Vagoanele de serviciu au fost obtinute din vagoanele folosite initial la transportul de calatori, la cel de marfa sau sunt constructii speciale.
Vagoanele de serviciu aveau/au seria formata din literele UW la care se adauga alte litere mari reprezentand destinatia vagonului.
Vagoanele erau inpartite in 3 grupe:
Grupa I
Vagoane cu amenajari speciale permanente care functioneaza pe baza de instructii CFR ca miljoace de baza.
Directia tractiunii
- tren ajutor cu si fara macara cu abur, pluguri de zapada, vagoane de ajutor, vagoane ateliere mobile pentru reparat pompe de apa, vagoane pentru instalatii si foraje, vagoane pentru incalzitul trenurilor.
Directia teleomunicatii
- trenuri de interventie TTS, vagoane WRB, WVB
Directia Constructii Speciale (Ls) sau IFC
- trenuri de interventie pentru restabilirea circulatiei la lucrararile de arta.
Directia Administrativa PP
- trenuri de incendii.
Directia Medicala
- trenuri de baie.
Directia Intretinerii
- vagoane ateliere pentru revizii si reparari, incercari de poduri, vagoane pentru sudura inimilor si a sinelor in cale, vagoane pentru instructia suflajului, vagoane pentru lucrari mecanizate de linii
Grupa II
Categoria A
Vagoane cu amenajari speciale permanente care functioneaza pe baza de aprobari, ca miljoace de baza neproducatoare de venituri.
Vagon dinamometric, vagon scoala, vagon TFF, vagon cinematograf, vagoane ateliere pentru lucrari de centralizare electrodinamice sau electromecanice, vagoane uzina, vagoane pentru apa si vagoane pentru zgura si gunoi.
Vagoanele pentru zgura si gunoi vor fi din cele propuse pentru casare si vor circula numai in incinta intreprinderii, exceptie fac vagoanele metalice cu distanta intre osii sub 3 metri , afectate depourilor pentru transportul zgurii, care vor circula si in incinta statiilor.
Categoria B
Vagoane cu amenajari speciale permanente care functioneaza pe baza de aprobari, ca miljoace de baza producatoare de venituri.
Vagoane atelier de reparat utilaje pe santiere, vagoane pentru sudura.
Grupa III
Vagoane fara amenajari, date pe timp limitat sau nelimitat in folosinta diferitelor unitati CFR pe baza de aprobari pentru diferse scopuri producatoare de venituri.
Vagoane naveta pentru transportul materialelor si a oxigenului, vagoane ateliere in incinta atelierelor, vagoane pentru scule, materiale, cazare de personal pentru lucrari diverse de linie, vagoane pentru distribuirea alimentelor si a marfurilor rationalizate, personalului CFR.
Vagoanele din trenul macara Brasov.
80 53 97-10 007-6 UWBS - vagon bucatarie salon
Fost vagon restaurant fabricat la Officine Meccaniche or OM (IT) - 1926
80 53 97-20 037-1 UWDP vagon dormitor
Probabil ex-BDZ, construit de MAN Nürnberg 1941, tip ABC4ü
80 53 97-20 001-7
Ex AALD Ganz Es Tarsa (MAV) cutie tip CSD prin RK - 1896
80 53 97-20 058-7 UWDP - vagon dormitor
Probabil ex-BDZ, construit de MAN Nürnberg 1941, tip ABC4ü
Trenul macara Bucuresti
80 53 97-20 046-2
80 53 97-20 045-4
80 53 97-20 060-3 - vagon dormitor
UNIO SATU MARE - 1934
80_53_97-20_059-5 - vagon dormitor
80 53 97-10 009-2 UWBS - vagon bucatarie salon
Fost vagon restaurant fabricat la Officine Meccaniche or OM (IT) - 1926
Trenuri Protectia Muncii.
Bucuresti:
CFR 80 53 98-13 000-7 UYPM ex-DRG, C4i 33 sau 34
CFR 80 53 98-13 001-5 UYPM ex-DRG, C4i 33 sau 34
Iasi:
80 53 98-66 000-3 UYPM
Ex DRG, este o fosta remorca de automotor germana, care purta seria VS 145 235-243, construita in 1939. Avea post de comanda pentru a putea circula si in sens invers, fara schimbarea vagonului motor.
CFR 80 53 98-66 001-1 UYPM ex MAV
Foste vagoane de Turism (VT)
Hecht exPKP intr-un tren macara, Cluj Napoca 2003
80 53 97-20 044-7 UWDP
foto Catalin
80 53 97-20 241-9 UWDP
Craiova, 2005
foto Catalin
Vagonul de la CJ are cutie de C4ü de constructie poloneza cu 10 si 1/2 compartimente (o serie mica, cele mai multe aveau la clasa a III-a doar 10 compartimente).
