Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut,
vagonul este 61 53 89-76 005-4.

15780724_1278840362202474_6197725553357635826_n.jpg


15697710_1278840365535807_5481243797031652915_n.jpg


15697188_1278840842202426_1716305298246052153_n.jpg


15740891_1278840835535760_2145212361575950282_n.jpg


15698033_1278840302202480_5770183751014909142_n.jpg


15622193_1278840308869146_4160312267854266763_n.jpg


15726519_1278840305535813_4744429799944160791_n.jpg


15727206_1278840358869141_8856182965132115377_n.jpg

foto facebook Dragoş Anoaica
 
Monument dedicat victimelor celei mai mari catastrofe feroviare din România, de la Ciurea
http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/monument-dedicat-victimelor-celei-mai-mari-catastrofe-feroviare-din-romania-de-la-ciurea--149225.html?fb_action_ids=1294378810648629&fb_action_types=og.comments
 
tren-unirii2.jpg


Marți, 24 ianuarie a.c., angajații feroviari, alături de toți românii, sărbătoresc 158 de ani de la Unirea Principatelor Române sub conducerea lui Alexandru Ioan Cuza, primul pas spre înfăptuirea statului național unitar român.
Pentru a marca evenimentul, CFR Călători va numi simbolic, pentru o zi, garnitura IR 10661, Trenul Unirii. Acesta va fi remorcat de o locomotivă Tricoloră și va pleca la ora 05:50 din București Gara de Nord către Iași, având următoarele opriri: Ploieşti Sud (06:28), Buzău (07:32), Focşani (08:39), Tecuci (09:19), Bârlad (10:15), Vaslui (10:54), Bârnova (11:34), Iaşi (11:55).
Locomotiva Tricoloră va tracta Trenul Unirii spre Iaşi și se va întoarce în aceeași zi, cu plecare la 16:50 și sosire în Bucureşti la ora 23:00.


http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/trenul-unirii-va-duce-simbolul-unirii-romanilor-de-la-bucure-ti-la-ia-i-in-24-ianuarie-de-ziua-unirii--150205.html
 
Servicii CFR pentru șoferi. Cu mașina în tren până la Salonic și Istanbul
Cu maşina pe calea ferată de la Bucureşti până în Salonic şi Istanbul. Transportul autoturismelor cu vagoane speciale ataşate la trenurile internaţionale ar putea deveni realitate şi pentru români, de la 1 iunie, relatează Digi24. Anunţul a fost făcut de directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes, la Digi FM.


http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/servicii-cfr-pentru-soferi-656920
 
Dumnezeu sa-i ierte si sa ajute familiile lor sa treaca peste acest moment dificil.

Linia de Petrosani la Merisor este o sectie dificila si nu mai exista nici o posibilitate de a opri un tren scapat la vale. Ancheta va determina cauzele exacte ale accidentului.

Vazand ce s-a scris in alte parti ale mediului virtual pe aceasta tema si din pietate pentru familiile celor disparuti va rog sa va abtineti de la speculatii inutile privind cauzele accidentului, starea infrastructurii si a materialului rulant sau faptul ca era vorba de un tren privat sau al operatorului de stat de marfa. Multumesc pentru intelegere.

Orice comentarii constructive si de bun simt pe tema acestui accident sunt bineinteles binevenite.
 
Dumnezeu sa-i odihneasca ...

Exista elemente de siguranta in interiorul cabinei care sa poata preintampina asemenea tragedii ? Centuri, casti, nu stiu, elemente care pot mari sansele de supravietuire ...
 
Normele CE privind securitatea in posturile de conducere se schimba la fiecare cativa ani. Nu degeaba au avut familiile Vectron/Euro Sprinter, TRAXX sau Flirt atatea "capete" diferite si din ce in ce mai masive. Exista zone cu deformari progamate si zone de stabilitate maxima.

Asta se aplica la locomotive noi. Privind locomotivele de constructie veche precum EA-ul din cazul de fata nu ai ce sa faci. Un simplu accident la o trecere la nivel cu un camion cu semiremorca a avut acum cativa ani urmari deosebit de tragice. E o locomotiva datand din alt secol.

In instructia de miscare din unele tari se precizeaza ca in caz de scapare a trenului pe panta mecanicul trebuie sa incerce tot ce e posibil pentru micsorarea vitezei si dupa aceea sa se puna in siguranta in sala masinilor. Nu stiu daca in RO se aplica sau daca in cazul de fata mecanicul a parasit postul de conducere insa avand in vedere accidentul nu ar fi ajutat cu nimic.
 
Nu, nu au. Cel putin prin ce am fost eu. Inainte sa-ti raspund chiar ma uitam la pozele facute intr-un Siemens acs 64 al Amtrak si nici urma de centuri.

