Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Stiri

Scrie răspuns
Avatar utilizator
189DB
Mesaje: 113
Membru din: Mie Mai 07, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de 189DB » Lun Feb 12, 2018 8:57 am

La asta sintem buni, adica la probe pe gratis.
Acum multi ani a circulat inca un tren RO-La de proba de la Bucuresti Progresul pina la Arad si a facut 10 ore. Autocamioanele au fost transportate gratuit si a fost un mare succes. Se pare insa ca cineva s-a speriat tare ca nu se mai toceste asfaltul de pe drumuri si o sa moara in mizerie, pentru ca a fost spus la vremea aia ca nu e viabila actiunea, si GATA. Acum mai fac un film de asta, horror pentru unii si iarasi GATA
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Feb 12, 2018 7:39 pm

Accident azi in Steiermark, imaginea este impresionanta.

[Link Removed for Guests]

Imagine

Vagonul deschis ca o cutie de conserve este un Avm(m)z 108.1 presurizat (Eurofima clasa 1) al DB AG. Dateaza din 1977, modernizat prima data intre 1986 si 1994 si a doua oara incepand cu 2012.

Accidentul, in care din pacate o persoana a decedat, ilustreaza bine problematica vagoanelor de calatori moderne dupa standardul UIC Z - o cutie extrem de rezistenta la torsiune, cu zone de deformare programata in capetele frontale, insa extrem de sensibila pe fetele laterale. Inutil de comentat privind un alt sistem constructiv, avand in vedere masa proprie a unui asemenea tip de vagon (40-45t) nu exista o alta solutie pentru moment.

Efectul s-a produs asupra cutiei vagonului in urma impactului cu un stalp de beton de forma de trunchi de piramida tipic ÖBB, nu cu rama Desiro ML (CityJet) vizibila.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4982
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Gam3 » Mie Apr 25, 2018 8:49 pm

[Local Link Removed for Guests] scrie: [Local Link Removed for Guests]
Mie Iul 26, 2017 7:52 pm
Au ajuns in Curtici
Imagine

Datorită accesului masiv la noi vehicule din seria 4744 și 4746 în ultimele luni, primele antrenori motor electric din seria 4020 a venit pentru a remedia. este atinsă limita kilometraj, masina cu motor în zona exterioară a lucrării TS Jedlersdorf au fost colectate și așteaptă cu nerăbdare un viitor foarte nesigur. În același timp, cu toate acestea, au existat știri, deși cu un conținut destul de neplăcut: Deci, vehiculele 4020 211, 4020 213, 4020 222, 4020 224 226 și 4020 din România la companie au fost S.C. Ferotrans-T.F.I. S.R.L. vândute, care este deja cunoscut prin achiziționarea de locomotive electrice eliminate de ÖBB seria 1014th Ieri transferul vehiculelor cesionate a început ceea ce a condus prin Hegyeshalom în stația de frontieră română Curtici. Fotografia există dovezi care arată trenul în timpul unei pauze de transport în stația ungară Cegled.

Durch den massiven Zugang an Neubaufahrzeugen der Reihe 4744 und 4746 während der letzten Monate, gelangten die ersten Elektrotriebwagen der Reihe 4020 zur Abstellung. Die Kilometerfrist erreicht, wurden die Triebwagen im Freigelände des TS Werk Jedlersdorf gesammelt und sahen einer höchst ungewissen Zukunft entgegen. Mittlerweile haben sich jedoch Neuigkeiten ergeben, wenngleich mit einem eher unerfreulichen Inhalt: So wurden die Fahrzeuge 4020 211, 4020 213, 4020 222, 4020 224 sowie 4020 226 an das rumänische Unternehmen S.C. Ferotrans-T.F.I. S.R.L. verkauft, welches bereits durch den Erwerb der ausgemusterten Elektrolokomotiven der ÖBB Reihe 1014 bekannt ist. Gestern wurde die Überstellung der veräusserten Fahrzeuge begonnen welche via Hegyeshalom in den rumänischen Grenzbahnhof Curtici führte. Die Belegaufnahme zeigt den Zugverband während einer Transportpause im ungarischen Bahnhof Cegled.



[Link Removed for Guests]
La CET Holboca-Iasi
Imagine
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de dantm » Vin Mai 18, 2018 9:40 pm

Azi pozat din 72-1

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr
Avatar utilizator
Electricul
Mesaje: 724
Membru din: Sâm Dec 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Electricul » Lun Mai 21, 2018 8:20 am

Se stie din ce data vor circula aceste automotoare Transcarpatic pe ruta Tmisoara Nord-Baia Mare?
Respect
Cu respect,
Cristian
Avatar utilizator
scumpi27
Mesaje: 88
Membru din: Dum Dec 07, 2008 12:00 am
Localitate: Baia Mare
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de scumpi27 » Lun Mai 21, 2018 8:53 am

