Nu e folclor.
Pe mai multe sectii de linie (ex: Predeal-Timisu de Jos) se circula si "la vale" cu doua locomotive, ambele cu frana reostatica in stare de functionare, la trenurile de calatori si marfa grele pentru asigurarea procentelor de franare in cazul in care acestea erau insuficiente. Insa nu "in caz ca una se defecta" ci doar pentru a avea procentul de franare necesar.
In cazul de fata este vorba de o garnitura EA cu 16 vagoane Eaos/Eacs, unele goale, deci o masa totala pe undeva pe la 1000t. In mod normal locomotiva poate asigura la un asemenea tren in tractiune simpla procentele de franare necesare fara probleme.
Ancheta va determina unde este problema, fie ca e vorba de proba de frana neefectuata regulamentar la pornire (robinet inchis spre spatele trenului deci franare doar cu o parte din vagoane sau locomotiva singura cum a fost cazul 1116 ÖBB cu trenul de transport auto de pe Arlberg) sau daca e vorba de o defectiune intervenita pe parcurs.
Ca tot am citat cazul trenului scapat la vale pe Arlberg care a deraiat in curba de la Braz acum cativa ani, era vorba de o ES64U2 a ÖBB (vulgo Taurus II) si mecanicul s-a ales doar cu fracturi ale membrelor...