Este aceiasi filosofie ca in industria auto din ultimii 20 de ani. Folosesti materiale si un desen care sa permita caroseriei sa absoarba cat mai mult din forta unui impact. In jurul unei nacele din duraluminiu care protejeaza habitaclul sunt materiale cu diverse densitati gandite sa absoarba prin compozitie si desen fortele impactului. Chiar daca la final din masina aia mai raman intregi doar stopurile de frana, cei dinauntru sa scape cu viata. Detalii gasesti cu duiumul pe net.

In anii 60 se mergea strict pe ideea caroseriilor rezistente. La impact caroseria rezista bine dar fortele se transmiteau direct celor dinauntru. Masina ramanea relativ intreaga, ocupantii cu coloana rupta...

Exact acelasi principiu se aplica azi in industria fero in cazul constructiei de locomotive chiar daca acestea din urma nu au centuri sau airbaguri.

Dumnezeu sa-i odihneasca. Imi place sa sper ca la un moment dat oamenii astia vor beneficia de locomotive decente si dpdv siguranta astfel incat sa mai aiba o sansa in caz de ceva pentru ca situatia este identica pentru toti cei ce lucreaza pe EA, DA indiferent de operator.
 
Nu, asa cum spunea Catalin nu exista centuri de siguranta. In multe locomotive scaunele nici macar nu sunt fixate in podea ci pot fi si deplasate.

In anii 1970-80 au aparut locomotivele de constructie usoara (DB 111, DR 243 ulterior DB AG 143, mai apoi ÖBB 1014) la care cutia este programata sa se deformeze si sa absoarba socurile. Daca in cazul 243/143 aceasta a functionat de multe ori, la 111 deformarile nu au fost asa cum se "programasera". A existat candva acum 40 de ani o ciocnire frontala intre o 111 si o 1042 in urma careia din 111 nu a mai ramas mare lucru.
 
Nu e folclor.

Pe mai multe sectii de linie (ex: Predeal-Timisu de Jos) se circula si "la vale" cu doua locomotive, ambele cu frana reostatica in stare de functionare, la trenurile de calatori si marfa grele pentru asigurarea procentelor de franare in cazul in care acestea erau insuficiente. Insa nu "in caz ca una se defecta" ci doar pentru a avea procentul de franare necesar.

In cazul de fata este vorba de o garnitura EA cu 16 vagoane Eaos/Eacs, unele goale, deci o masa totala pe undeva pe la 1000t. In mod normal locomotiva poate asigura la un asemenea tren in tractiune simpla procentele de franare necesare fara probleme.

Ancheta va determina unde este problema, fie ca e vorba de proba de frana neefectuata regulamentar la pornire (robinet inchis spre spatele trenului deci franare doar cu o parte din vagoane sau locomotiva singura cum a fost cazul 1116 ÖBB cu trenul de transport auto de pe Arlberg) sau daca e vorba de o defectiune intervenita pe parcurs.

Ca tot am citat cazul trenului scapat la vale pe Arlberg care a deraiat in curba de la Braz acum cativa ani, era vorba de o ES64U2 a ÖBB (vulgo Taurus II) si mecanicul s-a ales doar cu fracturi ale membrelor...
 
Exact, asa este, pe Predeal - Brasov. Stiam ca un tren de calatori chiar o "luase la vale", si ca masura de precautie apoi s-a parcurs tronsonul cu doua locomotive in anumite conditii... Pe vremea "raposatului" nu prea se auzeau multe.
In rest, in cazul de fata, da.. din foto si informatiile de pe web, 16 vagoane nu ar fi trebuit sa fie probleme. Poate totusi s-a intamplat ceva pe parcurs.
 
Povestea trenului scapat la vale pe Predeal - Timisu de Jos este diferita. Era vorba de un mecanic fara experienta care si-a consumat singur prin franari repetate tot aerul din conducta, nu de un incident tehnic. De altfel treaba s-a rezolvat fara daune materiale, mecanicul a fost instruit prin statie sa nu mai franeze deloc pana ce nu ajunge presiunea in conducta la 5 atm. si dupa aceea a executat franare de urgenta si a oprit trenul in linie curenta intre Timisu de Sus si halta Timisu de Jos. Daca imi amintesc bine, pe banda s-a citit dupa aceea ca pe anumite portiuni trecuse de 90 km/h.

Hai sa nu mai speculam pana nu apar primele rezultate clare ale anchetei.
 
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=9804&action=dview

Open access passenger operator RegioJet has announced the acquisition of eight TRAXX multi-system locomotives. The contract includes an option for twenty more machines.

Five will be delivered this year, the remaining eight will arrive in 2018. Their top speed will be 160 km/h. For the rest, not much is known yet. The machines will of course be equipped for services in the Czech Republic and Slovakia, but the remaining countries in the package are not mentioned. RegioJet plans to deploy new TRAXX locomotives on the routes Prague - Ostrava and to Kosice, plus Prague - Brno and to Breclav, and than further into Slovakia.

At the same time, RegioJet announced the acquisition of sixteen new coaches to be produced by Astra Vagone in Romania.

Source: ekonomika.idnes.cz
RailColor.net