Vagoanele CFR tip AVA 200

Au sosit si in revizia mea cele 2 vagoane .

Prima impresie : WOOOW 8O :x

Cand voi avea timp am sa le testez pe "inelul de la Piko " in vederea obtineri avizului AFEH0 :-D
 
Pentru cei care se plang de preturile ridicate la modelismul feroviar in Romania!!!
:-D :-D :-D

http://www.naumann-online.de/artikeldet.php?proid=2618&bez=ACME%2025001
 
Nu inteleg prea mult maghiara dar nu vad sa scrie nicaieri nimic desre faptul ca in cei 97 de euro ar fi inclusa vreo taxa de transport
 
La noi s-au vândut cam cu 89 de euro, însă euro era pe atunci vreo 3,9 RON...
Þinând cont că Âşi alte firme de modelism feroviar au crescut preĂžurile (îmi vine în minte exemplul Roco, care a ridicat cu 10% toate preĂžurile) e posibil ca Âşi A.C.M.E./A.F. Modells să fi făcut la fel. ÂŞi chiar dacă nu a făcut-o, magazinul respectiv s-a gândit, probabil, că dacă toĂži cresc preĂžurile, să crească Âşi el.

Cine e din germania Âşi vrea vagoanele să le ia din România, că le găseÂşte la 320-350 RON ... la cât e un euro acum înseamnă vreo 75 euro... cu tot cu taxe poÂştale Âşi comisioane (vorbesc de plata cu cardul sau PayPal.... transferul bancare are comisioane prea mari) nu cred că ajung la 97 de euro.
 
ca sa nu mai deschid alt topic despre....scriu aici :grin:

azi am avut ceva timp sa rulez vagoanele mai bine si am cercetat cauzele care provoaca o oarecare franare la rulaj.

ce am observat imediat este rigiditatea boghiurilor.acestea sunt prinse de sasiu pe un pivot cu ghidaj/opritor,pivotul fiind de acelasi
diametru cu gaura din boghiu care intra pe pivot.acest ghidaj/opritor elimina jocul(tangaj/ruliu) boghiului la 360 grade,ceea ce
poate fi o problema in rampe sau denivelari usoare.

un alt aspect important,boghiurile au lagare in alama unde intra capetele osiilor.am incercat adancirea lagarelor cu un burghiu de 1mm,
astfel osiile au mai mult joc si rulajul se imbunatateste considerabil.o picatura de ulei din cand in cand nu strica,insa deocamdata nu
am uns nimic,lagarele fiind gata lubrefiate.pe viitor am sa vad ce se poate face pentru a reduce rigiditatea boghiurilor.in rest,vagoanele
sunt super,raportul pret/calitate este excelent.
 
Cosmin, daca tot ai vorbit de boghiu:

din cate stiu vagonul 61 53 21 - 90 004-0, are viteza maxima admisa 200km/h (asa cum este inscriptionat si pe carcasa modelului). Acest vagon este dotat cu boghiu de tipul Y 32 RS varianta cu frana electromagnetica.

Am examinat la randul meu modelul, m-am tot uitat la accesorii, dar nicaieri aceasta frana, care trebuia sa fie montata intre " urechile " boghiului si e un accesoriu relativ vizibil.

Eu nu am gasit-o.

Pe langa imbunatatirea caracteristicilor dinamice, cred ca trebuie adusa si aceasta mica adaugire. Gresesc ?
 
Exact Florin,

Vagoanele apte de 200 km/h au obligatoriu patina. Doar cele limitate la 160, si "incaltate" tot cu y 32 nu au aceasta patina.

Am pus intrebarea pentru ca eu, in setul examinat, nu am gasit patina la nici unul din vagoane. As fi vrut sa stiu daca este un accident sau pur si simplu acest accesoriu nu exista si atunci e unul din punctele unde acest boghiu trebuie "imbunatatit" pe langa micile transformari care sa-i imbunatateasca dinamica.
 
Salutari,

Am cautat ceva poze cu acest boghiu dar inca nu am reusit sa inteleg unde trebue facuta modifcarea. Dar in schimb am gasit o schita. Daca cineva poate sa explice mai detaliat, cred ca ar fi foarte util :grin: :grin: caci nu prea ma pricep

Multumesc

http://trainz.uv.ro/draw/bog/boghiu_y-32.html
 
Eu unul am desfacut putin suruburile de prindere a boghiurilor, asa am obtinut un joc putin mai mare. In ceea ce priveste patina de frana, eu o voi face din metal fotodecupat avand drept model patina produsa de Railtop.
 
ionut,

jocul acela nu exista tocmai datorita acelui opritor de plastic existent pe pivot,avand o suprafata destul de mare de contact.si eu am
incercat varianta cu suruburile,insa rezultatele sunt aceleasi.
 
Mai,eu am probat doar miscand cu mana. Vagonul, recunosc ca l-am rulat doar in plan orizontal trecand succesiv peste mai multe macazuri sa vad cum reactioneaza.Nu am incercat pe o panta.
 
in plan orizontal nu sunt probleme,in pante mai accentuate s-ar putea sa sara de linii,la mine nu a sarit inca pe nici o panta,insa la trecerea din linie curba(inclinata spre exterior) pe linie dreapta a luat-o razna.
 
Este bine sa semnalam problemele astea, astfel incat la viitoarele vagoane poate ca o sa dispara. Eu as mai adauga si tampoanele, poate ca la seriile viitoare se va corecta forma lor.
 
mai exista niste piese,de fapt sunt amortizoare, care se aplica pe boghiu si sasiu.in prospect scrie ca aceste piese impiedica rotirea vagonului.
ca sa nu se intample acest lucru trebuiesc montate pe boghiu,fara a se lipi si pe sasiu.vagoanele de la Roco, ce au bogiuri Y32,au montate
aceste amortizoare doar pe boghiu,astfel vagonul poate rula in voie.