Am inteles de prin presa locala ca de la 1Iunie. Sau 15. Nu mai sunt sigur si nu mai gasesc articolul. Aia oricum au vazut ca e ceva cu Transcarparic si s-au repezit sa scrie ca vor fi garnituri cu vagoane cuseta, asa cum au vazut ei probabil la Arad-Bucuresti. Na, ca jurnalistii din zona-preocupati mai mult sa pupe autoritatile locale. Vai de steaua lor!
Avatar utilizator
AlexD
Mesaje: 179
Membru din: Sâm Mar 03, 2012 12:00 am
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de AlexD » Dum Iul 01, 2018 2:58 pm

Adio calea ferata Harman - Intorsura Buzaului! :(
Imagine
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4982
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Gam3 » Dum Iul 01, 2018 5:34 pm

Astazi in Pascani.
50.576 si 230.098 vopsite la Electroputere VFU Pascani.
50.576 ramane in Pascani pentru a fi amplasata in piata statiei CFR iar 230.098 ajunge la Iasi.

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1718
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Radu161 » Mar Iul 03, 2018 11:43 am

230-ul e destul de jumulit, pe unde a stat pana acum?
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4982
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Gam3 » Mar Iul 03, 2018 11:45 am

In depoul Iași.
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de catalin » Mar Iul 03, 2018 11:54 am

Undeva la inceputul anilor 2000, 230-ul asta era activ si remorca garnitura Moldovita. Undeva aveam si niste poze, la care trebuie sa ma uit bine pentru ca nu are nici-o legatura masina de atunci cu epava cheala de azi.

Vestea cu adevarat trista este cea de la Brasov. Cred ca fiecare din noi realizeaza ca acesta este sfarsitul unei linii care candva a fost gandita sa traverseze Carpatii, sa fie electrificata....si pe care nu am reusit niciodata sa o mai terminam.
All aboard !
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de dantm » Mar Iul 03, 2018 2:00 pm

Da, asa e. Partea ciudata a dezvoltarii tarii dupa Al II-lea Razboi Mondial e ca nu s-a facut o legatura Boutari-Sarmisegetuza si Intorsura Buzaului -Nehoiasu. Nu mai stiu daca erau pe undeva prin cincinalele de dupa 1990 ceva proiecte avind in vedere ca multe investitii fusesera deja terminate.

pe alte forumuri am vazut ca podul de la Budila a cazut in totalitate deoarece partile ramase nu au mai avut pe ce sa se sprijine.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de dantm » Mie Iul 11, 2018 3:34 pm

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Hurricane
Mesaje: 166
Membru din: Mie Iul 11, 2012 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Hurricane » Joi Iul 26, 2018 6:35 pm

Tren nr. 90000 Dornesti - Ruse
25.07.2018
Avatar utilizator
Hurricane
Mesaje: 166
Membru din: Mie Iul 11, 2012 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Hurricane » Vin Iul 27, 2018 11:58 am

Primul tren RO-LA, încărcat cu tiruri în tranzit, a plecat miercuri noapte din Gara Dorneşti spre Bulgaria

Imagine

Primul tren de marfă încărcat cu 20 de tiruri a plecat după miezul nopţii de miercuri spre joi, din Gara Dorneşti, spre punctul terminus din localitatea Ruse din Bulgaria. Transportul face parte din cadrul unui proiect iniţiat de CFR Marfă, derularea acestui tip ecologic de transport fiind subvenţionată de Uniunea Europeană prin intermediul Ministerului Mediului din România. Efectuarea unor asemenea transporturi pe culoarul care leagă nordul ţării de Bulgaria se vrea o permanenţă în viitor, fiind vorba de un transport ecologic, cu avantaje însemnate pentru transportatori şi beneficiarii lor.



RO-LA, tiruri încărcate pe vagoane de marfă

RO-LA înseamnă tiruri încărcate pe vagoane de marfă, un sistem creat în occident pentru a descongestiona căile rutiere de aglomerări. CFR Marfă SA, care va organiza acest tip de transport în România, are aceste vagoane în dotare în urma unei investiţii costisitoare făcute în urmă cu circa 14 ani. După susţinerea acestui proiect la Uniunea Europeană, există în acest moment sprijinul comunităţii pentru derularea acestui tip de transport, el fiind subvenţionat prin intermediul Ministerului Mediului din cadrul Guvernului României.

Pentru demararea acestui tip de transport, conducerea CFR Marfă a ales culoarul magistralei 500, care traversează România de la nord la sud, în încercarea de a descongestiona traficul greu de pe drumul european 85, care face legătura între Siret şi Giurgiu. Pe garnitura de 20 de vagoane special construite este urcat acelaşi număr de tiruri, care sunt transportate pe calea ferată până la Ruse, în Bulgaria, pentru a tranzita întreg teritoriul României. Fiind vorba de un transport ecologic, efectuat pe calea ferată cu tracţiune electrică, acest proiect este susţinut şi subvenţionat de Comunitatea Europeană prin intermediul Agenţiei de Mediu din România. Aceste subvenţii sunt aprobate de Uniunea Europeană şi primite de la statul român, astfel încât din costul unui astfel de transport subvenţia primită de CFR Marfă din partea statului este de 60%.