Forma acoperisului si cea a ferestrelor este tipica pentru un vagon fost PKP (seriile DRB 16 178(II) pana la 16 191 (II) la vagoane care au inlocuit Hecht germane distruse, 19 xxx la vagoane livrate noi dupa 1940 la DRB si Ostbahn si 250 xxx la vagoane preluate de la PKP).
Au existat la CFR si vagoane de turism foste PKP, de exemplu V.T.178, un C4ü cu 10 compartimente si vagoane clasa, precum Bafld.79108, viitor ABafld 37-23 alandala cu Hecht CFR si fost BCafld.79108, un BC4ü cu 9 ferestre...
Cine stie mai multe?
Trenul macara Deva
Posta reconstruit din vagon de clasa, ex MAV
Trenul macara Pascani
CFR 80 53 97-20 040-5 UWDB
Probabil ex-BDZ, construit de MAN Nürnberg 1941, tip ABC4ü
CFR 80 53 97-20 041-3 UWDP
UNIO SATU MARE 1934
In cadrul trenului macara de 65Tf a fost un vagon salon cu 3 osii pe boghiu, o buna perioada de timp vagonul a fost in depoul Iasi in zona pasarelei pietonale.
Vagon sufragerie tren macara Pascani
80 53 97-10 004-3
Ultimul numar - 80 53 97-10 004-3
Anul fabricatiei - 1930 la Astra Arad
Nr. fabricatie - 24954
Anul reconstructiei - 1950 Flamura Rosie Arad
RG - 1977 Pascani
RP - 06.01.1993 Pascani
Numar fabricatie boghiuri - 4161 si 4162
Lungimea - 21.83 m
Ampatament - 13.25 m
V. max. 80 km/h
Tara - 60 Tone
Frana tip Hiks
Vagonul a ajuns la Iasi in 1998 ca vagon sala mese pentru trenul macara. In anul 2010 nu mai figura in inventar, deci e taiat..
Pentru anul 1928, din contractul încheiat cu C.F.R. pe 20 de ani, revenea fabricii UNIO SATU MARE executarea în fiecare an a 12 vagoane Pullman.
Vagoanele de dormit au fost de la VD 0000 pana la 0062.
Vagoanele de serviciu aveau/au seria formata din literele UW la care se adauga alte litere mari reprezentand destinatia vagonului.
Vagoanele erau inpartite in 3 grupe:
Grupa I
Vagoane cu amenajari speciale permanente care functioneaza pe baza de instructii CFR ca miljoace de baza.
Directia tractiunii
- tren ajutor cu si fara macara cu abur, pluguri de zapada, vagoane de ajutor, vagoane ateliere mobile pentru reparat pompe de apa, vagoane pentru instalatii si foraje, vagoane pentru incalzitul trenurilor.
Directia teleomunicatii
- trenuri de interventie TTS, vagoane WRB, WVB
Directia Constructii Speciale (Ls) sau IFC
- trenuri de interventie pentru restabilirea circulatiei la lucrararile de arta.
Directia Administrativa PP
- trenuri de incendii.
Directia Medicala
- trenuri de baie.
Directia Intretinerii
- vagoane ateliere pentru revizii si reparari, incercari de poduri, vagoane pentru sudura inimilor si a sinelor in cale, vagoane pentru instructia suflajului, vagoane pentru lucrari mecanizate de linii
Grupa II
Categoria A
Vagoane cu amenajari speciale permanente care functioneaza pe baza de aprobari, ca miljoace de baza neproducatoare de venituri.
Vagon dinamometric, vagon scoala, vagon TFF, vagon cinematograf, vagoane ateliere pentru lucrari de centralizare electrodinamice sau electromecanice, vagoane uzina, vagoane pentru apa si vagoane pentru zgura si gunoi.
Vagoanele pentru zgura si gunoi vor fi din cele propuse pentru casare si vor circula numai in incinta intreprinderii, exceptie fac vagoanele metalice cu distanta intre osii sub 3 metri , afectate depourilor pentru transportul zgurii, care vor circula si in incinta statiilor.
Categoria B
Vagoane cu amenajari speciale permanente care functioneaza pe baza de aprobari, ca miljoace de baza producatoare de venituri.
Vagoane atelier de reparat utilaje pe santiere, vagoane pentru sudura.
Grupa III
Vagoane fara amenajari, date pe timp limitat sau nelimitat in folosinta diferitelor unitati CFR pe baza de aprobari pentru diferse scopuri producatoare de venituri.
Vagoane naveta pentru transportul materialelor si a oxigenului, vagoane ateliere in incinta atelierelor, vagoane pentru scule, materiale, cazare de personal pentru lucrari diverse de linie, vagoane pentru distribuirea alimentelor si a marfurilor rationalizate, personalului CFR.
Vagoanele din trenul macara Brasov.
80 53 97-10 007-6 UWBS - vagon bucatarie salon

