Vagonul de dormit MU, AF models

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Vagonul albastru:

http://forum.transira.ro/files/img_8599_198.jpg

http://forum.transira.ro/files/img_8601_200.jpg
 
buna,

primele MU facute de Fiat nu aveau lumini de sfarsit de convoi (nu le mai ziceti "stopuri" ca ma doare burta cand aud! :twisted: ) la inceput (FS nu folosea in acea vreme) insa au primit ulterior.

MU CFR, atat cele din 1964-65 cat si cele din 1972-73 au lumini de sfarsit de convoi.
 
Salut tuturor. Deci in concluzie avem de a face cu un model reusit din punct de vedere al detaliilor, culorii si inscriptionarii? Se poate sa mai afisati niste poze cu realul modelului in cauza? Respect si multumesc
 
Revin cu intrebarea daca acest tip de vagon, in culoarea rosie, si inmatriculat ca modelul nostru de la AF mai este in circulatie? Sau doar varianta gri cu albastru? A fost sau/mai este intalnit pe trenurile internationale care trec granita la Curtici? Ma intereseaza aceste detalii, deoarece l-as asorta la scara cu ceva garnituri de vagoane. Multumesc anticipa. Respect
 
Eu stiu ca la noi sint numai doua, unul cu sorturi si unul fara sorturi. Cel fara sorturi este si acum in Bucuresti Grivita tras pe o linie si este rosu, iar celalalt este vopsit gri cu albastru si parca l-am vazut in niste garnituri
 
intrebare: cum se desface acest vagon?! ii dau tarcoale de juma de ora, am tras de el in fel si chip, mi-e frica sa nu-l ranesc.....

Cine l-a desfacut, niste Tips&Triks va rog!

p.s. pare sa aiba peretii considerabil mai grosi ca AVA200, implicit sa nu treaca lumina prin ei. Asa este?
 
clipsurile de pe sasiu se "agata" de plasticul geamurilor? ca la Ava200? nu am reusit sa desprind decat intr-o mica masura clipsurile de la mijlocul vagonului, cele de la capete de pe undeva din dreptul boghiului de nici o culoare....
 
manlif2_0 a spus:
intrebare: ... pare sa aiba peretii considerabil mai grosi ca AVA200, implicit sa nu treaca lumina prin ei. Asa este?

Eu dau cu marker negru pe interiorul tavanului si pe peretii vagonului deasupra ferestrelor. Pe ici pe colo lumina mai strabate dar nu e f. deranjant.
 
Salut,

Eu nu ma pricep la iluminat vagoane si nici la accesoriile care trebuiesc folosite, dar lumina nu este prea puternica? Mai ales ca este vagon de dormit.
Nu stiu daca se poate regla sau e infunctie de accesoriile care se folosesc asa ca sa ma scuza-ti daca am zis vreo prostie.

Daca si in vagoanele adevarate ar fi asa lumina calatorii probabil ar trebui sa poarte ochelari de soare. :p

O seara buna
 
Buna,

O remarca absolut pertinenta si un subiect care inca n-a apucat sa fie discutat aici ;)

Avem o antiteza clara - si cu cat e mai mica scara modezlului cu atat mai puternica - intre "realist" (adica in multe cazuri o lumina cam "plapanda") si "ce da bine pe diorama" sau mai rau "ce-mi place mie" :D'
In general, cam toate luminile pe dioarme sunt prea puternice - sa ne imaginam cum ar fi sa avem in camera un bec de 500W sau in compartimentul de la vagon un tub de neon de 750W, lasand la o parte locomotivele cu aburi cu faruei cu xenon si alte asemenea bazaconii ;)

De fapt problema consta des in faptul ca acolo unde in viata reala avem o multitudine de surse de lumina de marimi si intensitati diferite, pe diorama sau in vagon avem in general unul sau putine becuri sau LED-uri, mult prea puternice...

Tema de casa...
 
Dl. Horia a punctat foarte bine, insa as vrea sa mai adaug ceva. In urma operatiei de iluminare, vrem sa se si vad㒠rezultatul muncii, al investitiei, si aici apare o problema. Când rulam trenurile, vrem sa le vedem, deci aprindem lumina in camera. Dac㒠reproducem realistic nivelul luminii din vagon, in acest caz nu se va mai observa nimic, deci va trebui sa rulam trenul cu lumina stins in camera. Si cine vrea asa ceva? Deci "iluminarea nefireasca" nu este decât un offset de lumina.