Vagoane de serviciu CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.037
2.545
Iași
LOCATION
Iași
Vagoanele de serviciu au fost obtinute din vagoanele folosite initial la transportul de calatori, la cel de marfa sau sunt constructii speciale.
Vagoanele de serviciu aveau/au seria formata din literele UW la care se adauga alte litere mari reprezentand destinatia vagonului.

Vagoanele erau inpartite in 3 grupe:
Grupa I

Vagoane cu amenajari speciale permanente care functioneaza pe baza de instructii CFR ca miljoace de baza.

Directia tractiunii
- tren ajutor cu si fara macara cu abur, pluguri de zapada, vagoane de ajutor, vagoane ateliere mobile pentru reparat pompe de apa, vagoane pentru instalatii si foraje, vagoane pentru incalzitul trenurilor.

Directia teleomunicatii
- trenuri de interventie TTS, vagoane WRB, WVB

Directia Constructii Speciale (Ls) sau IFC
- trenuri de interventie pentru restabilirea circulatiei la lucrararile de arta.

Directia Administrativa PP
- trenuri de incendii.

Directia Medicala
- trenuri de baie.

Directia Intretinerii
- vagoane ateliere pentru revizii si reparari, incercari de poduri, vagoane pentru sudura inimilor si a sinelor in cale, vagoane pentru instructia suflajului, vagoane pentru lucrari mecanizate de linii

Grupa II

Categoria A
Vagoane cu amenajari speciale permanente care functioneaza pe baza de aprobari, ca miljoace de baza neproducatoare de venituri.
Vagon dinamometric, vagon scoala, vagon TFF, vagon cinematograf, vagoane ateliere pentru lucrari de centralizare electrodinamice sau electromecanice, vagoane uzina, vagoane pentru apa si vagoane pentru zgura si gunoi.
Vagoanele pentru zgura si gunoi vor fi din cele propuse pentru casare si vor circula numai in incinta intreprinderii, exceptie fac vagoanele metalice cu distanta intre osii sub 3 metri , afectate depourilor pentru transportul zgurii, care vor circula si in incinta statiilor.

Categoria B
Vagoane cu amenajari speciale permanente care functioneaza pe baza de aprobari, ca miljoace de baza producatoare de venituri.
Vagoane atelier de reparat utilaje pe santiere, vagoane pentru sudura.

Grupa III

Vagoane fara amenajari, date pe timp limitat sau nelimitat in folosinta diferitelor unitati CFR pe baza de aprobari pentru diferse scopuri producatoare de venituri.
Vagoane naveta pentru transportul materialelor si a oxigenului, vagoane ateliere in incinta atelierelor, vagoane pentru scule, materiale, cazare de personal pentru lucrari diverse de linie, vagoane pentru distribuirea alimentelor si a marfurilor rationalizate, personalului CFR.

Vagoanele din trenul macara Brasov.

80 53 97-10 007-6 UWBS - vagon bucatarie salon

Fost vagon restaurant fabricat la Officine Meccaniche or OM (IT) - 1926

80 53 97-20 037-1 UWDP vagon dormitor

Probabil ex-BDZ, construit de MAN Nürnberg 1941, tip ABC4ü

80 53 97-20 001-7

Ex AALD Ganz Es Tarsa (MAV) cutie tip CSD prin RK - 1896

80 53 97-20 058-7 UWDP - vagon dormitor

Probabil ex-BDZ, construit de MAN Nürnberg 1941, tip ABC4ü

Trenul macara Bucuresti

80 53 97-20 046-2


80 53 97-20 045-4


80 53 97-20 060-3 - vagon dormitor

UNIO SATU MARE - 1934

80_53_97-20_059-5 - vagon dormitor



80 53 97-10 009-2 UWBS - vagon bucatarie salon

Fost vagon restaurant fabricat la Officine Meccaniche or OM (IT) - 1926


Trenuri Protectia Muncii.
Bucuresti:
CFR 80 53 98-13 000-7 UYPM ex-DRG, C4i 33 sau 34


CFR 80 53 98-13 001-5 UYPM ex-DRG, C4i 33 sau 34


Iasi:
80 53 98-66 000-3 UYPM

Ex DRG, este o fosta remorca de automotor germana, care purta seria VS 145 235-243, construita in 1939. Avea post de comanda pentru a putea circula si in sens invers, fara schimbarea vagonului motor.

CFR 80 53 98-66 001-1 UYPM ex MAV



Foste vagoane de Turism (VT)

Hecht exPKP intr-un tren macara, Cluj Napoca 2003
80 53 97-20 044-7 UWDP

foto Catalin

80 53 97-20 241-9 UWDP

Craiova, 2005
foto Catalin

Vagonul de la CJ are cutie de C4ü de constructie poloneza cu 10 si 1/2 compartimente (o serie mica, cele mai multe aveau la clasa a III-a doar 10 compartimente).
Forma acoperisului si cea a ferestrelor este tipica pentru un vagon fost PKP (seriile DRB 16 178(II) pana la 16 191 (II) la vagoane care au inlocuit Hecht germane distruse, 19 xxx la vagoane livrate noi dupa 1940 la DRB si Ostbahn si 250 xxx la vagoane preluate de la PKP).
Au existat la CFR si vagoane de turism foste PKP, de exemplu V.T.178, un C4ü cu 10 compartimente si vagoane clasa, precum Bafld.79108, viitor ABafld 37-23 alandala cu Hecht CFR si fost BCafld.79108, un BC4ü cu 9 ferestre...
Cine stie mai multe?



Trenul macara Deva




Posta reconstruit din vagon de clasa, ex MAV



Trenul macara Pascani

CFR 80 53 97-20 040-5 UWDB

Probabil ex-BDZ, construit de MAN Nürnberg 1941, tip ABC4ü

CFR 80 53 97-20 041-3 UWDP

UNIO SATU MARE 1934

In cadrul trenului macara de 65Tf a fost un vagon salon cu 3 osii pe boghiu, o buna perioada de timp vagonul a fost in depoul Iasi in zona pasarelei pietonale.

Vagon sufragerie tren macara Pascani
80 53 97-10 004-3



Ultimul numar - 80 53 97-10 004-3
Anul fabricatiei - 1930 la Astra Arad
Nr. fabricatie - 24954
Anul reconstructiei - 1950 Flamura Rosie Arad
RG - 1977 Pascani
RP - 06.01.1993 Pascani
Numar fabricatie boghiuri - 4161 si 4162
Lungimea - 21.83 m
Ampatament - 13.25 m
V. max. 80 km/h
Tara - 60 Tone
Frana tip Hiks

Vagonul a ajuns la Iasi in 1998 ca vagon sala mese pentru trenul macara. In anul 2010 nu mai figura in inventar, deci e taiat..

Pentru anul 1928, din contractul încheiat cu C.F.R. pe 20 de ani, revenea fabricii UNIO SATU MARE executarea în fiecare an a 12 vagoane Pullman.
Vagoanele de dormit au fost de la VD 0000 pana la 0062.
 
Trenuri sanitare.

2 serii de vagoane din trenul sanitar Regionala CFR Bucuresti - 1980
WTSZ 20 53 7993 432-1 - vagon cisterna invelita pentru tren sanitar
WTSE 20 53 1992 806-0 - vagon etuva cu dusuri
Trenul era format din cel putin 5 vagoane WTSZ (vagon cisterna) su 1 vagon WTSE (vagon cu dusuri)

Fost WTSZ 20 53 7993 xxx.x vagon cisterna invelita pentru tren sanitar

Se mai observa cateva scanduri in partea de sus a cisternei.

Iar vagonul etuva cu dusuri era tipul acesta:



Formatia Sanitara Mobila - toate vagoanele foste calatori sunt UWTSAE
Bucuresti Basarab 2007.




40 INTERN 53 CFR 9760 610-5 UWBRD - vagon depozit pentru bucatarie


80 53 97-60 100-8 - ASTRA ARAD 1936 - fost Cald 70.201


80 53 97-60 101-6 - Uzinele Gheorghi Dimitrov constructie: 1943-1961


80 53 97-60 103-2 - Wegmann & Co 1942


80 53 97-60 104-0 - Waggonfabriken A.G, 1936 - fost DRG-Eilzugwagen C4i36


80 53 97-60 105-7 - V. Westd. Waggonfabriken A.G. Werk Köln - fost C4u36


80 53 97-60 106-5 - 17 fabricabti diferiti din Germania in perioada 1928-1931- fost C4u-28


80 53 97-60 107-3 UNIO SATU MARE 1934


80 53 97-60 108-1 UNIO SATU MARE 1934


80 53 97-60 700-5 HECHT - 5 fabricanti au produs acest tip de vagon


TF ASTRA


In Ordinul 678 din 26 aprilie 2002 se face referire la Formatia Sanitara Mobila: ..."25. Formatia Mobila Sanitara (tren sanitar).
In situatii de exceptie controlul medical periodic se poate efectua si in cadrul formatiei mobile sanitare (trenul sanitar), dotat corespunzator. In aceasta situatie avizele de aptitudine medicala vor fi elaborate de catre comisia teritoriala de siguranta circulatiei pe teritoriul careia a stationat trenul sanitar."

Astazi vagoanele sunt pe la diferite sectii Infrastructura, Iasi, Buzau, Cosntanta...
Anul trecut la Bacau au fost taiate 4 vagoane sanitare construite in anul 1979 la Astra Arad.


Toate pozele cu vagoanele sanitare si cisterna acoperita sunt facute de Mircea Dorobantu.
 
Vagon metrologic CFR 80 53 98-51 012-5 Uy In Brasov



Vagon metrologic CFR 80 53 97-50 101-8 UWMT in Bucuresti Basarab


Vagoane masurat calea.
CFR 80 53 97-50 501-1 UWMC - Cluj Napoca Est


CFR 80 53 97-50 503-5

Fabricat la Uzinele de vagoane Arad in anul 1969, provine din vagonul Bafld 74.417

CFR 80 53 97-50 504-3 UWMC - Timisoara


CFR 80 53 98-30 023-8 UWSMC - Timisoara

foto Mircea Dorobantu

CFR 80 53 98-64 020-3 UYSMC - Iasi



Fabricat la Linke-Hoffmann Werke / Breslau (DE), 1924

Tot un Hecht este si la Brasov, vagonul 80 53 97-50 502-7 UWSMC.
Poza este facuta peste gard si nu e grozava, vagonul este la fel ca cele 2 de mai sus.

CFR 80 53 97-10 500-0 UWD - Vagon Dinamometric

Fabricat Ernesto Breda (IT) 1928
foto Adrian Corodescu
Vagonul a fost prezentat in anul 1939 la expozitia feroviara "Ceferiada" ca vagon WD 500.

CFR 80 53 97-10 501-8 UWD - Vagon Dinamometric

Fabricat la SACFEM Arezzo (Soc.An.Costruzioni Ferroviarie Meccaniche) in 1937
foto Adrian Corodescu

80 53 97-30 201-1 UWLF - Vagon laborator incercari poduri CF

foto Adrian Corodescu

80 53 97-50 901-1 UWLF - Vagon Automatizari Feroviare

Fabricat la Uzinele de Vagoane Gheorghi Dimitrov - Arad in 1955
foto Adrian Corodescu

80 53 97-50 902-9 UWTM - Laborator de Tensometrie

foto Adrian Corodescu

CFR 80 53 97-30 200-3 UWLF - Laborator de Frana

foto Mircea Dorobantu

CFR 40 53 97 40 219-0 UWMAN


CFR 40 53 97 40 251-3 UWMAN



La Directia Tractiuni erau trenurile de ajutor cu sau fara macara mare cu abur.
Trenurile de ajutor cu macara cu abur erau in numar de 6 la depourile Bucuresti Triaj, Timis - Triaj, Cluj, Pascani, Galati si Timisoara.
Trenurile de ajutor fara macara cu abur erau in numar de 27 si erau la depourile de pe raza regionalelor Bucuresti, Iasi, Craiova, Stalin (Brasov), Timisoara, Cluj.
Domiciliul vagoanelor de ajutor de cale normala era in depourile Bucuresti triaj, Timis-triaj, Timisoara.
Vagoanele de ajutor de cale ingusta erau 8 la:
remiza Odobesti, remiza Alba Iulia, remiza Intorsura Buzaului, depoul Sibiu, depoul Tg.Mures, depoul Turda, depoul Satu Mare, depoul Sighet.


CFR 40 INTERN 53 CFR 9711 029-8 UWBC - vagon ajutor depoul Pascani


Un vagon din trenul de ajutor nr 13 (dep.Ploiesti)
80 53 97-01 157-0


Amintesc si vagonul laborator pentru echipamente de rulare, UWLER 80 53 97-30 500-6.
UWLCA - vagon laborator pentru cupla automata
In anii 1970 se dorea automatizarea cuplarii vagoanelor, urmand ca intre 1971-1975 si 1976-1980 sa se introduca cupla automata in locul cuplei cu surub la toate vagoanele si locomotivele din parc.

Cu multumirile de rigoare lui Catalin, Serban, Gottfried, Horia si Mircea.
 
Gam3 a spus:
Amintesc si vagonul laborator pentru echipamente de rulare, UWLER 80 53 97-30 500-6.

80 53 97-30 500-6-Dep-002 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Gam3 a spus:
UWLCA - vagon laborator pentru cupla automata
80 53 97-30 000-7

80 53 97-30 000-7-Dep-001 by transport-in-comun.ro, on Flickr

----
80 53 97-30 401-7

80 53 97-30 401-7 UWLTC-BucBas-001 by transport-in-comun.ro, on Flickr

80 53 98-64 056-7

80 53 98-64 056-7-Sacueni Roman-001 by transport-in-comun.ro, on Flickr
 
Prin 2005, langa 80 53 97-30 000-7 era un vagon de masurat calea, jumate albastru jumate bej.
 
Ultima editare:
Un alt tren special al CFR, un tren baie in anii '40 pe Valea Prahovei.

Vagoanele au fost descrise in diverse posturi pe acest forum, in stanga silueta inconfundabila a unui 140.400 CFR.

 
Salut!catalin-foarte interesant este trenul acesta de baie,daca imi amintesc bine am vazut undeva poza,parca pe la Timisul de Sus,in 1939 si era remorcat de 140.432,locomotiva care a fost preluata de rusi in 1945.
 
Poza lui Catalin apare in vol 2 din Istoricul tractiunii si arata un tren de baie pentru lucratorii ce efectuau dublarea liniei Campina - Predeal - Brasov.

Pe astazi numai foste vagoane Astra.
Uy la un Tren Interventii LC Macara.
80 53 98-65 011-1


Uy 80 53 98-65 012-0

Cosmin, cand te apuci de vagoane?

In Roman un fost vagon de cl a 3 a


Si in Pascani la trenul macara un fost vagon de cl a 3 a:



2 vagoane Astra de cl 1 erau in anul 2008 in Cimpulung Moldovenesc, Uy 80 53 98-65 013-7 si Uy 80 53 98-65 014-5

Dupa revolutie in tara au ajuns cateva vagoane de posta/bagaje (ca tren sanitar) de la SBB CFF. Unul era la Brasov, altele 2-3 erau in gara la Deva unde au fost complet devastate! Cel de la Brasov era ca Uy 50 53 00 03 105-9 si este documentat fotografic in anul 2007.
Vagoanul era ca cel de dupa locomotiva:
http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB_CFF_FFS/car/mail%2Bbaggage/sbb19990116A.jpg
 
Vagoanele din trenul sanitar, astazi taiat.

Tip Vagon /An constructie - Nr.serie vagon

UWSLR - 1994 - 60 53 80-59 019-6
clinic radiolog

UWDP
salon comanda dormitor - 60 53 80-59 023-8

WTSMR - 1983 - 60 53 80-87 001-0
transport raniti culcat

WTSMR - 1983 - 60 53 80-87 002-8
transport raniti culcat

WTSMR - 1983 - 60 53 80-87 003-6
transport raniti culcat

WTSMR - 1983 - 60 53 80-87 004-4
transport raniti culcat

WTSMR - 60 53 80-87 005-1
transport raniti culcat

UWTSS - 1984 - 60 53 80-87 006-9
sala pansamente

UWTSP - 1984 - 60 53 80-87 007-7
farmacie si mat. sanit.

UWBC 1984 - 60 53 80-87 008-5
bucatarie si sala de mese

WTDP - 1984 - 60 53 80-87 009-3
salon comanda dormitor

WBRD - 1984 - 60 53 80-87 010-1
magazie alimente

WTSS - 1984 - 60 53 80-87 011-9
reanimare transport raniti

WTSO - 1988 - 60 53 -80-87 012-7
sala operatii

WSLRF- 1985 - 60 53 80-87 013-5
lab. Clinic si radiologic

WU - 1985 - 60 53 80-87 014-3
vagon uzina

UWTSP - 1996 - 60 53 80-87 022-6
farmacie si mat.sanitar

UWZ - 1991 - 60 53 97-87 022-3
vagon cisterna


4 vagoane care au fost duse la Bacau pentru a fi taiate:
WBRD - 1984 - 60 53 80-87 010-1
magazie alimente
60-53%2080-87%20010-1%20-%3D-%2025.07.2011%20-%20Bacau.jpg


UWTSP - 1996 - 60 53 80-87 022-6
farmacie si mat.sanitar
60%2053%2080-87%20022-6%20-%3D-%2025.07.2011%20-%20Bacau%201024px.jpg


WTSMR - 1983 - 60 53 80-87 001-0
transport raniti culcat
060%2053%2080-87%20001-0%20-%3D-%2025.07.2011%20-%20Bacau%201000px.jpg


UWSLR - 1994 - 60 53 80-59 019-6
clinic radiolog
60%2053%2080-59%20019-6%20-%3D-%2025.07.2011%20-%20Bacau.jpg


foto mishu88
 
Mai e ceva de adaugat?cum era dotata cealalta garnitura sanitara?


CFR 80 53 97-50 504-3 UWMC - Timisoara vagonul nu mai este garat pe tragerea de la 6 peron datorita faptului ca boschetarii au furat cablurile electrice inclusiv pentru incalzirea electrica a trenului. A fost la Caransebes la reparat si acum e garat in curte la SIMC.

CFR 80 53 98-30 023-8 UWSMC - Timisoara in zona lui de garare s-a facut ,,curatenie", nu stiu daca a scapat, trebuie sa verific.
 
dantm a spus:
CFR 80 53 98-30 023-8 UWSMC - Timisoara in zona lui de garare s-a facut ,,curatenie", nu stiu daca a scapat, trebuie sa verific.

Ieri am fost in zona, atentie ciini periculosi" m-au gonit pina peste linii spre SIMC.

vagonul nu mai este, mai sint 2 F-uri(cred ca unul e ala ce se vede putin in stinga pozei) si un R cu tepuse pe 2 osii.
 
@pisti
e la locul potrivit. Multimim pentru poza.

Un Hecht polonez:

UWDP 80 53 98-64 055-9 fost cl 1/2.
 
buna,

privind 80 53 97-50 902-9 UWTM - Laborator de Tensometrie...

ce-s boghiurile PKP fratilor, ca eu nu cunosc o asemenea denumire generica... la PKP sunt zeci de tipuri de boghiuri, de la cele autohtone la MD522...

boghiurile din poza sunt cele originale ale vagonului, de la productia sa din 1965 (este un fost V.D.0062-0111, dupa aceea WLA 70-69 apoi WLA 60-41 000 la 049) si anume cele mai banale Görlitz V ( a nu se confunda cu Görlitz Va sau V mod. de la -50-uri)
 
Da, din graba si neatentie am fost indus in eroare de un element comun al boghiurilor, doar boghiul polonez, (nu ii stiu termentul tehnic, cel de pe vagoanele de posta/bagaje) este o copie a boghiului Gorlitz V.