Vagoane de marfa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
flo82 a spus:
Legat de vagoanele de marfa, as avea o intrebare: cand au aparut primele vagoane de marfa pe boghiuri (probabil dupa 1945) si ce tip de boghiuri aveau?
Ma gandesc ca primele boghiuri de marfa "Y25CS" ar fi aparut dupa 1971, cand intra in functiune Fabrica de Osii si Boghiuri Bals.

1896, diamond.
 
buna,

catalin se refera probabil la CFR sau la Romania in general. Vagoanele de marfa cu boghiuri au aparut in multe parti ale lumii cu mai bine de cincizeci de ani inainte de data precizata mai sus.
 
Da, ma refeream la CFR : primele vagoane pe boghie au fost achizitionate de administratia romaneasca in 1896 de la uzine vestice. Boghiele erau Diamnod si un soi de Prusac adaptat la vagoanele de marfa.

Ca si solutie constructiva deja la 1870 Statele Unite adoptasera boghiul ca solutie generala, folosita pana astazi.
 
Asta e americanul, asa mi s-a raspuns pe rfr
http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/vagoane/DSC02106.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/vagoane/DSC02108.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/vagoane/DSC02109.jpg

Sau e off topic? atunci sa se stearga de catre admin.
 
Catalin, e o poza pe undeva cu primele? ca poate ma inspir sa pozez pe undeva, cine stie, o fi scapat pe undeva unu ascuns in balarii.
 
despre TP: Cosmin78 a pus cateva imagini cu o macheta a acestui tip de vagon. Undeva erau si niste poze luate de cineva cu un vagon real, pozat undeva in nordul Moldovei (daca imi aduc aminte bine). Nu mai stiu exact unde era imaginea respectiva.

despre Ringhoffer: pe situl meu gasesti o poza cu lotul construit pentru CFR de Ringhoffer in 1896, incaltat cu un boghiu derivat din prusac, vagon destinat transportului de lemne lungi:

a_1896.jpg
 
buna,

putin off-topic, insa nu ma pot abtine:

catalin, nu il putem face pe N dintr-un SSy bavarez de la Trix sau unul prusac de la Fleischmann?
 
Salut Horia,

as vrea sa-ti dau un raspuns la intrebarea ta, insa nu stiu. Pot insa sa-ti dau principalele dimensiuni de gabarit ale vagonului real CFR, pentru a vedea cat corespund ele cu dimensiunile modelelor Trix sau FLM la N:

distanta intre osiile extreme: 10.340
distanta intre axele bighielor: 8.500
lungimea interioara a cutiei (platforma): 12.100
latime: 2.500
suprafata podea: 30.25 mp
lungime intre tampoane : 14.100
greutate proprie: 17.700

PS: dupa primul razboi vagoanele erau inmatriculate in seria Ls cu frana, numerele de parc 170523-170550 si aveau ca an de fabricatie 1894 (desi in albumul de uzina anul livrarii catre CFR este 1896).

Toate bune.
 
buna catalin,

modelul Fleischmann in am in fata ochilor (ca SSk Köln, DRG epoca II, cu cabina de franar "inaltata" si roti cu spite (boghiuri tip prusac asemanatoare optic cu Diamond)). Are LüP la scara N de 82mm, probabil 13120mm real (parca cel real avea 13200)

cel Minitrix il stiu doar din catalog, are LüP la N de 99mm, probabil 15840mm reali.

unul e prea scurt, celalalt prea lung.
optic, cel de la Trix seamana mai bine - are cabina de franar "coborata" (adica pe sasiu) si parca are un Sprengwerk (intariri la sasiu) mai aproape de versiunea pentru CFR... lipsesc si aici ca la Fleischmann bordurile de lemn, insa astea se fac.

de asemena boghiul este tot un german asemanator cu Diamond.

mai lasa-ma sa sap un pic.
 
