Alte pasiuni ale noastre - Automobilism

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Am si eu troaca asta luata de noua
117445083_2699837100332334_1545058933249437911_o.jpg
 
Salut,

Am si eu troaca asta luata de noua

Am un prieten bun in Germania care tocmai si-a comandat cel de-al saselea Superb Combi. Va fi si primul hybrid, pana acum omul nu lua in Leasing decat benzinare. Cum merge putin cu masina (are obiceiul sa mearga cu trenul, in fata) :) face intotdeauna Leasing pe 36 de luni si 30 la 45 000 km.

Ca banc, tatal lui a avut candva pe vremea DDR o Skoda 120 LS cumparata de noua la care la 5 000 km la bord s-a terminat motorul si a trebuit sa astepte 3 sau 4 ani sa i se aduca unul nou din Cehoslovacia. Cand a aflat ca amicul meu vrea sa isi ia Skoda, tatal, care din 1990 nu conduce decat VW (tot la fel, dar mai scump) a spus ca il dezmosteneste. Abia pe la al treilea sau al patrulea Superb s-a impacat cu marca :D
 
  • Haha
Reacții: Radu161
Pai nah, ca sa fiu sigur ca nu avem probleme ca si skoda 120 am mai luat una ce o foloseste sotia...
 

Atașamente

  • 89389493_2570020836647295_2825515867138162688_o.jpg
    89389493_2570020836647295_2825515867138162688_o.jpg
    111,2 KB · Vizualizări: 24
Anul acesta am ajutat un prieten din alt oraș sa își cumpere un Mercedes.
Ca și Horia, este pasionat de o marcă, Mercedes Benz.

Iată o poză cu W123 de Iași. Mașina a fost cumpărată din Franța. A circulat prin Iași, a fost în concediu concediu în Grecia de 2 ori. Astăzi are alt domiciliu.

Mercedes W123 300 TD Turbo, an 1980.
 

Atașamente

  • IMG_20200807_100146.jpg
    IMG_20200807_100146.jpg
    283,8 KB · Vizualizări: 21
Masina facuta vineri sau luni dimineata? :)

Am spus mai devreme ca "Vulpita" are si acum cam la 500 000 km la bord si dupa ce au invatat mai multe persoane sa conduca pe ea inca discul de ambreiaj din fabrica. Tot asa si Ka-ul de acum 20 de ani, cand a fost "asasinat" la 493 000 km avea inca discul de la mama lui...

Nu e insa o boala de Dacie sau mai degraba nu numai de Dacie. Parintii mei au decis candva acum mai bine de 10 ani sa achizitioneze "pentru batraneti" o masina in teorie mai fiabila si de o marca mai renumita. Au cumparat deci un Mercedes-Benz B-Klasse nou de la reprezentanta. Versiunea cea mai simpla, 1500 cmc, 95 CP. Un motor mult prea slab pentru o masina de aproape o tona si jumatate.

Primul disc de ambreiaj s-a fisurat (!!!) la 30 000 km. A fost schimbat pe banii lor (masina iesise din garantie si nu avea Mobilolife) si apoi la 42 000 s-a spart urmatorul. Dupa aceea au dus masina inapoi la reprezentanta, au facut scandal, au dat cheile si au plecat de acolo cu un A-Klasse mai mic insa cu acelasi motor care merge fara probleme si azi dupa 12 sau 13 ani...
 
Continui si eu cu "colectia personala". De data asta la propriu, fiind vorba de o masina pe care o am si azi.

In anul 2012 venise vremea sa ma despart de primul "Calut" negru. Masina mergea ceas, arata precum se vede in pozele de mai sus adica aproape ca noua insa trecuse de 400 000 km si doream sa mai iau ceva pe ea ca masina in stare de functionare si nu pentru piese era momentul zero, "atunci sau niciodata". Intrebarea care se punea era, cu ce s-o inlocuiesc? Sau mai degraba, cu ce Serie 5 s-o inlocuiesc? :)

Exista deja de 2 ani generatia urmatoare F10/11. Masini cu o optica frumoasa, cu echipament bun insa echipate cu motorul N57D30 (la mine la o Serie 5 intra numai motoare Diesel cu 6 cilindri in discutie). Acesta avea o problema cunoscuta, lantul de distributie care dadea batai de cap uneori chiar dupa 120 000 km. Eu eram obisnuit cu M57D30 TÜ la care lanturile tin fara probleme si peste milionul de kilometri daca nu tragi de masina la rece.

Pe atunci incepusem sa merg mai putin, nu mai faceam peste 100 000 km pe an ca inainte. Optic F10/11 mi se parea la fel ca E60/61, in spiritul vremii. Cum insa nu sunt omul care sa faca leasing pe 3 ani si candva sa uite numarul masinilor pe care le-a avut si culoarea lor ci ma atasez de ele, trebuia ca masina "de suflet" sa fie inlocuita tot cu una "de suflet".

Pana la urma mi-am facut singur un cadou de ziua mea (se spune ca barbatii au tendinta asta :D ). Am gasit o E61, 525d/A Touring LCI de cativa ani insa cu foarte putini kilometri la bord si in stare practic noua. Motorul cel mai solid, consumul mult mai bun ca la cea de dinainte (pana si la stilul meu de condus inclusiv autostrada la 230 km/h si oras media e pe undeva pe la 6,6-6,7L/100 km) si echiparea aproape completa - intr-un cuvant "Calutul" pe care il doream pentru a il inlocui pe primul "Calut" negru:

HR_E61_525d_LCI_G.jpg
 
La vremea respectiva unii colegi nu au inteles de ce unul ca mine, obisnuit sa aiba Serii 5 din "generatia actuala" a cumparat o masina deja veche de o generatie. Pentru mine asta conta mai putin, conta sa ma atasez de masina, sa-mi fie pe plac si sa nu-mi dea batai de cap. Cand ma uit acum in urma la problemele de fiabilitate pe care le au F10/11 din 2010-2012 realizez ca a fost o alegere inspirata. "Calutul" este si azi in familie, arata la fel ca atunci cand a fost cumparat si in cei 170 000 km parcursi de 8 ani impreuna (avea 32 000 la bord cand l-am "adoptat") nu mi-a dat batai de cap decat o singura data - candva a trebuit sa schimb condensatorul de la instalatia de climatizare, care se "intalnise" la peste 200 km/h cu un bondar care fusese mai tare decat el. :)

Am colindat intreaga Europa impreuna, ba am si fugarit "Bucovina" in Bucovina (@Gam3 stie despre ce e vorba :) ) si am mai si prins-o la timp. Valoarea ei materiala acum este ridicol de mica insa o voi pastra cat legislatia mi-o va permite (motorul Diesel este de categoria Euro 4). Nici generatia imediat urmatoare F10/11 si nici cea actuala G30/31 nu-mi inspira incredere, chiar daca sunt masini cu o optica faina si unele echipamente care pe E60/61 nici macar nu existau. Prefer insa "vechitura", mai ales ca este intr-o stare in care doar putine masini de generatia ei au mai ramas:

DSC_2064_net.jpg
 
Da, el e cel cu ochii care impreuna costa peste 5000€ noi, daca ii cumperi de la reprezentanta ca piese originale. :)

Pe meleaguri mioritice exista masini din aceasta generatie care valoreaza acum mai putin de 5000€ cu totul.
 
Faina jucarie. De "chestii" pe doua roti nu am reusit sa ma atasez pana acum. Am trecut direct de la bicicleta la cutii metalice pe patru roti si fac parte din cei care au nevoie de tabla in jurul lor ca sa se simta bine pe drum. :)

Cam la un an dupa ce "Vulpita" fusese teoretic inlocuita de catre "fosta" am inceput iar sa ma uit dupa masini cu steagul Bavariei pe capota. Una mare, cu care sa-mi fac treaba si care sa prezinte bine aveam ("Calutul"). Jumatatea mea avea una cat de cat noua ("Leusorul"), ba chiar mai ramasese si "Vulpita", polivalenta si care se incapatana sa nu crape. Era perfecta pentru strazile din Franta unde nimeni nu are grija nici macar de propria masina si cu atat mai putin de cea de alaturi si pe ea nu se mai remarca daca aparuse o indoitura sau o zgarietura noua. Aveam chef de altceva - de exemplu una din care sa pot vedea cerul si ziua si noaptea fara sa-l privesc prin geam. Poate de la acoperisul panoramic de la diferiti "Caluti" mi se trage... :)

