Vagoane de marfa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
31 RIV 81 A-OBB 2743 018-5 Habbiins


31 RIV 81 A-OBB 2893 226-2 Habbiillns


Arad 06.06.2013
 
Eaos 5305 RO-GFR




Eacs 5487 RO-GFR


Eaos 5412 RO-CFR


Eas 5961  56 SK-ZSSKC



Faccpps 6993 RO-GFR


Faccpps 6993 CFR



Shimmns 4668  56 SK-ZSSKC


Shimmns 4673 RO-CFR




Zaes 7988 RO-VMET


Zas 7966 RO-VMET


Zas 7850 RO-GFR


...şi câteva dintr-o navet㒠încă’rcat㒠cu biodiesel:

Zans 7836  54 CZ-RYKO


Zans 7844  80 D-WASCO


Zas 7857  56 SK-SLVAG



Și în final ceva mai interesant, o premier㒠pentru mine s㒠vă’d un vagon tip Es în circulaţie. Iată’-l pe 21 RIV  53 CFR  5530 610-5:
 
Buna,

Acel Esx - el sau un frate de-al sau a stat mult in Brasov - are cutia modificata destul de mult fata de starea originala, in sensul ca aceasta a fost intarita.

Sunt tare curios daca are frana KE sau inca HiK.
 
Apropo de Esx. In toate calatoriile mele am gasit doar un singur Esx de 13m iar prin pozele vechi am 2 din 1971. Cum nu am ajuns prin toata tara sunt curios daca mai exista pe undeva.

Pana acum nu am gasit niciun Es, vagon de 9.20m la care descarcarea se facea manual sau prin miljoace mecanizate, descarcarea prin culbutare frontala ca la Esx nefiind posibila.

In ITF vol II la pagina 116 apare un Es.
Horia_Radulescu a spus:
Buna,

Acel Esx - el sau un frate de-al sau a stat mult in Brasov - are cutia modificata destul de mult fata de starea originala, in sensul ca aceasta a fost intarita.

Sunt tare curios daca are frana KE sau inca HiK.

Avem 2 vagoane Esx din Brasov Triaj. Unul din ele e chiar 5530 610-5 iar celalalt e 5530 072-8:

 
De fapt genul asta de vagon ar trebui sa fie clasificat ca Eo(s), o-ul insemnand ca nu se culbuteaza frontal, x-ul din Esx insemnand ca are peretii frontali demontabili.
Standardul vagoanelor tip E presupune ca aceasta sunt culbutabile frontal.

@Florin
Nu cred ca vagonul de la pagina 116 e Es, pare a fi un Esx clasic. Mi se pare ca se vad si ghearele ce permit usii frontale sa se roteasca si in acelasi timp permit scoaterea ei.
 
Buna,

Toate vagoanele Es dupa standardul UIC 1 din 1955 incoace, deci si cele construite pentru CFR (a se vedea seriile in compendiu) aveau peretii frontali demontabili.

Vagonul de la pagina 116 este sigur un Esx, ghiarele le vad si eu.

In afara de amaratul acela din trenul sanitar care a ajuns suport de opere de arta, mai avem pe undeva Esx-uri cu cutia nemodificata adica cu pereti laterali cu 6 travee?
 
Chiar daca se vad ghiarele eu zic ca vagonul nu e un Esx. Vagonul are intaritura sub sasiu in forma de \I/ specifica vagoanelor scurte. Vagoanele Esx au intaritura in forma de \__/.

Radu, am vazut si vagon Eo.
 
Buna,

La standardul UIC 1 pentru vagoane descoperite intaritura era la fel peste tot, adica \I_I/. Doi montanti verticali si un profil orizontal la mijloc in dreptul usilor de descarcare laterale.

Doar vagoane "metalizate" pe sasiuri de Om(m) Linz/Villach DRB aveau intaritura \I/
 
De fapt, la Linz/Villach era o chestie mai speciala: tirantii alcatuiau o piramida inversa, era un fel de ranforsare pe ambele directii ale vagonului.
Din pozele de la pagina 116 nu reusesc sa-mi dau seama cum sunt tirantii, e prea intunecata zona respectiva.
Rectificare: in poza de jos se vede jumatate de tirant, e cel clasic, tip trapez.
 
Vagonul de la pagina 116. Asa cum ziceam intaritura e in forma de \I/
Si cutia pentru etichete difera fata de Esx.


foto Serban Lacriteanu.

Vagoanele CFR Eo au fost incadrate in seria 5141.
 
Nu stiu exact daca asta e ca cauti, dar fac o incercare.
In 2010 in curtea 16 februarie Cluj. Din pacate nu mi-a dat prin cap sa ii fac si o poza perpendiculara...

 
Buna,

Florin, amplasamentul cutiei pentru etichete e diferit la mai toate Es sau Esx CFR. Numai in pozele lui Detlef Schikorr din 1968-69 apar 4-5 amplasamente diferite.

Vagonul din poza lui Serban insa nu e al CFR, ci al... DB!

Este vorba de un Omm 49 modernizat din Omm 39 cu cutie metalica, in anii 1960-1970 se numea O 036. Au existat mai multe versiuni de cutie, cu profile de diferite forme, cea din poza este destul de tipica pentru vagoanele construite la inceput in 1958 (intarituri trapezoidale in profilele din dreptul usilor, sasiu cu intaritura neschimbata). Au existat 1150 vagoane, numere DB UIC dupa 1965 502 0 000 la 502 1 149. (poza, schita si date tehnice de exemplu in Obermeyer, pagina 34)

In poza se disting inscriptiile tipice pentru DB, cele tehnice pe prima travee a cutiei, numarul pe cea de-a doua. De asemenea sigla "RIV" (MC nu are ca nu e din est) si marcajele pentru frana HiK.

Nu circulau numai vagoane romanesti in Romania pe atunci :D

Vagonul exista ca model pe H0 de la Piko:
http://www.mobahn.de/pic/12198.jpg