Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Impresiunile ştamplilelor de zi omagiale.

Fiecare dintre ştampilele de zi omagiale, având impresiuni se va utiliza doar în ziua specificată’.

• FEDERAÅ¢IA FILATELICĂ ROMÂNĂ:
• 145 de ani de activitate pe linia de cale ferat㒠Paşcani - Iaşi. Data aplică’rii: 01.06.2015 (luni) la O.P. Iaşi 1.
 
Nu mai stiu germana de cind am gatat scoala. o tempora

dar ce zice omul de cultura?

ca transportul feroviar a inceput cu transportul carbunelui...

o cale ingusta spre Plaiu Foii?

http://www.adz.ro/karpatenrundschau/artikel-karpatenrundschau/artikel/ein-landesmuseum-der-dampflokomotiven-in-bartholomae/
 
Apropo de "cultura"
150.1091 de la Remarul Cluj pleaca astazi la Timisoara.
sursa - Florin Nan, facebook.

O poza din 2010



Tot pe facebook am vazut acum 2-3 saptamani o poza cu o linie ingusta spre Plaiul Foii.
 
“Calea ferat㒠îngust㒠urma valea Bră’detului, urcând muchia cu acelaşi nume, — vecin㒠vă’ii — şi aşezat㒠la N-Vest de dânsa, pân㒠sus, aproape de cota 1323, unde azi, în harta militar㒠austriac㒠e însemnat vârful Forbanul — Vorban — cum zic unii Râşnoveni şi care provine din numirea german㒠(sasă’) Forder-bahn = cale ferat㒠de exploatare, ce-şi avea începutul sus, pe numita muchie a Bră’detului.
La Nord de Forban este punctul zis la Orzicaru, 1225 m care arat㒠numele unei târle, stâna lui Orzicaru.” – Iordan I. Tă’cu, institutor-director al orf. C. F. R. din Predeal – al treilea anuar al Bucegilor – 1928.

Linia Zarnesti - Cabana Plaiul Foii a disparut dupa inundatiile mari din 1970. In teren, resturi ale liniei inca existau in anii '80. CF ingusta urma exact traseul drumului forestier, mergand paralel cu acesta. In colectia Costel Filip exista o harta a linie si ea este postata pe forum la subiectul CFF in Piatra Craiului.
 
Pe sensul de circulatie dinspre Fetesti spre Cernavoda se trece mai nou pe podul vechi de peste bratul Borcea. Podul vechi de langa Cernavoda a intrat si el in renovare, fiind montate schele pe portalul dinspre Cernavoda si pe una dintre pile. Urmeaza sa monteze catenara si sa devieze circulatia pe acolo. Stie cineva in ce perioada se va redeschide si acest tronson?
 
Noul tunel feroviar din Elvetia:

http://adevarul.ro/international/europa/elvetia-finalizat-constructia-celui-mai-mare-tunel-lume-1_55de5cfcf5eaafab2cf4a133/index.html

Marius.
 
Din 4 septembrie, şase perechi de trenuri REGIO vor circula zilnic din Paşcani, că’tre Târgu Neamţ. Acestea asigur㒠legă’turi de la şi că’tre Iaşi, Suceava şi Bacă’u.


foto - cfr calatori

Am calatorit cu rama din imagine. 13.95 lei biletul Tg.Neamt - Iasi. Sistemul nu a putut elibera bilet pentru bicicleta pe ruta Tg. Neamt - Pascani. De la Pascani la Iasi am platit 5 lei pe biletul pentru bicicleta.

 
Gara CFR Pascani intra in reabilitare

Scris de: BIANCA DOROFTEI | 6 septembrie 2015

Gara CFR Pascani urmeaza sa intre in reabilitare. In perioada urmatoare, fatada, acoperisul, tamplaria si interiorul garii vor fi renovate si reabilitate. Este vorba de un Proiect Anual de Achizitii Publice al Sucursalei Regionale CF Iasi in valoare de 700 000 lei, iar in momentul de fata se pregatesc actele de atribuire a proiectului in vederea executarii lucrarilor.