Ok, un BMW decapotabil. Seria 3 Cabrio? Frumoase toate, de la E30 la E93 insa prea banale, prea raspandite in regiune. Seria 6 Cabrio? Mult prea mare. Cum ar fi insa un Z, un roadster mic si viu? Suna bine.

Si aici alegerea era mare. Z8 (E52) cadea din start. Exemplarele bune ajunsesera pe la 200 000€, cele vai de mama lor pe la 80 000€ si nu a fost niciodata o masina pe care s-o lasi in parcare fara sa-ti fie frica de ea. Z4 actual la acea data (E89) se putea cumpara nou insa era si el raspandit si mai ales nu ma intelegeam cu gama de motoare propusa - doream ceva mic si "viu" insa cu motor mare, cel putin 6 cilindri. Z4 din prima generatie (E85) intrase intr-o perioada proasta - imbatranise, se gasea la toate colturile de strada la preturi foarte joase si cota le era in permanenta scadere. In plus nu m-am inteles niciodata cu designul acelei masini, daca E60/61 a lui Chris Bangle mi se pare frumoasa, nu gaseam prea multe elemente de design in E85 care sa-mi placa.

Mai ramaneau doua: Z1 (E30Z) si Z3 (E36/7). Z1 e o jucarie super faina. Am avut ocazia sa le conduc de multe ori si la volanul lor nu poti decat sa te bucuri - chiar daca motorul nu este "decat" vechiul M20B25 :) Forma sa atrage priviri, iar cand cei de pe trotuar vad cum portierele dispar in podea raman uimiti. Problema era cam aceeasi ca la Z8: exemplarele bune treceau de 65 000€ si ti-e efectiv mila sa mergi cu ele iar cele varza costau cam cat un Z4 de baza nou si aveau cam toate probleme la interior, la glisierele usilor, aripile din fata crapate (sunt din mase plastice si trebuiesc montate in asemenea fel incat sa aiba joc) etc. Iar cu Z3 nu am reusit sa ma impac niciodata: cand erau noi forma nu imi placuse, fiabilitatea lor a fost intotdeauna joasa, din cauza calitatii de executie proaste din uzina americana din Spartanburg si cele mai multe exemplare de pe piata erau in 4 cilindri, cu M44B19 sau M43B18. In discutie ar fi intrat oricum doar exemplarele de dinainte de facelift, adica pre-1999.

Pana la urma soarta a hotarat pentru mine. M-am intalnit cu un "Lupusor" cu o istorie deosebita, cu o combinatie de culori unica (BMW Individual) si cu motorul M52B28 in versiunea sa originala cu Vanos simplu, cel care in Serii 3 si 5 ajunge la milionul de kilometri fara probleme. Si nu i-am rezistat: :)


DSC_3362_mod_net.jpg
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Am scris mai sus ca "Lupusorul" a avut o viata ciudata. A fost comandat de nou de o doamna din Allgäu, care l-a pastrat de la prima inmatriculare in 1998 (masina e produsa la sfarsitul lui 1997 insa a petrecut asa cum era obiceiul pe atunci cateva luni intre SUA si Germania) pana ce a decedat in 2001. Dupa aceea mostenitorii cumva nu au reusit sa se inteleaga si a stat pana in anul 2011. I se facea TÜV la fiecare doi ani, schimb de ulei anual si intre doua schimburi de ulei diferenta in acte era de 7 km iar intre doua controale TÜV de 14 km. Cu toate acestea, valoarea sa scazuse suficient cat sa fie candva vanduta pe "mai nimic". A ajuns la un Händler in Stuttgart, care a dat-o mai departe unui cunoscut care o dorea pentru sotia sa care avusese un Z3 cu M43B18 care candva raposase. Insa sotia nu s-a inteles cu mult mai puternicul M52B28 si nu a condus-o decat de cateva ori. De acolo a ajuns la amicul proprietar al garajului BMW in care imi intretineam pe atunci masinile.