Avantaje pentru ambele părţi implicate în acest tip de transport

Prin acest tip de transport, firmele de transport rutier scurtează durata de tranzitare a României, având în vedere că şoferii de tir trebuie să conducă un număr de ore, după care au nevoie obligatoriu de odihnă. Prin practicarea acestui tip de transport pe calea ferată, CFR Marfă pune la dispoziţie şi vagoane cuşetă special amenajate, unde şoferii se pod odihni şi pot relua drumul odihniţi a doua zi din Bulgaria. Aşadar, la cele 20 de vagoane pe care sunt preluate tirurile sunt ataşate două vagoane amenajate confortabil cu cuşete şi locuri pentru luat masa, unde şoferii îşi petrec timpul pe parcursul călătoriei.

Fiind un coridor lung, de circa 550 de km, la această oră a fost identificată de către conducerea CFR Marfă ca fiind cea mai rentabilă rută pentru efectuarea unui astfel de transport, următorul coridor identificat pentru practicarea unui astfel de transport fiind între Giurgiu şi Curtici. Un alt avantaj important al acestui tip de transport îl constituie poluarea redusă a transportului electric pe calea ferată, fiind considerat cel mai nepoluant tip de transport. Tocmai acest lucru a fost încurajat de reprezentanţii Uniunii Europene, prin compensarea a 60% din costurile organizării transportului. Avantajele sunt importante şi pentru beneficiarii acestui tip de transport, firmele de transport rutier economisind contravaloarea motorinei tirului, a rovinietei pe teritoriul românesc, şi elimină uzura pentru kilometrii nerulaţi. De asemenea, tirurile care accesează sistemul de transport RO-LA vor avea culoar diferit de trecere în vamă, pentru o deplasare mai rapidă în punctele de frontieră.



Plecarea trenurilor RO-LA se va face în curând din Gara Siret

Pentru o îmbarcare dintr-un punct cât mai apropiat de ieşirea din Vama Siret, reprezentanţii CFR Marfă împreună cu colegii lor de la CFR Infrastructură s-au gândit la reabilitarea şi reactivarea liniei de cale ferată Dorneşti-Siret, fiind începute şi lucrările de amenajare în fosta gară. Iordan Vintilă, director la Sucursala Moldova a CFR Marfă, ne-a declarat: ”Acum se face amenajarea terminalului de încărcare în Gara Siret, de unde intenţionăm să plece aceste trenuri în scurt timp. Practic, după parcurgerea a numai 2 km de la ieşirea din Vama Siret, camioanele vor fi îmbarcate în cadrul acestei platforme şi vor tranzita ţara spre Bulgaria. Avem un parc de astfel de vagoane specializate de 160 de bucăţi. În funcţie de conlucrarea cu firmele de transport rutier şi în funcţie de cererile acestora, în viitor sperăm ca aceste transporturi să fie organizate zilnic sau ritmic. În această acţiune sunt mai mulţi implicaţi, respectiv CFR Marfă, care asigură cărăuşia, o firmă cu care noi colaborăm, Rofersped SA, care asigură partea comercială, tarifarea transportului şi alte servicii colaterale.”

Din cele 160 de vagoane achiziţionate în timpul ministrului Miron Mitrea, o parte au fost reactivate, după cum ne-a relatat Niculai Bosancu, consilier al directorului general al CFR Marfă: ”Aceste vagoanele au fost reparate cu câţiva ani în urmă, fiind activate atunci 44 de vagoane din 160 la secţia IRV din Curtici. Dacă proiectul merge bine, o să continuăm să le face şi pe celelalte apte circulaţiei, făcând mai multe perechi de trenuri care să ruleze cât mai des.”

Costul de transport al unui tir pe acest sistem de vagoane de marfă până în Bulgaria, pe o distanţă de circa 560 de km, ar fi de circa 300 de euro, avantajos având în vedere că doar contravaloarea motorinei pentru un asemenea drum ar fi de circa 150 de euro. Trenul RO-LA a plecat în jurul orei 00.38, având oră de ajungere la Ruse ora 16.00, deci după circa 16 ore.

Voicu Marinică, directorul general al CFR Marfă, este încrezător în derularea acestui proiect: ”Sunt convins că va fi un succes, pentru că sunt şi alte ţări din Europa care practică acest tip de transport. În România suntem singurul operator care avem astfel de vagoane în dotare, iar ieri am semnat contractul de compensare cu Administraţia Fondului de Mediu, conform căruia CFR Marfă primeşte subvenţia de 60% din contravaloarea transportului prestat. Noi trebuie să convingem firmele deţinătoare de astfel de autovehicule de avantajele acestui sistem şi ele sunt suficiente astfel încât să le convingă.”

[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”