Vagoanele CFR tip AVA 200

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
oricum pt a sustine initziativa sigur voi comanda si eu
iar in cazul unei rulari proaste le garez in vitrina :D

(nici eu nu-s specialist in detalii cfr )

10x pt explicatii au fost pe limba mea :D
 
Salut Mixu!
Desi eu am deschis topicul deviez un pic de la subiect. Ce raza ai la curbe? Nu de alta dar sunt vagoane care nu sunt facute pt. raze foarte mici, la fel cum sunt si locomotive(in special cele cu aburi). Asta pt. ca ziceai de vagoanele Rils Rivarossi ca-ti ruleaza prost. Ce se intampla mai exact? Daca vrei, da-mi raspuns in topicul pt. Rils CFR. Multumesc!
 
daca e legat de vagoane cred ca se incadreaza si aici

deci am raza undeva r1 r2 si r3 toate facute ochiometric latimea dioramei fiind d3 120 mmsi r 3 merge pana-n margine iar ce am numit r1 se suprapune cu r2
deci ar fi un r1 spre r2 ( linia e flexibila)


dar eu rulez vagoanele lungi doar pe r2 si r3 care sunt nishte ovaluri adica litera O
si vagonul roco are aceeasi lungime ca rilsurile si nu re nici o problema la rulare

nu vad dece nu ar rula pe aceleasi sine si rilsurile

de ex la dat cu spatele sigur deraiaza
daca las un tren sa mearga o ora cu vagoanele y si roco chiar si etajatele vechi cu
boghiu c nu deraiaza rilsurile baga un rateu la 15 min sigur si nu in acelasi loc sa suspectez shina care are doua portiuni incordate
eu presupun ca agatza boghiul de carcasa deoarece au limbile acelea chiar peste bogiu

(la aburoase ,crocodili ...e clar ce e mai lung decat un boghiu cu trei osii are probleme din cauza razei)


da eu cum am vazut vagoanele ava au boghiul bine finisat si nu au acele limbi peste ele ...in schimb nu stiu cum pluteste pe shina :D
 
Sincer cred ca vagoanele AVA200 vor veni ca apa in desert. Cred ca toti avem garnituri de noapte CFR, dar de zi... La mine vine sigur un set. Cu vagonul de dormit, nu ma bag inca, ca am gramezi.
AVA apar prin poze si la Viena deci ar merge cu 1044 a mea. :)
 
buna,


vagoanele AVA 200 21-90 circula in general pe extern... unde? pai sa vedem...

in D346/347 "Dacia3: CFR AVA200 21-90, alaturi de Bc (Tillig) pana in 2001, Bcm (Heris) pana in 2006, AcBcmee acum (inca nu exista) si WLABmee (DWA, nu exista, o data in 2002 s-a folosit si un T2s Heris), plus o gramada de vagoane MAV, OBB, BDZ si JZ care exista toate pe H0!

EN "Kalman Imre" in 2007, loco pe Budapest Keleti - Wien West 1047 MAV (Roco, Piko, Maerklin), 2 x AVA200 CFR 21-90, AVA200 CFR 10-90 (poate va veni si el de la AF) :D WRmz CFR, AcBcmee CFR, WLABmee CFR, restul cinci vagoane MAV...

IC "Traianus", Amz OBB (Railtop sau Roco), WLABmee CFR, WRm MAV (Tillig) si doua AVA200 CFR 21-90...

mai continuam? :D
 
Mixu: problemele pe care le ai cu RILS-urile se pot datora carligelor de ridicare care sunt in dreptul boghiurilor. Cand s-a facut macheta acestui vagon s-a avut in vedere sa se realizeze una care sa fie exact la scara si aici sunt incluse si toate accesorile care exista care in partea inferioara a vagonului. Daca vei scoate aceste carlige nu cred ca vei mai avea probleme. O alta varianta ar fi sa le muti cat mai aproape de capatul vagonului dar atunci nu vor mai fi amplasate ca cele din realitate.
Uneori, cand faci o macheta, trebuie sa te gandesti pe cine vrei sa multumesti: pe cei care-ti compara vagonul cu versiunea reala sau pe cei care vor sa aibe un vagon functional in orice conditii, pe orice fel de raze.
Si asa s-a facut un compromis deoarece modelul real mai avea o treapta mai lunga in dreptul boghiului si care ar fi limitat si mai mult gradul de libertate al acestuia.
 