M-a sedus, am luat-o la proba "un sfert de ora" si m-am intors dupa un ceas si jumatate si cam 200 de km parcursi. :) Asa ca a intrat in colectie ca membru cu drepturi depline pe cand avea 32 000 km la bord si placerea de a o conduce este asa de mare incat acum a ajuns la 98 000 km facuti in toata Europa, in general in partile mai insorite. A ajuns de doua ori si in Romania si a supravietuit experientei. :)

HR_E36-7_2-8_G.jpg
 
Z3 2.8 (a nu se confunda cu 2.8i care are motorul TÜ cu Vanos dublu) este in ziua de azi foarte rara. Nu s-a produs decat intre 03/97 si 09/98 in ceva mai mult de 24 000 de exemplare (spre comparatie, cele de 1.8 si 1.9 au totalizat pana la facelift peste 130 000 exemplare) si in ziua de azi in Germania nu mai exista decat aproximativ 200 de asemenea masini. Multe au incaput pe mana incepatorilor si ageamiilor la mana a treia sau a patra si au fost distruse, altele au luat inapoi calea Statelor Unite unde cele cu motorul M52B28 sunt foarte cautate.

Z3-ul "mare" avea pe vremea aceea o linie deosebita de cel "mic" (in 4 cilindri). Capota era mai "umflata", intreaga parte din fata mai lunga, cu bara cu o deschidere centrala mult mai mare si luminile de pozitie drept coltare. Intreaga parte din spate este cu 10 cm mai lata fata de cea "mica". In orice caz, masina are o optica si o linie generala speciala. La volan senzatiile sunt ca in orice BMW din acea vreme - tinuta de drum foarte buna, directie precisa, motor vivace. Aminteste putin de E36/5 adica de Compact, pentru ca tehnic se bazeaza in parte pe acesta si are prin urmare o ascendenta directa nu numai spre E30 dar si spre 2002.

Intr-un cuvant, e masina perfecta pentru o vacanta scurta in doi, pentru a te relaxa pe serpentinele din Padurea Neagra dupa ce ti-au tocat clientii toata ziua nervii la birou si de asemenea pentru a vana trenuri, precum aici pe Furka Pass: :)

DSC_6650_lt_net.jpg
 
  • Like
Reacții: anvo5555 și GFN
Iata si "spatele mare" de care vorbeam. Pe E36/7 cu M52B28 se pot monta si cauciucuri cu latimi diferite, 225 in fata si 245 in spate (caz in care trebuiesc montate si distantiere pe osia din spate), a mea este echipata cu 225 peste tot. De aceea de la marginea cauciucurilor si pana la aripa in spate mai este destul loc... :)

HR_E36-7_2-8_back_G.jpg
 
  • Like
Reacții: anvo5555 și GFN
S-a luat si soacra dupa mine la 7 luni distanta, asa ca din 3 poate facem una buna :D
 

Atașamente

  • 58676688_2308630022786379_7526016650991108096_o.jpg
    58676688_2308630022786379_7526016650991108096_o.jpg
    93,7 KB · Vizualizări: 9
  • Like
Reacții: GFN
a mea e aia cu laptopuri in ea
 
