Vagoane de calatori istorice CFR

Si asa a fost construit direct cu geamuri pentru dotarea trenurilor PSI?
scuze am crezut ca e o adaptare la vagon de serviciu din vagon de calatori.
 
Da, cu geamuri si turela pe acoperis :)

Dincolo de gluma, da, asa au fost construite de la inceput. Sper sa nu gresesc insa la baza e un sasiu de G.
 
Sinaia 1941 Gara Regala, vagoane tip Breda...

601290_340179459430536_258249661_n.jpg

foto facebook
 
Un fragment dintr-un vagon de clasa a III-a sosit de la Petru Rareş (azi Siculeni), în gara Braşov, la finele anilor '30:



Sursa:fortepan.hu
 
Foarte faina poza, iar site-ul Fortepan e o minune! Ati vazut pozele de lpe linia de cale ingusta de la Hunedoara? De exemplu asta...
http://www.fortepan.hu/_photo/display/27202.jpg


Sau tramvaiul cu aburi din Cluj: http://www.fortepan.hu/_photo/display/7036.jpg


Sa fiti atenti ca la multe poze apare in partea de sus o mentiune "Ro". Alea sunt din Romania!
 
floo a spus:
Un fragment dintr-un vagon de clasa a III-a sosit de la Petru Rareş (azi Siculeni), în gara Braşov, la finele anilor '30:

vagonul clasa a 3-a pe 2 osii de 60 locuri, numarul Ch 104081, construit 1907 la uzinele maghiare. Vagon fost MAV. Au fost refacute in anii '50 si au circulat la CFR in marea familie a Bmd-urilor pana in anii '80.
 
Buna,

Daca vagonul este numerotat Ch 104081 inseamna ca poza este de dinainte de 1929. Dupa 1929 l-a chemat Cm 84920 si acest numar l-a pastrat ulterior si ca Bm dupa 1956 si ca Bmd.

Ca o mica rectificare la cele spuse de catalin, vagonul a fost construit de Ganz in 1908.
 
Fostul vagon de cl a 2-a tip Astra de la Vatra Dornei. Din pacate nu am gasit niciun numar pe sasiu.

 
Gam3 a spus:
Eu tot cu vagoanele prusacele in cap.
De la 3 osii putem trece la boghiuri:
Romania - Iasi - Gara 1
... şi urmeaz㒠imaginea delcampe pe topicul Regionala CFP
Salut,
Te referi la vagonul al doilea, cel cu personajele in faţa lui?
Mie personal nu mi-a ieşit numă’ră’toarea uşilor 7-delcampe vs. 9-brawa la modelele din pozele prezentate la topicul respectiv în continuare. Poate ă’sta mai degrabă’:
http://www.brawa.de/en/products/h0/wagons/passenger-coaches/45250-abteilw-drg.html şi cele din continuare... Cred c㒠n-ai nimerit pozele, că’ci codurile de produs se potrivesc....:grin:
Dup㒠cum se vede la brawa sunt multe variante de prusace din astea pe boghiuri. Cumva mai exist㒠o alt㒠imagine cu ele la CFR?
 
Regele Carol I la Roman.

http://www.imagoromaniae.ro/imagini/manevrele-regale-de-la-roman-en-2-3.html

de pe :

http://www.imagoromaniae.ro/imagini/page-5/

Intrebare:

Vagonul din fundal este pe 3 osii?
 
@Mihai

Ambele variante sunt documentate la CFR, atat B4 sau BC4 cu 7 compartimente / 3 wc-uri cat si B4 sau BC4 cu 9 compartimente / 2 wc-uri.
Exista cateva imagini cu vagonul sanitar 212 care provine dintr-un vagon cu 9 compartimente / 2 wc-uri.


Iar despre cel cu 7 usi
Horia_Radulescu a spus:
Buna,
...La CFR am gasit un vagon ex-KPEV de calatori pe 4 osii (un fost B4 sau BC4 de prin 1910) care a iesit din revizia efectuata la Ringhoffer sau Staudinger la jumatatea anilor 1920 cu boghiuri "americane" ("gat de lebada", Pennsylvannia) si roti cu spite, combinatie care in tara de origine nu a existat niciodata (plus ca niciodata vagoanele cu compartimente prusace nu au avut nici la KPEV si nici la DRG "luxul" de a primi boghiuri mai confortabile decat cele prusace de tabla presata (asa numitul "boghiu prusac" la CFR)...


@Cosmin, este vagonul regal sufragerie nr. 10 pe 3 osii.


Nu avem subiect cu automotoare istorice asa ca postez aici.
Remorca automotor construita la Astra Arad in anul 1936.

BFFM 172 seria 50 53 24-27 704-3



Vatra Dornei, februarie 2013
 
Bun㒠seara,
Revin la un subiect mai vechi, dar abia acum mi-am adus aminte de pozele astea:

Trenul turistic din Gara Obor - februarie 2010
 
Da, ştiu. Cu aproape doi ani dup㒠ce am fă’cut pozele respective. Din pă’cate nu eram acolo pentru vagoane, ci pentru ruinele fabricii Solaris şi alte ră’m㒺iţe constructive/arhitecturale dintr-o alt㒠epocă’. Poate ajut㒠seriile Bmx-urilor şi a Bredei.
 
Horia_Radulescu a spus:
Buna,

Daca vagonul este numerotat Ch 104081 inseamna ca poza este de dinainte de 1929. Dupa 1929 l-a chemat Cm 84920 si acest numar l-a pastrat ulterior si ca Bm dupa 1956 si ca Bmd.

Ca o mica rectificare la cele spuse de catalin, vagonul a fost construit de Ganz in 1908.

"ala negru de respira greu, era ta'csu", adica seria anterioara, produsa de Schlick in 1907. Difera doar geamul de la toaleta, initial lipit de usa de acces, la Ganz dus langa geamul 1 al salonului:



PS: plan bun si pentru cei care umba dupa BmD-uri.
 
Salut,
Mi-am fă’cut drum pe la Gara Basarab şi am pozat acest vagon:

Laborator metrologic.
 
Radu, ma refeream la vagoanele dinainte de recarosare...lasa-le pe astea metalice . :-P

Uite vagonul din schita lui catalin:

https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=1303777&screenbreite=1280&screenhoehe=994