In prezent, un alt proiect este in derulare tot aici. Mai exact, s-au demarat lucrari de inlocuire a centralelor termice din cladirile statiei de calatori din Pascani. A fost incheiat un contract cu o firma din Iasi in valoare de 630 000 lei( fara TVA), iar incepand din luna august, a.c., au inceput lucrarile care au ca termen de finalizare data de 30 noiembrie 2015.

Actuala cladire a fost construita si modernizata intre anii 1958-1960. Prin Pascani au circulat si inca circula trenuri internationale, iar unitatea coopereaza cu toate intreprinderile si persoanele care apeleaza la serviciile de transport ale caii ferate.

Mentionam ca Pascaniul este inca un nod important de cale ferata si un punct principal pentru traficul feroviar, iar vineri a fost repusa in circulatie ruta Pascani- Targu Neamt.

Sursa: http://bittv.info/2015/09/gara-cfr-pascani-intra-in-reabilitare/
 
O locomotiva 060DA "remaiata" pe post de " prima locomotiv㒠din lume care funcţioneaz㒠cu biodisel sau cu ulei vegetal".
Titlu pompieristic de ziaristi din anul 2015 :D .

In rest, e bine ca se mai ocupa cineva si cu treburi ce necesita ...creier ! 8)

http://adevarul.ro/locale/craiova/video-oltenii-construit-locomotiva-lume-functioneaza-biodisel-ulei-vegetal-detaliile-tehnice-unui-proiect-tinut-secret-1_5602b6d9f5eaafab2cea495f/index.html

Marius.
 
PROIECTUL CULTURAL - EDUCATIV - SOCIAL “ARCADE PESTE TIMP ÅžI APE ” care s-a desf㒺urat în data de 25 septembrie 2015 cu plecare din Gara de Nord, la Staţia CF Cernavod㒠şi la Staţia CF Constanţa, respectiv la Muzeul Că’ilor Ferate.

"PROIECT CULTURAL - EDUCATIV - SOCIAL
“ARCADE PESTE TIMP ŞI APE ”

Anul 2015 reprezint㒠prilejul evocă’rii unor momente excepţionale ca însemnă’tate în definirea şi existenţialitatea sistemului feroviar românesc. Aceste momente se refer㒠la inaugurarea în urm㒠cu 155 de ani a liniei de cale ferat㒠Cernavod㒠- Constanţa prima linie din Dobrogea, aflat㒠la acele timpuri pe teritoriul Imperiului Otoman, realizat㒠de societatea englez㒠„ Danube&Black Sea Railway ” condus㒠de John Barkley şi a 120 de ani de la realizarea complexului podurilor dună’rene, considerat la inaugurare cea mai mare lucrare de acest fel din Europa şi a treia din lume, complex de poduri construit de că’tre un colectiv de ingineri condus de Anghel Saligny, care a fost, este şi va fi o pies㒠de rezistenţ㒠şi un monument ingineresc remarcabil.
în vederea să’rbă’toririi, celor 155 de ani de la inaugurarea liniei de cale ferat㒠Cernavod㒠- Constanţa şi a celor 120 de ani de la inaugurarea circulaţiei peste complexul de poduri dună’rene Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviar㒠– CENAFER prin Muzeul Că’ilor Ferate, aflat în subordinea CENAFER, propune Proiectul Cultural - Educativ - Social “ARCADE PESTE TIMP ÅžI APE ”
Acesta se va desf㒺ura sub patronajul MINISTERULUI TRANSPORTURILOR în colaborare cu Autoritatea Feroviar㒠Român㒠- AFER Compania Naţional㒠de Că’i Ferate “CFR” S.A. SNTFC „C.F.R. Că’lă’tori” S.A. Societatea Feroviar㒠de Turism “SFT-CFR” S.A. în parteneriat cu Consiliul Judeţean Constanţa, Primă’ria Municipiului Constanţa, Primă’ria Oraşului Cernavodă’, cu participarea Academiei Române, Asociaţiei Generale a Inginerilor din România-AGIR şi a Ordinului Arhitecţilor urmă’rind promovarea istoriei, culturii, tradiţiilor şi imaginii Că’ilor Ferate Române, a valorilor morale, intelectuale şi profesionale ale ceferiştilor, ară’tând aportul Că’ilor Ferate Române la dezvoltarea ţă’rii şi implicit a economiei ei, lucru rezultat şi din sintagma folosit㒠pentru Că’ile Ferate Române ca fiind "a doua armat㒠a ţă’rii".
Putem preciza fă’r㒠s㒠greşim c㒠înc㒠din anul 1854, de la darea în exploatare a primei linii de cale ferat㒠Oraviţa – Baziaş, din teritoriul românesc al Austro – Ungariei, şi din anul 1869 când s-a dat în folosinţ㒠prima linie de cale ferată’, Bucureşti Filaret – Giurgiu, c㒠anul 1880 a fost anul de că’pă’tâi al naşterii Direcţiunii Princiare a Că’ilor Ferate, odat㒠cu preluarea de că’tre statul român a liniilor ferate de la Societatea acţionarilor, deci de la concesionari, iar din anul 1881 când România devine regat, direcţiunea se redenumeşte devenind Direcţiunea Regal㒠a Că’ilor Ferate Române, care a avut salariaţi ingineri de seam㒠ai naţiunii române printre care amintim pe Constantin Olă’nescu, Elie Radu, Anghel Saligny, Gheorghe Duca. Sub conducerea lor cât şi a altor urmaşi de seamă’, că’ile ferate române au contribuit la formarea şi dezvoltarea ca stat modern, Că’ile Ferate Române demonstrându-şi utilitatea economic㒠şi strategică’.
Aceste aspecte sunt reliefate în anul 1906 de că’tre Emil S. Miclescu, Director General CFR, care spunea în prefaţa că’rţii lui C. C. Mă’nescu Istoricul că’ilor ferate din România:
„Cei ce vor scrie istoria ţă’rii de prin jumă’tatea secolului trecut şi vor trata despre dezvoltarea ei economică’, nu vor putea s㒠nu vorbeasc㒠de că’ile ferate, care au fost factorul cel mai de că’petenie al acestei dezvoltă’ri.”.

PROIECTUL CULTURAL - EDUCATIV - SOCIAL “ARCADE PESTE TIMP ŞI APE ”
se va desf㒺ura în data de 25 septembrie 2015 cu plecare din Gara de Nord, la Staţia CF Cernavod㒠şi la Staţia CF Constanţa, respectiv la Muzeul Că’ilor Ferate."



DSC_2170 by Florin, on Flickr

DSC_2198 by Florin, on Flickr

DSC_2201 by Florin, on Flickr

DSC_2215 by Florin, on Flickr

DSC_2227 by Florin, on Flickr

DSC_2231 by Florin, on Flickr

DSC_2558 by Florin, on Flickr

DSC_2564 by Florin, on Flickr

DSC_2569 by Florin, on Flickr
 
http://www.railway.md/ro/

Astă’zi, 28.09.2015, la sediul CNCF „CFR” SA din Bucureşti, directorul general al CFM, Iurii Topala şi directorul general al „CFR” SA, Dan Marian Costescu au semnat Convenţia între î.S. „Calea Ferat㒠din Moldova” şi Compania Naţional㒠de Că’i Ferate „CFR” SA cu privire la reglementarea traficului feroviar de frontieră’.

Astfel că’, miercuri, 30 septembrie 2015, va fi lansat㒠oficial cursa feroviar㒠Chişină’u – Iaşi (Staţia Socola), începând cu ora 6:17, care va contribui, nemijlocit, la consolidarea relaţiilor bilaterale între cele dou㒠ţă’ri şi la dezvoltarea infrastructurii feroviare.

Totodată’, în cadrul întrevederii au fost semnate şi urmă’toarele acte:

Instrucţia cu privire la exploatarea trecerii de frontier㒠Ungheni (CFM) – Socola (CFR) pentru ecartament 1520 mm.
Convenţia între „CFM” şi Compania Naţional㒠de Că’i Ferate „CFR” SA din România cu privire la reglementarea traficului feroviar de frontieră’.
Acordul privind traficul de utilizare a Infrastructurii pentru calea ferat㒠de frontier㒠încheiat între Compania Naţional㒠de Că’i Ferate CNCF „CFR” SA şi î.S. „Calea Ferat㒠din Moldova”.

Se lanseaz㒠cursa feroviar㒠Chişină’u – Iaşi
î.S. „Calea Ferat㒠din Moldova”, în premieră’, va lansa miercuri, 30 septembrie 2015, cursa feroviar㒠Chişină’u – Iaşi (Staţia Socola), începând cu ora 6:17.

în acest context, pe data de 28.09.2015, directorul general al CFM, Iurii Topala, va avea o întrevedere cu directorul general al „CFR” SA, Dan Marian Costescu, la Bucureşti, la sediul CNCF „CFR” SA, în cadrul că’reia oficialii vor semna Convenţia între î.S. „Calea Ferat㒠din Moldova” şi Compania Naţional㒠de Că’i Ferate „CFR” SA cu privire la reglementarea traficului feroviar de frontieră’.

Totodată’, vor fi semnate şi alte documente corespunză’toare subiectului precum:

Instrucţia cu privire la exploatarea trecerii de frontier㒠Ungheni (CFM) – Socola (CFR) pentru ecartament 1520 mm.
Convenţia între „CFM” şi Compania Naţional㒠de Că’i Ferate „CFR” SA din România cu privire la reglementarea traficului feroviar de frontieră’.
Acordul privind traficul de utilizare a Infrastructurii pentru calea ferat㒠de frontier㒠încheiat între Compania Naţional㒠de Că’i Ferate CNCF „CFR” SA şi î.S. „Calea Ferat㒠din Moldova”.
Preţurile stabilite pentru noua rut㒠feroviar㒠vor fi urmă’toarele:

Vagon de clasa I – 230 de lei
Vagon de clasa II – 185 lei
Vagon de clasa III – 165 de lei

în acelaşi timp, la solicitarea deputaţilor din Parlamentul Republicii Moldova, cât şi a ministrului Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Iurie Chirinciuc, vor fi implementate urmă’toarele reduceri pentru elevii şi studenţii din învă’ţă’mântul de stat şi din învă’ţă’mântul privat acreditat:

Vagon de clasa I – 25%
Vagon de clasa II – 20%
Vagon de clasa III – 20%

Cursa Chişină’u-Iaşi va circula zilnic de la ora 6:17.

Administraţia CFM urmă’reşte ca prin intermediul cursei Chişinau-Iaşi s㒠ră’spund㒠solicită’rilor din partea că’lă’torilor, s㒠atrag㒠cât mai mulţi tineri şi s㒠motiveze populaţia s㒠opteze pentru un mijloc de transport sigur.

Acest proiect comun moldo-român va contribui la creşterea competitivită’ţii, la intensificarea schimburilor comerciale şi la dezvoltarea infrastructurii feroviare.
 
Prin acest proiect, clasa a III-a la trenuri va reapare in Romania.

CFR SA reprezinta Infrastructura, cine va duce trenul pe teritoriul Romaniei, mecanici romani autorizati la trenul lor sau mecanici CFM autorizati pentru Romania?
 
Vom vedea maine. Sper sa ajung in Socola.
O sa fac si o calatorie pana la Chisinau.
 
"Garnitura va circula in fiecare zi. De la Chisinau trenul va porni la ora 6 si 17 minute si va opri doar in doua statii, Calarasi si Ungheni, si va ajunge la Socola. Pornirea de la Iasi va fi la ora 17 si 17 de minute."

A plecat primul tren direct Chisinau - Iasi-Socola:
http://protv.md/stiri/actualitate/cursa-de-tren-chisinau-iasi-s-a-pornit-in-premiera-cat-de-adevarate---1160071.html
In RM opreste numai in Calarasi si Ungheni.
Stationare in Ungheni RM si Ungheni Prut cate 50 min.
 
Si uite asa, CFR "descopera", din nou, sau iar , apa calda / roata.... :D

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Biziday%20Mintea%20de%20pe%20urma%20a%20CFR

Oare pe la CFR cand vom vedea cohortele de la DNA, ANAF ca intra si salta lumea ce se face ca munceste..pentru altii, numai pentru CFR nu ???

Ca "e" multi la CheFeRe ce merita sa guste din ...Beciul Domnesc !
Vinul..... :evil:

Marius.

PS:

Acuma intreb si eu :
CUI de la CFR ar trebui sa-i dam multa...UE pentru decizia de acum ceva ani, ca rutele sunt nerentabile pentru CFR, dar pentru altii nu ???
Intreb si eu, ca am atata de multa UE de dat ....ca nu mai incape in depozit !!!! :D