Fost vagon restaurant fabricat la Officine Meccaniche or OM (IT) - 1926
80 53 97-20 037-1 UWDP vagon dormitor

Probabil ex-BDZ, construit de MAN Nürnberg 1941, tip ABC4ü
80 53 97-20 001-7

Ex AALD Ganz Es Tarsa (MAV) cutie tip CSD prin RK - 1896
80 53 97-20 058-7 UWDP - vagon dormitor

Probabil ex-BDZ, construit de MAN Nürnberg 1941, tip ABC4ü
Trenul macara Bucuresti
80 53 97-20 046-2

80 53 97-20 045-4

80 53 97-20 060-3 - vagon dormitor

UNIO SATU MARE - 1934
80_53_97-20_059-5 - vagon dormitor

80 53 97-10 009-2 UWBS - vagon bucatarie salon

Fost vagon restaurant fabricat la Officine Meccaniche or OM (IT) - 1926
Trenuri Protectia Muncii.
Bucuresti:
CFR 80 53 98-13 000-7 UYPM ex-DRG, C4i 33 sau 34

CFR 80 53 98-13 001-5 UYPM ex-DRG, C4i 33 sau 34

Iasi:
80 53 98-66 000-3 UYPM

Ex DRG, este o fosta remorca de automotor germana, care purta seria VS 145 235-243, construita in 1939. Avea post de comanda pentru a putea circula si in sens invers, fara schimbarea vagonului motor.
CFR 80 53 98-66 001-1 UYPM ex MAV

Foste vagoane de Turism (VT)
Hecht exPKP intr-un tren macara, Cluj Napoca 2003
80 53 97-20 044-7 UWDP

foto Catalin
80 53 97-20 241-9 UWDP

Craiova, 2005
foto Catalin
Vagonul de la CJ are cutie de C4ü de constructie poloneza cu 10 si 1/2 compartimente (o serie mica, cele mai multe aveau la clasa a III-a doar 10 compartimente).
Forma acoperisului si cea a ferestrelor este tipica pentru un vagon fost PKP (seriile DRB 16 178(II) pana la 16 191 (II) la vagoane care au inlocuit Hecht germane distruse, 19 xxx la vagoane livrate noi dupa 1940 la DRB si Ostbahn si 250 xxx la vagoane preluate de la PKP).
Au existat la CFR si vagoane de turism foste PKP, de exemplu V.T.178, un C4ü cu 10 compartimente si vagoane clasa, precum Bafld.79108, viitor ABafld 37-23 alandala cu Hecht CFR si fost BCafld.79108, un BC4ü cu 9 ferestre...
Cine stie mai multe?
Trenul macara Deva


Posta reconstruit din vagon de clasa, ex MAV

Trenul macara Pascani
CFR 80 53 97-20 040-5 UWDB

Probabil ex-BDZ, construit de MAN Nürnberg 1941, tip ABC4ü
CFR 80 53 97-20 041-3 UWDP

UNIO SATU MARE 1934
In cadrul trenului macara de 65Tf a fost un vagon salon cu 3 osii pe boghiu, o buna perioada de timp vagonul a fost in depoul Iasi in zona pasarelei pietonale.
Vagon sufragerie tren macara Pascani
80 53 97-10 004-3



Ultimul numar - 80 53 97-10 004-3
Anul fabricatiei - 1930 la Astra Arad
Nr. fabricatie - 24954
Anul reconstructiei - 1950 Flamura Rosie Arad
RG - 1977 Pascani
RP - 06.01.1993 Pascani
Numar fabricatie boghiuri - 4161 si 4162
Lungimea - 21.83 m
Ampatament - 13.25 m
V. max. 80 km/h
Tara - 60 Tone
Frana tip Hiks
Vagonul a ajuns la Iasi in 1998 ca vagon sala mese pentru trenul macara. In anul 2010 nu mai figura in inventar, deci e taiat..
Pentru anul 1928, din contractul încheiat cu C.F.R. pe 20 de ani, revenea fabricii UNIO SATU MARE executarea în fiecare an a 12 vagoane Pullman.
Vagoanele de dormit au fost de la VD 0000 pana la 0062.