Faina jucarie. De "chestii" pe doua roti nu am reusit sa ma atasez pana acum. Am trecut direct de la bicicleta la cutii metalice pe patru roti si fac parte din cei care au nevoie de tabla in jurul lor ca sa se simta bine pe drum.
Cam la un an dupa ce "Vulpita" fusese teoretic inlocuita de catre "fosta" am inceput iar sa ma uit dupa masini cu steagul Bavariei pe capota. Una mare, cu care sa-mi fac treaba si care sa prezinte bine aveam ("Calutul"). Jumatatea mea avea una cat de cat noua ("Leusorul"), ba chiar mai ramasese si "Vulpita", polivalenta si care se incapatana sa nu crape. Era perfecta pentru strazile din Franta unde nimeni nu are grija nici macar de propria masina si cu atat mai putin de cea de alaturi si pe ea nu se mai remarca daca aparuse o indoitura sau o zgarietura noua. Aveam chef de altceva - de exemplu una din care sa pot vedea cerul si ziua si noaptea fara sa-l privesc prin geam. Poate de la acoperisul panoramic de la diferiti "Caluti" mi se trage...
Ok, un BMW decapotabil. Seria 3 Cabrio? Frumoase toate, de la E30 la E93 insa prea banale, prea raspandite in regiune. Seria 6 Cabrio? Mult prea mare. Cum ar fi insa un Z, un roadster mic si viu? Suna bine.
Si aici alegerea era mare. Z8 (E52) cadea din start. Exemplarele bune ajunsesera pe la 200 000€, cele vai de mama lor pe la 80 000€ si nu a fost niciodata o masina pe care s-o lasi in parcare fara sa-ti fie frica de ea. Z4 actual la acea data (E89) se putea cumpara nou insa era si el raspandit si mai ales nu ma intelegeam cu gama de motoare propusa - doream ceva mic si "viu" insa cu motor mare, cel putin 6 cilindri. Z4 din prima generatie (E85) intrase intr-o perioada proasta - imbatranise, se gasea la toate colturile de strada la preturi foarte joase si cota le era in permanenta scadere. In plus nu m-am inteles niciodata cu designul acelei masini, daca E60/61 a lui Chris Bangle mi se pare frumoasa, nu gaseam prea multe elemente de design in E85 care sa-mi placa.
Mai ramaneau doua: Z1 (E30Z) si Z3 (E36/7). Z1 e o jucarie super faina. Am avut ocazia sa le conduc de multe ori si la volanul lor nu poti decat sa te bucuri - chiar daca motorul nu este "decat" vechiul M20B25
Forma sa atrage priviri, iar cand cei de pe trotuar vad cum portierele dispar in podea raman uimiti. Problema era cam aceeasi ca la Z8: exemplarele bune treceau de 65 000€ si ti-e efectiv mila sa mergi cu ele iar cele varza costau cam cat un Z4 de baza nou si aveau cam toate probleme la interior, la glisierele usilor, aripile din fata crapate (sunt din mase plastice si trebuiesc montate in asemenea fel incat sa aiba joc) etc. Iar cu Z3 nu am reusit sa ma impac niciodata: cand erau noi forma nu imi placuse, fiabilitatea lor a fost intotdeauna joasa, din cauza calitatii de executie proaste din uzina americana din Spartanburg si cele mai multe exemplare de pe piata erau in 4 cilindri, cu M44B19 sau M43B18. In discutie ar fi intrat oricum doar exemplarele de dinainte de facelift, adica pre-1999.
Pana la urma soarta a hotarat pentru mine. M-am intalnit cu un "Lupusor" cu o istorie deosebita, cu o combinatie de culori unica (BMW Individual) si cu motorul M52B28 in versiunea sa originala cu Vanos simplu, cel care in Serii 3 si 5 ajunge la milionul de kilometri fara probleme. Si nu i-am rezistat: