Vagoane de calatori istorice CFR

Sinaia - 1924

Fahrender Zug bei Sinaia
https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20677&id=636021&screenbreite=1280&screenhoehe=994

Fahrender Zug auf Brücke bei Sinaia
https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20677&id=636022&screenbreite=1280&screenhoehe=994

Pentru a vedea pozele la rezoluite maxima dati zoom 100%
 
Salve!
Fiind în zonă’, astă’zi am fă’cut o vizită’-blitz la Baciu Triaj, unde m-am ocupat în special de Hecht-ul polonez de care se pomenea acum ceva vreme: (asta-i o fotografie mai veche).
Rezultatul şedinţei foto de la apus de soare vine cu dedicaţie special㒠pentru Florin (Gam3)

Cum st㒠de mult nemişcat, mi-am permis să’-l asimilez cu o cas㒠(s-ar putea chiar s㒠aib㒠şi aceast㒠funcţiune, cel puţin pe perioada iernii, care, dup㒠cum ştim, nu-i ca vara). Deci, m-am apropiat prin gră’dina luxuriant㒠şi i-am admirat “faţada” sudică’, cu “finisajele” puternic afectate de radiaţia UV:



Imagini din [de]vast[at]ele “apartamente”:

Åži am trecut (adic㒠m-am strecurat prin zona unde erau odat㒠tampoane, cuple, numa‘ bune de REMAT) pe partea de nord, unde parc㒠arat㒠mai bine:

Se pare c㒠aceasta e singura plă’cuţ㒠care se mai afl㒠in situ:

Din pă’cate, nicio alt㒠plă’cuţă’.


Promit o nou㒠serie de fotografii, sper c㒠într-o lumin㒠mai bun㒠şi cu un aparat foto serios, nu cu telefon (asta, cu siguranţă’). Ar mai fi dou㒠de fotografiat, plus ceva cazane de “23 August” din trenul PSI. în urmă’toarele zile mi-am propus s㒠trec pe aici echipat special.
Deci,
VA URMA
 
Salut Florian,
multumim pentru sedinta foto! Cand fotografiezi fostul vagon de dormit de mai jos te rog sa te uiti in interior la capetele vagonului poate mai are placuta cu numarul vagonului. Daca avem noroc trebuie sa fie o placuta emailata cu numarul intre 0000 - 0062.

 
@ PDI: in prim plan, fostul vagon al sultanului de pe linia DBSR, produs de firma Wright & Sons, Birmingham, 1860, transformat in vagonul pentru excursionisti CFR numarul 99656 seria B (clasa II-a).

In cea de-a doua poza se mai vad cateva vagoane englezesti dintre fostele vagoane DBSR. In total am cunostinta despre sase clisee din aceasta serie cu trenul de la vii si inca doua cu drumul spre vii (este posibil sa fi fost mai multe) toate extrem de interesante!
 
Multumiri pentru explicatii!
Chiar ma intrebam care ar putea fi originea vagoanelor din imagini.
 
Cea de a doua poza cuprinde:

in stanga: vagoane foste concesiunea Strousberg clasa a 3-a.

Urmeaza un vagon mai inalt cu acces la capete, este un vagon de clasa a 3-a, seria 8184-8201 construit Dietrich Luneville in 1889 (rare imaginile cu aceste vagoane !) comanda CFR.

Urmeaza vagoanele DBSR si vagonul sultanului, minunat identificat de Victorian.
 
Exista cumva mai multe detalii tehnice ale vagonului urmator? Probabil a fost construit la J. Weitzer Arad, dar carcasa a fost schimbata.



Daca as vrea sa-l fac la scara HO, ce model ori sasiu s-ar apropia cel mai mult de acesta? Si de fapt exista pe undeva o aplicatie care sa-ti gaseasca modelul potrivit/cel mai apropiat daca stiu de exemplu numarul ferestrelor, dimensiuni, distanta intre roti, configuratia rotilor, tip suspensii etc?
 
Sint aproape convins ca acest tip de vagon a fost pina deunazi in Ronat Triaj. fiind inghesuit intre marfare nu am reusit sa-l pozez din viteza trenurilor. Nu am fost de mult pe acolo dar nu cred ca mai este.

Mi-a sarit in ochi pentru ca era foarte scurt.
 
De aceea speram ca poate are cineva planuri sumare ca sa am dimensiunile. Pacat de ele, dupa ce ca nici locomotivele nu sunt pastrate cum trebuie, de vagoane ce sa mai vorbim? Cu exceptiile cunoscute, desigur. Ce bine mergeau 2-3 vagoane din acestea restaurate trase de 375-ul de la Sibiu pe vreun traseu de munte...
 
Probabil ca se mai gasesc si altele prin alte colturi de tara, transformate in locuinte de muncitori sau ruginite. Cine se ocupa sa le stranga? Cate locomotive mici functionale avem ca sa le valorificam impreuna pe trasee turistice? Barem o Malaxa Diesel, daca nu o aburoasa.

Pai nene, pe Brasov-Zarnesti au circulat 375-uri intr-o veselie (nu stiu daca si 376) si astia baga acum tren turistic tras de Pacific?? Si cate alte trasee ar fi bucuroase sa primeasca asemena garnituri? Eu vreau sa fac o garnitura de astfel de vagoane trase de un 375 sau 376 si sper sa strang cat mai multe date. Am inceput cu ce mi s-a parut mai usor.
 
Din cate poti vedea de strans mai strangem si noi la Dej. Am mai scris si aici , acum doua saptamani am mai adus doua vagoane de la Bucuresti. Tare mult am vrea sa reusim sa aducem Ringhofferul pe trei osii de la Constanta. Din pacate el apartine de CFR SA si va fi foarte greu sa il transferam la noi. O mare contributie ar trebui sa aiba si Muzeul CFR care ar trebui sa faca mnca de cercetare si sa ne acorde sprijin. Sper sa reusesti sa faci garnitura pe care ti-ai propus sa o faci. Din pacate parerea mea este ca o vei putea realiza in Romania intr-o alta viata. :(
 
Florin colegul nostru vrea sa faca o garnitura in miniatura !
 
Adica CFR isi tine niste vagoane foarte vechi si nu e dispusa sa le atribuie pentru un muzeu, dar au ramas destule vagoane abandonate pe la Sarmisegetuza, pe linia Vilcele prin alte gari.

Cita rautate.Sint convins ca pina sa fie descoperit ca o posibila piesa pentru muzeu NIMENI de la CFR SA nu avea habar ca acolo mai exista un vagon veeeechi si acum brusc nu se poate da la muzeu. Poate ca cineva crede ca poate obtine bani grei fiind piesa de muzeu.

Off topic
Air France a DONAT un avion Concorde pentru muzeu.