Brasov - Mai 2011

Habbins 31 RIV 53 RO-CFR 2770 012-8


Faccpps - 82 INTERN 53 RO CFR 6936 104-3


Zagkks 84 INTERN 53 RO-CFR 7919 315-2P


Zagkks 33 RIV 52 BG-AMUR 7919 114-2P


Zaes 33 RIV 53 RO-CFR 7987 657-6 P


Eacs 31 RIC RO-CFR 5471 942-1


Ucs 42 INTERN 53 RO-GFR 9107 100-7


Ieri din Iasi Socola a plecat spre Pascani o garnitura numai cu vagoane de cereale casate , au fost cumparate de GFR. In 2-3 ani CFR MARFA nu va mai avea vagoane.
 
Brasov 29 mai.

Uagps 84 INTERN 53 RO GFR 9334 501-0 P


Fals 84 INTERN 53 RO VMET 6657 780-5 P


Fals 84 INTERN 53 RO GFR 6657 778-9 P


 
Remar Pascani .
Vagoanele de cereale de care zicem in postarea de pe 26 mai.

 
Misto poza cu semnul de 'fotografiatul interzis' in dreapta jos :D
Pana la urma pana mea parca furam secrete militare sau detaliile despre ultimul model de tgv, nu sa pozam niste vagoane imbatrinite rau si spoite pe acolo, cica si modernizate intre timp (chiar nu vreau sa intru in polemici deci nu continui).
Cand om scapa si de 'nu ne vindem tara', poate o sa incepem si noi sa ajungem in randul oamenilor.
De cand s-a apucat remarul si de vagoane de cereale ? Din cate stiam se ocupa de vagoane de calatori, dar poate sunt eu prost informat. As fi curios sa vad un vagon de cereale 'modernizat' (sau ce i-or face ...). Ca parca sunt pe cale de disparitie, n-am mai vazut unul in realitate de nu mai stiu cand (sau poate sunt eu ghinionist).
 
Pai treaba e simpla: Remarul e o unitate care nu are regim public, prin urmare si-a stabilit niste norme interne printre care si fotografiatul interzis. Simplu.

Modernizarea vagoanelor de cereale e de fapt o piine de mincat pentru fabrica, i se repara si se inlocuiesc anumite componente se da o farba si gata.

idem se executa la Marutim aici linga Timisoara Nord.
 
macleod a spus:
Misto poza cu semnul de 'fotografiatul interzis' in dreapta jos :D
Pana la urma pana mea parca furam secrete militare sau detaliile despre ultimul model de tgv, nu sa pozam niste vagoane imbatrinite rau si spoite pe acolo, cica si modernizate intre timp (chiar nu vreau sa intru in polemici deci nu continui).

Dantm a lamurit problema.

macleod a spus:
...
De cand s-a apucat remarul si de vagoane de cereale ? Din cate stiam se ocupa de vagoane de calatori, dar poate sunt eu prost informat. As fi curios sa vad un vagon de cereale 'modernizat' (sau ce i-or face ...). Ca parca sunt pe cale de disparitie, n-am mai vazut unul in realitate de nu mai stiu cand (sau poate sunt eu ghinionist).


Tu crezi ca CFR-ul se rezuma la postarile de pe acest forum si la ce vezi tu ocazional in realitate? Daca tu nu ai vazut nu inseama ca nu mai circula.

Citez de pe siteul lor:

"Servicii si produse
Proiectare, fabricarea, modernizarea si repararea vagoanelor de calatori, posta si marfa ;
Proiectarea, fabricarea si repararea de piese de schimb si subansambluri destinate materialului rulant de cale ferata ;
Servicii de mentenanta material rulant în perioada dintre reparatii."


Tot pe site la ei daca cautai gaseai poze cu vagoanele de cereale.
 
Pe la ce or㒠a trecut pe 25 mai garnitura aceea?

De pe 8-9 iunie st㒠în grupa D Socola o garnitur㒠de Uagps-uri, probabil cu aceeaşi destinaţie(cel puţin ieri înc㒠mai era).