Acum aprox. 8 ani am calatorit la Constanta cu un tren IC ( cred ca se numea " Marea Neagra"), garnitura era formata exclusiv din vagoane AVA 200, a fost prima oara cand am calatorit cu un astfel de vagon. In acei ani aceste vagoane au fost folosite si pe trafic intern pe trenuri IC. Mai tarziu au aparut vagoanele DDR modernizate, in prezent nici ele nu mai sunt folosite la IC. In Octombrie am fost la Azuga cu un accelerat venit din Constanta compus din fostele vagoane de IC. CFR nu are o politica de imagine stricta in ceea ce priveste vopsirea vagoanelor in functie de tipul de tren pe care il compun. Asta se poate intalni de ex. la DB-AG sau la OBB unde vagoanele pt. trenuri IC, EC au un aspect distinctiv fata de vagoanele din trenuri RE. Nu stiu daca au fost cazuri, in care locomotive DA au tractat vagoanele AVA 200 in varianta care va apare la HO, dar cine are locomotive Bobica modificate CFR poate avea cat de cat o garnitura corecta. Altfel ramane varianta ca la scara HO sa formam garnituri de international ( ex. R Dacia) unde putem tracta cu locomotive Taurus in variante MAV, OBB sau chiar locomotive OBB 1014 (au circulat pe relatia Viena - Budapesta) sau OBB 1044, 1144.
 
nu stiu pe unde am vazut,de acelasi producator,un vagon cu sigla veche CFR.era fotografia unui
prototip,oare va iesi si acesta in curand,sau e programat pe mai tarziu?
 
Întrebare de baraj: în setul de 2 vagoane AVA 200 vor fi 2 vagoane cu numere diferite. Măcar unul din acele vagoane va fi disponibil Âşi separat mai încolo? (deocamdată iau setul, dar mă gândesc să îl împart cu un prieten care vrea doar un vagon)
 
Salut,

daca s-ar citi putin pe forum sau macar in mapa de prezentare a vagoanelor,
postata si in acest subiect, s-ar constata ca:

- setul contine 2 vagoane ava200 cu numere diferite (cu dunga alba si logo cfr nou)
- urmeaza sa se produca vagonul ava200 cu dunga alba si logo cfr vechi
- urmeaza sa se produca vagonul ava200 fara dunga alba si logo cfr nou
Florinn a spus:
...
Mapa de prezentare:

http://forum.lokomotiv.ro/aux/poze/AFModels-NEW1.pdf
 
singurul AVA200 21-90 fara banda alba este 21-90 007, care a circulat ca "Zusatzwagen" o vreme si pe "Dacia"; cel putin o data in 2002 a fost vazut in Viena.

21-90 cu sigla veche (DIN-Schrift "CFR") a existat pana prin 1996-97, adica doar doi ani de zile... pesemne ca asa circulau pe primele IC-uri alaturi de restaurante 88-42 si vagoane de bagaje (!!!) Pafawag... cu 41 in fata!
 
Cred ca aquino a vrut sa spuna ca a aparut o oferta la trenulete.ro unde se vind la pachet DA-ul + setul de vagoane la pretul de 1042 ron
 
Buna seara trenulisti de toate varstele.

Sunt un mic iubitor de tenulete(16 ani)cu mici posibilitati materiale, si doresc sa cumpar macar un vagon din acest set AVA 200.

As dori, daca se poate sa imi spuneti si mie cum sunt aceste vagoane, si daca se merita acesti bani. Stiu ca au fost laudate de toti dar cum am mai spus posibilitatile materiare sunt reduse si vreau sa fiu sigur de produsul care il voi cumpara.

Multumesc si sarbatori fericite.
 
@nelutu :Salutare si noroc ,bine ai venit pe forum !
Daca vrei sa dezvolti o colectie pe HO ,cu piese CFR si vrei epoca lor e ok, poti cumpara de la Rally de pe www.jucarii.com.ro la o bucata singura,[daca vrei unul singur si nu ai bani de set]
sau de la www.hgd.ro la set la 320 lei ambele,iesi mai bine la bani.
Eu zic sigur e o achizitie buna,
[in viitor le vinzi la colectionari ,daca te plictisesti de ele],
pastreaza ambalajul original!Enjoy.
Orisicum da un ochi la rubrica vanzari-cumparari pe forum,azi a postat cineva ceva pe HO la CFR,daca te intereseaza.
 
Eu spun doar atat:
Vagoanele merita fiecare leu. Am postat si eu poze si impresii despre acest prim set aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2370&start=45