...
la diesel insa aparuse noul motor DCI Energy cu o noua injectie siemens/ continental cea veche Delphi a fost o pacoste . Am fost sfatuit sa ma orinetez catre varianta 1.5 de 90 CP si 220 Nm motor care echipa si Duster doar ca pe Duster are soft de 115CP.
La showroom mi-au picat ochii pe un logan negru eu initial vroiam sa cumpar tot rosu dar metalizat. dupa ce m-am sfatuit cu sotia am comandat unul negru DCi.
In martie 2014 am fost chemat sa ridic "Corbuletul ", pe principiul alternantei cum zicea Horia masina asta tine cu casa consum mic si in oras si afara , recordul de consum a fost 1308 km cu 52 litri de motorina , cam 3.9 -4 % , pana acum nu m-a lasat in drum si toarce extrem de frumos. Am rezolvat pe garantie doua probleme una la tubulatura de la intercooler si alta la o conducta de la servodirectie .
In fiecare an ii fac schimburile de consumabile , i-am inlocuit distributia cum am scris mai sus , discuri frana , placute , ferodouri, pana acum eu am grija de ea si ea de mine . Am facut 70000 Km fara nici un incident tehnic, singurul lucru enervant este cand o apuca regenerarea filtrului de particule tocmai in momente nepotrivite , trebuie sa o scot la plimbare ca pe catel si sa merg constant pe la 2000 RPM ca se curete de funingine.

La serviciu am avut varianta asta. Eram mulțumit de consum, la câte drumuri de Iași - București -Iasi plus altele am făcut nu am reușit sa vad scad sub 4 %.
Am avut probleme cu senzorul temperatura interior si am scos filtrul de particule la 110.000 km. De noua a avut greieri in portierele fata si acel material de la schimbator sa ros si am ramas cu nuca goala, cred ca pe la 30.000 km nu mai era.IMAG0933.jpg
 
E frumoasă rău mașina .
Am câteva imagini cu ea.
Aici in 2015. Eu eram pe la pozat prin Mulhouse pe malul râului iar Horia venise până la mine.
DSC_7836.jpg

Și cu asta am călătorit mult. Până acum nu am apucat să o conduc. Prin Franța, Germania, Pădurea Neagra a fost o plăcere. Situația s-a schimbat în țară la un drum București - Iași. Era în luna august și era caniculă.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Am si logan 2 1.5dci 90 in posesie, foarte multumit de cum e etajata cutia
 

Atașamente

  • 26102738_1980638605585524_756345711_n.jpg
    26102738_1980638605585524_756345711_n.jpg
    48,2 KB · Vizualizări: 22
Prin Franța, Germania, Pădurea Neagra a fost o plăcere. Situația s-a schimbat în țară la un drum București - Iași. Era în luna august și era caniculă.

Atunci ne amestecasem cartile cam prost. Am hotarat sa plecam de la Bucuresti la Iasi in cea mai calda zi a anului. :D

Noaptea am dormit doar cateva ceasuri la un coleg de aici de pe forum si ne-am luptat cu caldura si insectele. Am plecat dimineata devreme pe racoare si o vreme a mers bine. Doar pe la Romanesti, putin inainte de Ploiesti era sa calc un ceteatean pe bicicleta care se apucase sa faca cruci in fata bisericii si o luase in diagonala peste carosabil.

Am facut insa o pauza mai indelungata la alt coleg la Barlad si dupa aceea drumul prin Vaslui spre Iasi a fost un chin - erau aproape 40 de grade afara. Cu toate acestea am supravietuit toti trei, atat Iasu' cat si "Lupusorul" si subsemnatul.

Acum ceva mai comic. Dupa ce am parcat masina si am curatat-o dupa drum am rugat-o pe stapana locurilor sa puna un pled peste capota textila, ca sa nu aiba pe ce sa isi ascuta ghiarele matzele din imprejurimi, din care macar pe una, foarte simpatica, am vrut chiar s-o iau acasa:

DSC_9677mod.jpg


In orice caz, seara am plecat in oras sa ne racorim putin pe o terasa si sa privim spectacolul lumii. Cand ne-am intors dupa cateva ceasuri l-am gasit pe "Lupusor" infofolit bine:

117230084_2648426128806876_4566233430559106054_n.jpg


117301907_302267324173012_3222618967192528558_n.jpg


De remarcat maturoiul de peste luneta, pentru gonit matzele in caz de nevoie :)
 
  • Haha
Reacții: AdyAero și GFN
Asa cum arata capotele cu pled pe ele, puteai sa scoti ceva la vanzare, macar nu aluneca ... Iar daca totusi o luau la vale puteai pune o ,,flanela" mai jos sa se opreasca. Nu ?:D
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu