Alte pasiuni ale noastre - Automobilism

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Clar. Cele mai multe E36/5 au murit in Germania atunci cand s-au dat premiile pentru schimbarea masinilor in 2008-2009 iar in Europa de Est le-a ucis candva rugina. Singurele care stau mai bine la capitolul asta sunt cele din 1999-2000, care au tabla tratata corespunzator din fabrica.
 
Masina asta are ceva foarte fain in ea. Are suflet.

In principiu, nu este decat un E36/5. Ba chiar cel mai "bleg" din toate Compact-urile, cu doar 105 cai putere. Insa de fapt E36/5, gandit ca una din primele masini "compact premium" la inceputul anilor 1990 a fost facut cu bani putini si cu piese vechi. Toata osia din spate si diferentialul sunt cele de pe E30 ("Ursulet") si prin asta masina este de fapt ultimul urmas al liniei 114 (-02) / E21 / E30 / E36/5. Toate masinile din aceasta familie au un ampatament aproape identic, o constructie aproape identica si se conduc cam la fel. Atunci cand esti la volanul "Vulpitei" ai exact aceleasi senzatii ca intr-un 2002 sau un 1602-ti (100, respectiv 105 cp). Pe vremea aceea BMW producea masini cu o linearitate si o personalitate clar definita. Atunci cand vad o Serie 1 din ziua de azi F40 cu tractiunea pe fata nu pot decat sa plang. Cand l-am condus prima data am avut impresia ca este un banal Golf...

DSC_4028_net.jpg


Tot din aceeasi familie fac parte d.p.d.v. al constructiei si al modului de a le conduce si Z1 (E30) si Z3 (E36/7), insa asta e alta poveste :)
 
  • Like
Reacții: anvo5555
Pe langa orice poveste faina mai exista si una trista.

In 2013 "fosta", cea care cumparase "Vulpita" ca masina de sacrificiu, a facut pasul urmator si a trecut la o masina mai moderna. Alegerea a cazut asupra unui E87 116i cu motor N45B16 de culoare aurie, care a fost botezat "Leusor". O masina bine echipata insa desi mai puternica (115 cp) mult mai lenesa decat Vulpita. "Leusorul" a fost iubit pe atat cat o persoana care nu prea intelege mecanica poate iubi o masina, insa din pacate nu a avut grija de el. L-a condus candva timp de o saptamana zilnic aproape 70 km pana la servici si inapoi atunci cand lantul de distributie sarise cu un dinte, pana ce motorul s-a incalzit in asemenea chip incat bucati de ceramica din catalizator au iesit pe teava de esapament. :( Cu toate astea micul "Leusor" a supravietuit incercarii si a trait dupa aceea inca cativa ani buni.

Din pacate in 2016 a avut o intalnire nefericita intr-un sens giratoriu cu alta masina si valoarea reparatiei ar fi depasit pe cea reziduala a masinii. A fost deci declarata epava si a disparut. Sper sa nu fi ajuns cubulet ci sa fi luat calea Estului, acolo unde epavele din Europa traiesc inca mult si bine...

P1460815_mod.jpg
 
Da "Leusor "se botise asa de urat in urma intalnirii ,de era costul reparatiei asa de mare?

Nu era "botit" mai deloc. Nu mai eram impreuna cu proprietara insa baietii de la BMW ma cunosteau si m-au chemat sa vad masina. Doar aripa de pe partea soferului si bara din fata erau vizibil deformate si nici acelea prea mult. Airbagurile erau inauntru. Din pacate cand a fost masurat s-a constatat ca ambele lonjeroane se deplasasera cu cativa milimetri spre dreapta, un pic mai mult decat toleranta maxima admisa. Din pacate fusese lovit in punctul cel mai sensibil, drept in butucul rotii. Deci reparatia nu mai era schimb aripa + schimb far + schimb bara + schimb caseta de directie ci scos motor afara, "tras" de intregul bot, janta noua, s.a.m.d.. Erau cam 9000€ de reparatii la o masina care facea cam 7000€. :( In Romania s-ar fi facut probabil cu 3000€, insa masina nu era asigurata si nu circula in Romania.
 
In vara 2007 am trecut la generatia urmatoare, E60/61. Nu a fost o alegere inspirata, m-am multumit si cu o masina care nu indeplinea decat conditiile de baza pe care partenera mea de viata si cu mine ni le pusesem. Era un E60 520i/A de 170 de cai cu motor cu sase cilindri M54B22 cu echipament mai degraba spartan. L-am pastrat fix un an, suficient cat sa facem cateva calatorii memorabile impreuna si o cursa cu @Gam3 prin Elvetia si in zilele urmatoare in Breisgau in vara 2008 :)

Am uitat complet ca ai avut asa ceva. Tin minte mirosul de Elvetia nu cu ce masina am calatorit
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Mașina fostei se putea aranja la nenea asta:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/TBryZaK9Qzc]View: https://youtu.be/TBryZaK9Qzc[/img]


Mă mai uit la el din când în când sa vad ce face din epave.
 
Arthur Tussik e un artist adevarat. Si lucreaza dupa exact aceleasi principii ca si reparatorii oficiali. Adica acolo unde taie si intareste el, acolo ar taia si la BMW daca s-ar apuca de reparat masini in halul asta. :)
 
  • Like
Reacții: anvo5555
milioane de euro pe strada (3 bucati M1)
cateva poze din 2008 din Freiburg.

pasiune la mine se rezuma la facut poze la auto ;)























 
  • Like
Reacții: mrpuf
Dumnezeule, ce vremuri... Pe atunci Kleissler isi tinea intr-adevar masinile pe Habsburger Straße, fara gard si fara alarma. Azi e inimaginabil asa ceva.

Faine poze. Aveam parul lung si burta mica. Aveam o gagica tanara. Nici Iasu' nu avea burta. :)

Tocmai m-am uitat pe situl lui Kleissler:

Kleissler-Automobile

Are si acum trei M1 la vanzare. Unul de 725 000, unul de 785 000 si unul de 825 000€. Nici daca ne vindem toti impreuna casele si rinichii nu am ajunge sa le cumparam. :) Ba chiar cei mai multi oameni nici nu ar intelege cum se pot plati asemenea sume pentru o bucata de tabla si plastic veche de 40 de ani care e mai putin performanta ca un X6 alb din acela trecut pe GPL in judetul Teleorman...
 
Ca o remarca, cam de atunci (in 12 ani) preturile s-au dublat. Nu mai gasesti un 2002 tii precum cel in portocaliu Inka azi nesudat sub 45-50 de mii si nici un E30 M3 sub 45-50 de mii. De M3 Evo nici nu mai vorbesc...
 
Dumnezeule.. ce frumusete este 2002 Tii -ul ala portocaliu :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
Dumnezeule.. ce frumusete este 2002 Tii -ul ala portocaliu

preferata mea impreuna cu 2000 CS

Ei, vedeti, gusturile si culorile... Eu prefer 2002 ti-ul in Colorado cu stopurile inca rotunde de o mie de ori in fata 2002 tii-ului in Inka cu stopurile patrate. :)

2002 ti in Colorado Orange:

DSCF5725.jpg


2002 tii in Inka Orange:

DSCF5697.jpg


Cum spuneam, gusturile si culorile... :)

De fapt asta si caut: un -02 in Colorado Orange ca 1600 ti sau 2002 ti, cu carburator dublu corp si bineinteles de dinainte de facelift. ;)
 
M635 CSI -ul este doar 77 mii si ceva , zilele astea iau salariul, hai ca se poate:D:D:D
 
Are si acum trei M1 la vanzare. Unul de 725 000, unul de 785 000 si unul de 825 000€. Nici daca ne vindem toti impreuna casele si rinichii nu am ajunge sa le cumparam. :) Ba chiar cei mai multi oameni nici nu ar intelege cum se pot plati asemenea sume pentru o bucata de tabla si plastic veche de 40 de ani care e mai putin performanta ca un X6 alb din acela trecut pe GPL in judetul Teleorman...
Doar in Teleorman??? Sunt peste tot "baietzasi" si "pipitze" care si-au sodomizat supermasinile cu instalatie GPL dupa ce au constatat ca le cam goleste buzunarul , dar altfel esti vazut dupa ce cobori dintr-un jipan .
 
  • Haha
Reacții: anvo5555
Daca vrei ceva deosebit de la Kleissler, cred ca inca mai are un Fiat 600 din 1960, din acela cu usile "pentru sinucigasi", cu balamalele in spate. Cand am trecut ultima data pe acolo inca il avea. Sigur nu costa cat un BMW din acelasi an :)

Teleormanul a fost primul judet care mi-a venit in minte. Putea fi si Vlasca, pardon Giurgiu s.a.m.d., desi am remarcat ca proportia de X6 albe pe GPL e mult mai mare in sudul tarii. Specia proprietarilor de asa ceva nu risca sa se lipeasca intr-o zi de un M1, Z8 si nici macar Z1. Nu ar intelege spiritul masinilor respective...
 
  • Like
Reacții: GFN
Teleormanul a fost primul judet care mi-a venit in minte. Putea fi si Vlasca, pardon Giurgiu s.a.m.d., desi am remarcat ca proportia de X6 albe pe GPL e mult mai mare in sudul tarii. Specia proprietarilor de asa ceva nu risca sa se lipeasca intr-o zi de un M1, Z8 si nici macar Z1. Nu ar intelege spiritul masinilor respective...
Cei din specia asta nu inteleg lucruri elementare din viata de zi cu zi ,primul exemplu care imi vinein minte este cu parcatul pe locul celor cu dizabilitati , ce zici tu sa inteleaga spiritul masinilor respective ii depaseste cu ani lumina .
1596731644286.png
 
De ce nu ma mira asta?

Uite asa ajungem la ce spunea @Gam3 mai sus, mersul pe sosea prin Romania cu cate una din masinile din colectie si reactiile celorlalti participanti la trafic - unii care se feresc de BMW ca de dracu' si iti fac loc, desi mergi la fel de repede ca ei, altii care vor sa te bage in sant sau iti scuipa pe parbriz si cate si mai cate.

Greu e cu automobilismul intr-o tara necivilizata. Si mai greu atunci cand oamenii au luat obiceiul de a asocia o marca cu un tip de sofer sau, si mai rau, cu un cliseu... :(
 
Teleormanul a fost primul judet care mi-a venit in minte. Putea fi si Vlasca, pardon Giurgiu s.a.m.d., desi am remarcat ca proportia de X6 albe pe GPL e mult mai mare in sudul tarii.
Am coleg mecanic care spunea ca a venit un tip din Braila cu un Mercedes GLK la care vrea sa ii puna GPL, pe care toti l-au alungat razand. Si el a refuzat sa sodomizeze biata masina, tot razand.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu