Vagoane de calatori istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Nu este WL4ü, Florine, vagoanele de dormit grupa 39 erau mult mai lungi si se stie ce s-a intamplat cu toate, nu s-a ratacit niciunul prin Romania.

Vagonul din imagine este un BC4ü-39, vagon combinat cu trei compartimente cu cate 6 locuri clasa a II-a si cinci compartimente cu cate 8 locuri pe banchete de lemn clasa a III-a sau ABC4ü-38, identic la cutie, cu un compartiment de clasa I situat intre cele de a II-a si a III-a. Intrucat cutia nu a fost modificata, se vede inca clar distributia deschiderilor pe peretele lateral (cu 3 ferestre de 1400mm latime in spate).

Au existat in total 65 de bucati in prima serie, 35 produse de Busch la Bautzen (no DRB 515 501 pana la 530 si 543 la 547) si 30 de Wumag la Görlitz (515 531 la 542, 548 la 565). Au mai urmat putin mai tarziu si vagoanele ABC4ü-38 (cutie identica, un compartiment de clasa I) produse de Westwaggon (214 001 la 035) si apoi comanda din 1941-42, livrare in 1943 de cate Talbot la Aachen, inca 30 de vagoane de ambele tipuri (ABC4ü-38 si BC4ü-39).

Boghiul original era la toate Gö. III usor cu suspensie quadrupla, ramas nemodificat la CFR.
 
Posibil fost Schnellzugwagen clasa 1./2./3. ABC4ü-29, la CFR incadrat ca ABafld 50 53 37-23 xxx-x.
Cred ca ferestrele au fost standardizate la reparatia capitala.

In Holod in 1975:


Cu inmatricularea veche in anul 1969:
 
Buna,

Nu cred ca e Gruppe 28/29 pentru ca are acoperisul la mijloc tesit, nu in forma de maner de panier.

Mai degraba e un "bulgar", adica unul din acele ABC(4ü) seria 1480x fabricate de catre M.A.N. in 1940-41 pentru BDZ (au fost opt bucati, comandate in 1939). Nu am multe date despre ele, doar o fotografie in monografia M.A.N. si lungimea peste tampoane, 23500mm. Boghiul era Gö III greu.

Opinii?
 
Vrei sa spui BC4i-30. AB4yse-30 e dupa nomenclatura DB de dupa 1956 si atunci nu mai circula de multa vreme in Germania.

Nu poate fi pentru ca atunci ar fi avut vestibulul de urcare din partea cu clasa a III-a cu usi duble sau, daca ar fi fost modificat, o fereastra laterala in plus.

Un amic din Austria a emis presupunerea ca ar putea fi un vagon construit in Germania la sfarsitul anilor 1930 pentru Bulgaria insa nu acel ABC4ü la care am facut referire eu ci un C4ü care sa fi avut ulterior o parte a ferestrelir modificate.
 
Pacat.

Sunt vagoane complete d.p.d.v. al cutiei si aparatului de rulare, tipice pentru CFR-ul anilor 1950-60 din vremea metalizarii. Ar merita salvate.
 
Trecerea Dunarii in timpul refacerii podului de la Fetesti, dupa ww1. Primele vagoane clasa culoar lateral CFR, despre care exista documentatie completa pe forum: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7176

 
De pe pagina de facebook Romanian Army (1948-1989)
"In vara anului 1954 primele trei autovehicule de teren GAZ-69 intrau în dotarea armatei române fiind introduse în parcul de rezervă al Ministerului Forțelor Armate. În anul 1955 primul lot consistent de 167 exemplare a fost importat și distribuit diverselor unități și formațiuni de pe teritoriu. Albumul de față prezintă expediția pe care ministrul forțelor armate ale RPR, general de armată Emil Bodnăraș, a realizat-o în vara anilor 1954 sau 1955 cu scopul de a testa în teren muntos noile elemente de tehnică auto militară.
Fotografiile sunt complet inedite, ele regăsindu-se în original în fototeca Serviciului Istoric al Armatei, sub cota 6086."


12779190_958964590818349_4575586067403038277_o.jpg


Vagonul este un fost vagon pentru transportul automobilelor regale, din trenul regal austriac unde a purtat numarul Hz 0101 sau Hz 0102. Vagoanele au intrat in parcul CFR dupa WWI si au primit numerele CFR 0101 si CFR 0102. Vagoanele au fost livrate in anul 1917 de firma F.Ringhoffer, Smichow. Incarcarea si descarcarea automobilelor regale se realiza, prin intermediul unei rampe integrate, prin partile frontale ale vagonului care dispunea de cate 2 usi rabatabile.

PS
Am avut si 2 vagoane pentru transport auto fabricate de Astra Arad:
Fostul vagon transport auto Nr. 29:
DSC_3887%20copy_zpsf83cttgk.jpg


Vagonul de la Mogosoaia, transport auto Nr. 28:
Gheorghe_Gheorghiu_Dej_3.JPG


Gheorghe_Gheorghiu_Dej_17.JPG

foto - http://www.turismferoviar.ro/Campania_Gheorghe_Gheorgiu_Dej.htm
 
Cred ca am gasit un vagon penitenciar, de constructie veche. Vagonul apare in albumul "Epoca de Aur CFR" la pagina 51.
 
In anii 1960, cele 2 vagoane transport auto din trenul regal austriac, CFR 121 (CFR 0101) si CFR 122 (CFR 0102) au trecut de la Dir. Generala CFR la CFR si aufost folosite ca vagoane de bagaje.


Ministerul Fortelor Armate, dispunea de propriile vagoane (ca si MApN astazi). In poza de mai jos apar cateva vagoane folosite de catre Ansamblului de cantece si dansuri al Armatei. Un vagon a supravetuit pana astazi.

17 iulie 1953. Întâmpinarea, în gara Băneasa, a Ansamblului de cântece şi dansuri al Armatei, întors dintr-un turneu peste graniţă. (1953)
1561c9ac0159c94d8d0cbedc973445af2da.jpg

Sursa: Arhiva Institutului de studii istorice şi social-politice de pe lângă C.C. al P.C.R., fondul Fotografii.

Fostul AAFLD 50108, devenit 50 53 17-22 119-8 din trenul turistic al regionalei Brasov. A fost unul dintre vagoanele folosite de catre Ansamblului de cantece si dansuri al Armatei.
dsc_8665-1.jpg
 
Ştie cineva, aşa arătau pe vremuri în interior vagoanele de dormit provenite din fosta R.D.G.?
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_WLAB.php?lang=de
http://flickrhivemind.net/Tags/mitropa,schlafwagen/Recent
 
Vagoanele de dormit CFR 60/70-50 erau construite dupa standardul OSShD B / UIC Y de catre uzina din Görlitz si erau identice pe plan tehnic cu cele 30 vagoane WLABme-78 (51 50 70-40 180 pana la 209) livrate concomitent societatii Mitropa si inscrise la caile ferate est-germane.
Amenajarea interioara - 10 compartimente de 1682mm latime cu cate 3 locuri pe o bancheta, configuratia de zi si 3 paturi suprapuse in pozitia de noapte; (60-50: 10 compartimente de 1682mm latime cu cate 2 locuri pe o bancheta iin configuratia de zi si 2 paturi suprapuse in pozitia de noapte).

Uite fisa vagonului:
http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=160&t=8873
 
Deci cel din pozele cu cel "Mitropa" arată pe dinăuntru precum cu cel românesc? Că o poză mai clară la dimensiuni mai mari cu unul din Ro nu am găsit.
Dar cele din Cehia şi Slovacia arătau la fel?
 
Ca amenajare interioara generala, da.

Ca detalii, tapiserii, esente de lemn (Sprelacart), etc. nu neaparat. Nu uita ca vagoanele pentru CFR au fost construite incepand cu 1965 (primele 60-41) si 1985 (ultimele 70-50 si 60-50). In 20 de ani s-au schimbat multe.