floo a spus:Un fragment dintr-un vagon de clasa a III-a sosit de la Petru Rareş (azi Siculeni), în gara Braşov, la finele anilor '30:
... şi urmează imaginea delcampe pe topicul Regionala CFPGam3 a spus:Eu tot cu vagoanele prusacele in cap.
De la 3 osii putem trece la boghiuri:
Romania - Iasi - Gara 1
Horia_Radulescu a spus:Buna,
...La CFR am gasit un vagon ex-KPEV de calatori pe 4 osii (un fost B4 sau BC4 de prin 1910) care a iesit din revizia efectuata la Ringhoffer sau Staudinger la jumatatea anilor 1920 cu boghiuri "americane" ("gat de lebada", Pennsylvannia) si roti cu spite, combinatie care in tara de origine nu a existat niciodata (plus ca niciodata vagoanele cu compartimente prusace nu au avut nici la KPEV si nici la DRG "luxul" de a primi boghiuri mai confortabile decat cele prusace de tabla presata (asa numitul "boghiu prusac" la CFR)...
Horia_Radulescu a spus:Buna,
Daca vagonul este numerotat Ch 104081 inseamna ca poza este de dinainte de 1929. Dupa 1929 l-a chemat Cm 84920 si acest numar l-a pastrat ulterior si ca Bm dupa 1956 si ca Bmd.
Ca o mica rectificare la cele spuse de catalin, vagonul a fost construit de Ganz in 1908.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.