Vagonul de dormit MU, AF models

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.684
1.292
Iași
LOCATION
Iași
Vagonul albastru:

http://forum.transira.ro/files/img_8599_198.jpg

http://forum.transira.ro/files/img_8601_200.jpg
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.409
1.468
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna,

primele MU facute de Fiat nu aveau lumini de sfarsit de convoi (nu le mai ziceti "stopuri" ca ma doare burta cand aud! :twisted: ) la inceput (FS nu folosea in acea vreme) insa au primit ulterior.

MU CFR, atat cele din 1964-65 cat si cele din 1972-73 au lumini de sfarsit de convoi.
 

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Decembrie 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Salut tuturor. Deci in concluzie avem de a face cu un model reusit din punct de vedere al detaliilor, culorii si inscriptionarii? Se poate sa mai afisati niste poze cu realul modelului in cauza? Respect si multumesc
 

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Decembrie 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Revin cu intrebarea daca acest tip de vagon, in culoarea rosie, si inmatriculat ca modelul nostru de la AF mai este in circulatie? Sau doar varianta gri cu albastru? A fost sau/mai este intalnit pe trenurile internationale care trec granita la Curtici? Ma intereseaza aceste detalii, deoarece l-as asorta la scara cu ceva garnituri de vagoane. Multumesc anticipa. Respect
 

189DB

Active Member
Trenulist
7 Mai 2008
116
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Eu stiu ca la noi sint numai doua, unul cu sorturi si unul fara sorturi. Cel fara sorturi este si acum in Bucuresti Grivita tras pe o linie si este rosu, iar celalalt este vopsit gri cu albastru si parca l-am vazut in niste garnituri
 

manlif2_0

Well-Known Member
Trenulist
30 Octombrie 2009
548
0
Craiova
LOCATION
Craiova
intrebare: cum se desface acest vagon?! ii dau tarcoale de juma de ora, am tras de el in fel si chip, mi-e frica sa nu-l ranesc.....

Cine l-a desfacut, niste Tips&Triks va rog!

p.s. pare sa aiba peretii considerabil mai grosi ca AVA200, implicit sa nu treaca lumina prin ei. Asa este?
 

manlif2_0

Well-Known Member
Trenulist
30 Octombrie 2009
548
0
Craiova
LOCATION
Craiova
clipsurile de pe sasiu se "agata" de plasticul geamurilor? ca la Ava200? nu am reusit sa desprind decat intr-o mica masura clipsurile de la mijlocul vagonului, cele de la capete de pe undeva din dreptul boghiului de nici o culoare....
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.305
10
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
manlif2_0 a spus:
intrebare: ... pare sa aiba peretii considerabil mai grosi ca AVA200, implicit sa nu treaca lumina prin ei. Asa este?

Eu dau cu marker negru pe interiorul tavanului si pe peretii vagonului deasupra ferestrelor. Pe ici pe colo lumina mai strabate dar nu e f. deranjant.
 

nelutu

Well-Known Member
28 Decembrie 2008
273
9
Bucuresti/Fogia
LOCATION
Bucuresti/Fogia
Salut,

Eu nu ma pricep la iluminat vagoane si nici la accesoriile care trebuiesc folosite, dar lumina nu este prea puternica? Mai ales ca este vagon de dormit.
Nu stiu daca se poate regla sau e infunctie de accesoriile care se folosesc asa ca sa ma scuza-ti daca am zis vreo prostie.

Daca si in vagoanele adevarate ar fi asa lumina calatorii probabil ar trebui sa poarte ochelari de soare. :p

O seara buna
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.409
1.468
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna,

O remarca absolut pertinenta si un subiect care inca n-a apucat sa fie discutat aici ;)

Avem o antiteza clara - si cu cat e mai mica scara modezlului cu atat mai puternica - intre "realist" (adica in multe cazuri o lumina cam "plapanda") si "ce da bine pe diorama" sau mai rau "ce-mi place mie" :D'
In general, cam toate luminile pe dioarme sunt prea puternice - sa ne imaginam cum ar fi sa avem in camera un bec de 500W sau in compartimentul de la vagon un tub de neon de 750W, lasand la o parte locomotivele cu aburi cu faruei cu xenon si alte asemenea bazaconii ;)

De fapt problema consta des in faptul ca acolo unde in viata reala avem o multitudine de surse de lumina de marimi si intensitati diferite, pe diorama sau in vagon avem in general unul sau putine becuri sau LED-uri, mult prea puternice...

Tema de casa...
 

manlif2_0

Well-Known Member
Trenulist
30 Octombrie 2009
548
0
Craiova
LOCATION
Craiova
Dl. Horia a punctat foarte bine, insa as vrea sa mai adaug ceva. In urma operatiei de iluminare, vrem sa se si vad㒠rezultatul muncii, al investitiei, si aici apare o problema. Când rulam trenurile, vrem sa le vedem, deci aprindem lumina in camera. Dac㒠reproducem realistic nivelul luminii din vagon, in acest caz nu se va mai observa nimic, deci va trebui sa rulam trenul cu lumina stins in camera. Si cine vrea asa ceva? Deci "iluminarea nefireasca" nu este decât un offset de lumina.