Buna Cosmin,
Recarosarea s-a facut de-a lungul a aproape 30 de ani si desi principiul era unic, si anume o caroserie cat de cat moderna din profile metalice pe sasiul vagonului original (lasand la o parte aducerea acestuia la o lungime standard precum in RFG, RDG sau Austria) au existat diferente atat la forma generala a cutiei, inclusiv partile terminale ale acesteia, cat si la detaliile constructive.
Privind afirmatia ta, in masura in care spui ca este vorba de vagoane
cu numere de la 103963 pana la 104072 (mai putin 104011-104031), si 5 fabricanti diferiti, Ganz, Gyor, Weitzer, Schlick, Danubius
presupun ca te bazezi pe schita generala a vagonului Ch tip MAV VIII.G in versiunea "romanizata" de catre Directiunea speciala a atelierelor si a materialului rulant la inceputul anilor 1920 prin raderea cu lama a inscriptiilor in limba maghiara de pe planuri si din tabele si inlocuirea acestora cu inscriptii in limba romana.
Am constatat, comparand acest document cu fotografii ale vagoanelor reale ca acestea prezinta diferente atat la cutie cat si la dispunerea diferitelor accesorii pe aceasta si pe sasiu. Nu sunt acum acasa si nu am documentatia sub mana, insa iti voi da mai multe detalii cand va fi cazul.
Asa cum o spui si tu, vagoanele au fost fabricate in mai multe locuri in urma unui contract MAV din 1905. Toate aveau acelasi ampatament de 7,00m, acelasi numar de locuri si aceeasi forma generala, insa difereau prin detalii, pe care schita nu le arata.
P.S.: sper de asemenea ca daca intr-o zi vei realiza un model de vagon dupa aceasta schita nu vei lua in consideratie inscriptiile, deoarece acestea nu s-au aplicat niciodata pe vagoanele reale in acest mod. Inscriptiile figurate pe acest plan (si pe toata "familia" de planuri aferenta) nu sunt decat vechile inscriptii MAV completate in principal pe sasiu cu unele in limba romana.