuri.


DSC_2690.JPGDSC_2200.JPG
 
Ultima editare:
Cateva completari, ego-ul meu mare de arhitect nu ma lasa sa nu zic povestea pana la capat :)

Intalnirea cu "Bucovina" in plina Bucovina a fost faina. Informatia a fost transmisa la timp si am avut vreme sa o surprindem la iesirea din Campulung in plina ploaie:

DSC_2923_kl.jpg


Dupa aceea a trebuit ajunsa din urma si depasita in cei cativa kilometri pana la Pasul Mestecanis. "Calutul" si-a facut datoria, am comis-o si pe asta, insa intr-adevar...

Acel moment când vezi o locomotiva pe sosea si cobori din masina fara sa o asiguri.
:D

...fara urmari, insa cu cateva secunde pierdute in a scoate aparatul la timp. Din fericire "Calutul" nu a avut vreme sa fuga prea departe si am prins iar "Bucovina" in Bucovina asa cum se cuvine:

DSC_2940_kl.jpg


De remarcat ca sus nu plouase :)
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Dacă am văzut ca Horia nu se descurca cu drumurile din romania am luat initiativa și am fost antemergator

Incercare de manipulare ieftina a opiniei publice prin informatii fara veridicitate. Adevarul e altul. Am ajuns mai tarziu pentru ca am avut de pozat! :)

Mai intai Cluj-Galati-ul in schema de vopsire Joska in Mestecanis:

DSC_2982_ki.jpg


Si apoi Regio-ul in Dorna Watra:

DSC_3058_kl.jpg


Soarele s-a cam jucat "v-ati ascunselea" cu noi in acea zi insa a meritat. Undeva chiar avem o poza cu trei fotografi care infrunta apele cu vitejie in asteptarea trenului :)
 
Iata si dovada :)

117445215_3115364288577175_557311845628927463_n.jpg


Oricum, antemergatorul s-a rascumparat la Colibita in cursul serii pentru ca plecase mai repede in fata noastra, la un gratar deosebit pe o ploaie si mai deosebita: :p

117529697_310193900184351_1478426619039562723_n.jpg
 
  • Haha
  • Like
Reacții: GFN și AdyAero
Nu stiu ce va plac voua benzinele cu cuplu mic si stai in 5000rpm de ii sar pistoanele prin capota mai ales la bmwuri vechi cand te poti relaxa pe autostrada asa:
WhatsApp Image 2020-08-14 at 23.43.48.jpeg
 
Pai "Vulpita" e obisnuita sa faca trasee tip Frankfurt - Mulhouse cu 200 km/h si 5000 RPM doua ore in continuu si de 500 000 km inca nu i-a sarit nici un piston prin capota. :)

Iar "Calutul" corespunde cu fotografia de mai sus: la 130 km/h e cam pe la 1900 RPM, la 200 km/h e cam pe la 2900 RPM, la viteza maxima (232 km/h) cam pe la 3200 RPM...
 
Nu am obiceiul sa fac poze cand conduc, mai ales la ceasuri, insa cand ajung cu oricare din ele in tara iti voi da posibilitatea de a te convinge. Sau mai degraba in Germania, ca sa nu incalcam vreo lege. Sau intreaba-i pe Vescu si pe Mita, ei au ramas mirati cand au vazut la Nürnberg acum 10 ani ca primul meu E61 negru la 230 km/h era pe la 3000 de ture si un pic si ma intrebau de ce nu accelerez pana la podea, fara sa stie ca masina ajunsese la maximul pe care il putea da. :)

Cam toate Diesel-urile de 6 cilindri, deci si cam toate motoarele BMW de la M57D25 incoace, sunt legate la o cutie etajata cam in acest mod: la 130 km/h (adica viteza maxima admisa in cele mai multe tari europeene) sa fie undeva putin sub 2000 RPM, iar la viteza maxima sa nu treaca de 3000 sau 3500 RPM. Cum crezi ca s-ar putea altfel obtine consumuri medii de 4,5 pana la 6,5 L /100 km de la motoare de 3000 cmc? :)

La E39 rosu la viteza maxima (care era cam de 220 km/h cand batea vantul din spate) :) acul de la consumul instantaneu nu cobora sub 25 de litri. La primul E61 cu M57D25 era pe la 18-20. La cel de-al doilea e pe la 12-13. Si la un G31 undeva chiar sub 10, asta la peste 230 km/h, in speta chiar 250 km/h. Tehnica face progrese.

La benzinare depinde de generatie. Motoarele vechi (vezi M52B28 in 6 cilindri de care am vorbit mai sus pe Z3) au in general un cuplu mare si pe turatii joase, mi se intampla des sa merg cu el in oras cu a 4-a sau a 5-a sub 1800 RPM si "pleaca imediat" cum gadili putin pedala. La cele noi cu 1, 2 sau 3 turbo-uri e alta poveste, insa asa ceva nu risca sa-mi intre in garaj vreodata.
 
si a mea la un 3200 trece de 220

Pai cam asa sunt etajate cutiile la Dieseluri mari si intre timp nu numai cele mari. Partea comica este si in sensul opus: cu "Calutul" prin oras (evident, in mod automat) pe la 50 km/h este undeva putin peste 1000 de ture, poate 1200.
 
la dieseluri trebe mers la drumuri mai lungi ca altfel se infunda
 
Trebuie mers suficient incat sa nu se poata umple DPF-ul si de asemenea mers si in conditiile care se cer pentru regenerare (rezervor peste 1/3, temperatura motor peste 90 de grade, temperatura exterioara sub 32, etc...). Pana acum nu am reusit sa infund vreunul, nici la cea care trecuse de 400 000 km.
 
  • Like
Reacții: GFN
@ALX : am gasit o poza din vremea cand eram "tanar si nelinistit" si nu aveam nimic mai bun de facut incat sa imi pozez propria prostie :) Cum au trecut aproape 10 ani de atunci, exista prescriptie pentru asta.

E61 525d/A Touring cu M57D30 TÜ2 UL. 245 km/h pe ac deci cam 240 km/h reali, cam 3500 RPM. Nici urma de 5000 RPM, nici urma de pistoane care sa schimbe forma capotei. Mai mult nu stia "Calutul" :)

20130709_005454.jpg