salut,
mai mult ca sigur...
omul nostru de la A.C.M.E. a facut o alegere buna, care a permis realizarea a trei modele romanesti autentice; atat WLABm-ul typ MU fara sorturi cat si vagonul Breda cu 8 ferestre existau deja ca matrite fabricate de Modern Gala pentru A.C.M.E. si se pretau ca atare la modele romanesti...
cu AVA200 povestea este mai interesanta; cum spuneam mai devreme in diferite articole, vagoanele cele mai apropiate de AVA200 din toate B-urile Z1 europene ca forma, numar de nervuri la acoperis, forma ferestrelor de pe usi, forma ferestrelor, grilele de deasupra toaletelor, etc. este B-ul Z1 al FS Trenitalia construit incepand cu 1984, care exista in N la Arnold si in H0 la Rivarossi (grupul Hornby) si mai bun si mai recent chiar la A.C.M.E.
de fapt, un Z1 FS cu sorturi noi si cateva detalii schimbate (ca sinele de deschidere ale usilor Faiveley tipice pentru Corailurile pe care e bazat AVA200) arata 99% la fel ca un AVA200 si exact asa s-a obtinut pesemmne si modelul!
sorturile absolut autentice pentru AVA200 CFR sunt de laudat; avem pentru prima data un vagon corect CFR in serie la care se fac modificari de matrite pentru a-l apropia de original (ceea-ce la Sachsenmodelle si Heris nu a fost cazul) si asta la un pret absolut corect! nu pot decat sa-l salut pe cel care a avut aceasta intiativa si sa-l felicit... si sa incit amatorii de H0 din Romania si tarile vecine vizitate de AVA200 reale sa-l cumpere
